DISKUZE K ČLÁNKU Jak dopadly souboje týmových kolegů v Bahrajnu?

Úvodní závod napověděl mnohé o formě jednotlivých týmů a přinesl také možnost srovnat výkonnost týmových kolegů. Při ostře sledovaných duelech došlo také na souboje generací - např. u Mercedesu (Schumacher - Rosberg), Williamsu (Barrichello - Hülkenberg) či u Sauberu (De la Rosa - Kobajaši).

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak dopadly souboje týmových kolegů v Bahrajnu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 18.03.2010 10:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasoval 1 člověk) 18.03.2010 09:21
Jak mám ale poznat, kdo v závěru šetří techniku… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

uzivatel000055

uzivatel000055

XXX
Přesně tak, myslím, že nevypouštět žádná kola je jednoduše nejvíc fér... Protože skutečné příčiny zpomalení nejsou vždycky tak snadno rozklíčovatelné jako u Vettela nebo Trulliho. A samozřejmě, že se technická závada na průměrném čase podepíše - podepíše se také na výsledku a málokdo řekne, že to není spravedlivé. 03 Ty tabulky jsou zajímavé, ale vždycyk se najde spousta takových, kterým nebudou výsledky z nich vyplývající po chuti, ať už z jakéhokoli důvodu 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

XXX
Cha chá, to si vůbec nedělejte iluze. Nebudu kamenovat já, bude někdo jiný, komu moje filozofie nesedí.
Klidně pokračujte podle svého cítění a svědomí, my si to přeberem.

Už okamžikem zveřejnění článku na net pokládáte hlavu na špalek a zbývá jen čekat, ze které strany sekera přiletí 13

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Jak mám ale poznat, kdo v závěru šetří techniku a kdo zkrátka neumí být rychlý (abych na druhou stranu nedal nefér výhodu někomu, kdo např. neuměl pošetřit pneumatiky, atd.)?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

rock

XXX
ad Vettel x Webber:
Vettelovy časy 31.-35. kolo:
2:00.283 - 2:00.218 - 2:01.574 - 2:04.102 - 2:05.060
Skoro bych řekl, že se závada projevila na konci 33.kola (nejhorší čas za posledních 10 kol), i když ten rozdíl ještě není velký. V 34.kole už to tluče do očí. Porovnání časů Webber x Vettel za prvních 32 nebo 33 kol by bylo asi spravedlivější. Ale je to stejně zkreslené, protože Vettel měl celý závod volnou trať a naopak Webber celý závod někomu koukal na výfuk ...

Podobně Trulli x Kovalainen:
Trulliho časy 36.-40. kolo:
2:03.343 - 2:03.275 - 2:03.291 - 2:10.126 - 2:11.885
Dá se přesně rozklíčovat, že ještě v 38.kole to Trullimu jelo naplno a v 39. už byl v háji. Takže možná průměr z prvních 38 kol a stejně tak fastest lap v prvních 38 kolech by byl spravedlivější

dtto Kubica vs Petrov
Petrov odstoupil někdy ve 13.kole. Nejrychlejší Kubicův čas v této části závodu byl asi o 7/100s rychlejší než Petrovův ...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel V.

XXX
tak porovnávat to jen do určitého kola by nebylo zrovna šťastné..jako bylo to hodně nic neříkající, někdo totiž zvolní dřív, někdo později, takže jak nastavit nějakou hranici? a pak viděls někde, že by se to tak dělalo?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Přemýšlel jsem o tom. Zavrhl jsem to pro to, že by to nemuselo být zcela fér vzhledem k rozdílu teplot (popř. vody na dráze) a pogumování trati mezi jednotlivými částmi kvalifikace.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000190

uzivatel000190

XXX
No nevím já to spíše pochopil tak, že by byla zajímavá tabulka nejlepších časů u každého pilota z kvalifikace a na jednotlivé části by se nehledělo, prostě nejlepší čas ať je z q1 či q3, ta tabulka by lépe ukázala vyrovnanost kolegů a hlavně by podle mě ukázala lépe srovnání aut na jedno kolo. Tím by se eliminovala případná chyba třeba v q3 u nejlepších.
Jinak jako vždy od vás dobrá práce. 01

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Jj, může být zavádějící, pilot může udělat chybu. Co však v případě, že jeden z kolegů postoupí do Q3 a druhý zůstane v Q2? Pak by ten horší, který do finále nepostoupil, měl vámi navrhovanou metodikou velmi pravděpodobně i lepší čas. 04
Zcela objektivní to holt nebude nikdy (jeden z pilotů může udělat chybu v obou či všech třech částech kvalifikace). Člověk musí zohlednit i data z ostatních tabulek a komentářů v článku.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

SirFreddie

XXX
Ahoj, dobré srovnání. Osobně bych ale počítal všechny 3 kvalifikační časy a pak porovnával jejich průměrné časy. Může se totiž stát, že poslední kvalifikační kolo, které využíváte pro srovnání, může být zavádějící, neboť jezdec mohl zvolit nějakou odlišnou strategii. Sice, když nehraje roli palivo, tak to zní jako hloupost, ale kdo ví?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
V pohodě, není každý den posvícení. 03 Já si zase vážím lidí, kteří se dokážou omluvit. 11

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

pidapida

XXX
Tak se omlouvám, jsem dnes nějakej napruženej 04. V každém případě jste jeden z mála redaktorů kteří si u svého článku přečtou komentáře a ještě navíc zareagují, toho si vážím 04

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Jj, něco na tom bude.. jenže bez kolika posledních kol to počítat? Jak stanovit tu hranici, která by byla pro všechny objektivní? Proto jsem raději počítal průměr ze všech naměřených kol, takhle je to aspoň pro všechny stejné.

Stejně tak by bylo možno napadnout nejrychlejší kola v závodě (jak ji zveřejňují ostatně všechny weby i FIA) - co když někdo odpadl dříve a neměl šanci jet s prázdnou nádrží na pogumované trati? Pak to taky není objektivní.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

elio

XXX
zdravim v porovnání průměrných kol by asi bylo objektivnější počítat to bez několika posledních kol, (třeba Vetel, kterremu problemy techniky snížily průměr, ale i Ti kdož v závěru viděli, že už nestíhají a tak raději šetřily techniku,
navíc při porovnávání v týmu a odpadnutí jednoho v půlce závodu musí být rozdíl 3 sec, to taky nic neukáže :( to je asi stejná varianta jako v kvalifikacích.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

XXX
Máte pravdu, znělo to hloupě. Vypustil jsem slovo "také" z oné kritické věty. (Jenom pro zajímavost: ono by to teoreticky šlo, kdyby někdo zajel podstatně pomalejší první kolo, které se neuvádí).
A díky za uvodní lichotku 04

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

pidapida

XXX
Tak tuhle větu musel stvořit génius:
"ale jeho průměrný čas na kolo byl pomalejší (+ 0,05 sec) a do cíle také dojel až za Nicem." - můžete mě prosím vysvětlit, jak by např. mohl být na kolo průměrně rychlejší a do cíle přitom dojet za NR, popř. obráceně? (samozřejmě neberu v potaz vypadnutí ze závodu). Možná by to chtělo trošku přemýšlet...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel V.

XXX
super srovnání!! fakt zajímavá data

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu