Proč Toyota odchází k Bridgestone?

Karel Bařina, 14. září 2005, 08:40 Google+

Na první pohled to může vypadat nelogicky, vždyť Michelin je jednoduše lepší. Dieter Gass, vedoucí závodního týmu Toyota, objasňuje strategii Toyoty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Gass, Dieter

Gass, Dieter | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Letos zásobuje pneumatikami téměř všechny týmy francouzský Michelin. Pouze Ferrari, Minardi a Jordanu dodává pneumatiky Bridgestone a nedostatek testovacích kilometrů je na jejich kvalitě znát. Proč tedy odchází Toyota k Bridgestone?

"Od příštího roku musí všichni používat motory V8 a ty se k pneumatikám chovají úplně jinak, než V10. Všichni budou začínat zase na nule a proto je ten správný čas pro změnu pneumatik," vysvětluje Dietr Gass. "Bude se nám s Bridgestone dobře spolupracovat - mají sídlo v Tokiu, stejně jako Toyota. Náš závodní tým sice sídlí v Kolíně nad Rýnem, ale sídlo Toyoty je Tokio. Navíc FIA chce od roku 2008 jediného dodavatele pneumatik a jestli jsme správně pochopili vyjádření Michelinu, tak to bude Bridgestone, protože Michelin tu bez konkurenčního prostředí být nepotřebuje."

Vypadá to, že z Toyoty se stává docela japonský tým se sídlem v Japonsku. Japonské auto obouvající japonské pneumatiky. Ještě by to chtělo japonské jezdce, ale těch moc není.

Foto: Panasonic Toyota Racing

Vytisknout

Diskuze: Proč Toyota odchází k Bridgestone?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

de la Rosa, Pedro

Mercedes V8 poprvé na trati

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

  2. Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

  3. Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

  4. KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

  5. První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

  6. Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud