DISKUZE K ČLÁNKU Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Británii?
Silverstone hostil devátý podnik letošního šampionátu. Jak si po něm stojí týmoví kolegové ve vzájemném srovnání?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak pokračovaly souboje týmových kolegů v Británii?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000046
(Hlasovalo 19 lidí)
08.07.2014 16:02
Boj o druhé miesto ? Dovolím si nesúhlasiť.… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Petr
13:15 15.07.2014 109.81.245.XXX
Dobře, pokud je pro tebe vítězem kvalifikačního duelu v Anglii Gutiérrez i přesto, že byl pomalejší, tak si k němu po zbytek sezóny eviduj bod navíc. My se budeme snažit do konce sezóny udržovat konstantní systém hodnocení. Holt to se ve světě stává, že na jednu věc bude více názorů. Díky za příspěvek.
Zix.
12:45 15.07.2014 78.102.231.XXX
Ale Sutil ten čas nezajel jenom kvůli vlastní chybě, za kterou Guti ani nikdo jinej nemohl, takže to že v Q2 neměl čas je jeho chyba.
Prostě mám na to jinej názor, pro mě je vítěz Gutierréz, kterej chybu neudělal a proto měl čas i v Q2 a byl za to i odměnej tím, že startoval před Sutilem.
Prostě mám na to jinej názor, pro mě je vítěz Gutierréz, kterej chybu neudělal a proto měl čas i v Q2 a byl za to i odměnej tím, že startoval před Sutilem.
Petr
11:16 15.07.2014 109.81.245.XXX
"Mohl sice vyhrát, ale klidně i prohrát" - a o tom to je, nelze srovnávat výkonnost někoho, kdo zajel čas, s někým, kdo ho nezajel.
Bod si zasloužil Sutil za své výkony a přímé srovnání v poslední části, kdy oba zajeli měřená kola (Q1), ale vzhledem k chybě jsme mu ho nezapočítali - žádná "kravina."
Bod si zasloužil Sutil za své výkony a přímé srovnání v poslední části, kdy oba zajeli měřená kola (Q1), ale vzhledem k chybě jsme mu ho nezapočítali - žádná "kravina."
Zix.
23:53 14.07.2014 78.102.231.XXX
To že někdo dostane penalizaci nebo nenastoupí chápu, ale takhle jak to děláte, tak to je kravina, když si Sutil za tu chybu může sám .- kdyby jí neudělal, tak mohl sice vyhrát, ale klidně i prohrát, protože by nezajel lepší čas než Gutierréz.
Tedy když Guti chybu neudělal a Sutil jo, tak je logicky vítěz Guti a Sutil poraženej.
Tedy když Guti chybu neudělal a Sutil jo, tak je logicky vítěz Guti a Sutil poraženej.
Petr
22:32 14.07.2014 78.157.160.XXX
Porovnáváme výkonnost a Sutil byl ve všech fázích kvalifikace rychlejší - dokonce i to rozjeté kolo v Q2 měl rychlejší. Kdybychom Q2, jako to obvykle děláme, nepočítali, protože v něm nezajeli oba měřené časi, tak bychom bod udělili Sutilovi, protože v Q1 Gutiérreze porazil. Totéž jsme dělali, když někdo po chybě a havárii v tréninku např. do kvalifikace nenastoupil. Nehodnotíme týmové kolegy podle postavení na roštu, jak to dělají některé jiné servery, což nemá žádnou vypovídací hodnotu (zamíchají tím penalizace atd.).
Petr
22:44 08.07.2014 78.157.160.XXX
Bojem o druhé místo jsem nemyslel přímé souboje na dráze s několika předjetími. Bottas druhý dojel, Ricciardo třetí - přitom pomýšlel na druhé místo. Pokud mě chcete brát za slovíčko, budiž.
Vettel byl zbytečně agresivní. Vím, že se mi to teď dobře říká - v té době bych rozhodně netvrdil, že se rozhodl správně. Ale potvrdilo mi to lidé z F1, že šlo zbytečně o agresivní strategii. Jinou mohl použít snadno - prodloužit první stint a jet na jednu zastávku, dostat se mimo provoz bez nutnosti předjíždět, spíše bránit - do desátého kola jím už muselo být z dat jasné, jak na tom gumy jsou. Že by Seb podával tak mizerný feedback v úvodním stintu, to se mi nechce věřit.
Že byl pomalý i s dvěma - jak se to vezme: z pohledu pódia určitě. Jenže se stoupajícími teplotami (bylo tuším o 7 °C více) Red Bull na rozdíl od Williamsu neodhadl, o kolik se zlepší pneumatiky (výdrž i degradace).
Vettel byl zbytečně agresivní. Vím, že se mi to teď dobře říká - v té době bych rozhodně netvrdil, že se rozhodl správně. Ale potvrdilo mi to lidé z F1, že šlo zbytečně o agresivní strategii. Jinou mohl použít snadno - prodloužit první stint a jet na jednu zastávku, dostat se mimo provoz bez nutnosti předjíždět, spíše bránit - do desátého kola jím už muselo být z dat jasné, jak na tom gumy jsou. Že by Seb podával tak mizerný feedback v úvodním stintu, to se mi nechce věřit.
Že byl pomalý i s dvěma - jak se to vezme: z pohledu pódia určitě. Jenže se stoupajícími teplotami (bylo tuším o 7 °C více) Red Bull na rozdíl od Williamsu neodhadl, o kolik se zlepší pneumatiky (výdrž i degradace).
uzivatel000046
22:11 08.07.2014 188.167.147.XXX
Možno vie čítať trať, ale žiaľ, bavíme sa o F1, nie o orientačnom behu.
Po reštarte bol Button druhý a Vettel piaty.
V ciely si Vettel svoju pozíciu udržal, Button dve stratil. Toľko k úspešnosti jednotlivých stratégii.
Vettelov problém nebola prvá zastávka, ale druhá. Buď na ňu mal ísť o kolo skôr, alebo nemal zbytočne bojovať s Bottasom. V oboch prípadoch by vyšiel pred Alonsa s dostatočným náskokom. Stačilo mu možno pol sekundy, a Alonso by sa pred neho na trinásť kôl nedostal. Potom by jeho výsledok mohol vyzerať inak. Ale aj nemusel :-)
Po reštarte bol Button druhý a Vettel piaty.
V ciely si Vettel svoju pozíciu udržal, Button dve stratil. Toľko k úspešnosti jednotlivých stratégii.
Vettelov problém nebola prvá zastávka, ale druhá. Buď na ňu mal ísť o kolo skôr, alebo nemal zbytočne bojovať s Bottasom. V oboch prípadoch by vyšiel pred Alonsa s dostatočným náskokom. Stačilo mu možno pol sekundy, a Alonso by sa pred neho na trinásť kôl nedostal. Potom by jeho výsledok mohol vyzerať inak. Ale aj nemusel :-)
Petr
21:36 08.07.2014 78.157.160.XXX
O tom jsme psali něco loni (či předloni?), v oblasti zavěšení se toho od té doby moc nezměnilo. FRIC (hydraulicky propojené zadní a přední zavěšení) zakázaný zatím není - i když FIA usiluje o jeho zakázání od příštího závodu v Německu, předtím se spíše uvažovalo o jeho standardizaci.
Příspěvek byl redakčně upraven.
Příspěvek byl redakčně upraven.
TomTom
21:08 08.07.2014 94.224.237.XXX
Button umí číst podmínky na trati, proto má to "štěstí" na déžď, SC a podobně. Prostě zkušenosti.
Myslím, že tým jako RedBull by měl vědět po trénincích a po předchozích závodech, jak moc jejich auto žere gumy a neměl by se seknout tak, že bude měnit tvrdý gumy po 10 kolech, když jiní odjedou 30 kol na měkčí směsi. Prostě to nedává smysl a docela by mě zajímalo, kdo byl za to rozhodnutí zodpovědný.
Myslím, že tým jako RedBull by měl vědět po trénincích a po předchozích závodech, jak moc jejich auto žere gumy a neměl by se seknout tak, že bude měnit tvrdý gumy po 10 kolech, když jiní odjedou 30 kol na měkčí směsi. Prostě to nedává smysl a docela by mě zajímalo, kdo byl za to rozhodnutí zodpovědný.
uzivatel000046
18:44 08.07.2014 188.167.147.XXX
Čo vyhovuje Buttonovi vyhovuje len Buttonovi :-). Podľa mňa je to najnudnejší pilot v poli, ktorému vychádzajú rôzne zúfalé stratégie. Navyše má väčšinou neuveriteľné štastie na výjazd SC, dáźď a podobne. Dávať "Buttonovčinu" ako vzor stratégie pre Vettela je celkom od veci.
Máte pravdu, je to len vec názorov. Tak si dovolím ešte jeden názor. Výdrž mekších gúm stanovil práve na začiatku diskusie spomínaný Bottas. Ten na ních vydržal skoro 30 kôl s plnou nádržou. Dokonca na nich patril k najrýchlejším. To bol asi podnet pre Ricciarda a RB, že to skúsili. Hlavne ak doteraz bol Williams všeobecne hodnotený ako najväčší "požierač" gúm.
V 10 kole RB ešte nič z toho vedieť nemohol.
Máte pravdu, je to len vec názorov. Tak si dovolím ešte jeden názor. Výdrž mekších gúm stanovil práve na začiatku diskusie spomínaný Bottas. Ten na ních vydržal skoro 30 kôl s plnou nádržou. Dokonca na nich patril k najrýchlejším. To bol asi podnet pre Ricciarda a RB, že to skúsili. Hlavne ak doteraz bol Williams všeobecne hodnotený ako najväčší "požierač" gúm.
V 10 kole RB ešte nič z toho vedieť nemohol.
Mike17
18:16 08.07.2014 93.99.87.XXX
Byl na tvrdých pomalejší jak FA, ale minimálně stejně rychlý jako Button na měkkých. Takže z hlediska výsledků měl v pohodě dojet daleko před ním. Podobně vychází i srovnání s Riccim, který jel do první výměny se slušným odstupem za ním. Ale jistě, v té době mohli mít pocit, že to bude rychlejší strategie.
Jenom nemám pocit, že by konzervativní strategie mohla dopadnout ještě hůř. Samozřejmě je to čistě subjektivní názor.
Jenom nemám pocit, že by konzervativní strategie mohla dopadnout ještě hůř. Samozřejmě je to čistě subjektivní názor.
uzivatel000046
17:42 08.07.2014 188.167.147.XXX
Problém bol, že Vettel bol na tvrdých gumách pomalý. Respektíve, nevedel sa dostať cez McLareny, ktoré ho brzdili, čo je vlastne jedno. Zo zadu sa už blížil nie len rýchlý Bottas, ale aj Alonso. ( ten mu bol asi súdený ). Okamžitá výmena gúm v tom momente vyzerala ako dobrý nápad. Neverím, že už vtedy niekto uvažoval s "jednou" zastávkou.
V celkú súhlasím, že načasovanie zastávok nebolo príliš optimálne, aj keď hlavne prvá bola disktovaná vonkajšími okolnosťami. Len hovorím, že v prípade Vettela by "neagresívna" stratégia dopadla pravdepodobne ešte horšie.
V celkú súhlasím, že načasovanie zastávok nebolo príliš optimálne, aj keď hlavne prvá bola disktovaná vonkajšími okolnosťami. Len hovorím, že v prípade Vettela by "neagresívna" stratégia dopadla pravdepodobne ešte horšie.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek