DISKUZE K ČLÁNKU Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Děti slavných to rozhodně nemají snadné. Jsou porovnávány, jsou jim předhazovány úspěchy toho kterého rodiče a nezřídka se stává – když uspějí – že se objeví nepříjemné poznámky o protekci. Tím vším si prošel muž, který dnes – tedy 17. září – slaví kulaté narozeniny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 23.09.2020 13:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 4 lidé) 18.09.2020 20:54
Tak Damonovi je už šedesát. A hezký průřez jeho… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 18.09.2020 22:40
Dříve se jezdilo podstatně méně závodů, takže… »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 19.09.2020 08:34
nebyl to spíš Lorenzo Bandini kdo vytlačil Hilla… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Pěkný článek...ono je hodně těžký posuzovat kvality pilotu v jedné éře...natož srovnávat třeba kariéry Grahama a Damona.

    Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.

    Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.

    Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
    Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.

    01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Pěkný článek...ono je hodně těžký posuzovat kvality pilotu v jedné éře...natož srovnávat třeba kariéry Grahama a Damona.

    Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.

    Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.

    Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
    Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.

    01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Pěkný článek...ono je hodně těžký posuzovat kvality pilotu v jedné éře...natož srovnávat třeba kariéry Grahama a Damona.

    Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.

    Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.

    Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
    Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.

    01

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Tak Damonovi je už šedesát. A hezký průřez jeho kariérou od RoBertina k tomuto výročí. 01 01 01
    Byl to první syn, který dokázal napodobit otce a získat v F1 titul. Zaujalo mne, že otci Grahamovi stačilo k zisku dvou titulů podstatně méně vítězství, než jeho synovi. A to byl, tuším, párkrát i vícemistr. Což vlastně Damon také...
    Asi je ta F1 opravdu inflační... (mnohem více závodů, mnohem více bodů a bodovaných pozic, ale méně poruch).
    Člověk má stále tendenci srovnávat, ale ono se to dost dobře srovnat nedá. Snad jen ta Damonova cesta do F1 a za titulem, by se dala srovnat s časy dávno minulými. A také byla podstatně tvrdší, než umetené cestičky současných a nedávno minulých šampiónů. (Však mu to také nějaký čas trvalo, než se prokousal všemi úskalími až do formule 1). Autorovi článku patří veliký dík, že takto zeširoka připomíná piloty F1. 11

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.99.XXX
      Dříve se jezdilo podstatně méně závodů, takže mistr nemusel vyhrát tolik závodů. Graham určitě přišel o titul v roce 1964 kvůli Baghettimu, po jehož nárazu a poškození Hillova BRM se šampionem stal John Surtees. Na F1NEWS.cz jsem před lety psal podobný článek o Grahamovi, tam je možné dozvědět se víc. U Damona je opravdu hodně neobvyklé, že do F1 doputoval hodně pozdě, nakolik měl výhodu v kvalitním voze, to je už věc názoru...

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        nebyl to spíš Lorenzo Bandini kdo vytlačil Hilla v mexiku z tratě?

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.99.XXX
          Samozřejmě Bandini, to je tak, když člověk dělá dvě věci najednou, právě jsem dával dohromady historii týmu Centro Sud a tohle je výsledek. Díky za upozornění. Vlastně by se ještě mělo dodat, že v závěru závodu Bandini pustil Surteese před sebe a tím mu titul pojistil.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Roberte, jak jsi to myslel "výhodu v kvalitním voze"??? Každý, nebo podstatná většina šampiónů, musela mít kvalitní vůz. 03 Jinak by totiž, buď nedojeli do cíle, nebo skončili v propadlišti dějin na chvostu startovního pole. Sennu většina odborníků pokládá za nej pilota vůbec. A Hill se stejným autem, se kterým Ayrton nezískal ani bod bojoval o titul až do posledního závodu a přišel o něj jen díky podivnému rozhodování FIA. Podle mne Damon Hill kvalitním pilotem byl a titul si zasloužil. Že ho získal na dominantním autě? Ano, získal. A mám teď vypisovat všechny tituly získané v dominantních autech? Byla by jich drivá většina. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.99.XXX
          Ona je to tak trochu věc názoru. Třeba Keke Rosberg v roce 1982 rozhodně neměl nejlepší vůz v celém startovním poli, vyhrál jediný závod a přesto byl mistrem. Že se zabil Villeneuve, těžce zranil Pironi, to je nutno připočíst, ale taky dodat, že to byla F1. Emerson Fittipaldi v roce 1974 byl na úrovni jak Ferrari, tak Lotusu a bez šancí nebyl ani Tyrrell. Naproti tomu Williams byl od roku 1992 natolik dominantní auto, že i nováček (neberu vážně ty pokusy s Brabhamem) s ním dokázal jezdit na špici. Co se týče Ayrtona - v prvním závodě bojoval o vítězství a připravil se o slušné umístění vlastní chybou, ve druhém skončil hned po startu díky kolizi s dvojicí Häkkinen-Larini. Imolu asi nebudeme pitvat.
          Jen dodávám, že si Damon titul zasloužil, ale měl - podobně jako Mansell v roce 1992 nebo Prost o rok později, jen jediného soupeře a kdo ví, to už jsme ve sféře dohadů, zda to nedošlo i Frankovi a Jacquese maličko nepřibrzdil. I když - víme jak to dopadlo s Ronnie Petersonem...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Věcí názoru to je. A vím, že v dávné minulosti byli mistři světa i v nedominantních autech. Ale třeba zrovna Keke, měl auto hodně spolehlivé a neodpadával v tolika závodech, čímž si zajistil dost bodů, potřebných na titul. Čili svým způsebem, měl též "kvalitní" auto.

            Já bych zase řekl, že po změně pravidel a zákazu řízení trakce, postavil Williams nové auto, které mělo k dominanci (alespoň v počátku) dost daleko. A i Senna s ním musel jezdit za limitem a z toho pramenily jeho chyby a odstoupení. Řekl bych, že Benetton měl auto o chlup lepší a Ferrari o chlup horší, ale o dominanci jednoho, či druhého bych nemluvil. Podle mne změna pravidel byla směřovaná proti Williamsům a také je dost postihla. Trvalo jim to dva roky, než opět své auto "vyladili" na dominantní. 03
            O přibrzdění, či nepřibrzdění Jacquese je to na dohadování. Ale upřímě i já jsem měl tehdá občas pocit, že Damonovi ze strany jeho kolegy, žádné nebezpečí nehrozí. 03 Však také další rok to Frank Villeneuvovi nahradil, když se jelo pro změnu na něj.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • snebka

    snebka

    185.151.252.XXX
    Vzhledem k některým částím textu usuzuji, že autor měl možnost číst Damonovi autobiografii Watching The Wheels. Pokud ne vřele doporučuji. Je tam hodně zajímavých úseků, třeba, že Damon jako mladistvý vůbec závodit nechtěl, a když už tak na motocyklech, či o psychických dopadech, kterou může F1 způsobit

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.99.XXX
      Děkuji za doporučení, i když se upřímně přiznám, že ve spojitosti s Watching The Wheels mě jako první napadl John Lennon. Publikaci jsem nečetl a mám aspoň dobrý tip na vánoční dárek...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    No jo no, nebyl to ten nejvíc top pilot, ale pořád 01.
    A nebýt prasárny od Schumiho kvůli které měl být diskvalifikován stejně jak v 97, tak mohl mít 2 tituly.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      Jenže takových prasáren v F1 bylo mnohem víc a nebýt pochybné praktiky FIA tak schumacher ten titul měl jistý 2 závody před koncem sezony. Ona celá sezona 94 byla tak trošku "zvláštní"
      Apropo to by museli především diskvalifikovat sennu za suzuku 89

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.99.XXX
        Není málo těch, kteří skutečně dodnes tvrdí, že dva závody, které byl Schumi mimo, byly jenom kvůli tomu, aby se drama a boj o titul udržely až do konce (za v podstatě minimální prohřešek dostal penalizaci a tu absolvoval, i když jen později, než měl, nakonec ho stejně diskvalifikovali). Ze stejného důvodu pak Michaelovi jeho australské extempore prošlo. Jenže - kde nejsou důkazy, není ani žalobce, jak se říká.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          problém je, že rozhodování komisařů je velice nekonzistentní. Senna se dokonce expost přiznal, že prosta sestřelil úmyslně, protože mu rok před tím neuhnul a bylo mu jasné, že pokud jej nedostane na startu, tak už jej za celý závod nechytí, dokonce jeho hlavní mechanik asi tři roky po nehodě prohlásil, že dodnes necháme, jak je možné, že nebyl potrestán, protože z telemetrie, kterou si FIA vzala bylo naprosto zřejmé, že do té zatáčky vůbec nebrzdil. Další kontroverze byla v 98, kdy coulthard sundal ve spa schumachera, telemetrie ukázala, že na výjezdu ze zatáčky naplna zabrzdil, ale FIA s tím nic neudělala a potom v 97 na základě mírného pohybu volantem je diskvalifikován schumacher. Určitě poprávu, ale v souvislostech, které proběhly dřív je to poměrně směšné. Jako fanouškovi ferrari je mi ale zřejmá ještě jedna souvislost, pokud se v té kolizi vyskytoval jezdec ferrari, tak bylo bez ohledu na data vždy rozhodnuto proti ferrari... 12

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            194.228.79.XXX
            F1 a politika, no ..... ale tvl "mírnému pohybu volantu!!! 18 No jo, opravdu fanoušek ferrari, ale s hodně dioptriema, že? 11

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.99.XXX
              Dohadovat se o míře "mírnosti" je zbytečné. Někdy stačí pár centimetrů a je hotovo. Senna měl do jisté míry štěstí, že už ho provázel patřičný věhlas, takže vlastně za manévr z dnešního pohledu na distanc do konce života dostal jen podmínku - což pro mnohé bylo opravdu pro smích. A jak se vyrovnáme s Austrálií 1992, kdy to Senna našil Mansellovi do zádě - a taky nic z toho. Nejspíš bude nutné se smířit s tím, že byli piloti privilegovaní, kterým toho prošlo víc než ostatním.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              tak jestli jsi to tenkrát sledoval, tak o diskvalifikaci schumachera rozhodl malý pohyb volantem od villeneuva než to do něj napálil - tím ho neobhajuji, jen jsem chtěl poznamenat, jak je to s tím rozhodováním a konzistencí, jeden ani nešlápne na brzdu při nájezdu do zatáčky, aby svůj cíl neminul a druhý je diskvalifikován kvůli tomu, že mírně pohnul volantem od soupeře... Tyhle praktiky nemají v F1 co dělat, ale bylo by dobré říct, že se neměří všem stejně 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama