DISKUZE K ČLÁNKU Příliš flexibilní díly opět na scéně? FIA je připravena zasáhnout v oblasti podlah
Mezinárodní automobilová federace (FIA) bedlivě sleduje letošní monoposty Formule 1, které týmy postavily dle zcela nových technických pravidel. I když se po prvních testech se objevují podezření na to, že by někteří mohli používat příliš flexibilní podlahy, k obcházení pravidel či zneužívání šedých zóny by podle vedoucích představitelů docházet nemělo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Příliš flexibilní díly opět na scéně? FIA je připravena zasáhnout v oblasti podlah
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Ferda
13:50 01.03.2022 46.47.176.XXXJeště se s ostrými vozy nevyjelo a už tady máme komedii která možná bude trvat roky.
Já bych těm tlakovým zkouškám poustil uzdu a nechal na týmech ať se s tím motýlím efektem popasují samy. Stejně tím poskakováním na rychlosti nepřidají.
[odkaz na stránku]-
Fanda.LH
14:00 01.03.2022 83.240.61.XXXTady je asi riziko pro bezpečnost... Když vůz ztratí z ničeho nic přítlak, tak je to velkej problém... Ostatně v roce 82 bylo tohle v pravidlech ošetřené tak, že stanovili min. světlou výšku, což týmy obcházely tak, že za jízdy manuálně měnily nastavení podvozku... FIA na tenhle podvod přistoupila i díky Ecclenovým politický tlakům, ale sezóna pak dopadla tragicky... Ztráty na životech, zranění atd. atd.-
-
-
-
Ferda
19:17 01.03.2022 46.47.176.XXXV hvězdné éře Lotusů a Brabhamu se nepoužívaly salámové obrubníky jako dnes. Tehdy se sukně trhaly při výjezdech mimo trať. Teď sice bude stejná příčina, ale vůz bude salámovým obrubníkem vyloženě vystřelen do kosmu.
A to jsem ještě nepřipoměl jak budou trpět páteře jezdců. Ale tady už jsme u byť podobného tématu, ale s úplně jiným nádechem. Letošní vozy jsou díky nízkým profilům i snížení podvozku hodně tvrdé a prasklé obratle se můžou stát docela běžným jevem.-
-
-
jumpman
19:45 01.03.2022 178.255.168.XXXto sice zrovna ne, ale ono je jedno, jestli přejede klobásový, nebo ten hrbatý standartní - ztráta přítlaku od podlahy je v obou případech a podle fotek z barcelony se obrubníkům všichni vyhýbali jak čert kříži...
A na druhou stranu, závod, kde nikdo neodpadne je vážně nudný. Je třeba, aby vozy jezdce za chybu trestaly... -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
tom11
11:48 01.03.2022 194.212.104.XXXAť se na mě nikdo nezlobí, ale udělat stejnou chybu ( nezadat, nebo špatně zadat) tolerance pro flexibilitu dílů je čirý amaterismus. Co je na tom těžkého určit u každého důležitého aero dílu jeho parametry. Obzvláště, když tu máme tolik případů z celkem nedávné minulosti. Opravdu mě tohle nepřestane překvapovat
Pokud bude muset někdo něco upravovat, měl by se mu o potřebnou částku zvednout finanční strop, protože tohle by byl náklad vyvolaný chybou někoho mimo tým. Stejně tak by se neměl počítat vývoj nového dílu do hodin aera v tunelu, počítačových simulací a pod.
To vše samozřejmě za předpokladu, že parametry zadané pravidly původní díl splňuje a FIA pravidla upraví.-
-
tom11
15:23 01.03.2022 194.212.104.XXXTo je jasné, ale základní parametry by měly být jasně dány. Řekněme že bude určen bod pro zavěšení závaží a tam podlaha musí vydržet půl tuny s deformací do tří milimetrů - jen příklad nic určujícího. Tohle musí určit ten, kdo dělá pravidla, pak to důsledně kontrolovat a případně vymáhat...
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek