DISKUZE K ČLÁNKU GP RAKOUSKA: Záplavou penalizací proplul vítězně Verstappen, padaly dodatečné tresty
Rakouský Red Bull Ring je tak trochu strašákem pro piloty kvůli problémům s dodržováním traťových limitů. Ve včerejší kvalifikaci na sprint bylo smazáno 47 časů a v závodě létaly černobílé vlajky a pětivteřinové pokuty jak na běžícím páse.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP RAKOUSKA: Záplavou penalizací proplul vítězně Verstappen, padaly dodatečné tresty
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
juras
21:54 03.07.2023 88.103.92.XXX
Už po kvalifikaci v pátek jsem si říkal jestli má cenu koukat na závody...sprinty ignorují protože degradují F1 na úroveň ostatních formulových sérii, podle mě je to slepá ulička.
Závod byl velmi dobrej, ale limity tratě z něj udělali frašku...zvlášť když FIA ještě přizná že nestačila všechny prohřešky potrestat.
Za mě mají buď udělat za obrubníky štěrkovou zónu...a nebo mají nechat závodit kam až to půjde. To jak to řeší je tragikomedie.
Závod byl velmi dobrej, ale limity tratě z něj udělali frašku...zvlášť když FIA ještě přizná že nestačila všechny prohřešky potrestat.
Za mě mají buď udělat za obrubníky štěrkovou zónu...a nebo mají nechat závodit kam až to půjde. To jak to řeší je tragikomedie.
Starý Veterán
10:51 03.07.2023 109.105.39.XXX
Zkusím to pojmout obšírněji, protože ta šaškárna, kterou jsme viděli včera, je jen důsledkem dříve realizovaných rozhodnutí.
Asi se většinově (ne-li přímo jednohlasně) shodneme na tom, že ideální řešení je mít vedle vozovky rovnou kačírek. Nemusí být kdo ví jak široký (metr až dva stačí) a hned bude vyjíždějící jezdec potrestán za své provinění. A to vše bez zásahu někoho shora atd. Takže ubude i spekulací a fňukotu ve vysílačkách.
Zde si dovolím malou odbočku - to, co ve vysílačce předvedl Hamilton, to bylo vskutku neuvěřitelné. Ten toho za ten závod víc vybrečel než vypotil. A zase zpět k samotné úvaze.
Zpočátku závodníci měli vedle tratě hned kačírek, trávu, zeď nebo svodidla.
Nyní v rámci zvyšování bezpečnosti mají tam tzv. únikové zóny, které jsou vyasfaltované (na asfaltu to brzdí nejlépe a tedy se sníží rychlost nejúčinněji při nějakém problému).
Když tam dali vysoký obrubník, byl pláč, že jim to ničí auta, nebo dokonce že to auta vystřeluje do luftu a je to nebezpečné. No ovšem kdyby na to nenajížděli, tak by ani jeden z těchto problémů nemuseli řešit.
Takže sósiče dali pryč a nahradili to čím? No ničím, protože vše ostatní je bráno jako zvýšení rizika pro jezdce. Zůstaly tam tedy jen čáry.
Navíc plna závodníků bych se zastal, protože přes to zas.... halo není pořádně vidět. To je fakt logika dát sloupek od oblouku doprostřed přímo do výhledu jezdce. To určitě bezpečnost zvyšuje...
Takže jaké je řešení? Přestat dělat z komárů velbloudy, říct jezdcům, že vydělávají velké prachy i proto, že prostě podstupují zvýšené riziko nehody, zranění či dokonce úmrtí, a vrátit tu bezpečnost do nějakých normálních norem.
Proč tedy se smí jezdit v Baku, Singapuru nebo Monacu, kde nejsou taky žádné únikové zóny, svodidla jsou tam hned na kraji tratě? Přesto se tam smí závodit a nebývá tam extra moc více nebo těžších kolizí?
Varianta dvě je zažívat to, co jsme zažívali včera.
Hlavně se musím doslova vysmát tomu, že na RB ringu v rámci toho, aby splnili bezpečnostní předpisy, tam vybetonují div ne půlku Alp, ale jinde se může jezdi v úzkých ulicích města a vše je sluncem zalité a nevidí se tam žádný problém. Záštita o vyšší bezpečnosti tu značně pokulhává (ne na jednu, ale všechny nohy)
Asi se většinově (ne-li přímo jednohlasně) shodneme na tom, že ideální řešení je mít vedle vozovky rovnou kačírek. Nemusí být kdo ví jak široký (metr až dva stačí) a hned bude vyjíždějící jezdec potrestán za své provinění. A to vše bez zásahu někoho shora atd. Takže ubude i spekulací a fňukotu ve vysílačkách.
Zde si dovolím malou odbočku - to, co ve vysílačce předvedl Hamilton, to bylo vskutku neuvěřitelné. Ten toho za ten závod víc vybrečel než vypotil. A zase zpět k samotné úvaze.
Zpočátku závodníci měli vedle tratě hned kačírek, trávu, zeď nebo svodidla.
Nyní v rámci zvyšování bezpečnosti mají tam tzv. únikové zóny, které jsou vyasfaltované (na asfaltu to brzdí nejlépe a tedy se sníží rychlost nejúčinněji při nějakém problému).
Když tam dali vysoký obrubník, byl pláč, že jim to ničí auta, nebo dokonce že to auta vystřeluje do luftu a je to nebezpečné. No ovšem kdyby na to nenajížděli, tak by ani jeden z těchto problémů nemuseli řešit.
Takže sósiče dali pryč a nahradili to čím? No ničím, protože vše ostatní je bráno jako zvýšení rizika pro jezdce. Zůstaly tam tedy jen čáry.
Navíc plna závodníků bych se zastal, protože přes to zas.... halo není pořádně vidět. To je fakt logika dát sloupek od oblouku doprostřed přímo do výhledu jezdce. To určitě bezpečnost zvyšuje...
Takže jaké je řešení? Přestat dělat z komárů velbloudy, říct jezdcům, že vydělávají velké prachy i proto, že prostě podstupují zvýšené riziko nehody, zranění či dokonce úmrtí, a vrátit tu bezpečnost do nějakých normálních norem.
Proč tedy se smí jezdit v Baku, Singapuru nebo Monacu, kde nejsou taky žádné únikové zóny, svodidla jsou tam hned na kraji tratě? Přesto se tam smí závodit a nebývá tam extra moc více nebo těžších kolizí?
Varianta dvě je zažívat to, co jsme zažívali včera.
Hlavně se musím doslova vysmát tomu, že na RB ringu v rámci toho, aby splnili bezpečnostní předpisy, tam vybetonují div ne půlku Alp, ale jinde se může jezdi v úzkých ulicích města a vše je sluncem zalité a nevidí se tam žádný problém. Záštita o vyšší bezpečnosti tu značně pokulhává (ne na jednu, ale všechny nohy)
tom11
10:00 03.07.2023 77.48.94.XXX
a to je snad to nejhorší, co se může stát. takhle si konzistenci fakt nepředstavuju.
na druhou stranu - proč tohle řeší v dnešní technikcké době, v technicky nejvyspělejší sérii nějací komisaři očima? proč tam není čidlo a pokud "pípne" byl dotyčný za a hotovo... když už tedy nejsou schopni tam mít štěrk, matláci.
na druhou stranu - proč tohle řeší v dnešní technikcké době, v technicky nejvyspělejší sérii nějací komisaři očima? proč tam není čidlo a pokud "pípne" byl dotyčný za a hotovo... když už tedy nejsou schopni tam mít štěrk, matláci.
airwar1939
07:56 03.07.2023 176.74.150.XXX
Poslední tři roky padají stále hlouběji, a dna stále nedosáhli.
SergioPÉREZ
01:18 03.07.2023 78.108.157.XXX
Ani jsem nevěděl, že Checo měl ve čtvrtek horečky a přes víkend zdravotně tak trochu K.O. Měl jsem velkou obavu, že se zasekne ve vláčku vozů DRS a nepohne se vpřed. Přece jenom i se štěstím a hlavně s obrovským úsilím se podařila bedna! Takový výkon si zasloužil být jezdcem dne. Snad se dá Checo do formy a namotivuje RB aby mu co nejlépe nastavil vůz. Letos je boj na trati s Maxem už ztracený, nemá cenu riskovat. Důležité bude soustředit se na kvalifikace a zaměřit se na celkové druhé místo v šampionátu. Hlavně vyhrát domácí GP Mexika!!! I kdyby to tak vyšlo, tak z RB může být vyhozen, protože tlak společnosti: Maxe, Joseho, Helmuta a hlavně Hornera je enormní. Red Bull se jenom točil kolem Vettela a Verstappena. Další místo v RB je nevyzpytatelné. Checo přes své sponzory už dotáhl do RB obrovský finanční balík, snad to pomůže na jeho další setrvání v tomto hodně specifickém týmu.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek