Platy pilotů Formule 1 v roce 2006

Karel Bařina, 17. září 2005, 22:48 Google+

Na vrcholu nemůže být nikdo jiný než Michael Schumacher. Do závratných platových výšin zamířili také Kimi Räikkönen a kupodivu Ralf Schumacher.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GP Austrálie (Melbourne)

GP Austrálie (Melbourne) | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Willy Webber je asi i přes své dětinské výroky opravdu dobrý manažer, když rodině Schumacherových dokázal vyjednat na příští rok celkový výdělek 52 mil. Euro. Příjem Michaela Schumachera, nejúspěšnějšího pilota v historii, který z Ferrari udělal nejúspěšnější stáj, překvapivý není. Zajímavý je příjem Ralfa, který letos dělá jasnou dvojku Jarnovi Trullimu a přesto mu Toyota platí téměř třikrát více.

Značná "sociální nerovnost" panuje i u McLarenu. Juan Pablo Montoya v posledních závodech dosahuje rychlosti Kimiho Räikkönena, ale stále za ním pokulhává, především ve spolehlivosti a vyrovnanosti. A tedy i ve finančních odměnách. Rubens Barrichello si u BAR vydělá přibližně tolik, kolik dostává letos od Ferrari. Hodně si přestupem k BMW pomůže Nick Heidfeld, jehož letošní smlouva s Williamsem je poněkud frankovská williamsovská - chudá.

Jenson Button by si v porovnání s ostatními za svoje výkony zasloužil více, než "pouhých" 5 mil. Euro, ale nakonec bude rád, jestli je dostane. Stále to vypadá, že nekompromisní Frank Williams jej nechce jen tak pustit a jestli nepovolí, Button může na BAR a Hondu zapomenout.

Co Ferrari utratí za Michaela Schumachera, to ušetří na Felipe Massovi. Podle oficiálních prohlášení je celý rudý tým nadšený Brazilcovými výkony, ale příjem 3 mil. Euro tomu, vzhledem k možnostem Ferrari, moc neodpovídá. Milion si má vydělat i Christian Klien.

Co je ale vůbec nejzajímavější, to jsou odměny u Renaultu. Fernando Alonso je téměř jistým nejmladším mistrem světa v historii a příští rok nemůže mít jiný cíl než obhajobu titulu. Přesto Flavio Briatore jasně řekl, že přidáno nedostane. Ale zdá se, že Fernando touží po vítězství, ne po penězích.

Údaje vycházejí z oficiálních prohlášení jednotlivých stájí. Podle většiny smluv dostávají piloti ještě tučné prémie za umístění v závodech nebo získané body, které mohou příjem i několikanásobně zvětšit. Jezdci, kteří v tabulce nejsou, zatím nemají jisté místo u žádného týmu a s velkou pravděpodobností budou muset za svezení naopak platit.

Platy pilotů v roce 2006 (v mil. Euro):

1.Michael SchumacherFerrari35,0
2.Kimi RäikkönenMcLaren20,0
3.Ralf SchumacherToyota17,0
4.Juan Pablo MontoyaMcLaren10,0
5.Nick HeidfeldBMW7,5
6.Rubens BarrichelloBAR7,0
7.Jarno TrulliToyota6,0
8.Fernando AlonsoRenault5,5
9.Jenson Button? BAR ?5,0
10.David CoulthardRed Bull4,5
11.Mark WebberWilliams4,0
12.Giancarlo FisichellaRenault3,5
13.Felipe MassaFerrari3,0
14.Christian KlienRed Bull1,0

Foto: Panasonic Toyota Racing

Vytisknout

Diskuze: Platy pilotů Formule 1 v roce 2006

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Michelin

Brazílie patří Michelinu, mokrá nebo suchá

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud