DISKUZE K ČLÁNKU Jak dopadly souboje týmových kolegů v Bahrajnu?

Úvodní závod napověděl mnohé o formě jednotlivých týmů a přinesl také možnost srovnat výkonnost týmových kolegů. Při ostře sledovaných duelech došlo také na souboje generací - např. u Mercedesu (Schumacher - Rosberg), Williamsu (Barrichello - Hülkenberg) či u Sauberu (De la Rosa - Kobajaši).

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak dopadly souboje týmových kolegů v Bahrajnu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 18.03.2010 10:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 18.03.2010 09:21
Jak mám ale poznat, kdo v závěru šetří techniku… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000055

    uzivatel000055

    XXX
    Přesně tak, myslím, že nevypouštět žádná kola je jednoduše nejvíc fér... Protože skutečné příčiny zpomalení nejsou vždycky tak snadno rozklíčovatelné jako u Vettela nebo Trulliho. A samozřejmě, že se technická závada na průměrném čase podepíše - podepíše se také na výsledku a málokdo řekne, že to není spravedlivé. 03 Ty tabulky jsou zajímavé, ale vždycyk se najde spousta takových, kterým nebudou výsledky z nich vyplývající po chuti, ať už z jakéhokoli důvodu 03

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    Cha chá, to si vůbec nedělejte iluze. Nebudu kamenovat já, bude někdo jiný, komu moje filozofie nesedí.
    Klidně pokračujte podle svého cítění a svědomí, my si to přeberem.

    Už okamžikem zveřejnění článku na net pokládáte hlavu na špalek a zbývá jen čekat, ze které strany sekera přiletí 13

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Jak mám ale poznat, kdo v závěru šetří techniku a kdo zkrátka neumí být rychlý (abych na druhou stranu nedal nefér výhodu někomu, kdo např. neuměl pošetřit pneumatiky, atd.)?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    XXX
    ad Vettel x Webber:
    Vettelovy časy 31.-35. kolo:
    2:00.283 - 2:00.218 - 2:01.574 - 2:04.102 - 2:05.060
    Skoro bych řekl, že se závada projevila na konci 33.kola (nejhorší čas za posledních 10 kol), i když ten rozdíl ještě není velký. V 34.kole už to tluče do očí. Porovnání časů Webber x Vettel za prvních 32 nebo 33 kol by bylo asi spravedlivější. Ale je to stejně zkreslené, protože Vettel měl celý závod volnou trať a naopak Webber celý závod někomu koukal na výfuk ...

    Podobně Trulli x Kovalainen:
    Trulliho časy 36.-40. kolo:
    2:03.343 - 2:03.275 - 2:03.291 - 2:10.126 - 2:11.885
    Dá se přesně rozklíčovat, že ještě v 38.kole to Trullimu jelo naplno a v 39. už byl v háji. Takže možná průměr z prvních 38 kol a stejně tak fastest lap v prvních 38 kolech by byl spravedlivější

    dtto Kubica vs Petrov
    Petrov odstoupil někdy ve 13.kole. Nejrychlejší Kubicův čas v této části závodu byl asi o 7/100s rychlejší než Petrovův ...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Karel V.

    XXX
    tak porovnávat to jen do určitého kola by nebylo zrovna šťastné..jako bylo to hodně nic neříkající, někdo totiž zvolní dřív, někdo později, takže jak nastavit nějakou hranici? a pak viděls někde, že by se to tak dělalo?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Přemýšlel jsem o tom. Zavrhl jsem to pro to, že by to nemuselo být zcela fér vzhledem k rozdílu teplot (popř. vody na dráze) a pogumování trati mezi jednotlivými částmi kvalifikace.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    No nevím já to spíše pochopil tak, že by byla zajímavá tabulka nejlepších časů u každého pilota z kvalifikace a na jednotlivé části by se nehledělo, prostě nejlepší čas ať je z q1 či q3, ta tabulka by lépe ukázala vyrovnanost kolegů a hlavně by podle mě ukázala lépe srovnání aut na jedno kolo. Tím by se eliminovala případná chyba třeba v q3 u nejlepších.
    Jinak jako vždy od vás dobrá práce. 01

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Jj, může být zavádějící, pilot může udělat chybu. Co však v případě, že jeden z kolegů postoupí do Q3 a druhý zůstane v Q2? Pak by ten horší, který do finále nepostoupil, měl vámi navrhovanou metodikou velmi pravděpodobně i lepší čas. 04
    Zcela objektivní to holt nebude nikdy (jeden z pilotů může udělat chybu v obou či všech třech částech kvalifikace). Člověk musí zohlednit i data z ostatních tabulek a komentářů v článku.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • SirFreddie

    XXX
    Ahoj, dobré srovnání. Osobně bych ale počítal všechny 3 kvalifikační časy a pak porovnával jejich průměrné časy. Může se totiž stát, že poslední kvalifikační kolo, které využíváte pro srovnání, může být zavádějící, neboť jezdec mohl zvolit nějakou odlišnou strategii. Sice, když nehraje roli palivo, tak to zní jako hloupost, ale kdo ví?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pidapida

    XXX
    Tak se omlouvám, jsem dnes nějakej napruženej 04. V každém případě jste jeden z mála redaktorů kteří si u svého článku přečtou komentáře a ještě navíc zareagují, toho si vážím 04

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      V pohodě, není každý den posvícení. 03 Já si zase vážím lidí, kteří se dokážou omluvit. 11

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Jj, něco na tom bude.. jenže bez kolika posledních kol to počítat? Jak stanovit tu hranici, která by byla pro všechny objektivní? Proto jsem raději počítal průměr ze všech naměřených kol, takhle je to aspoň pro všechny stejné.

    Stejně tak by bylo možno napadnout nejrychlejší kola v závodě (jak ji zveřejňují ostatně všechny weby i FIA) - co když někdo odpadl dříve a neměl šanci jet s prázdnou nádrží na pogumované trati? Pak to taky není objektivní.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • elio

    XXX
    zdravim v porovnání průměrných kol by asi bylo objektivnější počítat to bez několika posledních kol, (třeba Vetel, kterremu problemy techniky snížily průměr, ale i Ti kdož v závěru viděli, že už nestíhají a tak raději šetřily techniku,
    navíc při porovnávání v týmu a odpadnutí jednoho v půlce závodu musí být rozdíl 3 sec, to taky nic neukáže :( to je asi stejná varianta jako v kvalifikacích.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    Máte pravdu, znělo to hloupě. Vypustil jsem slovo "také" z oné kritické věty. (Jenom pro zajímavost: ono by to teoreticky šlo, kdyby někdo zajel podstatně pomalejší první kolo, které se neuvádí).
    A díky za uvodní lichotku 04

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pidapida

    XXX
    Tak tuhle větu musel stvořit génius:
    "ale jeho průměrný čas na kolo byl pomalejší (+ 0,05 sec) a do cíle také dojel až za Nicem." - můžete mě prosím vysvětlit, jak by např. mohl být na kolo průměrně rychlejší a do cíle přitom dojet za NR, popř. obráceně? (samozřejmě neberu v potaz vypadnutí ze závodu). Možná by to chtělo trošku přemýšlet...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Karel V.

    XXX
    super srovnání!! fakt zajímavá data

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama