Coulthardova analýza: Proč je sabotáž totálním nesmyslem a jaké šance dává Rosbergovi

Robert RoBertino Pavelka, 4. října 2016, 10:15 Google+

Někdejší pilot Williamsu, McLarenu a Red Bullu David Coulthard se rovněž vyjádřil k výroku Lewise Hamiltona, který svou neděli poruchu motoru označil za sabotáž. Podle Skota je to nejen nemožné, ale navíc i nelogické.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
David Coulthard při své analýze těží z vlastních poznatků

David Coulthard při své analýze těží z vlastních poznatků | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Proč považuje David Marshall Coulthard tyto konspirační teorie za krkolomné výmysly? Protože podle něj nedávají smysl. Představa, že by měl být favorizován pseudoněmecký pilot (otec Fin, matka Němka, sice narozený v Německu, ale trvale žijící v Monaku), navíc týmem, jehož základna sídlí v Northamptonshire, je prostě absurdní. Navíc pokud by si titul zajistil Rosberg, tak z hlediska globálního dopadu by to mělo stejný efekt, jako kdyby Hamilton vyhrál čtvrtý šampionát. Nicovi by to přineslo sotva třetinu celosvětového uznání a zájmu médií, jaké se těší Hamilton. Prostě to tak je. Coulthard se dokonce domnívá, že i kdyby Nico vyhrál čtyři tituly a Lewis jen tři, nijak by to nezvýšilo jeho aktivita.

Coulthard rozebírá konspirační teorii v několika bodech:

"Pokud už by chtěl Mercedes poškodit některého pilota (čistě teoreticky), určitě by nemělo smysl vybrat si Hamiltona. Hamiltonův čtvrtý mistrovský titul by pro Mercedes znamenal podstatně vyšší návratnost investic než Nicův první. Taková je skutečnost.

Za druhé: prakticky není možné něco takového naplánovat, je nemyslitelné, aby se to povedlo právě takhle. Z mého působení v McLarenu a Red Bullu si vzpomínám, jak byly přidělovány motory hlavním inženýrem. Dovedu si představit, že Mercedes má obdobnou politiku, zvláště když je kvůli předpisům menší počet pohonných jednotek. Někdy stačí ve výrobním procesu zadat chybu. Teď je pro Mercedes důležité přijít a říci lidem - a zvláště zjevně podrážděnému Lewisovi - jakým způsobem motor vybrali.

Když Lewis vystoupil z vozu, bylo evidentní, že jím cloumají emoce. Podobné to bylo u Ricciarda, i když tam šlo o docela jinou formu. Pro Hamiltona je tento šampionát stále těžší. V hloubi duše jsem ale přesvědčen, že si Lewis ve skutečnosti nemyslí, že by tým zkoušel nějak eliminovat jeho šance. Jeho vyhrocené komentáře v televizi vnímám ještě jako doznívající bojový zápal. Nesmíme zapomenout, že Lewis je silně věřící jedinec, takže pokud zazněl výrok »někdo nechce, abych vyhrál«, může se z jeho strany jednat o prosté tvrzení, že si to nepřeje Bůh. To potvrzuje i fakt, že je věřícím už nějakou dobu. Teď by se měl co nejdřív zaměřit na japonskou Grand Prix.

img-responsive

Lewis Hamilton prožil v Malajsii těžké chvíle | foto: Daimler AG

Pokud se Lewisovi po psychologické stránce povede tento moment úspěšně překonat, bude to v F1 jeho největší úspěch. Myslím, že je v jeho silách vyhrát všech pět zbývajících závodů. Existuje několik okruhů, které mu sedí: Suzuka a Austin obzvlášť. S Mexikem už to není tak jednoznačné, takže lze říci, že je nakonec nepodstatné hledat, kde má Nico větší šanci. Pro Lewise je to možné, i když hodně obtížné. 

Nico také může jet do Suzuky s pevným úmyslem soustředit se na jistotu druhého místa. To by znamenalo odlišný způsob pojetí kvalifikace a závodu. Může teď hodně ztratit. Najde se dost lidí, kteří budou říkat, že když vyhraje titul, bylo to jen díky šťastným okolnostem. Pokud neporazí Lewise v přímém souboji, budou se tyto argumenty stále opakovat: super rychlý, super profesionál, body hovoří za vše, ale pořád jsme neviděli Nica a Lewise bojovat kolo na kolo v samotném vrcholu mistrovství. A to hraje pořád proti němu. Dokud tohle neuvidíme, stále bude dost těch, které nepřesvědčí."

Coulthard sice tvrdí, že existuje hodně odvětví, kde figurovali vynikající sportovci, ale údajně nikdy ve stejnou dobu, takže bylo obtížné zjistit, kdo je lepší. V tomto směru nemá pravdu, protože už jenom z F1 je známo několik případů - ať to byly jen namátkou dvojice Stewart - E. Fittipaldi, Prost a Senna nebo Häikkinen a M. Schumacher. Pokud zavítáme jinam, už několik let se řeší, zda je lepším fotbalistou Lionel Messi nebo Cristiano Ronaldo a svého času spolu několik sezón bojovali famózní krasobruslaři Jevgenij Plušenko a Alexej Jagudin.

img-responsive

Rosberga Coulthard chválí za zdravou agresivitu | foto: Daimler AG

"V neděli jsme od Nica viděli několik agresivních manévrů, tedy něco, co jsem od něj chtěl už dávno. Jistě, předjetí Räikkönena skončilo kontaktem, ale Kimi mu nechal otevřené dveře. Něco o tom vím, protože jsem na tom samém místě předjel v roce 1999 Michaela Schumachera. Podle mého názoru Nicovi maličko utekl start, do první zatáčky najížděl víc zeširoka a zavřel ji příliš prudce, čímž poskytl Vettelovi příliš málo času na reakci - ovšem pořád tvrdím, že za kolizi nese odpovědnost především Sebastian. 

Po Lewisově odstoupení ukázali Daniel s Maxem zbytku závodního pole, jak se má bojovat o vítězství. Jejich souboj byl fantastický, oba se dostali na samou hranu závodního prostoru. Po špatné strategii v Barceloně a zaváhání týmu v Monaku tedy může Ricciardo cítit zasloužené vítězství. Ani jeden z jeho čtyř triumfů nebyl snadný. Ale pokud chce i Lewis v této sezóně dosáhnout čísla čtyři, ovšem těžšího kalibru, bude muset činit mnohem většímu tlaku," končí svou analýzu David Coulthard.

Vytisknout

Diskuze: Coulthardova analýza: Proč je sabotáž totálním nesmyslem a jaké šance dává Rosbergovi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll ve Formuli 3

Mladík Williamsu Stroll vyhrál Evropský šampinát F3. Příští rok v F1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  5. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  6. McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud