DISKUZE K ČLÁNKU Kvalifikace patřila Hamiltonovi, Verstappen ztratil skoro půl sekundy

Kvalifikaci na zítřejší sprint zvládl nejlépe Lewis Hamilton s novou pohonnou jednotkou. Druhou příčku obsadil Max Verstappen, třetí byl Valtteri Bottas.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kvalifikace patřila Hamiltonovi, Verstappen ztratil skoro půl sekundy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 255, poslední 14.11.2021 17:53 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Teď už beze vtípku.
    Mám pocit, že Emilův zájem o Hamíkové křídlo má něco společného s minulým závodem ve kterém oba vozy Grglavek zadní křídla měly dodatečně vyztužené flajstrem a Emilův vůz pro jistotu uzmul křídlo Pérovi.
    Emil není takový myslitel, ani nemá v očích laserový zaměřovač, aby v rychlosti přes 200 km/h dokázal rozpoznat případné milimetrové rozdíly. A že by měl technické pravidla v malíčku, tak tomu už nevěřím vůbec.
    Můj názor je:
    Mercedes v tomhle směru určitě podvádět v úmyslu neměl, ale k nějakému poškození křídla dojít mohlo, když se v dnešních vozech jedná o každý gram materiálu. Nicméně Emil jediné co by mohl v boxech zjistit je, že křídlo Hamíka vykazuje poškození. Nic víc, žádné míry v milimetrch. Sice mít otevřené DRS v boxech určitě není zakázané, ale nevěřím, že by se Mercedes ani jiný tým chtěl otevřeným křídlem chtěl chlubit.
    FIA zatím mlčí, ale už teď víme, že trestat by se mělo. Alespoň tím, že Emila by si měl vzít do parády Igor Hnízdo a rákoskou Emilovi vysvětlil, že na cizí věci se nesahá.

    + 0 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      85.158.196.XXX
      Koukal jsem na maximální rychlosti, Oba Mercedesi jsou v rozptylu 1 km/hod, dle toho se nedá předpokládat že křídlo Lewise kladlo významně menší odpor, než křídlo Valteriho, Každopádně toho peška co teď musí FIA řešit, zvláště když jsde o dva kandidáty o titul, jim nepřeji.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      tak když pustili do světa informaci, že hamiltonovo křídlo porušuje pravidla, tak by nemělo následvat nic jiného než diskvalifikace a výměna nebo úprava za díl, který pravidla splňuje. Nevím co víc chce FIA řešit. V minulosti padlo spoustu trestů, kdy k porušení pravidel došlo i vlivem poškození a tresty padaly. Takže pokud FIA hamiltona nepotrestá, je to jen další ukázka jak FIA drží nad mercedesm ochranou ruku.
      K tomu emilovi, nevím co přesně se odehrálo. Podle dostupných záznamů přejel rukou svoje křídlo a hamiltonovo. Neviděl jsem, že by s něčím manipuloval. Ale viděl jsem jen ten amatárský záběr, kde to bylo poměrně z dálky. Tady mi spíš přijde, že se slyší tráva růst. Spíš bych pochopil, že se mercedes brání tomu, aby se jim konkurence dívala detailně na vozy. Když se ovšem podíváme do minulosti, tak hamilton se častokrát choval podobně, kdy zkoumal vozy konkurence v parc ferme. Zase jen FIA brání mercedes...

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Je možné, že RB ukazuje prstem na funkci třetího tlumiče zadní nápravy. Když si vůz nad rychlosti 260 km sedne, tak se logicky změní i úhel zadního křídla. Není to sice pomoci pevnosti křídla, ale ke změnám úhlu dochází mechaniky tlumičů nápravy.
        Děje se tomu díky jinému technickému principu, ale děje.

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.230.XXX
        Jseš zbytečne zaujatej. Počkej jak to dopadne a pak je možné vyslovit relevantní názor.

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Nevěř všemu co vidíš. V dnešní digitální době se dá lehce udělat i z hrůzy strašnější než nástup trestu nádherná šťabajzňa. 13

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          88.103.230.XXX
          Ten tlumic akceptovali. Ale to viš měni to aerodynamiku ...jak hmotové tlumiče tak jeden nevi no. 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Mění to aero celého vozu, to ano, ale ke stejnému jevu dochází i menším množstvím paliva.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • HellHogr

          HellHogr

          31.30.160.XXX
          Ale FIA nevydala zprávu, že Hamovo DRS porušuje pravidla, FIA repsektive Jo Bauer vydal stanovisko, že Hamovo DRS mělo větší rozdíl v otevřenosti, než 85mm a ať to prověří komisaři a to je sakra rozdíl. Mimochodem Hamovo DRS bylo v rozptylu 86mm tedy 1mm

          + 1 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            31.30.160.XXX
            Ano, ale tohle týmy využívali dávno a navíc to využívá dost týmů i teď, jenže Mercedes to dokázal vyšperkovat. Od příštího roku je tomu stejně konec, kdy ty tlumiče se mění povahově

            + 1 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            sorry, ale v malajsii 99 deflektor ferrari naměřili o 0,3mm jinde než měl být a nekompromisně diskvalifikovali a to ten deflektor nemá na celkovou funkci vozu takový vliv, jako zadní křídlo. Apropo křídlo red bullu bylo pružnější než křídlo mercedesu také v řádu pár milimetrů...
            Jde vždy o výklad a pokud hamiltonovo křídlo nesplňuje předepsané parametry, nikoho nezajímá, o kolik se liší. Zkrátka tím je porušeno pravidlo a FIA už přiznala, že naměřili víc, než povolují pravidla, takže na čem se chceš točit?

            + 6 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          nevím jestli jsem zbytečně zaujatej. Já nejsem fanouškem ani jednoho z těchto pilotů a ani jednoho týmu. Z hlediska F1 by bylo lepší, kdyby aspoň letos nezískal titul hamilton. Ale od zeleného stolu to vidět nechci. Jenže v letošní sezoně FIA vždy rozhodovala je ve prospěch mercedesu (jako ostatně i v minulosti) takže proto mám skeptický pohled na věc

          + 6 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            31.30.160.XXX
            Na tom, že to křídlo nebylo bez zasahu další osoby - Maxe Verstappena a tom je celá kauza. Proč jinak VB má křídlo v pořádku? mimochodem u Ferrari v Malajsii 99 nemáš tak úplně pravdu. Protože ty deflektory měli jiné, než co byly zapsany a nahlašeny, oni je potom před závodem vyměnil za jiné a to je zasah zase v parc fermé

            + 0 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          85.158.196.XXX
          Ale to řešíme něco jiného, než je problém s křídlem Hama po kvalifikaci.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.230.XXX
            Ale kdeže, bylo to 10 milimetrů a cca 0,39 palce..

            A sice diskvalifikace přišla, jenže pak to odvolali. Protože FIA zapoměla zajistit důkazy( zajistit monopost- což nebylo běžné ) a byl soud ( F se odvolalo) a protože prý byla špatná měřící metoda, tak Ferrari bylo osvobozeno. Prostě šlo o ten poslední závod...

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Všechno je o úhlech a tlacích a hlavně postupu měření. Třeba užitečný havíř dokáže krychli o stranách 10x10 protlačit kulatou dírou o stejném rozměru. 14

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        85.158.196.XXX
        Ham má stejné křídlo jako Botas, takže se řeší proč nesplňuje předpisy jen Hamovo křídlo. Ano mohlo dojít k jeho poškození při jízdě, a i to je na trest. Ale protože s tím křídlem po kvalifikaci manipuloval Max, což je přímo v rozporu s předpisy, tak se řeší zda na to ta manipulace neměla vliv. Ideálně by bylo prokázat že Maxova manipulace s křídlem na to neměla vliv, a potrestat Hama za nelegální křídlo a Maxe za nedovolenou manipulaci s vozem soupeře v ParcFerme. Oba bych hodil na konec závodního pole, alespoň by byla zábava.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          85.158.196.XXX
          Jasně ten mm je problém, ale je tam ta Maxova manipulace s tím křídlem, nemohlo k tomu 1 mm navíc přijít díky nějakému drobnému poškození které bylo následkem té Maxové manipulace.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            máš představu jaká síla na to křídlo působí při maximální rychlosti? Chceš říct, že emil je superman, co má v prstech sílu přesahující ekvivalent při 300 km/h? 18 18 18 Tohle je největší vtip této sezony...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            no, tak si prosím dohledej skutečnosti. Nebylo to žádnejch 10 mm a problém byl, že komisař neměřil od referenční roviny. Proto bylo samo ferrari tak překvapeno, protože tenhle díl byl kontrolován už ve 3 předchozích případech. Na tom postavilo tenkrát ferrari obhajobu a prošlo to. Hlavně to byla sviňárna od mcl, kdy zmanipulovali komisaře a ten to posléze přiznal, že mu denis "poradil" jak má měřit, aby naměřil

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            uvědom si, jaké síle to křídlo musí odolávat. Tvrdit, že to emil poškodil tím, že se toho dotknul prsty... 19 jestli tohle komisaři takto posoudí, tak to bude pouze další střípek do skládačky skutečné hodnoty titulů mercedesu...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama