DISKUZE K ČLÁNKU Vettel potvrzuje převahu, Räikkönen ukončil sérii dojezdů do cíle

BELGIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel v prvním kole předjel Hamiltona a nedal nikomu šanci. Alonso se probojoval dopředu, ale na Vettela rychlost neměl. Räikkönena vyřadily ze závodu brzdy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel potvrzuje převahu, Räikkönen ukončil sérii dojezdů do cíle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 97, poslední 28.08.2013 20:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» skejpa (Hlasovalo 24 lidí) 25.08.2013 16:18
Nezáživný okruh ve Spa ? Tak Vám nevim ale jak… »
» odin (Hlasovalo 21 lidí) 25.08.2013 23:07
Bylo vidět, že si Kimi útok na Massu pečlivě… »
» odin (Hlasovalo 15 lidí) 25.08.2013 16:01
Spa Vettel a především Red Bull vypadá suverénní… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                          • Duncan66

                            89.29.32.XXX
                            kdyz uz jsme u tech statistik, tak i v sezone 2010 nemel Mark zadne technicke problemy, nedojel po kolizich se souperi ci zdi (Valencie a Korea) a kdyz kolidoval s primymi souperi o titul, tak koncil na bedne zatimco souperi nasledkem kolize odstoupili ze zavodu (Turecko a Singapur). To jen tak pro ty, co si o Markovi mysli, jaky je to smolar a jak ho tym zadrel 03

                            + 2 / − 3

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.96.XXX
                            Začínáme to tu dost "zaplevelovávat". Tak bych se též raději přiklonil k tomu víkendu. Bude víc pohody. Jen krátce pár věcí. Nejsem genius McL a Mergl od sebe nebyly výkonostně tak daleko, jako Ham a Sch.
                            Bodové hodnocení přece neuznáváš, alespoň loni tomu tak bylo18 18 18 Schválně jsem to nechal "viset ve vzduchu" zda se chytneš. Loni jsi vysvětloval, body nevystihují poměr sil. A daleko lépe ti to připadalo na poměrech kvalifikací, či vzájemných vítězstvích/porážkách v závodech. Tak se toho držím.18 A ejhle dnes se to nehodí, co?03
                            Křídlo Webber - já nechci tvůj názor, ten znám. Chci vědět zda to bylo od týmu schválně nebo ne? Když mě tu přesvědčuješ, že tým Markovi nic schválně nedělal. Nedokážu si totiž představit omylem odmontované jediné křídlo a namontované na jiné auto. To je absurdita, hodná opravdového fanatika.
                            Neutíkej mi od jednoznačné odpovědi. Mark od příhody s křídlem už párkrát vyhrál, tak že může. Jen mu házej klacky pod nohy a pokud je na trati Seb, RBR dělá vše pro vítězství Seba a nikoliv Marka.
                            Vše Marka postihlo v "následujících závodech" a myslím, že to mělo vliv na splnění dalšího mého předpokladu, že Mark příští sezónu u RBR nebude, bude-li tam vůbec do konce té letošní. Samozřejmě, že RBR potřebuje i nějaké Markovy body do PK, tak ho nemůžou likvidovat totálně. Ale snaží se ho držet od Seba na dištanc, aby s ním nemohl svést souboj o pozici (alespoň dokud nebude titul v kapse). Ve Spa opět Webber neodstartoval. 4 roky nejsou schopni vyřešit jeho mizerné starty. Spíš mi to připadá jako by měl jinak zpřevodovány nízké stupně. Jako by byly hodně pomalé03
                            A úmyslné problémy druhých jednoduše nevidím, protože jim týmy nesebraly žádné součástky z auta a nedaly je kolegovi.

                            + 5 / − 5

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Duncan66

                              89.29.32.XXX
                              "McL a Mergl od sebe nebyly výkonostně tak daleko, jako Ham a Sch."

                              To jsi asi dost ustrelil, ne? Kdyz se podivas na body za sezony 2010-2012, tak to svoje tvrzeni prece nemuzes myslet vazne?
                              2010: Mcl 240 + 214 Mercedes 142 + 72
                              2011: Mcl 270 + 227 Mercedes 89 + 76
                              2012: Mcl 190 + 188 Mercedes 96 + 49

                              Chces tvrdit, ze na bodovou ztratu Mercedesu se Schumi podilel vetsim dilem nez jaka byla kvalita a spolehlivost vozu Mercedes vs Mcl??? To jako, ze kdyby ridil Mercedes v sezonach 2010-12 Hamilton a Schumi jezdil za Mcl, tak podle tebe by meli oba v tech sezonach stejne bodu, nebo by dokonce Lewis Schumiho porazil?

                              + 4 / − 2

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.96.XXX
                                Duncane zapomínáš, že v úvodu všech sezón na tom byl Mergl hodně dobře, občas i lépe než McL. A Schumi Hama neporážel. Většinou po půlce sezóny to vzdali a soustředili se na budoucnost a tam nabrali obrovské ztráty. Ale posuzoval jsem období, kdy na tom byli +- podobně (konkurenceschopně). A výkony obou pilotů v těchto obdobích. Když jeden má evidentně horší vůz, tak už je bezpředmětné cokoliv srovnávat, protože s tím neudělá nic ani ten nejlepší pilot. Tak to zase nezkresluj.

                                + 6 / − 5

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Duncan66

                                  89.29.32.XXX
                                  za ty 3 roky bys zavody, kdy byl Mercedes stejne dobry nebo dokonce lepsi nez Mcl spocital na prestech jedne ruky. A delat zavery z tak maleho vzorku je uplne stejne jako si je cucat z prstu 03

                                  + 3 / − 3

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                            • Arnoux

                              37.48.35.XXX
                              Odine mně se to osobně nezdá, že by u RB opravdu sabotovali nějak Weberovo auto a jeho osobu.Chápu,že kdo zažil VC Argentiny 81?, kdy došel Reutemannovi benzín před cílem a vůbec všechno co mu kdy udělali má takovej náhled, ale na druhou stranu vžij se do role Mateschitze a řekni mi upřímně nechal bys křídlo Weberovi nebo ho namontoval Vettelovi?

                              Na jedný straně máš průměrnýho zoufalce,kterej za 6 let u RB vyhraje asi devětkrát - neumí startovat a na druhý straně máš kluka kterej vyhraje co se dá vč. VC s Torro Rosem.

                              Tohle přirovnání bych použil jako řešení Vašeho sporu Rosberg vs.Hamilton ve kterým stojím jednoznačně za tvým názorem ohledně bodování.
                              Jak dlouho byl týmovou dvojkou Senna,Alonso,Prost,Schumacher,Vettel? A co brání Rosbergovi mít víc bodů než jeho kolega a potvrdit roli jedničky? Podle mně vůbec nic.Navíc na začátku podle mně mírnou jedničkou byl.Pouze výkonost a body ukážou pravý stav věcí.Body jsou podstata sportu,všechno ostatní jsou jen keci a zástupný problémy.

                              A jedna otázka nakonec-vezmem uspěšnou sezonu v F1 dvou jezdců.Je uspěšnější Nico se dvěma výhrami , nebo jeho táta s jednou ale titulem mistra světa? Asi neni co řešit.
                              Žádný coby-kdyby neexistuje a protože je Lewis v tabulce lepší-vyjel do kvaldy při lepším počasí-to je přeci základní logika sportu a zvlášt týmového.Na přesilovku v hokeji jdou taky jen ti nejlepší a ne průměr.Tak to bylo a bude.

                              + 4 / − 4

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Duncan66

                                89.29.32.XXX
                                kdyby jsi mluvil o atletice, tenisu apod. tak s tebou urcite souhlasim. Ale v motorsportu, kde ti muze selhat auto, sejmout te souper atd. nelze tak jednoduse rici, ze pocet bodu urcuje vse a nelze se na nic vymlouvat. Mozna to tak obecne plati i v F1, ale jsou pripady a neni jich malo, kdy ciste bodove srovnani nemusi byt vubec vypovidajici a tom tim vice, cim mene bodu piloti v sezone ziskaji, protoze jeden stastny mimoradny vysledek to cele rozhodi.

                                + 5 / − 3

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • odin

                                  odin

                                  77.240.96.XXX
                                  Duncane ty taky meleš pokaždé něco jiného, jak se ti to zrovna hodí. Před rokem jsi tvrdil, že titul si ZASLOUŽÍ ten, kdo bude mít na konci nejvíce bodů. To, že jsou vypovídající šťastné mimořádné výsledky, za předpokladu nižších bodových zisků, jsi jaksi pomlčel. Proč? Mám tomu tedy rozumět tak, že loni si Vettel titul nezasloužil (vzhledem k tomu, že měl velký počet bodů) a mistrem se stal Maldonado? Nebo ještě někdo s menším počtem bodů? Ricciardo?Pic?18
                                  Kam na tohle chodíš? Prozraď, šel bych taky, abych nasbíral "argumenty" k diskuzi s tebou.02

                                  + 5 / − 3

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Duncan66

                                    89.29.32.XXX
                                    rozumis tomu uplne spatne. Mel jsem na mysli, ze v drtive vetsine pripadu bude mit vetsi vypovidaci hodnotu, kdyz budeme posuzovat tymove kolegy, kteri pravidelne sbiraji velke porce bodu, nez kdyz budeme posuzovat podle bodoveho hodnoceni tym, kde jeden pilot ziskal 8 bodu a druhy 4. Protoze muze nastat situace, ze ten s 8 body urval 8 bodu diky stastnemu vyjeti SC a jinak koncil pravidelne za svym tymovym kolegou. Pokud bude mit jeden bodu 300 a druhy 150, tak je vetsi pravdepodobnost, ze takovy bodovy vysledek odrazi vykon pilotu behem cele sezony. 03

                                    + 4 / − 3

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • odin

                                      odin

                                      77.240.96.XXX
                                      Ok, tohle logiku má. I když opět v omezené míře a zbytek si také cucáš z prstu (abych použil tvojí argumentaci).18 A záleží koho si chceš z toho prstu vycucat.
                                      Ono asi nejde zjistit kdo je ten jediný nejlepší pilot těmito "objektivními" způsoby. I když i já se k něčemu takovému (metodikám) uchyluji. Nakonec nám nezbyde než respektovat bodové hodnoty a mistry světa dle bodů. Vítězí celek "balíček" tým+auto+pilot+mechanici. A kdo má tuhle kombinaci nejlepší získává nejvíc bodů a stává se mistrem světa. Psal jsem to tu už loni a předloni, F1 je kolektivní sport.03

                                      + 4 / − 5

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Duncan66

                                        89.103.167.XXX
                                        nic si z prstu necucam, jen uvadim mozne sance, nikde netvrdim, ze tomu tak musi byt vzdy za kazde situace. Jak pises, vitezi "balicek" nikoli pouze jezdec. Proto nesouhlasim s Arnoux, ktery pise, ze kdyz ma jeden pilot vice bodu, tak je zaroven lepsim jezdcem. tot vse. 13

                                        + 1 / − 2

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • odin

                                          odin

                                          77.240.96.XXX
                                          Docela ti rozumím. Problém je jediný (a to vyčítám tobě i Mike17), že si měníte priority dle potřeby.
                                          V jedné diskuzi před koncem loňské sezóny jsme tu diskutovali o tom, že by si víc zasloužil titul Alonso. Protože jezdil po celou sezónu s horším autem a dvakrát přišel ne vlastní vinou o body, které mu nakonec chyběli. A ty jsi napsal, že titul si zaslouží ten, kdo bude mít víc bodů (nebo něco v tom smyslu).
                                          Abych pravdu řekl, původně jsem se přikláněl k prvnímu názoru a přál to právě z těchto důvodů Alonsovi, ale pak jsem si řekl, že máš vlastně pravdu. Protože tbody jsou jediné měřítko.
                                          A teď najednou, hledáš ty i Mike17 jiné srovnávací hlediska, proč? Protože body ukazují horší hodnocení vašich oblíbenců.
                                          Arnoux má pravdu. Jakmile začnem hledat "kdyby", k ničemu nedojdeme. Jen se pohádáme, protože každý z nás si přizpůsobí ta svá "kdyby" tak aby vyhovovala jeho oblíbenci. Jinými slovy vycucá si z prstu jako nejlepšího pilota toho svého oblíbence. Ty Hamíka, Mike17 Vettel (protože u Buttona by to bylo složitější), já Kimiho atd...
                                          Současná F1 je tak přetechnizovaná, že nelze určovat nejlepšího pilota. Lidé, kteří zažili formule bez antének, s manuálem a třemi pedály, o tom ví své. A i v těchto dobách rozhodovala kvalita vozu a pneumatik.14

                                          + 2 / − 3

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • Duncan66

                                            89.103.167.XXX
                                            zadne priority nemenim podle potreby. Resit kdo si zaslouzi vice titul a kdo je lepsi pilot jsou dve ruzne veci. Jak pises ty, titul ziskava cely balicek. Alik 2x nedojel stejne jako Seb. Problem mezi nami byl spise v rovine, ze ty a Nasir neberete technickou poruchu jako smulu, zatimco kolizi Alika ano. Ja jelikoz ve stejnem zavode Mark stejny problem nemel beru Sebovo odstoupeni ve Valencii za smulu.

                                            Jedine mozne objetivni srovnani je mezi tymovymi kolegy. A i tam je to problem, pokud napr. pripustime, ze problemy Markovych startu nejsou jenom jeho vina apod.

                                            + 1 / − 3

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • odin

                                              odin

                                              77.240.96.XXX
                                              Podívej, vždycky bude záležet na konkrétním případu jak kolize, tak tech.selhání. A pak lze posoudit do jaké míry to bylo smůlou a do jaké si za to mohl pilot (tým) sám. Jsou kolize, které si způsobí pilot sám a nelze se na ně vymlouvat. Stejně tak technické problémy si může pilot (tým) způsobit sám.Doporučuju aby sis přečetl knihu Senna vs Prost. Tam např. Prost vzpomíná, že Senna dostával od Hondy jiné motory, vylehčené, které ovšem občas nevydržely a že se o tom nesmělo mluvit a sváděli poruchy na leccos. Navíc Vettel má potřebu si stále něco dokazovat a tak i když jede v čele s dostatečným náskokem, neodpustí si zajíždět v závěru nejrychlejší kola. Dokážeš připustit, že i takovouto zbytečně "riskantní" jízdou si může způsobit tech. problémy?
                                              Já určitě tech. poruchy beru spíše jako smůlu kterou pilot nemá šanci ovlivnit, ale vím i o tom, že někteří piloti si o problémy vyloženě říkají. A Seb je jejich hlavní představitel.

                                              + 3 / − 3

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                              • Duncan66

                                                89.29.32.XXX
                                                souhlas, ze Seb a treba podle me i Lewis patri mezi ty, kteri si zavodeni uzivaji a je tezke klidnit jejich zavodni temperament par kol pred koncem apod. Nicmene treba lonsky problem s alternatory ve Valencii asi tezko muzeme hodit na Seba nebo tym, kdyz stejny problem mel i Grosjean v jinem voze. Odstoupeni obou RB diky alternatoru v Monze uz je docela sporne protoze uz v tu dobu tusim RB mel v aute jiny alternator, nez ten ktery doporucoval vyrobce a Lotus s nim uz problemy do konce sezony nemel. Stejne tak Alonso v Belgii ke kolizi jako slepy k houslim, ale v suzuce si za to podle me mohl velkou mirou sam, idkyz mel teda docela pech, ze skoncil zrovna na miste, odkud se neslo vyhrabat. 13

                                                + 1 / − 3

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
                                • Arnoux

                                  37.48.38.XXX
                                  To máš Duncane jistě pravdu, ale to by celý motorport byl schizofrení jako vaše diskuse s Odinem.
                                  O vítězství v motorspotru téměř vždy rozhodne drobnost jako porucha, sestřelení soupeřem a asi milion dalších věcí.To je ale součást dění a právě třeba to,že na Interlagosu Sebovi nezhasl motor,přestože by se to stalo v deseti dalších případech rozhodlo o titulu MS a právě tato drobnost vše převážila.
                                  Nemá ale cenu to řešit, protože "kdyby" se Fernado dostal přes oba Renaulty, "kdyby" Vettelovi zhasl motor, "kdyby" to po hodinách do Vettela napral Kimi,který se vyhnul tak o 5cm, zkrátka "kdyby" všechna tahle "kdyby" vyšla měl by Alonso 4 tituly a Seb jeden.Protože to ale dopadlo jinak, je to tak jak to je a Vettel se blíží ke čtvrtému a je prostě lepší než Alonso.

                                  Jistě ti rozumím, ale tohle uvažování je nesmysl.Sport je v tomhle velice krutý, ale jezdec,který má o bod víc je lepším jezdcem.O tom není diskuze-to je holý fakt.Je potřeba přijímat sport tímhle způsobem.


                                  + 4 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Duncan66

                                    89.29.32.XXX
                                    jezdec, ktery ma o bod vic ma holt o bod vic. Vubec to nedokazuje, ze je lepsim jezdcem, protoze v dnesni F1 ma vetsi vahu na celkovy vysledek, v jakem aute jedes a ne jak dobry jsi pilot, kdyz uz jsi to vzal napric celym startovnim polem.
                                    Podle tve teorie by to totiz znamenalo, ze v roce 2008 byl Massa lepsi jezdec nez Alonso. Takze jak je mozne, ze ve 4 sezonach v rade 2010-2013 roznesl Alonso Massu rozdilem tridy, kdyz byl predtim Massa lepsi jezdec?

                                    + 5 / − 5

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Arnoux

                                      37.48.41.XXX
                                      Ale v tom se totálně pleteš.Pilot, který má o bod víc může být mistrem světa a ten s bodem mín je prostě druhý.A vůbec nezáleží na nějakých věcech okolo.Je prostě momentálně lepší.
                                      V roce 2008 byl prostě Massa lepší a v dalších už dostal na zadek a lepší nebyl.Na tom přeci není co k diskutování.
                                      V roce 2005 jsem slavil titul s Renaultem stejně jako o rok později a bylo mi u zadku jestli měl Schumi víc poruch nebo ne.Je to naprosto jedno, jestli se to někomu líbilo, nebo ne.Realita byla taková.
                                      Na tomhle principu je přeci postavený svět sportu a motoristického zvlášt.Jak píše Odin Jezdec + auto + tým je vysledný počet bodu.A tvrdit,že je lepším Rosberg když má o 45 bodů mín je prostě hloupost a nesmysl.I když vyhrál o jednu VC víc.Prostě Lewis týmového kolegu pojíždí a tečka.

                                      Představ si situaci před 30 lety, kdy turbo motory hořely jako papír.Jezdec vedl 2 kola před koncem se zakouřilo a bylo po všem.Tohle bylo každou VC.A Keke Rosberg si to kroužil s atmosférákem bez poruch a s jedním blbym vítězstvím si vyjel titul.Tenkrát jsem šílel a říkal si "kdyby se to ostatním tolikrát nepodělalo nikdy by nevyhrál.Dneska vím,že měl titul zasloužený-nasbíral víc bodů.Nic víc nic mín.

                                      Češi v Naganu byli prvděpodobně taky asi horší než Kanada a Rusáci.Bude to ale dneska někdo tvrdit? Myslím, že ne vypadal by jako blázen.

                                      Máš samozřejmě právo na svůj názor a určitě to je celkem zajímavá diskuze, ale časem zjistíš, že svět sportu jsou pouze branky,body,vteřiny.Nic jinýho nemá cenu řešit.




                                      + 4 / − 2

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Duncan66

                                        89.29.32.XXX
                                        pletes dve ruzne veci. Kdyz uz jsi zacal i s jinymi sporty, tak treba zapas Liberce v Udine minuly tyden. Statistika strel 25-5, strely na branu 16-3, na goly 1-3. Udine dalo brevno a 3 tyce a Liberec promenil 100% strel na branu. Podle tve teorie byl v tom zapase Liberec lepsi. Ale vermi, ze ani jeden hrac Liberce si to po zapase nemyslel, stejne tak trener a jediny odbornik na svete. Maximalne tak Liberecti ulras budou tvrdit co ty, ze kdyz vyhrali, museli byt lepsim tymem. Nesmysl.
                                        03

                                        + 5 / − 2

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama