1957 Argentina: Poslední Grand Prix v životě

iM3, 28. března 2007, 08:00 Google+

V minulém ročníku Grand Prix Argentiny byli diváci svědky souboje mezi italskými stájemi Ferrari a Maserati. Ani tento rok nepřijel do Argentiny jiný druh monopostů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

1. GP Argentiny
Buenos Aires
13. ledna 1957

 

Obhájce titulu Juan Manuel Fangio opustil prostředí Ferrari, kde se v závěru roku 1956 necítil v naprosté pohodě a několikrát se dostal do sporu s Enzem Ferrari. Pro něj to byla velká ztráta, protože odešel pilot, jenž dotáhl značku k mistrovskému titulu. Argentinec přestoupil do konkurenční stáje Maserati a naplno využil potenciálu modelu 250F. Stirling Moss se v Argentině objevil za volantem stejného vozu, ale bylo to jeho poslední vystoupení. Od další Grand Prix již pilotoval anglický vanwall. V kvalifikaci byl Angličan nejrychlejší a postavil se po boku Fangia, Behry a Castellottiho, jediného zástupce stáje Ferrari v první řadě.

Nejlepší start předvedl Francouz Behra, který vedl po dvě kola Fangia a Castellottiho. Mosse zastihly nečekané nesnáze v podobě poruchy akceleračního mechanismu. Na startu začal poskakovat a po odjetí jednoho kola zastavil v depu. Zatímco Moss seděl ve voze, Castellotti se na pět kol ujal vedení. Jenže výborně jedoucí Behra nechtěl svoji kůži prodat lacino a od devátého kola byl zpět na čele.

Peter Collins startoval z pátého místa, v počátku si našel úzkou uličku skrz závodní pole a ve 13. kole pokořil i Behru na maserati. Collinsovu cestu za úspěchem překazila neposlušná spojka. V depu si nechal zastavit ferrari Cesareho Perdisi a spolu s němcem Wolfgangem von Tripsem dokončili Grand Prix Argentiny na šestém místě. Zajímavé je, že von Trips ani nenastoupil do kvalifikace a v závodě se posadil za volant, aniž by regulérně odstartoval.

Behra se Collinsovým odstoupením dostal do třetice na čelo, ale brzy byl předjet domácím matadorem Fangiem. Dosud třetí Castellotti vyjel mimo dráhu a na jeho místě jej vystřídal navrátilec u Ferrari Hawthorn pronásledovaný Mussem, taktéž Ferrari. Oba však kvůli defektní spojce Grand Prix nedokončili. Mladý a nadějný Eugenio Castellotti se po chybě znovu probral a stal se jediným vážným soupeřem dvojice Fangio-Behra. Bohužel stíhací jízda pro něj skončila 24 kol před cílem, kdy jej postihl defekt kola.

Pro Itala to byla poslední Grand Prix v jeho krátkém životě. O dva měsíce později zahynul při testování ferrari v Modeně. Pátý spolu s Jose Froilanem Gonzalesem dojel Alfonso de Portago. Bohužel, ani tento španělský markýz ještě netušil, že jede poslední Grand Prix v životě. V květnu se zúčastnil slavného závodu Mille Miglia po Itálii. Třicet mil před cílem, z celkového počtu 1000, vinou prasklé hřídele předního kola havaroval. Temperamentní a záhadný de Portago vjel do diváků jako pluh. Srazil patník, telegrafní tyč a po letu vzduchem dopadl do skupiny diváků. Jedenáct z nich bylo usmrceno, samozřejmě i Alfonso de Portago.

Ale zpět ke Grand Prix Argentiny. Tu vyhrál Fangio před Behrou, Menditeguyem a Schellem. Tedy jako v roce 1955 při Grand Prix Velké Británie, na prvních čtyřech místech vozy stejné značky. Naopak tým Ferrari naprosto propadl a vyjma jedinečné Collinsovy jízdy, nepředstavoval pro Maserati žádnou hrozbu.

foto: www.f1-facts.com
GP Argentiny (Autodromo Oscar Alferedo Galve)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati1:42.6
2.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati1:43.7
3.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati1:44.0
4.   Eugenio CASTELLOTTI itaScuderia Ferrari1:44.2
5.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari1:44.6
6.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari1:44.8
7.   Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari1:44.8
8.   Carlos MENDITEGUY argOfficine Alfieri Maserati1:45.1
9.   Harry SCHELL usaScuderia Centro Sud1:46.4
10.   Jose - Froilan GONZALES argScuderia Ferrari1:46.8
11.   Cesare PERDISA itaScuderia Ferrari1:48.6
12.   Alessandro DE TOMASO argScuderia Centro Sud1:56.1
13.   Jo BONNIER sweScuderia Centro Sud1:58.2
14.   Luigi PIOTTI itaSoukromé Maserati1:58.2

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Argentiny (Autodromo Oscar Alferedo Galve)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argOfficine Alfieri Maserati 83:00:55.9
2.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati 6+ 18.3
3.   Carlos MENDITEGUY argOfficine Alfieri Maserati 4+ 1 kolo
4.   Harry SCHELL usaScuderia Centro Sud 3+ 2 kola
5.   Jose - Froilan GONZALES argScuderia Ferrari 1+ 2 kola
5.   Alfonso DE PORTAGO espScuderia Ferrari 1+ 2 kola
 
 
6.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari  + 2 kola
6.   Cesare PERDISA itaScuderia Ferrari  + 2 kola
6.   Wolfgang VON TRIPS deuScuderia Ferrari  + 2 kola
7.   Jo BONNIER sweScuderia Centro Sud  + 5 kol
8.   Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati 1+ 7 kol
 
 
9.   Alessandro DE TOMASO argScuderia Centro Sud  + 9 kol
10.   Luigi PIOTTI itaSoukromé Maserati  + 10 kol
 DNF    Eugenio CASTELLOTTI itaScuderia Ferrari  matice kola
 DNF    Mike HAWTHORN gbrScuderia Ferrari  spojka
 DNF    Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari  spojka

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1957 Argentina: Poslední Grand Prix v životě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Davidson, Anthony

Davidson připraven na návrat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud