1957: Úvod do sezóny

iM3, 25. března 2007, 14:32 Google+

V osmém ročníků šampionátu formule 1 se konečně prosadil britský závodní automobil a předsevzal tím nastávající éru britských konstruktérů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Zatím ještě udávaly tempo italské vozy maserati a ferrari. Enzo Ferrari opět vsadil na vydařenou konstrukci Vitora Jana, který postavil nádherný monopost Lancia D50. Ten spatřil světlo závodů Grand Prix jen třikrát a po Ascariho smrti byl prodán do stáje Ferrari. Ta po částečných úpravách model přejmenovala na Lancia-Ferrari 801 a nasadila ho do předešlého ročníku. V následující sezóně tomu nebylo jinak. Vývoj vozu samozřejmě nemohl zůstat na základní úrovni. Ferrariho technici upravili otvor přívodu vzduchu do motoru a na něm udělali dalších pár technických vylepšení, čímž zvýšili výkon na 290 koní.

V týmu zůstal Peter Collins, Eugenio Castelloti a Luigi Musso. Do Itálie se vrátil i zběhlík z BRM, Mike Hawthorn. V nepříliš dobré náladě opustil tým Juan Manuel Fangio. Vztahy mezi Ferrarim a Fangiem byly ke konci sezóny velmi chladné a přestože se Ferrari snažil udržet Argentince ve stáji, zamířil Fangio k Maserati. „Nejsme dostatečně bohatí, abychom měli pilota, jako je Fangio,“ řekl Enzo Ferrari, který se uchýlil k ostré kritice, jen aby nepoškodil pověst vlastního týmu.

Maserati stále pokračovalo v decentních úpravách modelu 250F, poprvé představeného v roce 1954. Nicméně v průběhu let se snížila hmotnost vozu o 75 kilogramů a výkon měl dosáhnout až 280 koní.

Za kanálem La Manche chtěli Angličané napravit reputaci z předešlých let. Největší naděje se vkládala do týmu Vanwall. Vozy byly rychlé, ale největší slabinou se ukázala jejich spolehlivost. Stirling Moss a Tony Brooks patřili mezi oblíbené a nadané jezdce, zejména Moss zažil učňovská léta po Fangiově boku a mnozí jej přirovnávali ke jménu Tazio Nuvolari, největšímu bojovníkovi za volantem všech dob.

Další tým z Velké Británie byl British Racing Motors (BRM), který konečně vyléčil složitý motor z dětských nemocí. Za volanty vozů se posadili Ron Flockhart a Roy Salavadori. Ostatní vozy jako connaught, cooper nebo francouzské gordini se závodů zúčastňovaly jen sporadicky a o jejich výkonech na tratích Grand Prix nebylo možné hovořit kladným způsobem.

foto: www.f1-facts.com
Vytisknout

Diskuze: 1957: Úvod do sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Webber, Mark

Bude Red Bull predsa len žiariť?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud