DISKUZE K ČLÁNKU Vettel potvrzuje převahu, Räikkönen ukončil sérii dojezdů do cíle
BELGIE - ZÁVOD; Sebastian Vettel v prvním kole předjel Hamiltona a nedal nikomu šanci. Alonso se probojoval dopředu, ale na Vettela rychlost neměl. Räikkönena vyřadily ze závodu brzdy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel potvrzuje převahu, Räikkönen ukončil sérii dojezdů do cíle
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
odin
22:53 25.08.2013 77.240.96.XXXjj něco na tom může být. Ale s tímhle (s takovouto taktikou) se vítězit nedá. S vysokým přítlakem nezajedeš rychlé kvalifikační kolo. A tudíž vždy startuješ v hloubi pole a tím pádem se zdržuješ v provozu. Zatímco ti rychlí ujíždí a budují si náskok pro pit navíc.
Tady záleží na celkové koncepci auta, na tom jak je postaveno na začátku. Proto se vztekám, když se změní pravidla na "objednávku" některých movitých týmů, během sezóny. Letos měl Lotus docela potenciál bojovat na špici. Což se po změnách pneumatik už říci nedá. Krom Vettela a RBR vítězí také jejich politika. -
Duncan66
10:12 26.08.2013 89.29.32.XXXtady nemame rozpor. Bohuzel z toho vyplyva, ze jeho vysledky jsou daleko vice labilnejsi a zavisle na vyvoji startovniho pole v zavodech, protoze predjizdi hure, nez ostatni a kdyz se zasekne za nekym pomalym, ale rychlym na rovninkach, tak ma problemy. Takova taktika muze vest k titulu pouze v pripade, ze bude mit stesti a souperi velkou smulu a hlavne se budou prat mezi sebou a Kimi bude ten "treti" vzadu co nakonec vyhraje.-
odin
11:25 26.08.2013 77.240.96.XXXPokud to byla reakce na mě, tak s tebou souhlasím. Tady rozpor není. Podle mne se s takovou taktikou dá vyhrát, ale nikoliv vyhrávat. A pro zisk titulu je většinou zapotřebí vyhrát více závodů. Jo pro udržení náskoku jako má v součanosti Vettel by tahle taktika byla účinná i s horším autem. Ale jezdit tak celou sezónu je tak pro zisk 4-5 místa.
-
-
-
-
-
-
-
anonym
16:44 25.08.2013 89.176.179.XXXNo Checo by si měl hlavně dávat pozor na bodovou ztrátu, jakou má na Jensona. Ten ho drtí ještě víc, než Alonso Massu při nejhorší Felipeho sezóně. Zatím v McLarenu nepředvedl, kromě jednoho "drzého" předjetí Jensona v Bahrainu, vůbec nic.
Jestli byl někdo dnes hvězdou závodu, tak to byli právě Alonso a Button
-
-
odin
16:01 25.08.2013 77.240.96.XXXSpa Vettel a především Red Bull vypadá suverénní. Řekl bych, že jim stačí kontrolovat zbytek sezóny a čtvrtý titul je nemine.
Alonso se s Ferrari po přestávce hodně zvedl, ale ztráta je veliká.
Mercedesy jdou od nelegálního testu nahoru. Hamík opět předvedl, že je lepším pilotem než Nico.
Kimi doplatil na nepovedenou kvaldu a hlavně na technické problémy. ty brzdy mu hořely už od cca pátého kola, nechápu.
Grosjean opět nepředvedl nic světoborného. Ten kluk je ještě nevyježděnej.
Co předvedl Maldonádo, je na sebrání licence. Když tuto kolizi srovnám s loňskou Grosjeanovou, tak Romain loni udělal mnohem menší prohřešek, než Maldonádo letos. Loni udělal Romain to, co letos jemu Peréz. Rozdíl byl jen v tom, že Hamík mu neuhnul a vznikla kolize. Nechápu konzistentnost posuzování a trestání přestupků. Dle mne se trestají následky nikoliv příčiny.-
-
odin
17:14 25.08.2013 77.240.96.XXXRosberg na Hama dnes něměl v žádné části závodu.
Kde jsi viděl to štěstí Hamiltona v kvalifikaci? Kvalda je o jediném nejrychlejším kole a tam musí být vítěz opravdu nejrychlejší. O štěstí se mluvit nedá. V závodě můžeš vyhrát se štěstím, ale kvalifikaci vyhrává ten nejrychlejší. Nikoliv nejšťasnější.-
Mike17
18:00 25.08.2013 93.99.87.XXXPředem uznávám, že má Hamík letos lehce navrch.
1. Rosberg neměl na Hama. Ale kdy zrovna dnes Hamík předvedl, že je lepším pilotem? Dojeli 2s za sebou, což je asi stejně daleko jako startovali.
2. S kvaldou máš pravdu. Štěstí v tom nebylo. Kdyby Nicovi přezuli gumy stejně rychle jako Hamovi, mohl stihnout také rychlé kolo navíc, při kterém se všichni 3 zlepšili na bednu. Ve stejném kole měl Nico VÝRAZNĚ rychlejší čas než Lewis. Vítězství v kvaldě není tudíž způsobené tím, že by byl Lewis rychlejší, ale rychlejšími mechaniky.
Neodpustím si: Kdyby se to stejné stalo u RB, četli by jsme tu teď spoustu příspěvků o potápění Marka. Mimochodem dnes RB nějak zapomněl mu poškodit auto, ne?-
odin
19:19 25.08.2013 77.240.96.XXXAch jo. S tebou je to pořád stejný. Hledáš nesmysly, jen abys mohl nesouhlasit (diskutovat? pohádat se?)
Já napíšu:"Rosberg dnes neměl na Hama v žádné části závodu." A ty na to:"kdy dnes Ham předvedl, že je lepší.?
No přece po projetí cílem!!! Stejně jako v kvalifikaci!!!
Podívej se na body za sezónu tam je to evidentní. Ale ty vlastně neuznáváš bodové hodnocení, že. Tak ti to napíšu pomocí výsledků, které považuješ za věrohodnější.
Hamík letos Rosberga porazil 8x , zatímco Nico jeho pouze 3x. (Přičemž Malajsie bylo Hamovo pofidérní vítězství), ale i tak je bilance téměř 2:1
A aby ses neuchyloval k dalšímu zástupnému pseudoargumentu (jako v případě srovnávání Schumachera s Rosbergem), tak věz, že i v kvalifikacích Lewis válcuje Nica také 8:3.
Mně z toho vyplývá, že Hamilton je jednoznačně lepším pilotem. A nějaké nesmysly, že ten, či onen dojel se stejnou ztrátou s jakou odstartoval, neberu.
Výsledek závodu se skládá z výkonů v kvalifikaci a závodu. A jestliže chytím už na začátku ztrátu (díky kvaldě) nemohu se utěšovat, že jsem stejně dobrej jako kolega, když dojedu s +- stejným rozdílem do cíle.-
Mike17
19:53 25.08.2013 93.99.87.XXX1.Reagoval jsem na tvoji citaci: "Hamík opět předvedl, že je lepším pilotem než Nico".
DNES startoval o 3 místa před Nicem a dojel 2s před ním. No to mu to fakt natřel. Ano to netvrdíš (nadsázka), ale pro mě jeli dnes naprosto vyrovnaný závod.
2. Když Markovi upadlo kolo, byl v tom závodě horší jak Seb? Včerejší kvalda je to samé. Nebo je to jiné, protože u RB je to "schválně"?
3. Přečti si prosím POŘÁDNĚ moji první větu. Kde tvrdím, že Hamík není letos lepší??? Tak nechápu, proč mi tu vypisuješ statistiky. Klidně vynechám ten malinký detail, kolikrát to Nicovi kleklo, nebo měl podobné problémy jako Mark. U Mercedesu určitě problémy jednoho z pilotů určitě nesleduješ.-
odin
20:11 25.08.2013 77.240.96.XXXAno, Hamík opět předvedl, že je lepším pilotem, tak jako to předvádí po celou letošní sezónu. Proto ty mé rozbory.
Jednoduše to podle mne letos vypadá tak, že Ham porazí Nica v kvaldě a pak ho před sebe už nepustí. To ti připadá jako vyrovnaný? Vracíme se tímto k našemu původnímu "sporu" z konce loňské sezóny. Kdy jsem tvrdil, že Ham je lepší pilot než Schumacher. A kdy jsi to zpochybňoval právě přes Nica. Zaím se ukazuje, že ani podle tvých zástupných argumentů ti nepůjde ono mé tvrzení zpochybnit.
Měl bys více věřit zkušeným-
anonym
21:59 25.08.2013 93.99.142.XXXJe vidět, že nevíš nic o tom, jak to je ve skutečnosti. Rosberg je velmi dobrým pilotem, dle mého je lepší jak Hamilton, jenže Hamilton je spojený s Daimlerem už od dob, kdy byl v Mclarenu kde byl zvýhodňován na úkor ostatních, to stejné platí v Mercedesu, protože Daimler úzce spolupracuje s Mercedesem. Rosberg v podstatě kryje záda Hamiltonovi, i když je Rosberg rychlejší a dokázal by jej předjet, díky sponzorům nemůže a tým by mu to ani nedovolil jak už se ukázalo.-
odin
22:36 25.08.2013 77.240.96.XXX...
V McLarenu byl zvýhodňován jen dokud na vše dohlížel jeho tatík a Ron Dennis. Pak už měl problémy nejen s Buttonem, ale především sám se sebou.
Jinak by mě zajímalo, jak zdůvodníš výsledky z Monaka, Španělska a Anglie, kdy dojel Nico před Lewisem. Proč i v těchto závodech Daimler se sponzory nezakázali Rosbergovi dojet před Hamem?
Příspěvek byl redakčně upraven.
-
-
Mike17
08:26 26.08.2013 147.229.7.XXXMě jen zarazilo, že sis na vyzvednutí jednoho týmového kolegy proti druhému vybral zrovna dvojici, která VČERA byla ze všech dvojic asi nejvíc vyrovnaná. Pokud nesouhlasíš, prosil bych o příklad vyrovnanější. Proč to asi děláš celkem vyplývá ze zbytku tvého komentáře.
Nevím proč mi pořád podsouváš, nějaké tvrzení o rovnosti v této sezoně. Kde to tvrdím?! Mě nedělá problém přiznat, že jsem čekal o něco větší vyrovnanost a přiznat, že se jeví Hamík momentálně jako lepší. Jen na rozdíl od tebe vnímám i problémy Nica, takže tu dominanci nevidím jako výraznou a podle mě se to ještě může vyrovnat. Ale třeba se pletu.
A k tvé paralele se Schumim: Také mi nedělá problém přiznat, že to vypadá tak, že je Hamík na vrcholu kariéry o něco rychlejší než v té době pracující důchodce Schumacher.-
odin
10:49 26.08.2013 77.240.96.XXXJsem rád, že po půlce sezóny jsi zásadně změnil názor. Na konci té minulé jsi psal cosi o tom, že pro své tvrzení nemám žádný důkaz, že by měl být Hamík lepší než Schumacher. A podporoval jsi to právě těmito pseudoargumenty. Také jsi nevěřil, že Ham Nica bude porážet. Viděl jsi to na plichtu pseudoargumentů, stejně jako v případě Nica s Míšou. Také srovnání přes Rosberga byl tvůj nápad (nic proti tomu, též si myslím, že to je jediná věrohodná indicie).
Vyrovnat se to samozřejmě ještě může, ale tomu nevěřím. Spíše jsem čekal delší dominanci Rosberga v době aklimatizace Hama. Ta ale nebyla nijak dlouhá (možná i z důvodů "hájení v Malajsii"). A čím déle je Hamík u Merglu, tím jeho výkonnost roste.
Vyrovnanost obou v sezóně ti nepodsouvám. Podsunul sis ji sám. Jen jsem "reagoval" na tvé tvrzení z před sezóny o jejich vyrovnanosti a včerejší sarkasmus, jak mu to natřel. Vlastně i dál tvrdíš "jedna z nejvyrovnanějších dvojic".
U tebe mi vadí rozdílnost pohledu typická pro schumacherovce. Proto se spolu těžko dohadujeme. Když tvůj oblíbenec prohrává na body, zvolíš zástupné hodnocení na kterém dokazuješ jeho genialitu. Mám pocit, že ti to tady už kdysi "vyčítal" Nasir. Tahle naše debata by byla zbytečná, respektive by vůbec neproběhla, kdyby ti nedělalo problém na konci minulé sezóny přiznat, že je Schumi horším pilotem než Hamík. Já jsem to napsal jako fakt a ty ses v tom začal piplat, abys nakonec dnes došel ke stejnému závěru .
Další věc, proč jsi schopen vnímat problémy Nica a nejsi schopen vnímat problémy Webbera? Já si myslím, že oba tito piloti jsou na tom od vedení týmů podobně. Jen Webber by mohl vyprávět více křivd, než Nico, protože je v pozici dvojky déle. Podobný to bylo s Barikem. Tam jsi též nechtěl vnímat jeho problémy. ty zkrátka vnímáš problémy jen u těch pilotů se kterými sympatizuješ. Ať už jsou v pozici jedniček, nebo dvojek. A to já neuznávám.-
Mike17
11:58 26.08.2013 147.229.7.XXXNa konci loňské sezony jsem neměl žádné informace, z kterých by vyplývalo jakékoliv srovnání Schumiho a Hama. Teď už je mám. Já tenkrát netvrdil, že byl Schumi lepší, jen že to nevím. Já si taková srovnání dovolím až ve chvíli, kdy k tomu mám nějaké indicie. A dělat závěry z toho, kdy každý sedí v jiném autě je spíš věštecká záležitost. To je věc, která mi tenkrát vadila na tvém příspěvku. A tu lehkou převahu Lewise nevidím jako konečnou. Počkal bych na delší dobu, kdy nebude mít Nico v "půlce" závodů nějaký problém.
Nechápu, jakou rozdílnost pohledů myslíš. Nikdy jsem netvrdil, že je Schumi nejlepší jezdec všech dob a nedával za příklad body. Taky jsem mnohokrát přiznal i nějaké jeho prohřešky. Ale na rozdíl od tebe nevidím jen negativní věci a nedávám mu za vinu a úmysl každou nehodu. A to že je letos Hamík rychlejší, než byl LONI Schumi není změna názorů. A v tom jeho věku mě to nijak nepřekvapilo. Jediný co se změnilo je to, že mám konečně důvod si to myslet.
A Webber? Nevím jak jsi přišel na to, že jeho problémy nevnímám. Jen si nemyslím, že někdo vyhazuje miliony dolarů a pak mu SCHVÁLNĚ kazí auto. Problémy mají NIco i Mark, ale pro mě to nikdo nedělá ÚMYSLNĚ. Tak v čem mám rozdíl mezi Markem a Nicem???
To je to, včem děláš rozdíl ty.
-
odin
14:16 26.08.2013 77.240.96.XXXNerad bych tu vypadal, že si hraju na machra. To rozhodně ne. Ale myslím si, že rozdíl ve výkonnosti Schumachera a Hamiltona byl evidentní (a to i v rozdílných autech). A musel ho poznat každý objektivní fanoušek F1. To se na mě nezlob, ale nic věšteckého v tom nebylo a není. Jen pouhé oproštění se od nesoudných sympatií k jednomu, nebo druhému. Někdo toho schopen je, jiný nikoliv.
Lehká převaha Lewise? Vždyť Nico je téměř na polovičních hodnotách Lewisových "výkonů" (když pominu nepodstatné body). Ale souhlasím, že se vše ještě může změnit.
Rozdílnost pohledů: zajímalo by mě čím se živíš. Připadá mi totiž, že si tady trénuješ rétoriku advokáta. Takové to dokazování si svých kvalit ve vysekávání klientů z malérů. Čím většího lumpa, nebo větší lumpárnu, se ti podaří obhájit, tím se cítíš kvalitněji. A je ti úplně jedno jak vše doopravdy bylo. Ten příklad trochu "kulhá" a nerad bych se tě nějak dotknul, ale na mě to dělá takový dojem. Já prostě pro lumpárny nemám pochopení. I když i tohle je napsáno trochu v nadsázce. Otevřeně znovu opakuji. Já mám skutečný problém pouze se dvěma piloty. A těmi jsou A.Senna a M.Schumacher. S oběma za stejnou věc. Ostatní se dle mého sportovního (etického, nebo fair-play) kodexu, chovali více-méně OK. A Schumacherovi nedávám vinu za každou úmyslnou bouračku. Nýbrž, za dvě plus jsem přesvědčen o mnohých nepoctivých a nepotrestaných skutečnostech, kterých se dopouštěl, ale které dávám spíše za vinu komisařům, vedení jeho týmů, Berniemu a FIA.
Webber? Kdysi jsi mi napsal, že jsi nesouhlasil , nebo že se ti nelíbilo (tu formulaci si už přesně nepamatuju) když tým dal Vettelovi jeho přední křídlo. Myslíš si, že to tým udělal nechtíc? Nebo omylem, či neúmyslně?
Já prostě nejsem, nebo si nehraju na naivního troubu. Umím si představit, jak to v F1 chodí (dost jsem toho viděl, přečetl, slyšel), tak že vím, že každý úspěšný tým musí mít nutně určenou jedničku a dvojku. Pro jedničku se staví auto, dvojka pomáhá s vyladěním, sbírá body soupeřům jedničky a přispívá svým dílem do PK. A je pouze na politice (strategii, financích a Bůh ví čemu ještě) týmu, jak to té dvojce "vysvětlí".Pokud dvojka začne mít ambice, stává se nebezpečím pro jedničku. A pak to je v takovém týmu "zajímavé". A věř, že se to mnohdy neobejde bez naschválů od dvojek, stejně jako od naschválů šéfů týmů vůči dvojkám. To bylo, jest a bude.
A že jsem si dovolil napsat po Malajsii, že se bude Webber potýkat s problémy, jezdit s prázdnými pneumatikami, nebo bez kol, či s nedostatkem benzínu? Tak v tom opět nebylo nic věšteckého, jen dostatek "zkušeností" (informací) jak to chodí. A světe div se ! Vše Webbera postihlo. Ty v tom vidíš náhodu, já ne.-
Mike17
15:38 26.08.2013 194.213.46.XXX- zajímalo by mě, z jakých hodnot jsi při předpovědi vycházel, ale je to vlastně jedno. Klidně připustím, že jsi genius.
- Nevím v čem jsou ty poloviční hodnoty. Body 139:96. I když nebudu brát v úvahu, o kolik bodů Nico přišel poruchami, nezaviněnými starty ze zadu a poslušností v Malajsii, má to do půlky daleko. Myslíš kvaldy? Jednak Lewis nepřišel o Q3 vinou týmu, který mu řekl že čas v Q2 bude stačit. Jednak nemám pochyb o tom, že by Nico měl pole ve Spa za stejných podmínek. A za ty nemohl on!!! Na vítězství v závodech vede 2:1 kdo? Když si vybereš jen to co se ti hodí, pak ti z toho taky vypadne co se ti hodí, v tomto případě velká převaha Lewise.
- Neživím se advokacií, ale čísly a logikou. Přijde mi zajímavý, že stejné prohřešky Alonsa ti přijdou v pořádku. To si najdeš obhajobu, proč to nebyla taková prasárna jako u Schumiho. Ale to je na dlouho a můžeme to probrat o víkendu.
- že mi vadí výměna Markova křídla z roku 2010 najdeš hned na několika místech a dokonce jsem měl na to téma diskusi s Nasirem tuším před týdnem a pár dny. Bylo to pod článkem o Kimiho přestupu k RB. Je to jedna z mála věcí, kde nepopírám TR u RB. Co na těch řečech kritizuji je to, že se to bere jako příklad toho, že Markovi nedovolí vyhrávat a přitom ten závod zrovna vyhrál. Tudíž se mu žádná škoda nestala. Opět se mě snažíš dostat do role fanatického zastánce RB, který nic nevidí a přitom jsem uvedl mnohokrát několik věcí, které se mi nelíbí. To, že nevidím za každou poruchou úmysl ze mě fanatika myslím nedělá.
- že jsou jedničky a dvojky s výhodami nepopírám
- ano, vše Marka postihlo. Ve všech závodech? Proč to RB dělá jen někdy? Já si dovolím předpovědět, že většina pilotů bude mít za sezonu víc než 1 problém. To není žádné umění. V roce 2011 jich měl víc Seb, loni zhruba stejně, letos víc Mark. Co je na tom divného? Stejně tak má letos víc problémů Nico, loni Schumi a Hamík, předloni třeba Čudlík. I u nich to byl úmysl? Nikdy jsi mi neřekl proč to u nich jako úmysl nevidíš a u RB ano.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek