DISKUZE K ČLÁNKU Vettel potvrzuje převahu, Räikkönen ukončil sérii dojezdů do cíle
BELGIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel v prvním kole předjel Hamiltona a nedal nikomu šanci. Alonso se probojoval dopředu, ale na Vettela rychlost neměl. Räikkönena vyřadily ze závodu brzdy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel potvrzuje převahu, Räikkönen ukončil sérii dojezdů do cíle
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Honza
22:43 25.08.2013 89.176.179.XXXLotus Viz informace ze Sky od M. Brundela. Ferrari jelo extrémně dlouhý sedmý převodový stupeň, proto se Kimi na Massu nemohl dotáhnout ani s DRS. Jestli ho předjel před poslední dvoj zatáčkou nevím, buď ano, nebo to už byl jen důsledek nefunkčních brzd.
Brzdy řešil Lotus okamžitě od prvního zakouření, pro Spa měli novou konstrukci chlazení a tak náprava pro Monzu bude jednoduchá :-)-
odin
23:07 25.08.2013 77.240.96.XXXBylo vidět, že si Kimi útok na Massu pečlivě připravuje. Celé kolo šetřil Kers a před DRS zónou měl na rozdíl od Massy plný. Těšil jsem se jak útok provede a docela lehce se před Massu dostal. Bohužel mu odešly brzdy a on jel rovně, místo aby zatočil. Když mu tlačili auto do garáže byly vidět černé přední disky, zatímco vzadu byly zlaté. Škoda. Ale podle mne Kimi i dnes ukázal, že je to PAN pilot.
-
-
tom
16:51 25.08.2013 213.215.108.XXXRekapitulace Asi som mal od Spa prilis velke ocakavania a tak mi to dnes pripadala celkom nuda. Alo robil co mohol, Kimi mal smolu s brzdami, Mercedesy sa v zavodoch od zaciatku viditelne zlepsili ale stale nie su uplne top, Perez a Maldonado zase nesklamali..
Raz vyjde zavod Kimimu, raz Hamovi, inokedy Alovi, celkovo ale lietaju raz hore a raz dole, zatial co VET zbiera jedno podium za druhym a pripisuje vitazstva. Kocky su hodene, karty rozdane a pri stasti/umeni/forme RB a VET by som bol hodne prekvapeny, keby titul skoncil niekde inde -
-
tom
17:06 26.08.2013 213.215.108.XXXNo a keby mu naordinovali 3 tak by si zase vyskakoval štyri metre vysoko, ze "na najrychlejsej trati, kde se da dobre predjizdet" mohol ist kludne na jednu zastavku a s jednym prstom v zadku by zamaval VET ked by mu daval cele kolo..
Moja prva a posledna reakcia na tvoju malickost, viem ze na takych ako Biblbrox je najlepsie nereagovat a uplne ich ignorovat. Svetovy mier vsetkym
-
-
skejpa
16:18 25.08.2013 89.102.107.XXXNezáživný okruh ve Spa ? Tak Vám nevim ale jak jsem se letos těšil na Spa, tak mě to zklamalo. Seb zase od prvního kola vedl, Kimi s Grosjeanem měli smůlu na startu a Alfons se sice propracovával ale Seb byl už daleko, takže od půlky závodu bylo prakticky rozhodnuto.
Jinak Checo a Pastor dneska zase perlili. Jestli chtějí tvrdě trestat, jako loni Grosjeana, pak by měl dneska i Pastor dostat velkou výstrahu. Checo měl kliku, že mu Romain uhnul, jinak šli taky do svodidel.
No sečteno podtrženo mám pocit, a určitě nebudu sám, že letos to má asi Seb v kapse (pokud nenastane nějaká extra velká změna, což pravděpodobně nenastane). Snad bude Monza divácky přívětivější-
Duncan66
16:39 25.08.2013 89.29.32.XXXdivat se na to dalo, souboju vzadu bylo dost, ale vepredu bylo brzy rozhodnuto. Jen jsem cekal v zaveru drtivy utok Marka na oba Mercedesy, kdyz na Nica talcil po prvni vymene s tvrdyma, ale stredni smes mu na konci odesla asi hodne rychle, ze se nechytal a nakonec mu oba ujeli.
Maldonado mel dostat trest posunu mist v pristim zavode, protoze dneska to byl trest netrest a pritom to byla opravdova prasarna. jsem zvedav, jak se zase vymluvi v pozavodnim komentari.-
-
Duncan66
16:48 25.08.2013 89.29.32.XXXmozna tlacil, ale kdyz neda Massu ani na te megarovince a s DRS, tak se pak neni cemu divit, ze mu spice ujela o parnik. Lotus by se mel poucit od Ferrarri a zvetsit maximalni rychlost, nebo zacit vyhravat kvalifikace. Staci se podivat jak rychle se dopredu v takovych zavodech prokousava Alonso a Kimi. Uz dlouho jsem nevidel Alonsa zasekleho za nekym pomalejsim. Zato Kimi..... Nevim jak to dnes ovlivnily ty brzdy, ale tech par kol za Massou, ktery jezdil o 3s pomaleji nez spicka, to bylo do nebe volajici.-
odin
17:08 25.08.2013 77.240.96.XXXTak Kimi dnes předvedl za půlku závodu více předjetí, než 90% pilotů za celý závod. A to měl spálené brzdy už od začátku závodu. V počtu předjížděcích manévrů se mu mohl rovnat jen Alonso.
Jinak souhlasím, že Kimi bývá dlouho zaseklý za evidentně pomalejšími piloty. Ale dnes bych mu to nijak nevyčítal, protože se zmenšenou účinností brzd se předjíždí hodně těžko. Navíc určitě docházelo i k přehřívání pneu a tím pádem k zoršení jejich vlastností a rychlejšímu opotřebení. Za normálních podmínek mohl Kimi opět bojovat o 3.-5. místo. Za mě má Kimi . Jen nepochopím, jak je možné, aby mu brzdy odešly tak brzy???-
Arnoux
17:45 25.08.2013 37.48.33.XXXAhoj.Zakousne se pístek a je to.Je to škoda, ale Lotus dneska evidentně nejel.Bylo to trápení s rychlostí a špička byla jinde.Auto potřebuje horko jinak to není ono.
Jinak ale souhlas a boj o 3-5 místo asi reálný.RB ale o parník jinde.Fernando jel dneska taky výborně a auto mu jelo jako střela.Hezkej výkon jezdce i týmu.
Pro Lotus škoda, jsem zklamanej -tak snad příště....
-
odin
19:28 25.08.2013 77.240.96.XXXAhoj. No nejsem si zcela jist, že současné sofistikované technologie jsou náchylné k zakousnutému písku. To máš ještě z dob Pecháčka, ne? Ten vždycky tvrdil, jak ve Spa fouká vítr písečné duny na trať.
Jinak souhlas. Bylo to trápení, auto nejalo ani Grosjeanovi (u Kimiho jsem to přičítal těm brzdám a "opatrnějšímu stylu" jízdy).
U Ferrari se asi zlepšili, jenže u RBR taky. A podstatně.
Jsem zvědav na Monzu.-
Arnoux
20:51 25.08.2013 37.48.41.XXXTak když ne pístek musela viset destička jinak nemám vysvětlení.Nebo nemá Lotus ručku na přední kola jako dřív některý Citroeny .Zase když vezmu, že Kimi měl celou dobu zabržděný kolo,tak by rychlost asi nebyla špatná.
RB je strašně komplexní auto.Jede na mokru,suchu,v zimě, horku.Prostě zaslouženě vedoucí auto šampionátu.-
odin
21:40 25.08.2013 77.240.96.XXXV prohlášeních po závodě Boullier naznačil, že vědí čím to bylo. Tak snad zajistí aby se to už neopakovalo.(I když i ten "tvůj" písek, vzhledem ke Kimiho vyjetí mimo trať po startu, nemusí být úplně pasé )
Mě jen překvapil kouř od brzd hned na začátku závodu. Kdyby to bylo v jeho druhé polovině, tak ani neceknu. Ale v úvodu, to muselo být nějaké fatální selhání něčeho, nebo někoho.
Jinak RedBull je dlouhodobě nejlepší auto v poli. A když říkám dlouhodobě, tak myslím několik let. Oni mají na konci každé sezóny náskok před konkurencí, na který každoročně navazují. A pokud nedojde k zásadnímu přerozdělení sil, ať už vlivem změny pravidel, nebo personálních změn, nikdo jim ten náskok nesebere. -
Biblbrox
22:28 25.08.2013 94.138.104.XXXTo myslíš, že Webber je tak mizerný jezdec, že s nejlepším autem, které jezdí za každých podmínek nejlépe, se drží pořád vzadu? Podle mě Webber není špatný. Měl a má pouze smůlu, že do týmu přišel Vettel. Před Vettelem byl v týmu vždy ten lepší.-
Chasnik
22:36 25.08.2013 217.117.213.XXXWebber má jednu velkou nevýhodu: poměrně často kazí starty. Tím si od začátku vytvoří handicap a zbytečně potom ztrácí. Jezdí to, co se od něho očekává, neohrožuje pozici jedničky a přitom sbírá pravidelně body do PK - co by za to např. Ferrari dalo:)
Čistě z obchodního hlediska (smlouva u RB asi není špatná) to dělal nejlépe: kdyby jezdil líp, tak by se ho vedení zbavilo, aby neohrožoval Numero Uno. No a kdyby měl horší výsledky, tak by tým angažoval někoho jiného, právě aby si zajistil body do PK. A že už ho to letos přestalo bavit, to se mu vůbec nedivím...
-
-
-
-
-
Chasnik
22:29 25.08.2013 217.117.213.XXXto odin & Duncan66: viděl bych to tak, že Kimi si schválně nastavuje auto s preferencí přítlaku. Bohužel, ruku v ruce s tím ztrácí na rovinkách. Lepší přítlak v pasážích s rychlými oblouky mu umožňuje šetřit pneu (s nižším přítlakem se víc smýkají a opotřebovávají) a to mu pomáhá dostávat se dopředu jinou cestou - alternativní strategií. V Austrálii mu to přineslo vítězství, v Německu téměř taky.
Občas to sice nevyjde podle představ, ale z dlouhodobého hlediska získává slušné body, i když nemá top vůz.
Je v tom zkušenost a cit, nalézt vhodné nastavení pro auto, které se nemůže úplně rovnat špičce - upřednostnit nějakou vlastnost i na úkor té jiné a vymáčknout z toho balíku (auto - nastavení - jezdec) maximum. V tomto ohledu považuju Kimiho a Fernanda za momentálně nejlepší piloty v jezdeckém poli. Možná někde uprostřed jsou jiní takoví (DiR?, Hulki?), kteří tuto schopnost mají, ale protože nejezdí ve srovnatelných vozech, tak se to těžko určuje...
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek