DISKUZE K ČLÁNKU Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Británii?

Silverstone hostil devátý podnik letošního šampionátu. Jak si po něm stojí týmoví kolegové ve vzájemném srovnání?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Británii?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 15.07.2014 13:15 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • uzivatel000046

    uzivatel000046

    194.228.216.XXX
    Boj o druhé miesto ? Dovolím si nesúhlasiť. Bottas s Ricciardom o miesto určite nebojoval. Predbehol ho tuším v druhom alebo v treťom kole, ešte bez DRS a viac s ním do kontaktu neprišiel. V momente, kedy išiel Bottas do boxov, kedy možno hrozilo nejaké priblíženie ešte ani Ricciardo netušil, že pôjde len na "jednu" zastávku.
    Rovnako nesúhlasím ani s hodnotením Vettelovej "agresívnej" stratégie. Inú asi ťažko mohol použiť. V čase, keď išiel na prvú zastávku ho Valtteri dobehol a už už aj predbehol. Vettel sa súboju vyhol práve odchodom do boxov. Pred druhými boxmi ho Valtteri prebehol aj napriek pokynom z tímu, že Vettel ide na výmenu. ťažko to hodnotiť tak, že sa držal za Bottasom. Vettel bol pomalý aj s dvomi zastávkami, s jednou by to asi nezvládol vôbec.
    Iná vec je, že pred druhými boxmi urobil taktickú chybu. Súbojom s Bottasom stratil zbytočne čas, ktorý mu potom chýbal na Alonsa. Asi ťažko chcieť od pilota, aby súpera len tak zadarmo pustil pred seba, to je jasné. Ale ak by to urobil, s najväčšou pravdepodobnosťou by sa pred neho Alonso nedostal a on by za ním netrčal 13 kôl.
    Na druhú stranu, my by sme prišli o jeden z najkrajších súbojov za dlhú dobu. Čiže dobre, že to spackal :-)

    + 19 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Částečně souhlasím. Bottas byl jinde a nikdo ho neohrožoval.
      Na druhou stranu Vettelova strategie byla špatná. Nechci tím kritizovat tým, protože po bitvě je každý generál a v té chvíli to mohlo vypadat líp. Ale podle toho, že jej Button brzdil je celkem zřejmé, že by o podium minimálně bojoval. A výměna 9 kol starých tvrdých gum nedává moc smysl, když na měkkých ujel Ricci 34 kol. Evidentně to šlo udělat líp i v případě stejné strategie. Načasování druhé zastávky taky nebylo nejlepší. Zajet o kolo až dvě dřív, měl by dostatečný náskok před Alonsem, nepřišel by o pozici a nemusel jezdit 13 kol pomalé časy za ním. A mohl v klidu dojet Buttona s Riccim.
      Souhlasím s autorem, že by minimálně o podium bojoval.
      Tak a teď tu spoustu mínusů... 12

      + 22 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000046

        uzivatel000046

        188.167.147.XXX
        Problém bol, že Vettel bol na tvrdých gumách pomalý. Respektíve, nevedel sa dostať cez McLareny, ktoré ho brzdili, čo je vlastne jedno. Zo zadu sa už blížil nie len rýchlý Bottas, ale aj Alonso. ( ten mu bol asi súdený ). Okamžitá výmena gúm v tom momente vyzerala ako dobrý nápad. Neverím, že už vtedy niekto uvažoval s "jednou" zastávkou.
        V celkú súhlasím, že načasovanie zastávok nebolo príliš optimálne, aj keď hlavne prvá bola disktovaná vonkajšími okolnosťami. Len hovorím, že v prípade Vettela by "neagresívna" stratégia dopadla pravdepodobne ešte horšie.

        + 12 / − 14

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Byl na tvrdých pomalejší jak FA, ale minimálně stejně rychlý jako Button na měkkých. Takže z hlediska výsledků měl v pohodě dojet daleko před ním. Podobně vychází i srovnání s Riccim, který jel do první výměny se slušným odstupem za ním. Ale jistě, v té době mohli mít pocit, že to bude rychlejší strategie.
          Jenom nemám pocit, že by konzervativní strategie mohla dopadnout ještě hůř. Samozřejmě je to čistě subjektivní názor. 04

          + 13 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000046

            uzivatel000046

            188.167.147.XXX
            Čo vyhovuje Buttonovi vyhovuje len Buttonovi :-). Podľa mňa je to najnudnejší pilot v poli, ktorému vychádzajú rôzne zúfalé stratégie. Navyše má väčšinou neuveriteľné štastie na výjazd SC, dáźď a podobne. Dávať "Buttonovčinu" ako vzor stratégie pre Vettela je celkom od veci.
            Máte pravdu, je to len vec názorov. Tak si dovolím ešte jeden názor. Výdrž mekších gúm stanovil práve na začiatku diskusie spomínaný Bottas. Ten na ních vydržal skoro 30 kôl s plnou nádržou. Dokonca na nich patril k najrýchlejším. To bol asi podnet pre Ricciarda a RB, že to skúsili. Hlavne ak doteraz bol Williams všeobecne hodnotený ako najväčší "požierač" gúm.
            V 10 kole RB ešte nič z toho vedieť nemohol.

            + 8 / − 14

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              S prvním odstavcem (jako Buttonův fanoušek) moc nesouhlasím, se druhým ano.
              Díky za diskusi. 03

              + 12 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • TomTom

            94.224.237.XXX
            Taky si myslím, že hůř už asi Vettelova strategie dopadnout nemohla, jakákoliv.

            + 8 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • TomTom

              94.224.237.XXX
              Button umí číst podmínky na trati, proto má to "štěstí" na déžď, SC a podobně. Prostě zkušenosti.
              Myslím, že tým jako RedBull by měl vědět po trénincích a po předchozích závodech, jak moc jejich auto žere gumy a neměl by se seknout tak, že bude měnit tvrdý gumy po 10 kolech, když jiní odjedou 30 kol na měkčí směsi. Prostě to nedává smysl a docela by mě zajímalo, kdo byl za to rozhodnutí zodpovědný.

              + 14 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel000046

                uzivatel000046

                188.167.147.XXX
                Možno vie čítať trať, ale žiaľ, bavíme sa o F1, nie o orientačnom behu.
                Po reštarte bol Button druhý a Vettel piaty.
                V ciely si Vettel svoju pozíciu udržal, Button dve stratil. Toľko k úspešnosti jednotlivých stratégii.
                Vettelov problém nebola prvá zastávka, ale druhá. Buď na ňu mal ísť o kolo skôr, alebo nemal zbytočne bojovať s Bottasom. V oboch prípadoch by vyšiel pred Alonsa s dostatočným náskokom. Stačilo mu možno pol sekundy, a Alonso by sa pred neho na trinásť kôl nedostal. Potom by jeho výsledok mohol vyzerať inak. Ale aj nemusel :-)
                03 04 04

                + 9 / − 9

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Bojem o druhé místo jsem nemyslel přímé souboje na dráze s několika předjetími. Bottas druhý dojel, Ricciardo třetí - přitom pomýšlel na druhé místo. Pokud mě chcete brát za slovíčko, budiž.

      Vettel byl zbytečně agresivní. Vím, že se mi to teď dobře říká - v té době bych rozhodně netvrdil, že se rozhodl správně. Ale potvrdilo mi to lidé z F1, že šlo zbytečně o agresivní strategii. Jinou mohl použít snadno - prodloužit první stint a jet na jednu zastávku, dostat se mimo provoz bez nutnosti předjíždět, spíše bránit - do desátého kola jím už muselo být z dat jasné, jak na tom gumy jsou. Že by Seb podával tak mizerný feedback v úvodním stintu, to se mi nechce věřit.

      Že byl pomalý i s dvěma - jak se to vezme: z pohledu pódia určitě. Jenže se stoupajícími teplotami (bylo tuším o 7 °C více) Red Bull na rozdíl od Williamsu neodhadl, o kolik se zlepší pneumatiky (výdrž i degradace).

      + 9 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama