1956 Monako: Fangiův bad day

iM3, 14. února 2007, 08:00 Google+

Tentokrát to nepochybně nebyl Fangiův den. Dokonce neděle, na kterou by ve své kariéře nejraději zapomněl. Argentincův čistý styl zmizel a v závodě se pral o vítězství, nicméně marně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

2. GP Monaka
13. května 1956
Monte Carlo

Monacká šikana byla po Ascariho výletu do moře upravena, aby se předešlo podobným haváriím. Přesto se po několika letech našel jezdec, který Ascariho čin zopakoval… Čtyři měsíce po Grand Prix Argentiny přijely do Monte Carla týmy s vozy na dalším vývojovém stupni. V Monte Carlu nechybělo Ferrari, Maserati, Vanwall, Gordini a BRM. Ovšem s účastí BRM je to sporné. Jezdci Mike Hawthorn a Tony Brooks sice v tréninku zajeli kvalifikační čas, ale následné a klasické problémy s motorem je odsoudily do role diváka.

Moss nejrychlejší čas nezajel, přesto stál v první řadě obklopen z každé strany červenými vozy lancie-ferrari. Na jedné straně stál první Fangio, na druhé třetí Castellotti. Moss excelentně vystartoval a po průjezdu kolem depa měl náskok pěti vteřin. I Castellotti měl lepší start než Fangio, ale v průběhu prvního kola jej Argentinec předjel. V zatáčce Ste Devote Fangio výjimečně chyboval a dostal hodiny. Při snaze vyhnout se stojícímu vozu nezvládli ten svůj Schell a Musso. Oba vjeli do balíků slámy a zůstali mimo hru.

Fangio se vrátil do závodu a začal dohánět ztracený čas. Castellottiho zužovaly problémy se spojkou a brzy odstoupil, zatímco Fangio předjížděl jednoho soupeře za druhým a po předjetí Behry byl již na třetím místě.

Před ním jezdil jen Collins a Moss. Týmový kolega Collins velmi rychle zareagoval a Fangia pustil na druhé místo, čímž začal Argentinec snižovat Mossův náskok. Jenže trojnásobný mistr světa neměl svůj den. Znovu chyboval a v šikaně pochroumal čumák ferrari o zeď. Zajel proto do depa a předal vůz Castellottimu. Nedlouho potom povolalo Ferrari Collinse, po kterém převzal Fangio monopost. Diváci byli svědky úplně jiného Fangia, který nejprve po chybě vyřadil dva jezdce ze závodu a potom ještě poškodil vlastní vůz.

Avšak po výměně vozu očividně získal ztracený klid a vyrovnanost, protože se mu podařilo zajet několikrát rekord okruhu. Podruhé předjel Behru a opakovaně počal stahovat pětačtyřicetivteřinovou ztrátu na vedoucího Mosse. Měl na to třicet kol. O dalších patnáct kol později vystrašil Cesare Perdisa týmového kolegu Mosse. Ve chvíli, kdy se Moss pokoušel o předjetí, vypověděly Perdisovy brzdy službu. Mezi oběma vozy došlo ke kontaktu a Moss poničil kapotu vozu, která mu později stěžovala průjezd některými úseky.

Stirling Moss zůstal klidným a přestože se k němu Fangio blížil mílovými kroky, cílem projel první s náskokem šesti vteřin. Monacký závod nebyl jen cenným Mossový vítězstvím, ale také varováním, že Ferrari přece jen nemá tak neohrožené postavení, jak se v Argentině na první pohled zdálo.

foto: www.f1-facts.com
GP Monaka (Circuit de Monaco)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Juan - Manuel FANGIO argScuderia Ferrari1:44.0
2.   Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati1:44.6
3.   Eugenio CASTELLOTTI itaScuderia Ferrari1:44.9
4.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati1:45.3
5.   Harry SCHELL usaVanderwell Products Ltd1:45.6
6.   Maurice TRINTIGNANT fraVanderwell Products Ltd1:45.6
7.   Cesare PERDISA itaOfficine Alfieri Maserati1:46.0
8.   Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari1:46.8
9.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari1:47.0
10.   Elie BAYOL fraEquipe Gordini1:50.0
11.   Robert MANZON fraEquipe Gordini1:50.3
12.   Hernando DA SILVA RAMOS fraEquipe Gordini1:50.6
13.   Louis ROSIER fraEcurie Rosier1:51.6
14.   Horace GOULD gbrGould´s Garage1:51.7
15.   Giorgio SCARLATTI itaScuderia Centro Sud2:09.1
16.   Mike HAWTHORN gbrOwen Racing Organisation1:49.3
17.   Tony BROOKS gbrOwen Racing Organisation1:50.4
18.   Louis CHIRON mcoScuderia Centro Sud-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Monaka (Circuit de Monaco)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Stirling MOSS gbrOfficine Alfieri Maserati 83:00:32.9
2.   Peter COLLINS gbrScuderia Ferrari 3+ 6.1
2.   Juan - Manuel FANGIO argScuderia Ferrari 4+ 6.1
3.   Jean BEHRA fraOfficine Alfieri Maserati 4+ 1 kolo
4.   Eugenio CASTELLOTTI itaScuderia Ferrari 1,5+ 6 kol
5.   Hernando DA SILVA RAMOS fraEquipe Gordini 2+ 7 kol
 
 
6.   Elie BAYOL fraEquipe Gordini  + 12 kol
7.   Cesare PERDISA itaOfficine Alfieri Maserati  + 14 kol
8.   Horace GOULD gbrGould´s Garage  + 15 kol
 DNF    Robert MANZON fraEquipe Gordini  nehoda
 DNF    Louis ROSIER fraEcurie Rosier  motor
 DNF    Maurice TRINTIGNANT fraVanderwell Products Ltd  přehřívání
 DNF    Luigi MUSSO itaScuderia Ferrari  nehoda
 DNF    Harry SCHELL usaVanderwell Products Ltd  nehoda
14.   Louis CHIRON mcoScuderia Centro Sud  motor
15.   Tony BROOKS gbrOwen Racing Organisation  motor
16.   Mike HAWTHORN gbrOwen Racing Organisation  motor
17.   Giorgio SCARLATTI itaScuderia Centro Sud  nekvalifikoval se

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1956 Monako: Fangiův bad day

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Fisichella je spokojený

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud