1952 Německo: Ascari šampiónem

iM3, 20. září 2006, 08:00 Google+

Dva týdny po závodě v Silverstone se formule 1 přesunula do Německa na pátý závod seriálu na Nürburgringu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

6. GP Německa
Nurburgring
3. srpna 1952

Maserati přijelo s novým vozem A6GCM pro Bonetta, Bianco a Cantoni měli k dispozici soukromé modely. Bohužel závod pro Bonetta skončil již v prvním kole vlastní chybou. V jedné z mnoha zatáček dostal smyk a přihlížející diváci jej roztlačili. To ovšem bylo i v 50. letech zakázáno a Bonetto byl po projetí cílovou rovinkou diskvalifikován. Gino Bianco ani neodstartoval a Eitel Cantoni skončil s technickou poruchou ve 4. kole. Nejstatečnější francouzský závodník Jean Behra, se po svém zranění ramene v Les d´Olonnes kompletně zotavil a v Německu usedl za volant vozu Gordini T16.

Ascari přijížděl na Nürburgring s vědomím velké šance zajistit si mistrovský titul, stačilo k tomu jen vítězství. Před každým závodem se konal pravidelný oficiální trénink za účelem nejlepšího nastavení vozu a poznáním okruhu, ale na dlouhém Nürburgringu byl tento trénink nedostačující. Okruh je situovaný v pohoří Eiffel obkličující bývalý loupežnický hrad Nürburg. Dráha nabízí úžasnou scenérii a skoro všechny závody se nejezdí na víc než 20 kol, což pro jezdce znamená náročnou zkoušku na zapamatování každé zatáčky. Nürburgring stejně jako Spa trpí častou nepřízní počasí. Není neobvyklé startovat za slunného počasí a o několik kilometrů dále vjet do průtrži mračen.

Ascari se po startu ujal vedení následován Manzozem, Farinou a Bonettem. Pole závodníků díky technickým problémům brzy prořídlo. Farina byl nucen ve čtvrtém kole zastavit v depu a vyžádat si nové ochranné brýle, zatímco Ascari získával další cenné vteřiny navíc. V devátém kole přijel Ascari pro nové pneumatiky. Zanedlouho za ním zastavil i Farina. Jakmile Ascarimu namontovali nové gumy, vyjel zpět na trať. O minutu a půl později se dal do pohybu i Farina. Oba dva neztratili ani jednu pozici a Ascari měl reálnou naději přivézt druhý italský titul.

Nicméně, jak se v závodním světě často stává, i ten nejlépe připravený plán se může ve velmi krátké chvíli zbořit jako domeček z karet. V šestnáctém kole, dvě před cílem, se v prostoru cílové rovinky dlouho neobjevuje vedoucí Ascari. Při takových situacích se minuty mění na hodiny a vteřiny na minuty. Po chvíli jej bylo možno na dlouhé rovince slyšet a v zápětí i vidět. Zastavil v depu a vyžadoval olej pro své ferrari. V tu chvíli kolem něj projel Farina a převzal vedení. Když byli mechanici se vším hotovi, naskočil Ascari do vozu a vydal se na svoji životní jízdu, projížděl nekončící kolotoč zatáček a Farinu neustále stahoval. V dalším kole projížděli podél boxu vedle sebe a v první zatáčce už byl Ascari ve vedení. Ale Farina se nevzdával. V Jižní zatáčce se pokusil dostat zpět do vedení, ale bez úspěchu. Ascari ujížděl a ujížděl. V cíli byl první o 14 vteřin před Farinou. Třetí dojel Fischer a čtvrtý Taruffi, ferrari tak obsadilo všechny TOP 4 pozice.

Ascariho vítězství a nejrychlejší kolo znamenalo zisk titulu a maximální počet bodů, čili 36 za čtyři vítězství v řadě. Zbývaly ještě dva závody do konce sezóny, ale i kdyby je Ascari vyhrál, konto bodů mu už rozrůst nemohlo. Započítávání čtyř nejlepších výsledků z osmi podniků bylo pravidlem i pro mistrovství světa roku 1952.

Foto: www.f1-facts.com

GP Německa (Nürburgring)Kvalifikace
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari10:04.4
2.   Giuseppe FARINA itaScuderia Ferrari10:07.3
3.   Maurice TRINTIGNANT fraEquipe Gordini10:19.1
4.   Robert MANZON fraEquipe Gordini10:25.3
5.   Piero TARUFFI itaScuderia Ferrari10:26.3
6.   Rudolf FISCHER cheEcurie Espadon10:41.9
7.   Paul PIETSCH deuMotor-Presse-Verlag10:56.3
8.   Hans KLENK deuSoukromý Veritas-
9.   Willi HEEKS deuSoukromé AFM-
10.   Felice BONETTO itaOfficine Alfieri Maserati-
11.   Jean BEHRA fraEquipe Gordini-
12.   Fritz RIESS deuSoukromý Veritas-
13.   Paul FRERE belHW Motors-
14.   Tony GAZE ausSoukromé HWM-
15.   Toni ULMEN deuSoukromý Veritas-
16.   Gino BIANCO itaEscuderia Bandeirantes-
17.   Roger LAURENT belEcurie Francorchamps-
18.   Theo HELFRICH deuSoukromý Veritas-
19.   Adolf BRUDES deuSoukromý Veritas-
20.   Josef PETERS deuSoukromý Veritas-
21.   Bill ASTON gbrWS Aston-
22.   Helmut NIEDERMAYR deuSoukromé AFM-
23.   Rudolf KRAUSE deuSoukromé BMW-
24.   Rudolf SCHOELLER deuEcurie Espadon-
25.   Marcel BALSA fraSoukromé BMW-
26.   Eitel CANTONI uryEscuderia Bandeirantes-
27.   Piero CARINI itaScuderia Marzotto-
28.   Ernst KLODWIG deuSoukromé BMW-
29.   Bernd NACKE deuBMW-
30.   Johnny CLAES belHW Motors-
31.   Peter COLLINS gbrHW Motors-

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

GP Německa (Nürburgring)Závod
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorBodyČas / odstup
1.   Alberto ASCARI itaScuderia Ferrari 93:06:13.3
2.   Giuseppe FARINA itaScuderia Ferrari 6+ 14.1
3.   Rudolf FISCHER cheEcurie Espadon 4+ 7:10.1
4.   Piero TARUFFI itaScuderia Ferrari 3+ 1 kolo
5.   Jean BEHRA fraEquipe Gordini 2+ 1 kolo
 
 
6.   Roger LAURENT belEcurie Francorchamps  + 2 kola
7.   Fritz RIESS deuSoukromý Veritas  + 2 lpůa
8.   Toni ULMEN deuSoukromý Veritas  + 2 kolo
9.   Helmut NIEDERMAYR deuSoukromé AFM  + 3 kola
10.   Johnny CLAES belHW Motors  + 3 kola
11.   Hans KLENK deuSoukromý Veritas  + 4 kola
12.   Ernst KLODWIG deuSoukromé BMW  + 4 kola
 DNF    Robert MANZON fraEquipe Gordini  nehoda
 DNF    Willi HEEKS deuSoukromé AFM  odstoupil
 DNF    Tony GAZE ausSoukromé HWM  převodovka
 DNF    Adolf BRUDES deuSoukromý Veritas  motor
 DNF    Marcel BALSA fraSoukromé BMW  odstoupil
 DNF    Bernd NACKE deuBMW  zapalování
 DNF    Eitel CANTONI uryEscuderia Bandeirantes  zadní náprava
 DNF    Rudolf SCHOELLER deuEcurie Espadon  zavěšení
 DNF    Rudolf KRAUSE deuSoukromé BMW  odstoupil
 DNF    Bill ASTON gbrWS Aston  tlak oleje
 DNF    Paul PIETSCH deuMotor-Presse-Verlag  převodovka
 DNF    Theo HELFRICH deuSoukromý Veritas  odstoupil
 DNF    Paul FRERE belHW Motors  převodovka
 DNF    Maurice TRINTIGNANT fraEquipe Gordini  nehoda
 DQ    Felice BONETTO itaOfficine Alfieri Maserati  roztlačen na startu
 DNF    Piero CARINI itaScuderia Marzotto  brzdy
 DNF    Josef PETERS deuSoukromý Veritas  odstoupil
 DNF    Gino BIANCO itaEscuderia Bandeirantes  odstoupil
 DNF    Peter COLLINS gbrHW Motors  odstoupil

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: 1952 Německo: Ascari šampiónem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Albers, Christijan

Spyker přebarvil M16 na oranžovo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud