Prohlášení po závodě: Amatérismus, zlobí se Ricciardo

Jana Šrámková / Albert Hadáček / Robert RoBertino Pavelka / Petr Hlawiczka, 30. července 2017, 15:45 Google+

Double pro Ferrari... Jak hodnotí dnešní závod na Hungaroringu jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 31.07. 14:00) Napište svůj názor
Sebastian Vettel v Maďarsku

Sebastian Vettel v Maďarsku | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
Jsem naprosto nadšený. Byl to náročný závod, po safety caru jsem měl plné ruce práce. Nevím proč, ale volant byl nakřivo. Zhoršovalo se to, takže jsem se držel mimo obrubníky. Nebylo to lehké a nepomohlo to Kimimu, mohl jet rychleji, já neměl rychlost. Nevím, co se to stalo, ale po pár kolech se to zlepší, není to takový problém, ale je to nezvyk. Musíte se pořád soustředit, neměl jsem jediné kolo, kde bych si mohl oddechnout.

Kimi Räikkönen, 2. místo
Měl jsem dobrý start, ale nechtěl jsem to pokazit. Potom jsem 71 kol sledoval Seba. Není to ideální, samozřejmě jsem chtěl vyhrát. Není tu lehké předjíždět, zvlášť, když je to váš týmový kolega, to si dáváte pozor ještě víc. Alespoň tým je šťastný, to je hlavní.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Skvělý závod a výsledek, avšak získaný za obtížných podmínek. Ukázali jsme opět sílu Ferrari. Gratuluji týmu. Seb zajel skvěle a udržel si vedení i po problémech s volantem. Pomohl mu i úžasný výkon Kimiho, který demonstroval, že je šampion i týmový hráč. V příštím týdnu v testech budeme pokračovat ve vývoji a přípravě na další závody

MERCEDES

Valtteri Bottas, 3. místo
Ke konci a s tím, jak rostl náskok, trošku jsem se obával. Dost mě dnes trápilo předjíždění o kolo. Děkuji Lewisovi, že dodržel slovo a pustil mě. Já mu dal šanci to zkusit a dostat Ferrari. Je to škoda. Měli jsme dobrou rychlost, ale s danou startovní pozicí to nešlo lépe.

Lewis Hamilton, 4. místo
Nebylo dobré ztratit rádio, ale zvládli jsme to jak nejlépe to šlo. Nevěděl jsem, proč je Ferrari pomalé, myslel jsem si, že možná šetří pneumatiky, ale nebylo to ono. Měl jsem rychlost, ale zasekl jsem se za Valtterim a nemohl to říct týmu. Nevím, kolik to bylo kol, ale pneumatikám to nepomohlo. Když mě pustil, dělal jsem maximum, snažil jsem se, ale byly tam vozy o kolo zpět a nečistoty na trati, pneumatiky odcházely. Co se výměny zpět týče, je to těžké co se šampionátu. Ale já držím své slovo a slíbil jsem to. Musel jsem zpomalit o sedm sekund a byl nervózní, že nás dostane Verstappen, naštěstí se to nestalo.

Toto Wolff, šéf týmu
Mohli bychom přijít o titul kvůli těmto bodům. Ale tenhle duch nám vyhrál tři tituly a vyhraje nám další. Udělali jsme to s uvážením a plným vědomím toho, co děláme. Ale takhle pracujeme. Je to těžké rozhodnutí, navíc tu byl Verstappen tak blízko a nemohli jsme si být jistí, že to vyjde. Ale zariskovali jsme, protože je důležité držet slovo.

RED BULL

Max Verstappen, 5. místo
Nehoda po startu s týmovým kolegou není to, co chcete. Začalo to v první zatáčce, měl jsem dobrý start, potom mě Bottas zasekl a ztratil jsem rychlost a bojoval o pozice v zatáčce č. 2. Brzdil jsem pozdě, ale měl jsem před sebou auto a probrzdil. Potom už jsem byl jen cestující. Snažil jsem se Danielovi vyhnout, ale nešlo to. Nebylo to mým úmyslem, zvlášť ne narazit do týmového kolegy, se kterým mám dobré vztahy. Omlouvám se mu a omluvím se i osobně. Dnes jsme tu mohli získat body. Ale omluvím se a vyřešíme to.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Na té kolizi není moc co popisovat, dopadlo to tak, jak to dopadlo. Měl jsem dobrý rozjezd z 1. zatáčky, viděl jsem Valtteriho na vnitřku, snažil jsem si obránit svou pozici... Je to frustrující. Na předjetí máme celý závod. Tým bude s Maxem mluvit, já taky. Pro to není omluva. Viděl mě, jak se dostávám před něj, a naboural do mě.

Chci jen říci, že to bylo amatérské. Neměl se kudy dostat dopředu, nebyl tam žádný prostor. Asi se mu nelíbí, když je týmový kolega před ním. Měl na nápravu své chyby celý závod. Byl to špatný manévr - nedalo se projet. Zkusil to v zatáčce 1, to se nepodařilo. Dostal se mimo trať, najel si vedle mě a asi si myslel "musím tu chybu napravit" a místo toho jsme kolidovali.

Christian Horner, šéf týmu
Hodně frustrující. Ztratili jsme Daniela a kvůli stejnému incidentu měl Max penalizaci, což mu pokazilo závod. Nehodu týmových kolegů nikdy nechcete vidět, a to se nám dnes stalo. Max udělal chybu, zablokoval, ale kdyby tam Daniel nebyl, asi by to zvládl. Max je na hraně a dnes udělal chybu, která ho i Daniela stála hodně, stála hodně i tým. Ale zvedl ruku a uznal, že udělal chybu, akceptoval to a věřím, že to udělá i Daniel, mají dobrý vztah. Promluvíme si o tom. To, co se stalo, se stát nemělo. Zlatým pravidlem je nechat v první a druhé zatáčce místo. Max je natolik muž, že uznal chybu a omluvil se. To se může stát každému. Důležité je to akceptovat a omluvit. To on udělal. A my se posuneme dál.

MCLAREN

Fernando Alonso, 6. místo
Nejrychlejší kolo je překvapení, to bez pochybu. Doufali jsme v sedmé či osmé místo, nakonec bylo možné šesté a tak jsme to zvládli Věděli jsme, že bude pár víkendu, kdy budeme konkurenceschopní a že to musíme využít. Musíme těžit z tohoto potenciálu a to se podařilo. Bylo to maximum, co jsme mohli získat. Nejrychlejší kolo je dárek a přijímám. S Carlosem to bylo po boxech těsné, věděl jsem, že mám dvě kola, kdy musím tlačit na nových pneumatikách. Udělal jsem pár sebevražedných manévrů, ale musel jsem to zkusit. Vyšlo to, ale Carlos odvedl dobrou práci.

Stoffel Vandoorne, 10. místo
Byl to dneska dlouhý závod. Jsem hodně rád za celý tým, že se nám podařilo dostat oba vozy na bodované příčky. Já jsme osobně mohl jet ještě lépe, jelikož jsem udělal zbytečnou chybu při zastávce v boxech a ta mě stála nějaký čas. Naše závodní rychlost byla velmi povzbuzující. Jeli jsme lépe než Force Indie, ale z dlouhodobého hlediska bude hodně náročné je porážet.  Máme ale body a to je pro tým skvělé.

Eric Boullier, závodní ředitel
Dnes to byla připomínka, že i přes náročnou sezónu, v srdcích jsme stále vášnivým závodním týmem. Získat devět bodů a zajet nejrychlejší kolo závodu ukazuje, že jakmile je příležitost, využijeme ji. Co jiného než že jel Fernando senzačně, dnes můžete říci? Byl neuvěřitelný. Předjetí Carlose bylo brilantní, věděl, že to musí udělat na nových pneumatikách co nejdříve a šel do toho. Potom už si držel rychlost. A nakonec si zajel nejrychlejší kolo závodu. Dnes ukázal, proč je tak speciální. 

Stoffel také zajel velmi dobře, vyhnul se Danielovi, ale až do konce jel velmi dobře. Jsme šťastní, že jsme získali body. Je to odměna za tvrdou práci.

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 7. místo
Musím říct, že jsem velmi šťastný. Byl to pro nás takřka perfektní víkend. Zajeli jsme dobrou kvalifikaci, měli jsme skvělý start a poté jsem dělal, co jsem mohl. Alonso nakonec měl o něco lepší rytmus a spíše jezdil na úrovni těch nejlepších. Sedmé místo je tak pěkný výsledek.

Skvělý závod! Podařilo se mi velmi dobře odstartovat, protáhl jsem se v první zatáčce vnějškem podél obou McLarenů a udržel svou pozici až do zatáčky 2. V tomto okamžiku to dokonce vypadalo, že bych byl schopen zdolat Mercedes, ale rozhodl jsem se ubrat a jít na jistotu, protože základ jsem zvládl. Od té chvíle bylo hodně těžké bránit Fernanda, protože byl dnes o hodně rychlejší než my, nakonec se přede mne dostal, ale byl jsem nakonec rád, že jsem udržel sedmé místo... je to pro nás jako zisk zlata. Celkově vzato to byl hodně pozitivní víkend s dokonalou kvalifikací, fantastickým startem a závodem... Teď mohu vyrazit na dovolenou, spokojený a šťastný s první polovinou letošní sezóny. Ve všech závodech, ve kterých jsem dojel do cíle, jsem bodoval, což je dobrá statistika, takže si užívám bitvu ve středu startovního pole. Těším se na druhou polovinu sezóny.

Daniil Kvjat, 11. místo
Byl to výborný závod, ve kterém jsem se bohužel nedočkal odměny. Měli jsme dobrý odstup a myslím, že bez trestu na startovním roštu bych usiloval o body. Na druhou stranu je dobré dovézt auto do cíle a na trati, jako je Hungaroring, získat pět pozic. Dnes jsem si to užil a už se těším na letní přestávku, na chvíli, kdy budu moci vypnout a teprve poté se zaměřit na co nejlepší výkon v druhé polovině sezóny.

Franz Tost, šéf týmu
Carlos do dnešního závodu odstartoval skvěle a na konci prvního kola byl šestý! Dlouho hájil toto místo proti Alonsovi velmi profesionálním způsobem, pak přijel do boxů, podařila se nám fantastická zastávka - tuším že za dvě vteřiny. Byl velmi rychlý, proto jsme zůstali před Alonsem, ačkoliv se mu vzápětí Carlose podařilo předjet. Jeho vůz byl prostě rychlejší, Carlos ale držel sedmé místo a myslím, že to je maximum, jehož jsme dnes byli schopni. 

Co se týče Daniila, byl ve velmi obtížné situaci - po trestu tří míst na startu vyrazil do závodu jako šestnáctý, odstartoval na měkké směsi a hned po startu získal dvě pozice. Počítali jsme s tím, že na trati zůstane tak dlouho, jak to jenom půjde, zatímco ostatní auta na superměkké směsi zajížděly do boxů. To umožnilo Daniilovi jet na volné trati, i když se občas dostal do nějakého provozu - zvláště na konci závodu v případě Magnussena, který byl na superměkkých pneu a bylo těžké ho předjet. Jedenáctí místo v cíli je asi to nejlepší, co od Daniila bylo možné očekávat. 

Tým o víkendu odvedl velmi dobrou práci, podařilo se nám od pátku zlepšit hodně výkon vozu a skončit na bodech, což je před letní přestávkou velmi dobrý výkon. Teď už se těšíme, jak zabojujeme ve Spa-Francorchamps!

FORCE INDIA

Sergio Peréz, 8. místo
Na začátku jsme se (s Oconem) trochu ťukli, poškodil jsem si přední křídlo, ale nemělo to zásadní vliv na průběh závodu. Byl to dobrý víkend, ale co se týče rychlosti, tak jsem na tom byl nejhůře za celou sezónu. Hodně jsem s vozem zápolil, takže jsem rád, že to takhle dopadlo. Zajeli jsme slušný závod a přivezli jsme zase nějaké body do týmové kasy.

Esteban Ocon, 9. místo
Měli jsme docela divoký start. Segio asi lehce minul svůj brzdný bod a trochu poškodil mou podlahu, ale mohlo to dopadnou mnohem hůře. I tak jsme ale oba dojeli na bodech, což je vzhledem k náročnosti tohoto víkendu skvělé. Jsme před Renaultem i McLarenem, takže můžeme začít užívat prázdniny v pozitivní náladě.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Získali jsme důležité body a byli konkurenceschopní. Skvělé před letní pauzou. Věděli jsme, že máme solidní závodní rychlost. A zvládli jsme agresivní první kolo. Po startu to už bylo víceméně rutinní odpoledne. Je to uspokojivý výsledek, další dojezd na bodech a s oběma vozy. Věděli jsme, že v závodě to bude lepší než v kvalifikaci. Bodovali jsme v deseti z jedenácti závodu, v devíti s oběma auty. Díky týmu! Odvedli skvělou práci.

RENAULT

Jolyon Palmer, 12. místo
Start byl ok, ztratil jsem čas, když jsem se vyhýbal Riccardovi. Moje strategie byla narušena a snažil jsem se pomoci Nicovi. A tak mě předjel Magnussen a Kvjat. Bylo to frustrující, být rychlejší, ale bez šance je předjet. Teď se těším na pauzu a potom Belgie...

Nico Hülkenberg, nedokončil (klasifikován 17.)
Bylo to frustrující, protože jsme měli na víc. Cítil jsem se dobře a auto bylo dobré. Mohli jsme v čistém vzduchu zvládnout hodně, ale tady se nedá předjíždět, takže jsem byl povětšinou zaseknutý v provozu. Zastávka byla frustrující, protože jsem ztratil mnoho času, potom jsem nemohl zdolat Magnussena. Jsem pro tvrdé závodění, ale byl neústupný a vytlačil mě, proto byl také penalizován.

Blahopřeji mu, opět se projevil jako pilot s nejmenším smyslem pro sportovní zápolení z celého startovního pole. Když závodí, je to špína. Tvrdě se bránit, to je v pořádku, ale on to dělá tak, že nemilosrdně posílá lidi do zdi. Co tam dělal, jel zeširoka, přinutil mě vyjet z trati, je to prostě *****! Slyšel jsem, že dostal pět trestných vteřin, ale z toho si moc dělat nebude. Asi si půjdu promluvit s Charlie Whitingem.

Cyril Abiteboul, šéf týmu
Je to zklamání, mohl to být silný víkend. Naše silné stránky nestačily na to se dostat před soupeře, zvlášť pro Nica po jeho penalizaci kvůli převodovce. Těžko se tu předjíždí. Bylo jasné, že Nico je rychlejší a tak jsme prohodili pozice. Bohužel Nica zdržel problém v boxech a konec znamenalo vytlačení Magnussenem. Jo jel solidní závod, i když nebyla rychlost dobrá na to získat body. I přes zklamání je vidět, že jsme udělali pokrok, prokázali jsme to v kvalifikaci. A nyní se těšíme do Spa.

HAAS

Kevin Magnussen, 13. místo

Opravdu nechápu svůj trest! Hülkenberg nedostal nic za to, co se stalo v první zatáčce po startu, když narazil do boku Romainova vozu, což de facto ukončilo jeho závod - a já se ho ani nedotkl. Mohl se v pohodě stáhnout, byla to moje zatáčka. Byl jsem na vnitřní straně a jeli jsme bok po boku. Kdyby nic jiného, byl jsem trochu vpředu. Jen jsem si vybral svou závodní stopu. V žádném případě jsem ji neměnil, brzdil jsem pozdě, takže je přirozené, že když jste při vjezdu pod tlakem, vyjíždíte šířeji. Když jel venkem, bylo to na jeho vlastní nebezpečí. 

Jinak tento víkend neměl mnoho pozitiv. Byl velice těžký ve všech ohledem a v každém slova smyslu. Věřím, že příště budeme lepší.

Romain Grosjean, nedokončil
Abych byl upřímný, moc toho o tomto závodě nelze říci. Vše se zhroutilo v první zatáčce, kdy jsem utrpěl náraz. Pak jsme měli defekt pneumatiky a potom špatně utažené kolo, takže abychom neriskovali, musel jsem odstavit vůz. Když prožijete tak těžký víkend, chce se vám opět vyskočit do sedla. Přestávka bude pro každého dobrá, ale musíme si uvědomit, co hodláme udělat, aby se podobné situaci jako v Maďarsku předešlo.

Günther Steiner, manažer týmu

Těžká neděle těžkého víkendu a konec první poloviny sezóny. Ze závodu chci nejdřív poukázat na pozitiva. Kevin tvrdě bojoval a Romain, no, tam byla chyba při výměně pneumatik. Kluci, kteří se o to starají, jsou pod velkým tlakem. Proto se to může stát. Tak jako tak nebyl Romain s vozem spokojený, byl patnáctý, takže by těžko něčeho dosáhl. Pokud se něco podobného mělo někde stát, tak je dobré, že to bylo tady. 

Kevin jel fantasticky. Bránil se a byl potrestán. S trestem nemohu plně souhlasit. Bylo to hodně podobné tomu, co udělal Hülkenberg našemu druhému vozu. Tak to prostě je. Mohli bychom skončit na jedenáctém místě, což by nám stejně body nepřineslo. Musíme se přes to přenést. Bylo to těžký víkend, nyní si užijeme trochu dovolené a znovu se vrátíme, abychom se pokusili vybojovat další body.

WILLIAMS

Lance Stroll, 14. místo
Byl to celkem nudný závod. Jel jsem většinou sám, moc se toho nedělo a neměli jsme rychlost stíhat ostatní. Snažil jsem se všemožně udržet za sebou v prvním stintu ostatní a šlo to dobře. Ale ve druhém jsme je zkusili dostat v boxech, ale chyběla rychlost a přehříval jsem zadní pneumatiky Dojeli jsme tam, kde jsme začali, ale to jsme čekali. Byl to náročný víkend. Ale už se těšíme na okruhy, které nám sednou více. Nicméně je půl sezóny za námi a já se každým závodem zlepšuji, získávám zkušenosti a je to lepší. Teď se však těším na dovolenou a potom tréninky...

Paul Di Resta, nedokončil
Bolí mě rameno, ale jinak se cítím dobře. Nicméně to se dá čekat, po tak dlouhé době ve formuli 1. Nebylo to tak špatné, jak jsem čekal, možná jsem měl jet rychleji. Nezkoušel jsem start, až půl hodiny před startem a šel jsem na převodovku moc tvrdě. Musíte být v určitém provozním okně. Nakonec jsem byl hodně opatrný kvůli šířce a místě pro vůz na trati a ostatním vozům - je to těžké. Chtěl jsem se jen ujistit, že projedu prvním kolem, užít si každý moment a udělat maximum. Měl jsem smůlu se zastávkou a lídři mě předjeli. Bojuje tu 19 ostatních jezdců o kousek trati, nevěděl jsem, co čekat. Dlouho jsem neřídil vůz s takovým přítlakem. Nechtěl jsem to pokazit. Raději bych viděl cíl, ale unikal olej a byl to nový motor, takže jsme kvůli tomu nechtěli riskovat penalizaci.

Paddy Lowe, technický ředitel
Bylo to dlouhé odpoledne a bohužel si odvážíme jen málo. Paul, za daných okolností, jel skvěle a konzistentně, vyhnul se problémům. Ale měl problém s únikem oleje, proto jsme se rozhodli odstoupit. Je to škoda, zvlášť když za urgentních okolností vyhověl našim potřebám. Je nám líto, že jsme mu nedali vůz, se kterým by viděl cíl. Lance si udržoval rychlost, ale nebyla dostatečná, nebyli jsme tu konkurenceschopní. Nyní si odpočineme a potom přijde Spa. Přejeme také brzké uzdravení Felipemu.

SAUBER

Pascal Wehrlein, 15. místo
Vzhledem k mé pozici na startu je závodní výsledek odpovídající. Po 18. pozici jsem nemohl čekat o mnoho víc, takže jsem dnes určitě odvedl co nejlepší výkon. Nyní se těším na letní přestávku, během níž mohu zanalyzovat první část letošní sezóny. Pak se chci naplno vrátit do druhé poloviny.

Marcus Ericsson, 16. místo
Byl to těžký závod. Nedařilo se nám držet soupeřů před námi, nebyli jsme prostě schopni s nimi bojovat. Je to zklamání, protože jsme očekávali od prvních aerodynamických vylepšení nějaký větší krok kupředu. Po letní přestávce už bude potřeba ho doopravdy udělat.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Byl to pro nás obtížný závod. Během režimu safety caru musel Marcus zajet do boxů, protože po masivním brzdění do první zatáčky měl na pneumatikách propálené plošky. Pascal musel k mechanikům o něco později kvůli defektu pneumatiky. Potom jsme se rozhodli zvolit pro naše piloty odlišnou strategii. Celkově je náš odstup od ostatní příliš velký, než abychom bojovali s našimi přímými konkurenty. Víme, že to bude v nadcházejících závodech těžké, ale musíme se nadále soustředit a motivovat pro druhou polovinu sezóny.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení po závodě: Amatérismus, zlobí se Ricciardo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 31.07.2017 14:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Haas v nových barvách

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Lewis Hamilton se brání útoku svého týmového kolegy Georgea Russella v Miami

Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Pietro Fittipaldi první den při testech v Bahrajnu

Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Startovní rovinka na Hungaroringu

GRAFIKA: Startovní rošt po penalizacích Kvjata a Hülkenberga - Alonso sedmý

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

  2. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  3. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

  4. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  5. Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

  6. Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud