DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari má první řadu v ruské kvalifikaci, Hamilton ztratil půl vteřiny
Jak dopadly kvalifikační boje na okruhu v ruském Soči?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari má první řadu v ruské kvalifikaci, Hamilton ztratil půl vteřiny
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Fanda.LH
23:41 29.04.2017 194.228.79.XXXEasy... Současnej bodovej systém vítězství skutečně moc neodměňuje... Je to lepší než 10,8... Jenže tenhle předchozí bodovej systém byl tak trochu zločin... Uměle se snažili dramatizovat šampionát a udržet v boji o titul i jezdce, kteří si to fakt nezasloužili...
Porovnání vítěz x ostatní (Dřívější ; Současný)
2. místo 8 / 10 = 80% ;18 / 25 = 72%
- Z tohohle pohledu jasný krok vpřed byť 10, 6... je mnohem lepší systém... Pojďme se nad tím zamyslet trochu dál
3. místo 6 / 10 = 60% ; 15 / 25 = 60% !
4. místo 5 / 10 = 50% ; 12 / 25 = 48%
5. místo 4 / 10 = 40% ; 10 / 25 = 40% !
6. místo 3 / 10 = 30% ; 8 / 25 = 32% !!!
7. místo 2 / 10 = 20% ; 6 / 25 = 24% !!!
8. místo 1 / 10 = 10% ; 4 / 25 = 16% !!!
A dále se bodují místa 9 a 10, která se předtím ani nebodovala... Zvětšil se rozdíl mezi 1. a 2. a mírně mezi 1. a 4. jinak je to beze změny popř. se rozdíl dokonce zmenšil...
Pak taky jezdci nejezdí jen na prvních místech... Porovnejme si 2. a 3. místo
6 / 8 = 75 % ; 15 / 18 = 83 % = > Rozdíl se zmenšil dojet z pohledu 3. pilota se bojovat o 2. místo vyplatí méně než v předchozím bod. systému... A takhle by se dalo pokračovat, nechci tím spamovat... Pointa je, že se zlepšil / zvětšil rozdíl mezi 1. a 2. ... Zbytek v lepším případě stejný, ve většině případů menší a tudíž méně motivující a proto horší...-
-
Easy
00:01 30.04.2017 82.144.151.XXXJeště dodám, že v minulosti bodovalo 6 pilotů, pak 8 a nyní 10. Byla snaha umožnit bodovat více jezdců a tím se nutně musela roztáhnout bodová stupnice.
Mimochodem v minulosti byl rozdíl mezi P2 a P3 2b. Teď jsou to 3b, opět tedy vyšší motivace.-
-
-
Fanda.LH
00:19 30.04.2017 194.228.79.XXXTak došlo k inflaci... Bodů je obecně víc a to jak z hlediska množství tak poměrů...
Detail myslím např. to... Že za současného bodového systému se lépe omezují škody => Je výhodnější dojet na 7. místě než tomu bylo dříve, protože bodový poměr mez 1. a 7. místem je v současnosti výhodnější pro 7. než tomu bylo dříve... A víc bodů ( 6 / 25 naproti 2 / 10) může v konečném součtu rozhodnout... Naproti tomu už se tak moc nevyplatí bojovat z pozice 3. pilota o 2. místo, protože ten poměr je méně výhodný, než tomu bylo dříve...-
Easy
00:24 30.04.2017 82.144.151.XXXPřiznám se, že se mi ztrácí pointa diskuse. Bodový systém neovlivní rychlost aut a nemá vliv na to, proč dnes Ferrari získalo první řadu a Lewis podruhé prohrál přímý souboj s týmový kolegou. To, že teď má Mercedes aspoň nějakou konkurenci mi připadá zajímavější.-
Fanda.LH
00:45 30.04.2017 194.228.79.XXXTahle diskuze se nevztahuje k závodu, ale k šampionátu obecně... A k minulému příspěvku, na který jsi zareagoval... Bodový systém neovlivní rychlost aut, ale dozajista ovlivní strategii a uvažování min. lidí na boxové zídce, ale věřím, že i pilotů... Čím větší reálné bodové rozdíly mezi pozicemi, tím větší motivace k boji... Když pojedeš 3. a budeš mít 15 b v kapse... Budeš riskovat vypadnutí kvůli 3 dalším bodům ? Možná jo, možná ne, ale z pohledu čísel ti to moc nepomůže...
PS: Proto bych navrhoval např. 60, 40, 27, 18, 12, 8, 5, 3 ( ,2, 1 )...-
Easy
01:26 30.04.2017 82.144.151.XXXJeště bych k tomuto příspěvku poznamenal, že jedna věc je týmy a potažmo jezdce motivovat k postupu polem vpřed, ale když bude mezi prvním a těmi dalšími obrovský výkonnostní rozdíl, moc jim bodový systém nepomůže. Letos snad bude bojovat vpředu více aut (moc si to přeji) a tak by mohlo být o zábavu z pohledu šampionátu jako celku postaráno. -
rock
11:46 30.04.2017 82.117.159.XXXHele, větší reálné rozdíly mezi pozicemi, tzn, že umístění vpředu jsou až nemístně akcentovaná a schopnosti dojížděčů bagatelizovaný, takový nápady už tady byly. Dvakrát. A v obou případech to bylo divný:
- poprvní od r.1950 do r.1990, kdy se nejhorší výsledky škrtaly. Dohnaný do krajnosti to bylo tuším v r. 1979, kdy se započítávalo 8 z 15 závodů. 8 vítězství jednoho pilota soupeř nepřebije ničím. Ani kdyby vyhrál 7x a k tomu byl 8x druhý.
- podruhý, když Bernie přišel s první verzí svého medailového hodnocení (rozhoduje počet vítězství, druhým kritériem počet druhých míst, třetím kritériem počet třetích míst atd). Je to vlastně jen jiná verze toho zmíněnýho škrtání nejhorších výsledků.
Pokud bych použil tvoji logiku, tak ten Bernieho systém by měl přinést absolutní motivaci k boji.
-
-
-
-
Fanda.LH
00:53 30.04.2017 194.228.79.XXXVůbec ti nedochází pointa... Došlo k inflaci tzn. k znehodnocení.... 19b dnes smažeš 1 x vítězstvím... Dříve bys k tomu potřeboval vyhrát 2 x... Poděl si ta čísla mezi sebou jak jsem to udělal já...
Dnes je výhodnější dojet 6-8 o 9-10. místě nemluvě než tomu bylo dříve... Je to jako se mzdami za x let vývoje je např. průměrná mzda dvojnásobná, ale když zohledníš inflaci, tak jsme bohatší např. o 20% nikoli o 100%...
Dřívější 10ti bodové vítězství mělo cenu 10ti 8, míst... Dnešní 25ti bodové vítězství nemá cenu ani 7mi 8. míst (7 x 4 = 28)...-
Easy
01:16 30.04.2017 82.144.151.XXXMatematiku mi vážně vysvětlovat nemusíš. Tvoje úvaha o menší hodnotě vítězství vychází z předpokladu, že soupeř nebude bodovat v daném závodě vůbec. Když ale pojede před tebou, tak v absolutním počtu ztratíš víc než kdysi (např. P2 nebo P3 vs. P1). Inflace nastala zejména z pohledu historických tabulek, neboť teď se ty body sbírají rychleji.-
Fanda.LH
08:25 30.04.2017 194.228.79.XXXNezlob se, ale tohle je prostě absolutně mimo...
Podívej se na tu tabulku... Ztratíš více jen v případě 1 vs 2 ; 1 vs 4... Ve všech ostatních případech ztratíš méně a v min. případů stejně...
Dnešních 10b rozdílu mezi 1. a 3. má stejnou hodnotu, jako tehdejší 4b mezi 1. a 3. (Tudíž si 1. ve srovnání s předchozím bodovacím systémem vůbec nepomůže)
1. vs 2. => 8/10 = 80% ; 18/14 = 72% (Tohle je lepší)
2. vs 3. => 6/8 = 75% ; 15/18 = 83% (horší)
3. vs 4. => 5/6 = 83% ; 12/15 = 80% (lepší)
4. vs 5. => 4/5 = 80% ; 10/12 = 83% (horší)
5. vs 6. => 3/4 = 75% ; 8/10 = 80% (horší)
6. vs 7. => 2/3 = 66% ; 6/8 = 75% (horší)
7. vs 8 => 1/2 = 50% ; 4/6 = 66% (horší)
Znovu opakuji nový bodový systém odměňuje pouze prvního ve srovnání s druhým... Pak je tu pár ojedinělých případů zlepšení souvisejících se 4. místem a vše ostatní je stejné a ve většině případů horší => Rozdíly se zmenšili....-
Easy
11:03 30.04.2017 82.144.151.XXXNa jednu stranu se tu oháníš tím, že "19b dnes smažeš 1 x vítězstvím... Dříve bys k tomu potřeboval vyhrát 2 x", hned na to "nový bodový systém odměňuje pouze prvního ve srovnání s druhým". Ty tvoje procenta jsou vážně legrační, protože počítat procentuální výhodnost bodovaného místa v šampionátu, kde se nesčítají procenta, ale absolutní body je celkem mimo.
V minulosti byl rozdíl mezi prvními třemi 2b a 2b, dnes 7b a 3b. Jezdec ví, že na konci se počítá každý bod. Kdyby uvažoval tvým stylem, šampionát nevyhraje, leda že by mu všechny okolnosti šly na ruku (jako loni na konci Rosberg). Opravdový šampion půjde vždy po maximu, pokud mu to vůz dovolí a nepůjde o zbytečný risk vzhledem k velkému náskoku v hodnocení.
Čtyři vítězství mají hodnotu 100b, to bys potřeboval 25 závodů na osmém místě. A abys toto vyrovnal, by ti nestačila ani celá sezóna a ještě by si musel soupeř vzít po těch čtyřech výhrách po zbytek volno Procenta jsou hezká, statistika s nimi ráda pracuje, ale na konci mistrovství se počítají body. Bodovací systém není dokonalý, zohledňuje také množství bodujících jezdců (aby většina neměla na kontě po celou sezónu nulu), ale když spolu bojují dva (tři, čtyři) jezdci o titul, důležité jsou rozdíly v bodech na čele tabulky. Střed pole je obecně vyrovnanější a tam ty body jsou blíže u sebe, protože vzhledem k podobné výkonnosti vozů si týmy nedovolí kalkulovat s tím, že raději zůstanou na té či oné pozici, než aby se pokusili soupeře zdolat.-
Fanda.LH
11:25 30.04.2017 194.228.79.XXXAsi už to vzdávám... Těmi 19b jsem chtěl naznačit o kolik znamenají méně předtím a nyní...
Takže pokud nechceš srovnávat jablka a hrušky, pak si to musíš převádět do stejných jednotek... A ne se ohánět 7b vs 2b...
Převod nového do starého => 10 ; 7,2 ; 6 ; 4,8 ; 4 ; 3,2 ; 2,4 ; a 1,6
Převod starého do nového => 25 ; 20 ; 15 ; 12,5 ; 10 ; 7,5 ; 5 ; 2,5
Pokud nechápeš tohle tak nereaguj...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek