DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton vyhrál nervy drásající souboj a vede šampionát

ŠPANĚLSKO - ZÁVOD; Mercedes má opět double, Lewis Hamilton udržel další těsné vítězství před v závěru skvěle stíhajícím Nicem Robergem. "Vítězem zbytku světa" je znovu Ricciardo. Zajímavý souboj pilotů Ferrari.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton vyhrál nervy drásající souboj a vede šampionát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 189, poslední 16.05.2014 12:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 24 lidí) 11.05.2014 17:34
dominance Ta dominance je děsivá. Jen 4 auta ve… »
» Mike17 (Hlasovalo 17 lidí) 11.05.2014 18:44
Jasný, jistý nic není. Ale při této… »
» odin (Hlasovalo 12 lidí) 11.05.2014 16:31
Další skvělý závod Tak jsme viděli další výborný… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Ono vše souvisí se vším. Také je třeba brát v úvahu, že Vettel loni ujížděl všem o sec i více na kolo, ale v polovině závodu začal šetřit a jezdil údržbu. On nepotřeboval bojovat se svým týmovým kolegou a od nikoho jiného mu nebezpečí nehrozilo. Na to také Mike zapomíná. Webbera sužovaly problémy s palivem, neutaženými koly, penalizace, kers atd. atd. 18 Ten byl rád, když vůbec dostal ten svůj vrak do cíle.
              U Mercedesů je ale situace jiná. Tam se jede naplno od začátku do konce, proto ta děsivá dominance. Ale u RBR to po změně pneu bylo loni to samé. Jenom to neukazovali, protože to ukazovat nepotřebovali.14 03

              + 3 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Nasir

                188.175.189.XXX
                S šetřením máš pravdu, i když by se samozřejmě dalo říct, že Hamík v Číně také nejel naplno pořád. Mně vadilo to žonglování s časy, že RB sekundu NIKDY neměl. Na to bys mohl taky totéž, že ani Mercedes sekundu neměl a že Alonsovi nadělil "jen" 23 sekund. Přitom jak u Hamíka, tak dříve v mnoha závodech u Vettela, to byl stejný styl start cíl a kontrola náskoku.

                + 3 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.189.XXX
              Oprava:
              Indie 2013 - Vet náskok téměř 30 sekund na nejbližšího soupeře.
              Abu Dhabi 2013 - 33 sekund.
              Zatímco letos v Číně, kdy Mike mluvil o sekundě, nadělil Hamík třetímu Alonsovi "jen" 23 sekund.

              + 1 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              -Nevím, čím tě tak pobouřil můj dnešní první příspěvek. Nevadí mi ta dominance (už sis všiml, že fandím Nicovi), jen jsem si vzpomněl na loňské nářky z podzimu (ne tvoje!!!) na nudný předčasně rozhodnutý šampionát. A dodal jsem, že už to 10let tady nebylo. Co je prosím na tom hloupého? Prosím vysvětli mi to!!! V kterém období byl někdo stejně dominantní po 5 závodů? Pokud najdeš, uznám chybu. 03

              -V tom příspěvku jsem zpochybnil kohosi názor, že měl RB DLOUHODOBĚ DOMINANCI 1-2s na kolo. Ty jsi mě obvinil, že LŽU (přesněji jsi uvedl nevymýšlej si, jestli si to dobře pamatuji). Nepleť sem Rosberga či Alonsa. O ty nešlo! CHtěl jsem argument že lžu a dokonce jsem upustil od slova dlouhodobě, od náskoku obou Red Bullů a dal jsem ti možnost i kvalifikace!!! Tak kdy to bylo (1-2s/kolo)??? Buď dej příklad, nebo by ses měl omluvit, že jsi mne obvinil ze lži neprávem. 03

              Já jen abych věděl. Konečně v něčem máte pravdu. Dá se říct, že jsem Rosbergův fanboy. Jestli zaslepený, nechám posoudit vás. 03

              + 5 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Citace:Totéž třeba Brawn půlku sezony 2009
          Opravdu???
          2009
          1.závod: 1.Button, 2. Barri +0,8s, 3.Trulli dalších 0,8s
          2.závod: 1. JB, 2. Hedifeld +22,7s - 5. RB +25s na NH
          3.závod: 1. VETTEL, 2. WEBBER, 3.JB se ztrátou 44,9s!!!, 4 RB +63,7s
          4.závod: 1.JB, 2. VETTEL + 7,1s, 5. RB +30,6s za Vettelem
          5.závod 1.JB, 2. RB +13,0s, 3. SV +0,6s za RB

          Opravdu je to stejná dominance jako letos???????? To jen k tvojí objektivitě trocha faktů. 12

          + 7 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            213.195.228.XXX
            1. závod dojet pod SC
            2. závod ukončen po polovině kvůli prudkému dešti

            + 5 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Souhlas. I letos byl jeden závod po SC. A ani tak nevidím, že by někdy dal JB někomu 50s a každý závod by oba dojížděli na čele s pohodlným náskokem. Prostě mám pocit, že je to trochu jiná dominance. 03

              + 7 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Nasir

            188.175.189.XXX
            Připadá mi, že už jsi těmi časy trochu posedlý. Ve svém příspěvku jsem nikde odstupy nesrovnával, ani jsem netvrdil, že dominance Brawnu, který vyhrával (skoro) vše, je stejně drtivá jako dominance Mercedesu. Buď jsi to nepochopil a vydedukoval sis z toho nesmysl, nebo jen záměrně zkoušíš najít rozpor. Což je věc, kterou vyčítáš ty mně. Proto ji asi pokrytecky děláš ty sám. 03

            A hodí se na tebe toto:
            "Nějak mne nepřekvapuje, že sis z toho vytvořil opět něco jiného, než jsem myslel. Tradičně." A to jsou opět tvoje slova napsaná na mě. Mám ale dojem, že platí hlavně na tebe. 03

            + 3 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              V tom případě se omlouvám, že jsem tě špatně pochopil (měl bys to taky někdy zkusit, nebolí to).
              Když jsi to nesrovnával s dominancí Mercedesu, tak s čím tedy? Proč jsi tam tu hlášku o Brawnu dával?

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Nasir

                188.175.189.XXX
                Fajn, to už je lepší. Taky se omlouvám za špatné pochopení s tím Rosbergem.
                Ještě jednou k Brawnu - nebylo to poprvé, co jsi upozorňoval na hroznou dominanci Mercedesu, hned na začátku sezony. A to mi nesedí, když tu v minulosti dominoval mnohem déle RB a před tím např. půl sezony Brawn, aniž bys to komentoval nějakým podobným způsobem. Proto jsem Brawn zmínil. Dokonce jsi před časem zpochybňoval dominanci RB - už nevím kdy, ale něco takového jsi naznačoval, zatímco u Merc na ni důležitě upozorňuješ. A nevím, jak bys reagoval, kdyby někdo z Vettelových anti-fans dělal totéž uplynulé 4 roky a upozorňoval po různých závodech, kolik sekund RB nadělil soupeřům, občas to přikrášlil ap. Jak tě znám, myslím, že právě ty bys to nakonec nenechal bez odezvy. I když se mnou asi nebudeš souhlasit.

                + 2 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Já v tom původním příspěvku pouze řekl, že takovou dominanci nepamatuju 10 let. Byť Brawn dominoval delší dobu (předpokládám že Mercedes o ni taky nepřijde hned), tak nebyla tak výrazná (viz výpis prvních 5-ti závodů). A stejně tak ani u RB. Stačí se podívat na časy z kvalifikací, v kterých byl RB lepší než v závodech. Měli období výrazné převahy, ale ne až takové.
                  A Brawn jsem tehdy nekomentoval z prostého důvodu. Nevěděl jsem tehdy, že se na F1News něco komentuje. 03

                  + 3 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Je to tak. Vyhrává auto, nikoliv pilot. A v minulosti s dominantním autem vyhrával Vettel často pomocí týmové režie. Letos je alespoň povzbuzující (pro nás fandy F1, nikoliv Hamiltona, nebo Rosberga), že Mercedes umožnil oběma svým pilotům mezi sebou soupeřit a bojovat o vítězství. Samozřejmě nečekám, že tomu tak bude po celou sezónu. V určitou dobu nastane čas upřednostnit toho lépe postaveného. Ale zatím je začátek sezóny a my si můžeme užívat soubojů jak kvalifikačních, tak strategických, nebo přímo na dráze.03 01
          Dominance Mercedesu je veliká, ale věřím, že ke konci sezóny už to bude vyrovnanější mezi více týmy. Ale o titul si to rozdají oba piloti Mercedesu. A pokud se nic nepředvídatelného nestane, tak ani nerozdají. Vítěz by měl být jasný.
          Mikovy názory bývají většinou účelové, to jsem si už zvykl.03 12 Proto se mu tu jeho účelovost občas snažím vracet. U něho dvě stejné situace pokud se týkají jeho oblíbenců a neoblíbenců, nejsou nikdy stejné.03

          + 6 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Klasika.
        1. NIKDY jsem nepasoval Nica za nejlepšího pilota. Nebo ano? Kdy??? Napsal jsem, že loni byli s Hamíkem nejvyrovnanější dvojice (důkaz jsou body)! Ty si z toho vytvoříš, že je pro mne NIco nejlepší pilot ze všech. Nevidíš v tom malinkatý rozdíl? Nebo z toho uděláš slovíčkaření? Jak mám věci psát, abys je chápal tak jak je píšu???
        2. Samozřejmě, že si nemyslím že by jiný kolega jezdil uprostřed pole. Na to jsi přišel jak??? Myslel jsem to tak, že pokud by kolega dostával od něj pravidelně 0,5s na kolo, pak by bylo jasné, že titul získá Hamík. (Ano, možná ho získá i tak)
        3. Nemám problém s tím, že je letos Hamík rychlejší. Než šel Lewis do Mercedesu, tvrdil jsi že bude Nica ZAJÍŽDĚT. Loni se nic takového nekonalo a letos taky ne. Vyhrát o 0,6s po 65 kolech nebo vést o 3 body není zrovna drtivá převaha (pro mne). Zatím!!! Takže OPĚT se NEPOTVRZUJE co jsi napsal, natož tak vše. 03

        + 8 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          213.195.228.XXX
          Zajíždět je relativní pojem... Loni byl Lewis v Mercedesu první sezónu a byla to sezóna přechodná...

          Letos sice vede o 3b... Ale ruku na srdce o 25b přišel v prvním závodě, když mu selhal motor... Jinak vyhrál všechny závody... Takže na závody je to 4:0 na kvalifikace 4:1... Jako fanoušek Lewise jsem velice spokojený... Nico je dobrý jezdec, který má na titul, ale Lewis je zkrátka lepším pilotem.

          + 11 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Jasně, zajíždět je relativní pojem. Ale nezvolil bych ho u nejvyrovnanější dvojice v poli (loni). Navíc měl loni Nico více technických problémů než Lewis a nebýt toho, byl by rozdíl opravdu minimální. Letos má jistě Lewis navrch a nebýt poruchy (loni Nico, letos Lewis) mohl mít už náskok až 28b (kdyby tam ale vyhrál). Ale když se koukneš na odstupy v jednotlivých částech kvalifikace i v závodech, není to nijak drtivá převaha. Byť uznávám, že 4:0 a 4:1 zní celkem jasně. 03

            + 7 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Vše má kořeny mnohem dříve. Kdy jsme se spolu přeli o Schumacherovy kvality a kdy já jsem tvrdil, že je v poli spousta lepších pilotů, než je Schumi a že záleží na autě, jaké míval k dispozici. Z toho vyplynulo, že ho poráží i Rosberg, kterého jsem nepovažoval za absolutní špičku, na rozdíl od tebe. A když k Mercedesu přestoupil místo Schumiho Hamík, napsal jsem, že se ukáže, jak dobrým pilotem Rosberg skutečně je. A to v té době Ham nijak nezářil. Jezdil s Buttonem více-méně obdobné výsledky. A že Ham Rosberga zajede. Tys na to napsal že zajíždění neočekáváš, ale nejspíše, že lepší Ham skutečně bude. (Pokud si to pamatuji dobře). Loni nováček Hamík nad Rosbergem zvítězil (i když se Malajsijskou čmouhou), ale i tak by na tom byl lépe. Letos Hama Rosberg porazil jen, když mu selhalo auto. Tak co chceš řešit?
          Jak píše Nasir, když potřebuješ podpořit své dojmy, pomůžeš si účelovým povýšením Rosberga mezi TOP piloty. Udělal jsi to před pár lety v diskuzi o Schumim, udělal jsi to dnes znovu.03 18
          2. Zatím Ham 2x vyhrál s přehledem a 2x vyhrál po souboji. A jednou nedojel. Titul může teoreticky získat kdokoliv. Prakticky... nechci spekulovat, abys mi to zase nevyčítal.18 18

          + 5 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Ano, na to si vzpomínám. Na základě Schumiho výsledků ve 43 letech jsi dedukoval, že vlastně celou kariéru byl pomalý (ano spekulace a nadsázka). Jsem zvědavý, jak budou LH, NR a další jezdit v tom věku. Ale to je mimo téma.
            Jak správně píšeš, čekal jsem tehdy vyrovnanost a lehoučkou nadvládu Lewise. Bavili jsme se o loňské sezoně a promiň, měl bys uznat že jsem se trochu trefil. Víc vyrovnaný nikdo nebyl a Lewis byl lepší opravdu lehce. Pokud bereš Lewise jako TOP pilota a kolega zaostal jen o 18b za sezonu (a nebudu tu teď řešit jeho problémy a týmové režie), pak si myslím, že si zaslouží také přívlastek TOP (ne nejlepší!!!).

            Ano máš pravdu, je to 4:0, což vypadá jasně. Já se koukám i na odstupy. Správně píšeš 2x to bylo do 1s (za x kol), jednou uvíznul Rosberg v provozu, pak je odstup jasný, když dával Lewis vozům před Nicem skoro 1s na kolo. Podívej se na odstupy v kvaldě a zkus se podívat i na jednotlivé jejich výjezdy. Jo Lewis mi pořád vychází líp, ale rozdíly jsou fakt fakt malé. A souhlasím, také to vidím spíš na titul Hama. 03

            + 7 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Miku, problém je ten, že tehdá jsi nic o Schumiho 43 letech nepsal, ale argumentoval jsi jinak. Auto pro Buttona, jiná F1 a poměry v Q(když byl zrovna lepší) či smůla. Ona také ta diskuze nebyla jen o jeho druhé kariéře, ale celkově, jaký je to pilot. A i já jsem přiznával Schumimu kvality, jen jsem tvrdil, a tvrdím dodnes, že stejně dobrých, či i lepších pilotů, jako je Schumi, tam vždy bylo dalších 5-10. Jenom jezdili s o třídu horším autem.03 12 Na druhé jeho kariéře se to lehce demonstruje.
              Též jsem ti dal za pravdu, že v prvém roce Ham dominovat nebude. (Pokud si dobře pamatuji). Dokonce jsem i tvrdil, že je to Hamíka správné rozhodnutí, přejít k Merglu, ač mnoho jeho fans bylo opačného mínění.03 Vidím v jeho problémech u McL, stejnou asociaci, jako v problémech Webbera, či Ricciarda u RBR. Když tým není opakovaně schopen vyřešit svá selhání stále u stejného svého pilota. Nezbývá, než od nich odejít. Zajímavé je, že dokud byl v McL Dennis, Ham problémy nemíval. Nebo alespoň ne opakovaně. Rosbergovi přisoudím přívlastek TOP až po této sezóně. Pokud si to zaslouží.18

              + 3 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                -ok, vymlouvat ti to nebudu
                -Dovolil bych si podotknout, že byla u Mclarenu sezona, kdy měl problémy naopak "jen" Button. Jak už to tak bývá: jeden rok jeden, druhý rok druhý. Ať už u Mclarenu, RB, nebo Mercedesu.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.96.XXX
                  Ano Miku. Možná si trochu nerozumíme. Problémy se stávají šampiónům i outsaiderům. To je přirozené. Jen je třeba se z problémů poučit a neopakovat je. A když tým toto nechce učinit, nezbývá, než se poohlédnout po jiném týmu. Udělal to Hamík a za rok po něm i Webber. Jo a před Hamíkem i Alonso.18
                  Hádáme se spolu téměř pravidelně a vždy o jemné nuance v pohledech na jednotlivé události.03 A třebas to má i něco do sebe a časem tobě dojde, že Webbera v RBR občas zneužívali a podráželi a mně zas, že ne každé selhání týmu bylo namířeno proti týmové dvojce Vettela.03 14

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama