DISKUZE K ČLÁNKU GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

Nevyzpytatelné počasí, dvojí vyjetí safety caru, nadšení, zklamání, rozčarování, to byla kulisa závodu na okruhu Gillese Villeneuvea, jenž nepostrádal prakticky nic. Nakonec vyhrál Verstappen, ale nebyl to triumf, kterým by knokautoval soupeře - musel si své jubilejní 60. vítězství perně vybojovat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 12.06.2024 19:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 2 lidé) 09.06.2024 23:03
Po Monacké nudě krásný Kanadský závod. 11 Je… »
» Kaša (Hlasoval 1 člověk) 10.06.2024 11:02
Možná nastavili u McLarenu auto až moc do mokra,… »
» RoBertino (Hlasoval 1 člověk) 10.06.2024 11:12
Kašo, já bych to tak jednoznačně neviděl. Když… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Kanada nezklamala...dramatickej závod...ale nakonec opět "fádní" vítěz...včera jsem to přál Russellovi.
    McLaren potvrdil svou formu i v závodě...
    Ferrari jsem nějak nechápal...něco udělali špatně...bylo na ně moc chladno?

    Jinak bylo prima sledovat Haasy jak na mokrejch gumách v úvodu dominovali...bohužel pak už skončili v šedi průměrnosti.
    Ricciardo a Alpiny dojeli do cíle...vyvarovali se chyb...a před nimi to odkroužil AM...tak nějak neviditelnej během závodu.

    Williams v rukou Albona aspiroval na body, bohužel stopku mu vystavil Sainz...i když on by Albon býval stejně na ten poslední bod asi nedosáhl.

    Na rozdíl od Monaka se v Montrealu dá předjíždět...a přitom okruh je taky nemilosrdný k chybám.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Možná nastavili u McLarenu auto až moc do mokra, takže na suchu byli trochu pomalejší … ale kdyby nebylo safetycaru a menší chyby týmu tak by Lando GP asi vyhrál - na interech byli mnohem rychlejší! Oscar má poslední závody smůlu a taky očividně ještě že musí zapracovat na práci s pneu, ale jde vidět že ten kluk je mistrovský potenciál!!!
    Mercedes měl překvapivou rychlost ale na McL ani RB by asi nedoráželi kdyby neměli možnost přezout na čerstvé gumy ke konci. Oscar se obětoval a i kvůli němu Lando udržel druhý flek.

    Všeobecně to ale s McL vypadá výborně - Miami asi nejrychlejší auto, Monaco kdyby poskládali optimální kolo v Q tak taky vítězství. Imola minimálně stejně s Maxem, ne-li rychlejší, a Kanada asi mělo být taky vítězství - já jako fanda McLarenu jsem nadšen a těším se na zbytek sezony a z velkou nadějí na boj o titul na 2025. No a s formou Pereze není vyloučen i boj o pohár konstruktérů i tento rok! A to by musel mít Max nějakou smůlu aby dovolil boj o jezdecký titul 2024, ale závody budou asi vyrovnané! 01 04

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Kašo, já bych to tak jednoznačně neviděl. Když byl Lando v čele, Maxovi nijak významně neujížděl a co se oné zastávky při přechodu na slicks týče, tam tým udělal nikoli menší, ale hodně velkou chybu, protože mu muselo být jasné, že na zalitém úseku ve výjezdu z boxů nebude mít akceleraci. Oscar měl jednu chvíli na to, aby Norrise předjel, ale místo toho měl zbrzdit Mergly, což totálně selhalo. McLaren zažívá opět dobré časy, ale jako podle reklamy na jistý, nejmenovaný prací prášek či výrok jednoho rovněž blíže neurčeného politika - musí se ještě hodně, hodně, hodně učit. Piloti jsou v podstatě hotové produkty, jen je třeba dotáhnout i ty věci okolo. Souhlasím s tím, že v roce 2025 mají oranžoví dost velkou šanci na titul a v Poháru konstruktérů, díky skvělé formě Péreze, téměř jisto.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Hwrychlik H.

        Hwrychlik H.

        109.81.126.XXX
        Neujížděl? Na začátku 22 kola kdy se oba dostali před RUS měl náskok 2 sekundy. Na začátku 25 kola měl náskok 8 sekund. Jestli 2 sekundy na kolo nejsou "významné ujíždění" tak tedy nevím.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Začátek 25. kola nelze brát za relevantní, už byl vyhlášen režim SC. Vůz fyzicky vyjel na trať až v 25. kole, ale SC tabule se objevily minimálně o půl kola dříve. A z přenosu bylo zřejmé, že Verstappen i Russell prakticky ihned po Sargeantově nehodě - tedy ještě ve 24. kole - zpomalili, tedy o něco dříve než Norris. Ale zeptám se jinak - pokud měl Lando tak skvělé intermediates, proč si bezprostředně po restartu až do 44. kola "nenamazal" Emila na chleba a byl pořád třetí???

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Hwrychlik H.

            Hwrychlik H.

            109.81.126.XXX
            Sorry jako, ale nemáš pravdu. Na začátku 25 kola se jel pořád normální závod. Až v jeho průběhu dostal "seržant" smyk. Takže SC byl vyhlášen až když byl NOR na konci dlouhé rovinky v 25 kole. Takže platí co jsem psal.
            A proč si nenamazal VER na chleba? Jestli sis nevšiml, tak McL už několik závodů nemá zdaleka tak silné začátky stintů, ale velice silné konce. Například na začátku 11 kola ztrácel NOR na VER 9 sekund. Netuším jestli to je úmysl nebo nedokáží využít nové pneu.
            A navíc podmínky jako mezi cca 15 a 25 kolem už podruhé v závodě nenastaly. Jednak jeli 4 kola za SC a pak po 16 kolech už zajeli VER a RUS pro suché. Takže NOR měl v pneu zbytečný potenciál který nevyčerpali.
            A na hladkých pneu už jim to tak nejelo.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Když už, tak nemáte pravdu ani vy. Protože je evidentní, že se Sargeant vymázl ještě ve 24. kole nikoli v pětadvacátém, protože když jeho auto stálo u krajnice, projela kolem první čtveřice. Takže na základě Vašeho tvrzení by musel jet na prvním místě před ní. Já zase přiznám, že si Norris těch pár vteřin nahnal, ale důvodů může být více - Emil měl za sebou hned dvojici stíhaček a Norris nikoli - mohl si na osychající trati (podruhé ještě pršet nezačalo) lepší stopu a chladit více pneu. Nechápu ale jednu poznámku - pokud Norris ten potenciál měl, proč ho tedy v oněch 16 kolech po zajetí SC do boxů neukázal? A během těch tří kol, co ještě zůstal na trati nevytáhl ty dvě-tři vteřiny, aby se po výměně bez potíží vrátil na první místo??? Protože první kola na suchých rozhodně nebyly bůhvíjaké a podle časomíry na Norrise Emil se Žoržíkem nic světoborného nenajeli.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Hwrychlik H.

                Hwrychlik H.

                185.137.147.XXX
                Opravdu nevím, jestli se bavím s redaktorem F1 magazínu a nebo s nějakým Jarinem na dvorku. NOR byl v 25 kole před SER který už měl kolo ztrátu. A až za ním jela trojice VER, RUS, PIA. A v době kdy to rozmázl měl NOR náskok 8 sekund. Víc času už ztrácet nebudu. Aneb jak někdo hledá milión důvodů pro svou pravdu.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • RoBertino

                  RoBertino

                  185.63.97.XXX
                  Víte, někdy je lepší než urážet řádně vše prověřit. Takže s odvoláním na záznam závodu a oficiální časomíru: Sargeant (SAR nikoli SER) byl minimálně při průjezdu cílem před Norrisem a za Zhouem. Tedy najel do 24. kola, ale neměl ztrátu okruhu, což byl oficiálně bylo označeno u jeho zkratky + 1 lap. V záznamu nehody je vidět, že Norris kolem Sargeanta projel a hned za ním zmíněná trojice. Víc času ztrácet nebudu, jen elementární slušnost mi velí odpovědět. O milionu důvodů nic nevím, odstup jsem přiznal, SC byl nejspíš vyhlášen ve chvíli, když už byl Norris za poslední vlásenkou, jinak by do boxů jel také - v té chvíli by nehrozil ani problém double pit-stopu, protože všichni výrazně zpomalili. Jarin z dvorku.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Hwrychlik H.

                    Hwrychlik H.

                    109.81.126.XXX
                    Tak ona by stačila elementární slušnost a přiznat vlastní chybu. Pak by se nemuselo psát o Jarinovi na dvorku což někdo bere jako strašnou urážku.
                    Ale k věci. Pravděpodobně všechny záznamy live timmingu lžou. Protože ukazují při nájezdu do 25 kola NOR před dvojicí ZHO a SAR. A na záznamu nehody z několika pohledů je jasně vidět, že jel za ZHO ,dostal smyk a následně projela jen trojice VER, RUS a PIA. Protože NOR jezdil před ním. Stačí se podívat na oficiální stránky: https://www.formula1.com/en/video/2024-canadian-grand-prix-logan-sargeant-crashes-out-in-montreal.1801471151407304556
                    A SC byl vyhlášen a signalizován když byl v cca 3/4 rovinky PŘED závěrečnou šikanou. Takže mohl v pohodě zvládnout zajet do boxů. Ale zásluhou špatné komunikace týmu se to nestalo. Na jiných informačních webech je to jasně prokázáno a i McL přiznal chybu. Zdraví debil s argumenty.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
          • Forek

            Forek

            109.105.39.XXX
            Moment vyhlášení Yellow Flag:
            https://ibb.co/WgrKCVg

            Moment nehody, kdy už byl Norris pryč a projíždí Ver, Rus, Pia:
            https://ibb.co/WkfCXvP

            Moment, kdy byl vyhlášen Safety Car, kdy tato trojka projela vlásenku a Norrisův náskok a dle záznamu byl těsně před boxy v jeho 25 kole, s tím, že Sargeant se vyboural ve svém 24 kole:
            https://ibb.co/ryNVFHc

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Hwrychlik H.

              Hwrychlik H.

              109.81.126.XXX
              Jen nechápu tu první fotku. Podle https://www.formula1.com/en/video/2024-canadian-grand-prix-logan-sargeant-crashes-out-in-montreal.1801471151407304556 i všech záznamů live timmingů byl NOR před ZHO.
              10 sekunda videa je vidět, že se SAR ještě pohybuje od zdi a už tam přijíždí VER.
              V 11 sekundě je střih kde je vidět mizející NOR, za ním jedoucí ZHO a pak se vynoří ve smyku SAR.
              Podle mě je ta tvá první fotka z 26 kola a je špatně grafika. Ale to jen spekuluji, nic jiného mě nenapadá.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Hwrychlik H.

                Hwrychlik H.

                109.81.126.XXX
                Tak na té první fotce je grafika správně a je tam RUS a PIA.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Forek

                  Forek

                  109.105.39.XXX
                  Ano, přesně tak. Rus a Pia, akorát těsně za sebou, takže téměř splývají v jednu formuli. Čas zlomek před tou druhou fotkou.
                  V sestřihu onboardů na F1 Youtube kanále je stajná situace z pohledu Sargeanta v jeho 24 kole.
                  https://ibb.co/nMJCZLS

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Hwrychlik H.

                    Hwrychlik H.

                    109.81.126.XXX
                    Ok. Já prvně myslel že to je NOR a že byl skutečně až za SAR a bylo mu máváno žlutou vlajkou. Takto se to vysvětluje a i odkaz co jsem dával ukazuje že byl skutečně už před ním a i před ZHO.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • Forek

                Forek

                109.105.39.XXX
                Grafika není špatně, je přímo ze závodu.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Souhlas s rychlikem, opravdu na interech dávali McLareny ostatním nafrak, ale oni jsou na vodě dobří už dlouho! Jinak máš pravdu že se tým i piloti musí zase "učit" vyhrávat. On např. i Max se to učil několik sezon než mohl Hama regulérně vyzvat v 21.... samozřejmě nezajetí Landa byla velká chyba týmu, ale ztráta teoreticky prvního místa na druhé není tak velký propad. Navíc když nejedou přímo o titul .... aspoň se z toho poučí. Možná se opravdu u McL měli vykašlat na konci na Maxe, a měl Lando tahat Oscara s pomocí DRS zasebou .... ale myslím že na Piastriho se taky usměje štěstí a ještě tento rok vítězství dá! 01 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Že budu mít protaženej ksift když dojedem druhý , znamená, že to je fakt hodně slušný. 11

    Jen tak dál. 11

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Po Monacké nudě krásný Kanadský závod. 11
    Je moc prima vidět pěkné souboje i na čele a nejen ve středu pole.
    Looser závodu za mě jednoznačně Perez, Ferrari a Sainz, který zničil možné šance Albona.
    Za mě škoda Landa, že McL trošku zaváhal, ale i druhý plac je pěkný výsledek 01

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Souhlas, jen u Sainze jr. bych to viděl jinak. Těch chyb jsme viděli hned několik, Russell, Magnussen, Cunoda, Sargeant, Pérez... Carlos byl dalším z řady, jen zkrátka jeho smyk přišel v méně vhodném místě. Opravdu s autem nic udělat nemohl, i když má samozřejmě na kolizi vinu, ale být na jeho místě kdokoli jiný, dopadne to stejně. U McLarenu propásli dobrou příležitost při přechodu na slicks, ale také nevíme, jak by všechno dopadlo, kdyby po druhém SC byl Norris vpředu a Verstappen za ním. Ale závod byl opravdu dobrý a zcela upřímně je mi líto Haasu - aspoň jeden bodík jsem jim moc přál.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

GP SINGAPURU: Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře v posledním tréninku v Singapuru smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink v Singapuru patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v Singapuru byl v režii Leclerca

Max Verstappen v zádově v Kanadě

Red Bull má po Pérezově nehodě starosti. Už zjistil, kdy a kde udělal ve vývoji chybu

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama