Starý Veterán
10:51 03.07.2023 109.105.39.XXX
Zkusím to pojmout obšírněji, protože ta šaškárna, kterou jsme viděli včera, je jen důsledkem dříve realizovaných rozhodnutí.
Asi se většinově (ne-li přímo jednohlasně) shodneme na tom, že ideální řešení je mít vedle vozovky rovnou kačírek. Nemusí být kdo ví jak široký (metr až dva stačí) a hned bude vyjíždějící jezdec potrestán za své provinění. A to vše bez zásahu někoho shora atd. Takže ubude i spekulací a fňukotu ve vysílačkách.
Zde si dovolím malou odbočku - to, co ve vysílačce předvedl Hamilton, to bylo vskutku neuvěřitelné. Ten toho za ten závod víc vybrečel než vypotil. A zase zpět k samotné úvaze.
Zpočátku závodníci měli vedle tratě hned kačírek, trávu, zeď nebo svodidla.
Nyní v rámci zvyšování bezpečnosti mají tam tzv. únikové zóny, které jsou vyasfaltované (na asfaltu to brzdí nejlépe a tedy se sníží rychlost nejúčinněji při nějakém problému).
Když tam dali vysoký obrubník, byl pláč, že jim to ničí auta, nebo dokonce že to auta vystřeluje do luftu a je to nebezpečné. No ovšem kdyby na to nenajížděli, tak by ani jeden z těchto problémů nemuseli řešit.
Takže sósiče dali pryč a nahradili to čím? No ničím, protože vše ostatní je bráno jako zvýšení rizika pro jezdce. Zůstaly tam tedy jen čáry.
Navíc plna závodníků bych se zastal, protože přes to zas.... halo není pořádně vidět. To je fakt logika dát sloupek od oblouku doprostřed přímo do výhledu jezdce. To určitě bezpečnost zvyšuje...
Takže jaké je řešení? Přestat dělat z komárů velbloudy, říct jezdcům, že vydělávají velké prachy i proto, že prostě podstupují zvýšené riziko nehody, zranění či dokonce úmrtí, a vrátit tu bezpečnost do nějakých normálních norem.
Proč tedy se smí jezdit v Baku, Singapuru nebo Monacu, kde nejsou taky žádné únikové zóny, svodidla jsou tam hned na kraji tratě? Přesto se tam smí závodit a nebývá tam extra moc více nebo těžších kolizí?
Varianta dvě je zažívat to, co jsme zažívali včera.
Hlavně se musím doslova vysmát tomu, že na RB ringu v rámci toho, aby splnili bezpečnostní předpisy, tam vybetonují div ne půlku Alp, ale jinde se může jezdi v úzkých ulicích města a vše je sluncem zalité a nevidí se tam žádný problém. Záštita o vyšší bezpečnosti tu značně pokulhává (ne na jednu, ale všechny nohy)
Asi se většinově (ne-li přímo jednohlasně) shodneme na tom, že ideální řešení je mít vedle vozovky rovnou kačírek. Nemusí být kdo ví jak široký (metr až dva stačí) a hned bude vyjíždějící jezdec potrestán za své provinění. A to vše bez zásahu někoho shora atd. Takže ubude i spekulací a fňukotu ve vysílačkách.
Zde si dovolím malou odbočku - to, co ve vysílačce předvedl Hamilton, to bylo vskutku neuvěřitelné. Ten toho za ten závod víc vybrečel než vypotil. A zase zpět k samotné úvaze.
Zpočátku závodníci měli vedle tratě hned kačírek, trávu, zeď nebo svodidla.
Nyní v rámci zvyšování bezpečnosti mají tam tzv. únikové zóny, které jsou vyasfaltované (na asfaltu to brzdí nejlépe a tedy se sníží rychlost nejúčinněji při nějakém problému).
Když tam dali vysoký obrubník, byl pláč, že jim to ničí auta, nebo dokonce že to auta vystřeluje do luftu a je to nebezpečné. No ovšem kdyby na to nenajížděli, tak by ani jeden z těchto problémů nemuseli řešit.
Takže sósiče dali pryč a nahradili to čím? No ničím, protože vše ostatní je bráno jako zvýšení rizika pro jezdce. Zůstaly tam tedy jen čáry.
Navíc plna závodníků bych se zastal, protože přes to zas.... halo není pořádně vidět. To je fakt logika dát sloupek od oblouku doprostřed přímo do výhledu jezdce. To určitě bezpečnost zvyšuje...
Takže jaké je řešení? Přestat dělat z komárů velbloudy, říct jezdcům, že vydělávají velké prachy i proto, že prostě podstupují zvýšené riziko nehody, zranění či dokonce úmrtí, a vrátit tu bezpečnost do nějakých normálních norem.
Proč tedy se smí jezdit v Baku, Singapuru nebo Monacu, kde nejsou taky žádné únikové zóny, svodidla jsou tam hned na kraji tratě? Přesto se tam smí závodit a nebývá tam extra moc více nebo těžších kolizí?
Varianta dvě je zažívat to, co jsme zažívali včera.
Hlavně se musím doslova vysmát tomu, že na RB ringu v rámci toho, aby splnili bezpečnostní předpisy, tam vybetonují div ne půlku Alp, ale jinde se může jezdi v úzkých ulicích města a vše je sluncem zalité a nevidí se tam žádný problém. Záštita o vyšší bezpečnosti tu značně pokulhává (ne na jednu, ale všechny nohy)