DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari má první řadu v ruské kvalifikaci, Hamilton ztratil půl vteřiny

Jak dopadly kvalifikační boje na okruhu v ruském Soči?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari má první řadu v ruské kvalifikaci, Hamilton ztratil půl vteřiny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 86, poslední 30.04.2017 18:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Easy (Hlasovalo 7 lidí) 29.04.2017 15:05
FORZA FERRARI !!! 21 Fantastická bitva ! 01 »
» skejpa (Hlasovali 5 lidé) 29.04.2017 16:36
Škoda, že Kimi to první místo neudržel. Je sice… »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 29.04.2017 22:24
Co to plácáš? Reference pro těch tebou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Člověče mám takový zvrhlý názor, že je zajímavější, když mezi prvními dvěma týmy je rozdíl 0,08s než 0,8s. 04
      Ještě je k tomu takový bonus, že letos nevyhraje jeden tým 17 závodů a 18 kvalifikací současně. 03

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        194.228.79.XXX
        Kolik vyhraje týmů mi je někde, chce to zajímavé závody a boje o vítězství... Nico s LH jich svedli několik... Jasně nebudeme si nalhávat, že jich bylo hodně, ale bojovali spolu i kolo na kolo... Navzdory tomu, že je to letos vyrovnanější, tak zatím o vítězství vždy rozhodovala strategie resp. kdo se za kým zasekl... Ham nepředjel Ver v Australii, Vet ztratil příliž času za Rai v Číně, Ham podělal pit + ztratil hodně za Bot v Bahrainu...

        Mercedes rezignoval na to, že nechá piloty spolu bojovat... Předjíždí se fakt špatně a tak nemá smysl, aby za sebou ztráceli čas.. Jsem hodně skeptický...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        194.228.79.XXX
        Ještě k tomu bonusu... Kde bereš jistotu, že tomu tak nebude...? Pokud Vet vyhraje, bude to jeho 3 vítězství ve 4 závodech, což vzhledem k okolnostem v Číně, kde nebýt SC tak by pravděpodobně vyhrál taky, je slušná dominance... Jen je to horší, protože narozdíl od Hama nemá kolegu, který by ho porážel... Loni vyhrál Mercedes 19 závodů... 10 LH a 9 NR... Jeden tým, ale vyrovnaný boj o titul do posledního závodu...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Souhlas s tím, že s předjížděním je to bída.
          Omluva za chybu ve výpočtu, letos je 20 závodů, ne 19 (mělo být 18 závodů a 19 kvalifikací).
          Nesouhlas se zbytkem:
          -To, že spolu bojují 2 různé stáje je rozhodně plus. Zaručuje to aspoň to, že nebude žádná týmová režie a také každý závod může být jiné rozložení sil (podle teploty nebo charakteru tratě). Což je rozdíl proti loňsku, kde TR byla a bojovalo se do konce jen proto, že si to Hamík u Mercedesu "trochu" pokakal. Vítězství mezi NR a LH byly šikovně rozděleny. Stačí se podívat na tabulku, jsou tam 4 pěkně rozdělené období, kdy se záhadně přestalo dařit jednomu a začalo dařit druhému.
          -Jo, Vettel teoreitcky ještě může získat 19 z 20-ti vítězství, ale už nemůže získat 19 z 20-ti PP. proto jsem psal současně. A jestli bude kvaldu vyhrávat jiný tým než závody, bude se aspoň něco dít. Nebude to jako loni, kdy 2 vozy vyhrály o parník kvaldu a o po startu odjely ostatním z dohledu (až na vyjímky, v Monaku a Malajsii). A opravdu nečekám od Vettela 19 vítězství. To bych spíš věřil 18-ti od Mercedesu. Vzhledem k minimálním odstupům čekám, že to bude dost vyrovnané. Po 4 letech příjemná změna. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            194.228.79.XXX
            Je to plus, ale zatím se zdá, že spolu budou bojovat jen 2 piloti... A co se TR týče tak loni jsem zaznamenal 2 okamžiky... Monako, kdy NR sportovně pustil LH před sebe, když byl objektivně o hodně pomalejší a LH měl na vítězství... A Abu Dhabi, kde LH odmítl zrychlit nebo pustit NR před sebe ve snaze vybojovat titul v posledním závodě... Letos se zdá, že bude Bottas Raikkonen pouštět své kolegy jako na běžícím páse...

            PS: Absolutně odmítám konspiraci, že by snad Mercedes režíroval loňský šampionat... LH měl větší smůlu na techniku a udělal několik zbytečných chyb... Při tak vyrovnaném boji rozhoduje každý detail... LH může litovat startu v Monze a kvalifikace Baku... Přesto si titul zasloužil více než jeho kolega.. Ale tak už to někdy bývá...

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              194.228.79.XXX
              Taky mě napadá další věc... Hodně lidí si bere do pusy Mercedes kvůli dominanci... Mně to nepřijde fér, protože dle mého si narozdíl od konkurence zakládal na dvojici silných pilotů, kterým dával stejné podmínky...

              Když si řekne dominance, tak se mi více vybaví éra Schumachera a nebo Vettela... Vettel dominoval sezóně 2013, když vyhrál sám 13 závodů z 19ti... Kolega se nezmohl na více než 5 druhých míst a zbylé vítězství si v první polovině sezóny (Druhou vyhrával už je SV), rozdělili FA, LH, NR, KR... Sice 5 vítězů, ze 4 stájí, ale byla to jedna velká one man show...

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Pokud jde o dominanci, Ferrari za dob Schumiho, ani RB za dob Vettela nesahali dominanci Mercedesu ani po kotníky. ;)
                Bavíme se o týmech. A jestli tým nechá vyhrávat jednoho pilota, nebo vítězství rozdělí mezi ně víc, je celkem jedno. 03

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  194.228.79.XXX
                  Z pohledu týmu to jedno je... Z pohledu šampionátu jezdců je to katastrofa... Schumi dominoval šampionátům více či méně (2000 to boj jakž takž byl, to je to méně) 2000, 2001, 2002, 2004... Titul byl vážně ohrožený jen v roce 2003... Vettel jasná dominance 2011 a 2013... LH dominoval jen 2015 a 2016 nakonec na body prohrál...

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Pro mne to bylo stejné. Od poloviny roku 2014 mi bylo jasné, že titul získá LH. I v roce 2015 nebylo pochyb. A v roce 2016 by to bylo stejné, kdyby se hloupě nepustil do vedení Mercedesu. Toť můj pohled. 03

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      194.228.79.XXX
                      Já vidím jen rozdíl v tom, že Nico jezdil 2016 na hraně + měl víc štěstí... Blbá sezóna příjde na každého... Však Raikkonen byl Vetteleovi loni taky blíž a Vettela rozhodně nikdo nesabotoval...

                      PS: Je pravda, že LH měl znatelně lepší výsledky 2014 a 2015 než Nico, ale současnej bodovej systém zas až tolik za vítězství neodměňuje... Takže to hned tak jasné nebylo. kdo bude šampionem...

                      + 0 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Easy

                        Easy

                        82.144.151.XXX
                        V minulosti byl bodový rozdíl mezi P1 a P2 4b (10-6-...), později 2b (10-8-...). Nyní je to 7b, takže nechápu argument, že dnes nemá vítězství takovou hodnotu.

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • rock

                          rock

                          82.117.159.XXX
                          Předběhl jsi mne, nechal jsem příliš dlouho otevřený post :-)
                          Ale abych to uvedl na pravou míru, platí to jenom u 10-8-6...
                          při 10-6-4 bylo potřeba (ať se to dobře počítá) 3 vítězství vyrovnat pěti druhými místy
                          při 10-8-4 bylo na tři vítězství 3.75 druhého místa (tři druhá a jedno třetí)
                          při současném 25-18-15 je na tři vítězství 4.17 druhého místa (čtyři druhá a jedno osmé)

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Easy

                            Easy

                            82.144.151.XXX
                            Jasně, mně šlo o absolutní čísla 03
                            Současný bodový systém také dost "znehodnotil" historické tabulky (bodová inflace) a silné dominantní období Mercedesu urychlilo postup Lewise v zisku pole position.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                      • rock

                        rock

                        82.117.159.XXX
                        Já jenom, že současnej bodovej systém odměňuje za vítězství podstatně víc, než ten předchozí (10-8-6-5-4-3-2-1). A ty ještě starší Vettel, Hamilton nebo Rosberg nikdy nezažili.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Easy

                          Easy

                          82.144.151.XXX
                          Obecně čím je bodový rozdíl mezi P1 a P2 větší, tím víc zabolí ztráta vítězství, resp. potěší "haluz" v podobě strategie nebo podmínek závodu (SC ap.). Systém 10-8 byl preferovanější u pravidelně dojíždějících pilotů (typ "raději bezpečné druhé místo, příště třebas vyhraju"), zatímco jezdec snažící se vyhrát dost musel riskovat ve srovnání s nízkým potenciálním ziskem.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        No já si myslím, že nejlepší v sezoně 2014 měli nejvyrovnanější výsledky. Nico měl víc PP, Lewis vítězství. Do Spa to bylo zajímavý. Pak byl najednou vyrovnanosti konec a na víc jak rok se mezi nimi neodehrál téměř žádný souboj.
                        Jestli měl Nico v roce 2016 víc štěstí, je sporné. Kdo zratil kvůli smůle víc bodů by každý z nás spočítal jinak.
                        A bodový systém je nastavený dobře. Vítězství není všechno a titul by neměl být jen o tom, že jeden jich má 9 a druhý 8. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Jo, asi budou bojovat jen 2, v tomto to bude stejné.
              TR byla loni 2x, to máš pravdu. Jednou pilot poslechl, podruhé druhý ne. Prohlášení LH po Bahrajnu, jak má jezdit pilot především pro tým, bylo hodně vtipné.
              Konspiraci odmítat můžeš, ale není podivné jen to, že se sezona rozdělila na 4 části, kdy se střídali NR a LH v porážení toho druhého. Také je odivné to, že v předhcozích sezonách byly jejich rozestupy v setinách sekundy na jednu i druhou stranu a najednou bylo jednou období, kdy pravidelně vyhrával Nico i kvalifikace, pak zapomněl závodit a zaostával o desetiny a následovalo další období, kdy si na ježdění vzpomněl (zapomněl jezdil Lewis) a začal Lewise zase porážet. A vždy jen na takovou dobu, aby to vypadalo zajímavě až do konce. Jo, jistej si nejsem, ale to je hodně velká náhoda a změna proti přecházejícím sezonám.
              A pohled na to, kdo si měl titul zasloužit je hodně subjektivní. Jo, pokud zohledníš jen problémy Hamíka a Nicovy mu jeho necháš, pak si titul zasloužil Lewis.
              03

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                194.228.79.XXX
                Těžko to srovnávat s čímkoli v minulosti... Bojovali 2 kolegové a vyhrávali co se dalo... Já tomu nevěřím, že by to Mercedes takhle chtěl... Prostě se to tak sešlo... Všechno možné se jednou stane...

                Vzdáleně to snad srovnat s 88

                https://en.wikipedia.org/wiki/1988_Formula_One_season

                Na začátku a nakonci se dařilo víc Prostovi a uprostřed Sennovi...

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Hmm, vzdáleně. V tomto případě se střídali oba ve vítězstvích po celý rok. Ikdyž se v některém období dařilo více jednomu či druhému.
                  Loni to bylo jiné. Šňůra Nica do jejich kolize ve Španělsku, pak šňůra Lewise do Německa (s jedinou vyjímkou, kdy si to Lewis sám podělal), pak zase Nico do Japonska a pak už nebylo co řešit a přesně to vyšlo Nicovi.
                  Kdyby nekritizoval v Malajsii tým, měl by další titul Hamík. Pouze můj pohled. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    194.228.79.XXX
                    Tým kritizoval oprávněně... Navíc po Malajsii bylo téměř rozhodnuto... Lewis vyhrál poslední 4 závody, které za ním Nico odkroužil na 2. místě... Těžko v tom hledat nějakou křivdu...

                    PS: Jasně tým ho poškodil, ale neviděl bych v tom záměr... LH se v minulosti trápil s Mclarenem 2012, kdy měl na boj o titul... Jistě mnozí pamatujeme co se natrápil Kimi s Mclarenem a dalo by se pokračovat... Smůla někdy sedne na každého...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama