DISKUZE K ČLÁNKU Jak dopadly souboje týmových kolegů v Bahrajnu?
Úvodní závod napověděl mnohé o formě jednotlivých týmů a přinesl také možnost srovnat výkonnost týmových kolegů. Při ostře sledovaných duelech došlo také na souboje generací - např. u Mercedesu (Schumacher - Rosberg), Williamsu (Barrichello - Hülkenberg) či u Sauberu (De la Rosa - Kobajaši).
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak dopadly souboje týmových kolegů v Bahrajnu?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
uzivatel000055
10:31 18.03.2010 XXX
Přesně tak, myslím, že nevypouštět žádná kola je jednoduše nejvíc fér... Protože skutečné příčiny zpomalení nejsou vždycky tak snadno rozklíčovatelné jako u Vettela nebo Trulliho. A samozřejmě, že se technická závada na průměrném čase podepíše - podepíše se také na výsledku a málokdo řekne, že to není spravedlivé. Ty tabulky jsou zajímavé, ale vždycyk se najde spousta takových, kterým nebudou výsledky z nich vyplývající po chuti, ať už z jakéhokoli důvodu
rock
10:14 18.03.2010 XXX
Cha chá, to si vůbec nedělejte iluze. Nebudu kamenovat já, bude někdo jiný, komu moje filozofie nesedí.
Klidně pokračujte podle svého cítění a svědomí, my si to přeberem.
Už okamžikem zveřejnění článku na net pokládáte hlavu na špalek a zbývá jen čekat, ze které strany sekera přiletí
Klidně pokračujte podle svého cítění a svědomí, my si to přeberem.
Už okamžikem zveřejnění článku na net pokládáte hlavu na špalek a zbývá jen čekat, ze které strany sekera přiletí
rock
08:35 18.03.2010 XXX
ad Vettel x Webber:
Vettelovy časy 31.-35. kolo:
2:00.283 - 2:00.218 - 2:01.574 - 2:04.102 - 2:05.060
Skoro bych řekl, že se závada projevila na konci 33.kola (nejhorší čas za posledních 10 kol), i když ten rozdíl ještě není velký. V 34.kole už to tluče do očí. Porovnání časů Webber x Vettel za prvních 32 nebo 33 kol by bylo asi spravedlivější. Ale je to stejně zkreslené, protože Vettel měl celý závod volnou trať a naopak Webber celý závod někomu koukal na výfuk ...
Podobně Trulli x Kovalainen:
Trulliho časy 36.-40. kolo:
2:03.343 - 2:03.275 - 2:03.291 - 2:10.126 - 2:11.885
Dá se přesně rozklíčovat, že ještě v 38.kole to Trullimu jelo naplno a v 39. už byl v háji. Takže možná průměr z prvních 38 kol a stejně tak fastest lap v prvních 38 kolech by byl spravedlivější
dtto Kubica vs Petrov
Petrov odstoupil někdy ve 13.kole. Nejrychlejší Kubicův čas v této části závodu byl asi o 7/100s rychlejší než Petrovův ...
Vettelovy časy 31.-35. kolo:
2:00.283 - 2:00.218 - 2:01.574 - 2:04.102 - 2:05.060
Skoro bych řekl, že se závada projevila na konci 33.kola (nejhorší čas za posledních 10 kol), i když ten rozdíl ještě není velký. V 34.kole už to tluče do očí. Porovnání časů Webber x Vettel za prvních 32 nebo 33 kol by bylo asi spravedlivější. Ale je to stejně zkreslené, protože Vettel měl celý závod volnou trať a naopak Webber celý závod někomu koukal na výfuk ...
Podobně Trulli x Kovalainen:
Trulliho časy 36.-40. kolo:
2:03.343 - 2:03.275 - 2:03.291 - 2:10.126 - 2:11.885
Dá se přesně rozklíčovat, že ještě v 38.kole to Trullimu jelo naplno a v 39. už byl v háji. Takže možná průměr z prvních 38 kol a stejně tak fastest lap v prvních 38 kolech by byl spravedlivější
dtto Kubica vs Petrov
Petrov odstoupil někdy ve 13.kole. Nejrychlejší Kubicův čas v této části závodu byl asi o 7/100s rychlejší než Petrovův ...
uzivatel000190
13:14 17.03.2010 XXX
No nevím já to spíše pochopil tak, že by byla zajímavá tabulka nejlepších časů u každého pilota z kvalifikace a na jednotlivé části by se nehledělo, prostě nejlepší čas ať je z q1 či q3, ta tabulka by lépe ukázala vyrovnanost kolegů a hlavně by podle mě ukázala lépe srovnání aut na jedno kolo. Tím by se eliminovala případná chyba třeba v q3 u nejlepších.
Jinak jako vždy od vás dobrá práce.
Jinak jako vždy od vás dobrá práce.
Petr
12:52 17.03.2010 XXX
Jj, může být zavádějící, pilot může udělat chybu. Co však v případě, že jeden z kolegů postoupí do Q3 a druhý zůstane v Q2? Pak by ten horší, který do finále nepostoupil, měl vámi navrhovanou metodikou velmi pravděpodobně i lepší čas.
Zcela objektivní to holt nebude nikdy (jeden z pilotů může udělat chybu v obou či všech třech částech kvalifikace). Člověk musí zohlednit i data z ostatních tabulek a komentářů v článku.
Zcela objektivní to holt nebude nikdy (jeden z pilotů může udělat chybu v obou či všech třech částech kvalifikace). Člověk musí zohlednit i data z ostatních tabulek a komentářů v článku.
SirFreddie
12:37 17.03.2010 XXX
Ahoj, dobré srovnání. Osobně bych ale počítal všechny 3 kvalifikační časy a pak porovnával jejich průměrné časy. Může se totiž stát, že poslední kvalifikační kolo, které využíváte pro srovnání, může být zavádějící, neboť jezdec mohl zvolit nějakou odlišnou strategii. Sice, když nehraje roli palivo, tak to zní jako hloupost, ale kdo ví?
Petr
11:51 17.03.2010 XXX
Jj, něco na tom bude.. jenže bez kolika posledních kol to počítat? Jak stanovit tu hranici, která by byla pro všechny objektivní? Proto jsem raději počítal průměr ze všech naměřených kol, takhle je to aspoň pro všechny stejné.
Stejně tak by bylo možno napadnout nejrychlejší kola v závodě (jak ji zveřejňují ostatně všechny weby i FIA) - co když někdo odpadl dříve a neměl šanci jet s prázdnou nádrží na pogumované trati? Pak to taky není objektivní.
Stejně tak by bylo možno napadnout nejrychlejší kola v závodě (jak ji zveřejňují ostatně všechny weby i FIA) - co když někdo odpadl dříve a neměl šanci jet s prázdnou nádrží na pogumované trati? Pak to taky není objektivní.
elio
11:43 17.03.2010 XXX
zdravim v porovnání průměrných kol by asi bylo objektivnější počítat to bez několika posledních kol, (třeba Vetel, kterremu problemy techniky snížily průměr, ale i Ti kdož v závěru viděli, že už nestíhají a tak raději šetřily techniku,
navíc při porovnávání v týmu a odpadnutí jednoho v půlce závodu musí být rozdíl 3 sec, to taky nic neukáže :( to je asi stejná varianta jako v kvalifikacích.
navíc při porovnávání v týmu a odpadnutí jednoho v půlce závodu musí být rozdíl 3 sec, to taky nic neukáže :( to je asi stejná varianta jako v kvalifikacích.
pidapida
10:49 17.03.2010 XXX
Tak tuhle větu musel stvořit génius:
"ale jeho průměrný čas na kolo byl pomalejší (+ 0,05 sec) a do cíle také dojel až za Nicem." - můžete mě prosím vysvětlit, jak by např. mohl být na kolo průměrně rychlejší a do cíle přitom dojet za NR, popř. obráceně? (samozřejmě neberu v potaz vypadnutí ze závodu). Možná by to chtělo trošku přemýšlet...
"ale jeho průměrný čas na kolo byl pomalejší (+ 0,05 sec) a do cíle také dojel až za Nicem." - můžete mě prosím vysvětlit, jak by např. mohl být na kolo průměrně rychlejší a do cíle přitom dojet za NR, popř. obráceně? (samozřejmě neberu v potaz vypadnutí ze závodu). Možná by to chtělo trošku přemýšlet...