DISKUZE K ČLÁNKU Ocon uloupil Verstappenovi vítězství, využil toho Hamilton
Letošní Grand Prix Brazílie bude ještě dlouho předmětem vášnivých diskusí zvláště kvůli situaci ve 44. kole, kdy Esteban Ocon nesmyslným manévrem připravil o téměř jisté vítězství Maxe Verstappena. Ten sice bojoval do posledního kola, ale ztrátu dohnat nedokázal.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ocon uloupil Verstappenovi vítězství, využil toho Hamilton
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» spinelesssheep
(Hlasovalo 7 lidí)
11.11.2018 20:46
Letošní sezona je poslední sezona pro Alonsa a… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
spinelesssheep
09:58 12.11.2018 85.70.184.XXX
[odkaz na stránku]
Hamilton skvěle nad věcí. Myslím si, že Verstappen tam musel být pěkně naštvaný, že za ním Lewis nestojí. No jen to dokládá, proč je mistrem světa a to s velkým přehledem.
Hamilton skvěle nad věcí. Myslím si, že Verstappen tam musel být pěkně naštvaný, že za ním Lewis nestojí. No jen to dokládá, proč je mistrem světa a to s velkým přehledem.
Hwrychlik H.
09:17 12.11.2018 46.234.161.XXX
Souhlas. O to nepochopitelnější je proč na konci rovinky zaujal defenzivní stopu vlevo? Proč prostě nejel normálně vpravo a Ocon by ho předjel a neztratil by prakticky nic. Ale on se asi jinak bránit ani neumí. Zvolit vnitrek, pak jit pozde na brzdy a vyvezt soupere ven.
A o tom, jestli by ho za 5 kol zase dojel, to jsou jen dohady. Možná ano, možná ne.
A o tom, jestli by ho za 5 kol zase dojel, to jsou jen dohady. Možná ano, možná ne.
Situs
09:16 12.11.2018 85.70.164.XXX
Verstappen si měl dát větší pozor, šlo především o jeho zasloužené vítězství, bolí ho to určitě hodně a budiž mu to ponaučením. Jinak Ocon když chce předjet jezdce o kolo vpřed tak by si měl počínat tak aby toho jezdce ani neohrozil, je třeba brát v potaz že to není souboj o pozici a když se něco pokazí je to vždy na Vás. V pravidlech to možná ani není, ale myslím že se to tak obecně bere, souhlasím s tím že jezdec okolo zpět by měl ovlivňovat dění na trati mimo jeho přímé pozice co nejméně, a kličkovat tam s lídrem závodu není šťastné. Vzpomínám si jak letos jednou Alonso dojel okolo vpřed Bottase, a v tu chvíli jsem cítil že hlavně opatrně a do ničeho se nepřiplést, Alonso chvíli vyčkal a pak to provedl bezpečně jen na rovince, a bylo vidět že se Bottas už hodně trápí s pneu, rozdíl v rychlostech byl velký. Ocon zas tolik rychlejší nebyl a bylo to navíc dočasné, nevím jestli v tom nezahrála role toho že se s Verstappenem již znají z předešlých sérií a hodně se nesnášejí, ale měl k tomu přistoupit s větším respektem.
daaviid23
09:03 12.11.2018 90.182.169.XXX
Jezdec o kolo má samozřejmě právo na to předjet jezdce o kolo vpředu, nicméně musí mít jednoznačně vyšší rychlost a musí to provést bezpečně a tak aby pokud možno neomezil druhého jezdce. Jezdci o kolo zpět prostě podle mě nejedou stejný závod.
Tak to cítím já.
Tak to cítím já.
huhukoktejl
09:02 12.11.2018 46.135.87.XXX
Jeden fakt je, ze kdyz je nekdo o kolo zpet a ma zrovna rychle auto, tak to prece neznamena, ze musi porad jezdit za jezdcem, ktery mu to kolo nadelil. Zavod ho prece neuzamkne na pozici o kolo zpet a “smula”, zpet do jednoho kola s vitezem se uz nemuzes dostat, protoze ho zpatky nesmis predjet. Druha vec je ta, ze tym i Ocon meli byt soudni a meli vedet, ze za par kol mu gumy odejdou a Max ho zase predjede zpet. Nicmene presto je pochopitelne, ze se pokusili dostat do stejneho kola, protoze situace v zavode by klidne mohla prinest safety car. Kdyby zustal Ocon za Maxem, nemusel by se stihnout dotahnout na konec pole (protoze jezdci o kolo zpet pohou predjizdet az v zaveru SC faze a ne vzdy stihnou dojet konec). Takze urcity smysl by to melo. Nicmene Esteban nemel jit do tak velkeho rizika kontaktu s vedoucim jezdcem, to bezesporu. Mozna by se mel zamyslet i Red Bull, konkretne zavodni inzenyr, protoze musel videt, ze Ocon je v tu chvili rychlejsi a mohl proste Maxovi rict, at ho necha projet. Dokonce by za nim chvili mohl vyuzivat DRS. Takze vidim i chybu na strane Red Bullu.
Hwrychlik H.
08:52 12.11.2018 46.234.161.XXX
Souhlas. On něco podobného naznačil LH při rozhovoru, že souboj viděl a že on by se zachoval úplně jinak.
tom11
08:41 12.11.2018 77.48.94.XXX
jestli si to dobře pamatuju, tak Max a Lewis měli mezi sebou cca 5s. pokud byl při výjezdu Ocon někde uprostřed mezi nimi, předpokládali komisaři, že jej Lewis dojede a bude ho muset pustit. Podle mě oni moc neřeší, že právě nazul "rychlejší" gumy...…
jinak platí to, co jsem napsal bezprostředně po závodě. Ocon jednoznačně nesmyslný souboj a od Maxe taky zbytečné. myslím si, že být na místě Maxe třeba Lewis ( bez ohledu na vtahy M a FI ), tak by bláznivého mladíka nechal jet a hlídal by si svůj jistý náskok před soupeřem, se kterým bojuje o pozici.....
jinak platí to, co jsem napsal bezprostředně po závodě. Ocon jednoznačně nesmyslný souboj a od Maxe taky zbytečné. myslím si, že být na místě Maxe třeba Lewis ( bez ohledu na vtahy M a FI ), tak by bláznivého mladíka nechal jet a hlídal by si svůj jistý náskok před soupeřem, se kterým bojuje o pozici.....
Hwrychlik H.
08:37 12.11.2018 46.234.161.XXX
Momentální rychlost ti nic neříká že? První jede na jednu zastávku, šetří 1/2 závodu staré pneu a světe div se, auto o kolo zpět na nových a ještě měkčích pneu je prostě momentálně výrazně rychlejší.
Hwrychlik H.
08:35 12.11.2018 46.234.161.XXX
Přesně tak. A toto se bohužel děje i u soubojů o pozice. Jsou dvě auta, jedno je o 50 cm vpředu, zavře druhého a pokud je z toho kolize, tak zato ještě ten zavřený dostane trest. Prostě na hlavu. Pořád chceme souboje a pak trestáme úplně nesmyslně. Pokud je souboj a jedno auto má přední kola alespoň na úrovni zadních kol soupeře, tak ten by ho nesměl zavřít. Jiná situace je, když se někdo dostane na úroveň zadních kol až pozdním brzděním, to je pak jeho chyba pokud ten první už zatáčí a druhý ho torpéduje.
Mr.B
08:33 12.11.2018 188.92.14.XXX
Vždyť stačilo tak málo. Aby s ním Max nebojoval jak o první místo. Mohl ho v klidu nechat projet a nezavírat ho. Ale to se mu (jako obvykle) zatmělo před očima. Z tohoto důvodu, že není schopen reálně posoudit vážnost a důležitost situace, to bude mít s bojem o titul velmi těžké. Možná o něj nikdy reálně bojovat nebude.
Hwrychlik H.
08:30 12.11.2018 46.234.161.XXX
Ano, možné to je. I když si myslím, že mezi nimi bylo v tu dobu minimálně 3 sekundy. Ale to je jen odhad co si pamatuji že ztrácel na prvního.
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek