DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari má první řadu v ruské kvalifikaci, Hamilton ztratil půl vteřiny
Jak dopadly kvalifikační boje na okruhu v ruském Soči?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari má první řadu v ruské kvalifikaci, Hamilton ztratil půl vteřiny
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Easy
12:26 30.04.2017 82.144.151.XXXJá si urážkami pomáhat nebudu. Na vysvětlenou: ty při poměrovém hodnocení pozic asi zapomínáš na to, že počet závodů je absolutní číslo.
Pohledem tvé logiky si jezdec na P3 při aktuálním místě P1 soupeře řekne "kašlu na to, ty 3b navíc se mi nevyplatí, stáhnu je jindy". Ale kdy? Buď si musí být jistý, že v dalším ze závodů bude dostatečně před soupeřem, nebo že ten soupeř bude mít více smůly.
Šampionát by měl vyhrát jezdec pravidelně vyhrávající, nebo dostatečně bodující vpředu. Z pohledu x pevně daných závodů procenta nedávají smysl, protože stáhnout nynější ztrátu vítězství znamená automaticky počítat se smůlou soupeře, který za normálních okolností nebude na dráze nijak daleko. Bavíme se o soupeřích o titul. U středu pole nevidím smysl dělat relativní různé rozdíly, protože vzhledem k výkonnosti vozů by měli jezdci vždy bojovat o co nejlepší místo.
Takže stáhnout 7b (skončím na P2) a 10b (skončím na P3) na vítěze je u vozů bojujících na čele rozdíl. Právě proto, že počet závodů se také neroztahuje poměrově vzhledem k bodovaným pozicím.-
Fanda.LH
12:47 30.04.2017 194.228.79.XXXTo je pravda... Ale pokud k tomu budeš přistupovat takhle... Pak by měl fungovat i systém 20, 19, 18, 17 atd...
Vždycky to bude o tom co můžeš získat x ztratit... Pokud se bude 3. pilot snažit předjet toho 2. tak může získat 3b a 15b ztratit... Tzn. ztrátí 5 x tolik než to co by potenciálně získal... Čím větší rozdíly, tím větší dává smysl riskovat...-
Easy
13:30 30.04.2017 82.144.151.XXXAle vždyť minulý systém (10-8-6...) fungoval jako tebou zmiňovaná varianta s rozdíly jednoho bodu. A tu přece neobhajuji, naopak! Současný systém natahuje rozdíly na čele a ve středu pole jsou delty shodné. Což je dle mého názoru správné, protože to podporuje myšlenku, kterou jsem uváděl výše. Pilot mířící na titul se musí snažit bojovat o co nejvyšší místo v cíli. Protože počítat s možností ukrojení ztráty v podobě "titěrných" 3b ziskem pozice v hloubi pole je ošemetné. To by soupeř logicky musel skončit hodně daleko vzadu, resp. nedojet. A to s ohledem se na snižující počet závodů směrem ke konci sezóny. Snad jsem to napsal srozumitelně.
-
-
-
-
-
-
Easy
11:32 30.04.2017 82.144.151.XXXKdyž ještě vidím znovu tvůj včerejší příspěvek "loni do toho začala promlouvat i ta nižší pořadí (NR 7,5,4,4 ; LH 7,5)", tak čtvrté místo není zase až tak nízké pořadí a potom když dva soupeři o titul mají podobný počet stejně bodovaných míst, tak logicky mají ve výsledku podobný počet bodů bez ohledu na bodovací systém. Loni měl Nico také velkou dávku štěstí, protože při tom střádání bodů mu pomohl Lewis svým výpadkem, zatím co Nicovo auto drželo.-
Fanda.LH
11:37 30.04.2017 194.228.79.XXXJo to je jasná věc... Malajsie pohřbila Lewisovi šance z 90%... Stejně jako nebylo skvělé startovat v Belgii s posledního místa... Když jsem včera psal, že dnes je odstup mez 1. a 3. stejný jako předtím, tak to prospělo LH, který měl víc 3. míst za vítězem NR než naopak...-
Easy
12:33 30.04.2017 82.144.151.XXXJak jsem psal předtím, jezdec pomýšlející na titul MUSÍ pravidelně vyhrávat nebo MUSÍ pravidelně bodovat na vysokých pozicích. Tu a tam vyhrát a jinak se potulovat někde dole k titulu nevede. Kdybychom zavedli tebou zmiňovaný extrémní bodovací systém, automaticky bys zvýhodnil vítěze GP, který by tohoto výsledku dosáhl za výjimečných okolností (viz Max loni v Barceloně) vzhledem k jeho běžným soupeřům s podobnou výkonností aut.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
00:06 30.04.2017 194.228.79.XXXByl, ale loni do toho začala promlouvat i ta nižší pořadí (NR 7,5,4,4 ; LH 7,5)... Rovněž se častěji stalo, že se mezi ně někdo vklínil získali jen 7 dvojitých vítězství (2015 jich bylo dokonce 12 ; 2014 11). Naproti tomu 2016 získali 5 x 1. a 3. místo => Stejný rozdíl jako v předchozím bodovacím systému... Nakonci je dělilo 5b, rozhodoval každý detail... -
-
-
-
Easy
20:34 29.04.2017 82.144.151.XXXNejlepší věcí, která se pro tuto sezónu mohla stát, bylo zrušení toho nesmyslného žetonového systému vývoje motorů. Mercedes měl díky němu uzamčenou výhodu po tři roky. Konečně se soutěž opět otevřela a umožnila boj o titul (zatím) alespoň dvou týmů. Mít tam ještě jeden další, bude to aspoň zajímavější. Když mezi sebou bojují jen dva jezdci a ještě z jednoho týmu, stačí pár chyb a přešlapů a bitva je rozhodnuta. Víc adeptů si vzájemně krade body a jeden dílčí neúspěch ještě neznamená katastrofu. Tato sezóna je zatím příjemným osvěžením.-
Fanda.LH
21:26 29.04.2017 194.228.79.XXXJestli to někomu mělo pomoc, tak Renaultu a Hondě... Renaultu to pomohlo možná, Hondě ani náhodou... Ferrari to zvládalo za tehdejších omezeních...
Že se zrušili žetony je jedna věc... Druhá je, že stejně máte jen 4 motory na sezónu... Kolik těch vylepšeních asi tak vyzkoušíte...-
Easy
22:12 29.04.2017 82.144.151.XXXNějak jsem si loni nevšiml, že by se Ferrari k Mercedesu přibližovalo. Jinak nechápu tvůj ublížený pohled na letošní sezónu, leda že bys chtěl návrat šampionátu Mercedesu F1. Ferrari dle ostatních soupeřů proti loňsku hodně poskočilo a rozhodně to není jen změnou aero pravidel a gum. Tady nejde o ty tebou vysmívané čtyři motory na sezónu, ale o pravidly umožněný vývoj motorů mezi 2016 a 2017.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek