DISKUZE K ČLÁNKU Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Děti slavných to rozhodně nemají snadné. Jsou porovnávány, jsou jim předhazovány úspěchy toho kterého rodiče a nezřídka se stává – když uspějí – že se objeví nepříjemné poznámky o protekci. Tím vším si prošel muž, který dnes – tedy 17. září – slaví kulaté narozeniny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 23.09.2020 13:27 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Tak Damonovi je už šedesát. A hezký průřez jeho kariérou od RoBertina k tomuto výročí. 01 01 01
    Byl to první syn, který dokázal napodobit otce a získat v F1 titul. Zaujalo mne, že otci Grahamovi stačilo k zisku dvou titulů podstatně méně vítězství, než jeho synovi. A to byl, tuším, párkrát i vícemistr. Což vlastně Damon také...
    Asi je ta F1 opravdu inflační... (mnohem více závodů, mnohem více bodů a bodovaných pozic, ale méně poruch).
    Člověk má stále tendenci srovnávat, ale ono se to dost dobře srovnat nedá. Snad jen ta Damonova cesta do F1 a za titulem, by se dala srovnat s časy dávno minulými. A také byla podstatně tvrdší, než umetené cestičky současných a nedávno minulých šampiónů. (Však mu to také nějaký čas trvalo, než se prokousal všemi úskalími až do formule 1). Autorovi článku patří veliký dík, že takto zeširoka připomíná piloty F1. 11

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.99.XXX
      Dříve se jezdilo podstatně méně závodů, takže mistr nemusel vyhrát tolik závodů. Graham určitě přišel o titul v roce 1964 kvůli Baghettimu, po jehož nárazu a poškození Hillova BRM se šampionem stal John Surtees. Na F1NEWS.cz jsem před lety psal podobný článek o Grahamovi, tam je možné dozvědět se víc. U Damona je opravdu hodně neobvyklé, že do F1 doputoval hodně pozdě, nakolik měl výhodu v kvalitním voze, to je už věc názoru...

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        nebyl to spíš Lorenzo Bandini kdo vytlačil Hilla v mexiku z tratě?

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.99.XXX
          Samozřejmě Bandini, to je tak, když člověk dělá dvě věci najednou, právě jsem dával dohromady historii týmu Centro Sud a tohle je výsledek. Díky za upozornění. Vlastně by se ještě mělo dodat, že v závěru závodu Bandini pustil Surteese před sebe a tím mu titul pojistil.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Roberte, jak jsi to myslel "výhodu v kvalitním voze"??? Každý, nebo podstatná většina šampiónů, musela mít kvalitní vůz. 03 Jinak by totiž, buď nedojeli do cíle, nebo skončili v propadlišti dějin na chvostu startovního pole. Sennu většina odborníků pokládá za nej pilota vůbec. A Hill se stejným autem, se kterým Ayrton nezískal ani bod bojoval o titul až do posledního závodu a přišel o něj jen díky podivnému rozhodování FIA. Podle mne Damon Hill kvalitním pilotem byl a titul si zasloužil. Že ho získal na dominantním autě? Ano, získal. A mám teď vypisovat všechny tituly získané v dominantních autech? Byla by jich drivá většina. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.99.XXX
          Ona je to tak trochu věc názoru. Třeba Keke Rosberg v roce 1982 rozhodně neměl nejlepší vůz v celém startovním poli, vyhrál jediný závod a přesto byl mistrem. Že se zabil Villeneuve, těžce zranil Pironi, to je nutno připočíst, ale taky dodat, že to byla F1. Emerson Fittipaldi v roce 1974 byl na úrovni jak Ferrari, tak Lotusu a bez šancí nebyl ani Tyrrell. Naproti tomu Williams byl od roku 1992 natolik dominantní auto, že i nováček (neberu vážně ty pokusy s Brabhamem) s ním dokázal jezdit na špici. Co se týče Ayrtona - v prvním závodě bojoval o vítězství a připravil se o slušné umístění vlastní chybou, ve druhém skončil hned po startu díky kolizi s dvojicí Häkkinen-Larini. Imolu asi nebudeme pitvat.
          Jen dodávám, že si Damon titul zasloužil, ale měl - podobně jako Mansell v roce 1992 nebo Prost o rok později, jen jediného soupeře a kdo ví, to už jsme ve sféře dohadů, zda to nedošlo i Frankovi a Jacquese maličko nepřibrzdil. I když - víme jak to dopadlo s Ronnie Petersonem...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Věcí názoru to je. A vím, že v dávné minulosti byli mistři světa i v nedominantních autech. Ale třeba zrovna Keke, měl auto hodně spolehlivé a neodpadával v tolika závodech, čímž si zajistil dost bodů, potřebných na titul. Čili svým způsebem, měl též "kvalitní" auto.

            Já bych zase řekl, že po změně pravidel a zákazu řízení trakce, postavil Williams nové auto, které mělo k dominanci (alespoň v počátku) dost daleko. A i Senna s ním musel jezdit za limitem a z toho pramenily jeho chyby a odstoupení. Řekl bych, že Benetton měl auto o chlup lepší a Ferrari o chlup horší, ale o dominanci jednoho, či druhého bych nemluvil. Podle mne změna pravidel byla směřovaná proti Williamsům a také je dost postihla. Trvalo jim to dva roky, než opět své auto "vyladili" na dominantní. 03
            O přibrzdění, či nepřibrzdění Jacquese je to na dohadování. Ale upřímě i já jsem měl tehdá občas pocit, že Damonovi ze strany jeho kolegy, žádné nebezpečí nehrozí. 03 Však také další rok to Frank Villeneuvovi nahradil, když se jelo pro změnu na něj.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama