DISKUZE K ČLÁNKU Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny
Děti slavných to rozhodně nemají snadné. Jsou porovnávány, jsou jim předhazovány úspěchy toho kterého rodiče a nezřídka se stává – když uspějí – že se objeví nepříjemné poznámky o protekci. Tím vším si prošel muž, který dnes – tedy 17. září – slaví kulaté narozeniny.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jumpman
15:46 20.09.2020 178.255.168.XXX
tak jestli jsi to tenkrát sledoval, tak o diskvalifikaci schumachera rozhodl malý pohyb volantem od villeneuva než to do něj napálil - tím ho neobhajuji, jen jsem chtěl poznamenat, jak je to s tím rozhodováním a konzistencí, jeden ani nešlápne na brzdu při nájezdu do zatáčky, aby svůj cíl neminul a druhý je diskvalifikován kvůli tomu, že mírně pohnul volantem od soupeře... Tyhle praktiky nemají v F1 co dělat, ale bylo by dobré říct, že se neměří všem stejně
odin
10:35 20.09.2020 77.240.103.XXX
Věcí názoru to je. A vím, že v dávné minulosti byli mistři světa i v nedominantních autech. Ale třeba zrovna Keke, měl auto hodně spolehlivé a neodpadával v tolika závodech, čímž si zajistil dost bodů, potřebných na titul. Čili svým způsebem, měl též "kvalitní" auto.
Já bych zase řekl, že po změně pravidel a zákazu řízení trakce, postavil Williams nové auto, které mělo k dominanci (alespoň v počátku) dost daleko. A i Senna s ním musel jezdit za limitem a z toho pramenily jeho chyby a odstoupení. Řekl bych, že Benetton měl auto o chlup lepší a Ferrari o chlup horší, ale o dominanci jednoho, či druhého bych nemluvil. Podle mne změna pravidel byla směřovaná proti Williamsům a také je dost postihla. Trvalo jim to dva roky, než opět své auto "vyladili" na dominantní.
O přibrzdění, či nepřibrzdění Jacquese je to na dohadování. Ale upřímě i já jsem měl tehdá občas pocit, že Damonovi ze strany jeho kolegy, žádné nebezpečí nehrozí. Však také další rok to Frank Villeneuvovi nahradil, když se jelo pro změnu na něj.
Já bych zase řekl, že po změně pravidel a zákazu řízení trakce, postavil Williams nové auto, které mělo k dominanci (alespoň v počátku) dost daleko. A i Senna s ním musel jezdit za limitem a z toho pramenily jeho chyby a odstoupení. Řekl bych, že Benetton měl auto o chlup lepší a Ferrari o chlup horší, ale o dominanci jednoho, či druhého bych nemluvil. Podle mne změna pravidel byla směřovaná proti Williamsům a také je dost postihla. Trvalo jim to dva roky, než opět své auto "vyladili" na dominantní.
O přibrzdění, či nepřibrzdění Jacquese je to na dohadování. Ale upřímě i já jsem měl tehdá občas pocit, že Damonovi ze strany jeho kolegy, žádné nebezpečí nehrozí. Však také další rok to Frank Villeneuvovi nahradil, když se jelo pro změnu na něj.
juras
10:17 20.09.2020 88.103.92.XXX
Pěkný článek...ono je hodně těžký posuzovat kvality pilotu v jedné éře...natož srovnávat třeba kariéry Grahama a Damona.
Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.
Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.
Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.
Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.
Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.
Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.
juras
10:17 20.09.2020 88.103.92.XXX
Pěkný článek...ono je hodně těžký posuzovat kvality pilotu v jedné éře...natož srovnávat třeba kariéry Grahama a Damona.
Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.
Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.
Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.
Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.
Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.
Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.
juras
10:17 20.09.2020 88.103.92.XXX
Pěkný článek...ono je hodně těžký posuzovat kvality pilotu v jedné éře...natož srovnávat třeba kariéry Grahama a Damona.
Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.
Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.
Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.
Já osobně si myslím že o žádném šampionu v historii se nedá tvrdit ze by neměl kvality mistra sveta...to spis v historii je hned několik závodníků kteří se šampiony nestali, ale kvality na to bezpochyby měli.
Je prirozene ze lide jsou různých charakteru...někteří tím ze vystoupí na vrchol dal ztratí motivaci...někteří maji motivaci vyhrávat dal a dal.
Pro me byl Damon Hill takovým tím lidským šampionem, jeho cesta na vrchol byla trnitá a jeho jméno mu paradoxně ne vždy pomáhalo.
Řekl bych ze se svým otcem ma hodně spolecneho.
juras
09:12 20.09.2020 88.103.92.XXX
Rok 1994 je zvláštní a kontroverzní po všech směrech...
Já patří mezi ty kteří si mysli ze tresty pro Michaela byly účelové.
Na druhou stranu...byl to Michael kdo porušil pravidla v zahřívacím kole na Silverstonu (ze se nesmí v zahřívacím kole vozy předjíždět a maji toto kolo absolvovat v pořadí v jakém startují)...takže tím vším cim to začalo vymyšlené není. Faktem je ze Michaelovi byla za tento prestupek v Silverstonu vyvěšena černá vlajka...a to byl nesmyslný trest (neznám přesné znění tehdejších predpisu, ten trest považují za nesmyslný podle moji logiky). Benneton přirozené odmítal trest přijmout a nechal Michaela dal kroužit na trati. Po horečné diskuzi s vedením závodu byl nakonec trest změněn na tuším 10 sec Stop and Go.
Ale protože jak Michael, tak Benetton neuposlechli příkaz vedeni závodu, cela kauza pokračovala u zeleného stolu.
Michael mel dostat trest v podobě zákazu startu v Německu...ale protože právě na domácí půdě chtěl před svými fanoušky jet (paradoxně se mu domácí závod vůbec nevyvedl), Benneton se u FIA odvolal...došlo tedy k dalšímu kolu jednání...a jak to běžně chodí (pokud se viník odvola, nepřijme trest...v odvolání mu je trest pokud je shledán opět v plnem rozsahu vinny zpřísněn) dostal Michael zákaz startu na dva závody.
Jenže tahle v podstatě hloupá kauza je zastíněna mnohem zavaznejsimi kauzami.
Já patří mezi ty kteří si mysli ze tresty pro Michaela byly účelové.
Na druhou stranu...byl to Michael kdo porušil pravidla v zahřívacím kole na Silverstonu (ze se nesmí v zahřívacím kole vozy předjíždět a maji toto kolo absolvovat v pořadí v jakém startují)...takže tím vším cim to začalo vymyšlené není. Faktem je ze Michaelovi byla za tento prestupek v Silverstonu vyvěšena černá vlajka...a to byl nesmyslný trest (neznám přesné znění tehdejších predpisu, ten trest považují za nesmyslný podle moji logiky). Benneton přirozené odmítal trest přijmout a nechal Michaela dal kroužit na trati. Po horečné diskuzi s vedením závodu byl nakonec trest změněn na tuším 10 sec Stop and Go.
Ale protože jak Michael, tak Benetton neuposlechli příkaz vedeni závodu, cela kauza pokračovala u zeleného stolu.
Michael mel dostat trest v podobě zákazu startu v Německu...ale protože právě na domácí půdě chtěl před svými fanoušky jet (paradoxně se mu domácí závod vůbec nevyvedl), Benneton se u FIA odvolal...došlo tedy k dalšímu kolu jednání...a jak to běžně chodí (pokud se viník odvola, nepřijme trest...v odvolání mu je trest pokud je shledán opět v plnem rozsahu vinny zpřísněn) dostal Michael zákaz startu na dva závody.
Jenže tahle v podstatě hloupá kauza je zastíněna mnohem zavaznejsimi kauzami.
RoBertino
22:16 19.09.2020 185.63.99.XXX
Dohadovat se o míře "mírnosti" je zbytečné. Někdy stačí pár centimetrů a je hotovo. Senna měl do jisté míry štěstí, že už ho provázel patřičný věhlas, takže vlastně za manévr z dnešního pohledu na distanc do konce života dostal jen podmínku - což pro mnohé bylo opravdu pro smích. A jak se vyrovnáme s Austrálií 1992, kdy to Senna našil Mansellovi do zádě - a taky nic z toho. Nejspíš bude nutné se smířit s tím, že byli piloti privilegovaní, kterým toho prošlo víc než ostatním.
RoBertino
22:09 19.09.2020 185.63.99.XXX
Ona je to tak trochu věc názoru. Třeba Keke Rosberg v roce 1982 rozhodně neměl nejlepší vůz v celém startovním poli, vyhrál jediný závod a přesto byl mistrem. Že se zabil Villeneuve, těžce zranil Pironi, to je nutno připočíst, ale taky dodat, že to byla F1. Emerson Fittipaldi v roce 1974 byl na úrovni jak Ferrari, tak Lotusu a bez šancí nebyl ani Tyrrell. Naproti tomu Williams byl od roku 1992 natolik dominantní auto, že i nováček (neberu vážně ty pokusy s Brabhamem) s ním dokázal jezdit na špici. Co se týče Ayrtona - v prvním závodě bojoval o vítězství a připravil se o slušné umístění vlastní chybou, ve druhém skončil hned po startu díky kolizi s dvojicí Häkkinen-Larini. Imolu asi nebudeme pitvat.
Jen dodávám, že si Damon titul zasloužil, ale měl - podobně jako Mansell v roce 1992 nebo Prost o rok později, jen jediného soupeře a kdo ví, to už jsme ve sféře dohadů, zda to nedošlo i Frankovi a Jacquese maličko nepřibrzdil. I když - víme jak to dopadlo s Ronnie Petersonem...
Jen dodávám, že si Damon titul zasloužil, ale měl - podobně jako Mansell v roce 1992 nebo Prost o rok později, jen jediného soupeře a kdo ví, to už jsme ve sféře dohadů, zda to nedošlo i Frankovi a Jacquese maličko nepřibrzdil. I když - víme jak to dopadlo s Ronnie Petersonem...
odin
16:43 19.09.2020 77.240.103.XXX
Roberte, jak jsi to myslel "výhodu v kvalitním voze"??? Každý, nebo podstatná většina šampiónů, musela mít kvalitní vůz. Jinak by totiž, buď nedojeli do cíle, nebo skončili v propadlišti dějin na chvostu startovního pole. Sennu většina odborníků pokládá za nej pilota vůbec. A Hill se stejným autem, se kterým Ayrton nezískal ani bod bojoval o titul až do posledního závodu a přišel o něj jen díky podivnému rozhodování FIA. Podle mne Damon Hill kvalitním pilotem byl a titul si zasloužil. Že ho získal na dominantním autě? Ano, získal. A mám teď vypisovat všechny tituly získané v dominantních autech? Byla by jich drivá většina.
jumpman
09:28 19.09.2020 178.255.168.XXX
problém je, že rozhodování komisařů je velice nekonzistentní. Senna se dokonce expost přiznal, že prosta sestřelil úmyslně, protože mu rok před tím neuhnul a bylo mu jasné, že pokud jej nedostane na startu, tak už jej za celý závod nechytí, dokonce jeho hlavní mechanik asi tři roky po nehodě prohlásil, že dodnes necháme, jak je možné, že nebyl potrestán, protože z telemetrie, kterou si FIA vzala bylo naprosto zřejmé, že do té zatáčky vůbec nebrzdil. Další kontroverze byla v 98, kdy coulthard sundal ve spa schumachera, telemetrie ukázala, že na výjezdu ze zatáčky naplna zabrzdil, ale FIA s tím nic neudělala a potom v 97 na základě mírného pohybu volantem je diskvalifikován schumacher. Určitě poprávu, ale v souvislostech, které proběhly dřív je to poměrně směšné. Jako fanouškovi ferrari je mi ale zřejmá ještě jedna souvislost, pokud se v té kolizi vyskytoval jezdec ferrari, tak bylo bez ohledu na data vždy rozhodnuto proti ferrari...
RoBertino
08:46 19.09.2020 185.63.99.XXX
Není málo těch, kteří skutečně dodnes tvrdí, že dva závody, které byl Schumi mimo, byly jenom kvůli tomu, aby se drama a boj o titul udržely až do konce (za v podstatě minimální prohřešek dostal penalizaci a tu absolvoval, i když jen později, než měl, nakonec ho stejně diskvalifikovali). Ze stejného důvodu pak Michaelovi jeho australské extempore prošlo. Jenže - kde nejsou důkazy, není ani žalobce, jak se říká.
RoBertino
08:43 19.09.2020 185.63.99.XXX
Samozřejmě Bandini, to je tak, když člověk dělá dvě věci najednou, právě jsem dával dohromady historii týmu Centro Sud a tohle je výsledek. Díky za upozornění. Vlastně by se ještě mělo dodat, že v závěru závodu Bandini pustil Surteese před sebe a tím mu titul pojistil.
jumpman
08:37 19.09.2020 178.255.168.XXX
Jenže takových prasáren v F1 bylo mnohem víc a nebýt pochybné praktiky FIA tak schumacher ten titul měl jistý 2 závody před koncem sezony. Ona celá sezona 94 byla tak trošku "zvláštní"
Apropo to by museli především diskvalifikovat sennu za suzuku 89
Apropo to by museli především diskvalifikovat sennu za suzuku 89
RoBertino
22:40 18.09.2020 185.63.99.XXX
Dříve se jezdilo podstatně méně závodů, takže mistr nemusel vyhrát tolik závodů. Graham určitě přišel o titul v roce 1964 kvůli Baghettimu, po jehož nárazu a poškození Hillova BRM se šampionem stal John Surtees. Na F1NEWS.cz jsem před lety psal podobný článek o Grahamovi, tam je možné dozvědět se víc. U Damona je opravdu hodně neobvyklé, že do F1 doputoval hodně pozdě, nakolik měl výhodu v kvalitním voze, to je už věc názoru...
Aktuálně
Poslední závod 24.3.2024
GP Austrálie58 kol (306.124 km)
Albert Park
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 07.04.2024
GP Japonska 53 kol (307.471 km)
Suzuka International Racingdní | hod | min | sek