DISKUZE K ČLÁNKU Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Děti slavných to rozhodně nemají snadné. Jsou porovnávány, jsou jim předhazovány úspěchy toho kterého rodiče a nezřídka se stává – když uspějí – že se objeví nepříjemné poznámky o protekci. Tím vším si prošel muž, který dnes – tedy 17. září – slaví kulaté narozeniny.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 23.09.2020 13:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovali 4 lidé) 18.09.2020 20:54
Tak Damonovi je už šedesát. A hezký průřez jeho… »
» RoBertino (Hlasovali 2 lidé) 18.09.2020 22:40
Dříve se jezdilo podstatně méně závodů, takže… »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 19.09.2020 08:34
nebyl to spíš Lorenzo Bandini kdo vytlačil Hilla… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Cooper

Cooper

194.12.34.XXX
https://www.youtube.com/watch?v=b9RdNNOgghY
tady se můžeš podívat jak měl Coulthard půl kola modrý vlajky a jel jako by nic.. až si musel Jean dojít na zídku McL

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
to že neznáš fakta neznamená, že já lžu, spíš je to naopak a tvoje zásadní neznalosti historie F1 se projevují poměrně často 02

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

109.81.213.XXX
Jumpanne s tím Coulthardem tu nelži, bylo to zcela jinak. A pokud si zatím stojíš, tak tu telemetrii zveřejni. Ale to nedopadne ...ostatně jako v dalších kauzách, který si bez důkazů a historických fakt zde vymyšlíš. 12

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
je to jak řikáš 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
tak jestli jsi to tenkrát sledoval, tak o diskvalifikaci schumachera rozhodl malý pohyb volantem od villeneuva než to do něj napálil - tím ho neobhajuji, jen jsem chtěl poznamenat, jak je to s tím rozhodováním a konzistencí, jeden ani nešlápne na brzdu při nájezdu do zatáčky, aby svůj cíl neminul a druhý je diskvalifikován kvůli tomu, že mírně pohnul volantem od soupeře... Tyhle praktiky nemají v F1 co dělat, ale bylo by dobré říct, že se neměří všem stejně 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Věcí názoru to je. A vím, že v dávné minulosti byli mistři světa i v nedominantních autech. Ale třeba zrovna Keke, měl auto hodně spolehlivé a neodpadával v tolika závodech, čímž si zajistil dost bodů, potřebných na titul. Čili svým způsebem, měl též "kvalitní" auto.

Já bych zase řekl, že po změně pravidel a zákazu řízení trakce, postavil Williams nové auto, které mělo k dominanci (alespoň v počátku) dost daleko. A i Senna s ním musel jezdit za limitem a z toho pramenily jeho chyby a odstoupení. Řekl bych, že Benetton měl auto o chlup lepší a Ferrari o chlup horší, ale o dominanci jednoho, či druhého bych nemluvil. Podle mne změna pravidel byla směřovaná proti Williamsům a také je dost postihla. Trvalo jim to dva roky, než opět své auto "vyladili" na dominantní. 03
O přibrzdění, či nepřibrzdění Jacquese je to na dohadování. Ale upřímě i já jsem měl tehdá občas pocit, že Damonovi ze strany jeho kolegy, žádné nebezpečí nehrozí. 03 Však také další rok to Frank Villeneuvovi nahradil, když se jelo pro změnu na něj.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Pěkný článek...ono je hodně těžký posuzovat kvality pilotu v jedné éře...natož srovnávat třeba kariéry Grahama a Damona.

Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.

Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.

Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.

01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Pěkný článek...ono je hodně těžký posuzovat kvality pilotu v jedné éře...natož srovnávat třeba kariéry Grahama a Damona.

Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.

Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.

Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.

01

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Pěkný článek...ono je hodně těžký posuzovat kvality pilotu v jedné éře...natož srovnávat třeba kariéry Grahama a Damona.

Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.

Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.

Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.

01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Rok 1994 je zvláštní a kontroverzní po všech směrech...

Já patří mezi ty kteří si mysli ze tresty pro Michaela byly účelové.

Na druhou stranu...byl to Michael kdo porušil pravidla v zahřívacím kole na Silverstonu (ze se nesmí v zahřívacím kole vozy předjíždět a maji toto kolo absolvovat v pořadí v jakém startují)...takže tím vším cim to začalo vymyšlené není. Faktem je ze Michaelovi byla za tento prestupek v Silverstonu vyvěšena černá vlajka...a to byl nesmyslný trest (neznám přesné znění tehdejších predpisu, ten trest považují za nesmyslný podle moji logiky). Benneton přirozené odmítal trest přijmout a nechal Michaela dal kroužit na trati. Po horečné diskuzi s vedením závodu byl nakonec trest změněn na tuším 10 sec Stop and Go.

Ale protože jak Michael, tak Benetton neuposlechli příkaz vedeni závodu, cela kauza pokračovala u zeleného stolu.

Michael mel dostat trest v podobě zákazu startu v Německu...ale protože právě na domácí půdě chtěl před svými fanoušky jet (paradoxně se mu domácí závod vůbec nevyvedl), Benneton se u FIA odvolal...došlo tedy k dalšímu kolu jednání...a jak to běžně chodí (pokud se viník odvola, nepřijme trest...v odvolání mu je trest pokud je shledán opět v plnem rozsahu vinny zpřísněn) dostal Michael zákaz startu na dva závody.

Jenže tahle v podstatě hloupá kauza je zastíněna mnohem zavaznejsimi kauzami.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.99.XXX
Dohadovat se o míře "mírnosti" je zbytečné. Někdy stačí pár centimetrů a je hotovo. Senna měl do jisté míry štěstí, že už ho provázel patřičný věhlas, takže vlastně za manévr z dnešního pohledu na distanc do konce života dostal jen podmínku - což pro mnohé bylo opravdu pro smích. A jak se vyrovnáme s Austrálií 1992, kdy to Senna našil Mansellovi do zádě - a taky nic z toho. Nejspíš bude nutné se smířit s tím, že byli piloti privilegovaní, kterým toho prošlo víc než ostatním.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.99.XXX
Ona je to tak trochu věc názoru. Třeba Keke Rosberg v roce 1982 rozhodně neměl nejlepší vůz v celém startovním poli, vyhrál jediný závod a přesto byl mistrem. Že se zabil Villeneuve, těžce zranil Pironi, to je nutno připočíst, ale taky dodat, že to byla F1. Emerson Fittipaldi v roce 1974 byl na úrovni jak Ferrari, tak Lotusu a bez šancí nebyl ani Tyrrell. Naproti tomu Williams byl od roku 1992 natolik dominantní auto, že i nováček (neberu vážně ty pokusy s Brabhamem) s ním dokázal jezdit na špici. Co se týče Ayrtona - v prvním závodě bojoval o vítězství a připravil se o slušné umístění vlastní chybou, ve druhém skončil hned po startu díky kolizi s dvojicí Häkkinen-Larini. Imolu asi nebudeme pitvat.
Jen dodávám, že si Damon titul zasloužil, ale měl - podobně jako Mansell v roce 1992 nebo Prost o rok později, jen jediného soupeře a kdo ví, to už jsme ve sféře dohadů, zda to nedošlo i Frankovi a Jacquese maličko nepřibrzdil. I když - víme jak to dopadlo s Ronnie Petersonem...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Roberte, jak jsi to myslel "výhodu v kvalitním voze"??? Každý, nebo podstatná většina šampiónů, musela mít kvalitní vůz. 03 Jinak by totiž, buď nedojeli do cíle, nebo skončili v propadlišti dějin na chvostu startovního pole. Sennu většina odborníků pokládá za nej pilota vůbec. A Hill se stejným autem, se kterým Ayrton nezískal ani bod bojoval o titul až do posledního závodu a přišel o něj jen díky podivnému rozhodování FIA. Podle mne Damon Hill kvalitním pilotem byl a titul si zasloužil. Že ho získal na dominantním autě? Ano, získal. A mám teď vypisovat všechny tituly získané v dominantních autech? Byla by jich drivá většina. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

194.228.79.XXX
F1 a politika, no ..... ale tvl "mírnému pohybu volantu!!! 18 No jo, opravdu fanoušek ferrari, ale s hodně dioptriema, že? 11

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
problém je, že rozhodování komisařů je velice nekonzistentní. Senna se dokonce expost přiznal, že prosta sestřelil úmyslně, protože mu rok před tím neuhnul a bylo mu jasné, že pokud jej nedostane na startu, tak už jej za celý závod nechytí, dokonce jeho hlavní mechanik asi tři roky po nehodě prohlásil, že dodnes necháme, jak je možné, že nebyl potrestán, protože z telemetrie, kterou si FIA vzala bylo naprosto zřejmé, že do té zatáčky vůbec nebrzdil. Další kontroverze byla v 98, kdy coulthard sundal ve spa schumachera, telemetrie ukázala, že na výjezdu ze zatáčky naplna zabrzdil, ale FIA s tím nic neudělala a potom v 97 na základě mírného pohybu volantem je diskvalifikován schumacher. Určitě poprávu, ale v souvislostech, které proběhly dřív je to poměrně směšné. Jako fanouškovi ferrari je mi ale zřejmá ještě jedna souvislost, pokud se v té kolizi vyskytoval jezdec ferrari, tak bylo bez ohledu na data vždy rozhodnuto proti ferrari... 12

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.99.XXX
Není málo těch, kteří skutečně dodnes tvrdí, že dva závody, které byl Schumi mimo, byly jenom kvůli tomu, aby se drama a boj o titul udržely až do konce (za v podstatě minimální prohřešek dostal penalizaci a tu absolvoval, i když jen později, než měl, nakonec ho stejně diskvalifikovali). Ze stejného důvodu pak Michaelovi jeho australské extempore prošlo. Jenže - kde nejsou důkazy, není ani žalobce, jak se říká.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.99.XXX
Samozřejmě Bandini, to je tak, když člověk dělá dvě věci najednou, právě jsem dával dohromady historii týmu Centro Sud a tohle je výsledek. Díky za upozornění. Vlastně by se ještě mělo dodat, že v závěru závodu Bandini pustil Surteese před sebe a tím mu titul pojistil.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
Jenže takových prasáren v F1 bylo mnohem víc a nebýt pochybné praktiky FIA tak schumacher ten titul měl jistý 2 závody před koncem sezony. Ona celá sezona 94 byla tak trošku "zvláštní"
Apropo to by museli především diskvalifikovat sennu za suzuku 89

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
nebyl to spíš Lorenzo Bandini kdo vytlačil Hilla v mexiku z tratě?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.99.XXX
Dříve se jezdilo podstatně méně závodů, takže mistr nemusel vyhrát tolik závodů. Graham určitě přišel o titul v roce 1964 kvůli Baghettimu, po jehož nárazu a poškození Hillova BRM se šampionem stal John Surtees. Na F1NEWS.cz jsem před lety psal podobný článek o Grahamovi, tam je možné dozvědět se víc. U Damona je opravdu hodně neobvyklé, že do F1 doputoval hodně pozdě, nakolik měl výhodu v kvalitním voze, to je už věc názoru...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama