DISKUZE K ČLÁNKU GP Brazílie: Russell se dočkal, Mercedes slaví double

Brazilské závody občas mívají punc nepředvídatelnosti, dramatické náboje, které pamatujeme ještě z dob "starého, dlouhého" Interlagosu. V letošním předposledním závodě se konečně dočkal Mercedes a aby byla oslava řádná, hned mohl oslavit první dvě místa v cíli.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP Brazílie: Russell se dočkal, Mercedes slaví double

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 236, poslední 15.11.2022 10:12 Vložte komentář

Nejlepší názory

» -Tony- (Hlasovalo 9 lidí) 13.11.2022 21:13
Nevíme, co je pravým důvodem a proč to Verstappen… »
» 14Alonso14 (Hlasovalo 7 lidí) 13.11.2022 20:59
Jak může mít Verstappen, po tom všem co pro něj… »
» daaviid23 (Hlasovalo 6 lidí) 13.11.2022 21:40
Ehm otázka pro rozumné lidí (hatery neberu) za co… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • airwar1939

        airwar1939

        85.158.196.XXX
        Právě naopak v roce 1999 Irvině jednoznačně dokázal že byl jen velmi průměrnou dvojkou. Po zranění Michaela kdy tým upřel veškerou podporu na něj toho nedokázal využít, na Hockenheimringu by ho porazil i na rychlo povolaný kolega Salo nebýt TR, v Monze a Nürburgringu zajel vyloženě mizerně, v Malaysii vyhrál jen díky ohromné pomoci Michaela, a v posledním závodě sezony v Japonsku, kdy si to měl rozdat s Hakkinenem na férovku totálně selhal.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Jistě, to je ona hlubší část historie a je fajn, že jsou lidi, kteří si to pamatují. Jenže opravdu málokdo dokázal udržet ten prapor tak vysoko. To se nedá oddiskutovat. Jistě, byl tu Graham Hill (1968) a Damon Hill (1994), ale tam jejich jedničky zahynuly vlastně hned zkraje sezóny. Pak tu je pár případů (několik sezón u Ferrari a Williams 1996), kdy byli oba piloti zhruba na stejné úrovni, ovšem Frank v onom 1996 vsadil na jistotu. Chci jen dodat, onen přesun z dvojky na jedničku ne každý ustojí a právě Eddie neměl v Salovi takzvaně krytá záda. Ale to je námět na zajímavou debatu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.62.XXX
            Graham Hill ve skutečnosti dvojkou nebyl. Ford si vymínil, že Lotus bude mít dva rovnocenné a silné piloty, proto se Graham do Lotusu mohl vrátit, ačkoli v minulosti z něj ve zlém odešel... V 67 na body sice jasně prohrál, ale bral to zkrátka tak, že měl jen více smůly...

            Pro mě je příklad dvojky, které to vyšlo, Nigel Mansell, byť ne každý s tím souhlasí... Za mě ho jako "jedničku" brali až v 89 ve Ferrari a pak zpátky do Williamsu... V Lotusu byl jasná dvojka a během prvního angažmá u Williamsu se vypracovával, nicméně šel tam jako dvojka k Rosbergovi, následně Piquetovi... Že se vzepřel a nakonec to i k titulu dotáhl to všechna čest... Za mě asi pilot, který asi nejvíce splňuje "zadání"...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              On neodešel ve zlém. Chapman si byl vědom, že vozy nejsou na úrovni a tak mu poskytl možnost, aby šel za lepším. S Mansellem to bylo složitější: u Williamsu jezdil o rok déle a Piquet tam dorazil jako dvojnásobný mistr světa, tak si myslel, že před ním padnou všichni na zadek. Nechali to oba roky otevřené, nikdy tam nepadl příkaz že ten či onen má ustoupit. Výsledek? Prohraný šampionát v roce 1986 a totálně rozložený tým po roce 1987 - to byl další důvod pro Hondu, aby se na konci roku 1987 od Williamsu pakovala...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.62.XXX
                Graham odešel od Lotusu ve zlém, nebudu to teď hledat, ale tuším, že se kvůli tomu i soudili... Pokud se nepletu tak neměl důvěru v Chapmanovu techniku ve smyslu, že stavěl sice rychlá, ale křehká a nebezpečná auta... A spojil je znovu až Ford...

                Co se týče odchodu Hondy, tak pokud to dobře chápu, tak to byla obrovská zrada... Honda chtěla Japonského pilota, na to Williams nepřistoupil, tak podporovali Lotus a dále se přesunuli k Mclarenu (Pokud se nepletu, tak tam zase je lákalo spojení se Sennou)... Williams to kvůli tomu musel odepsat celou sezónu... Pro počínání Hondy neexistuje omluva...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Markklokan

    Markklokan

    85.163.84.XXX
    Díval sem se na záznam..Mohl max Hamiltona na tomhle místě tímhle způsobem předjet? Asi těžko, když místo předjíždění jel do jeho auta. Podle mě ho chtěl vyndat z trati, je mi líto,Hamilton v tomhle vinu podle mě žádnou nemá.
    Co se děje u red Bullu mezi jezdci, je takový jejich folklor, jeden jezdec je vítězný až příliš a ten druhý je takové politováníhodné trdlo a la Mark Webber. Že to nebude pořád dělat dobrotu by mělo napadnout i zevlouna Dr Marka, který by tam tohle měl pomáhat hasit, i když nevim...
    Alpine konečně předvedlo, že to fungovat může a že Alonso je furt hodně dobrý a že nemá víc titulu je holt dost zásluha jeho složitý povahy
    Nevim,ricciardo asi blbě vidí a cunoda je bohatý ženich,jinak nevím, prostě se tam vyskytuje.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Z historie F1 víme, že i ty sebeposlušnější dvojky si občas vyskočí a udělají rebelii. To neznamená, že bych Sergia pasoval do role "trdla a la Webber". Dost možná opravdu touží po tom být v konečně klasifikaci hned za Maxem, třeba si spočítal, že se zase bude vychvalovat Verstappen, jak z konce pole ještě málem bojoval o vítězství, nelze ani vyloučit, že chtěl zase jednou sklidit skrojek slávy. To se může dr. Marko třeba ukroutit snahou, ale nic s tím neudělá. Zvláště u pilotů jako Pérez, kterým hodně dlouho nic moc nevycházelo a najednou má konečně možnost být aspoň jednoznačně nejlepší dvojkou...
      Riccimu dochází, že si na čas od F1 odpočine a možná byl přemotivovaný úspěchem z Mexika, Cunoda je záhadou pro mnoho lidí, ale stačí vzpomenout na dodavatele pohonných jednotek. Svého času taky jezdil u Lotusu vedle Senny Satoru Nakajima, jehož výsledky - no, s ohledem na výkonnost auta nic moc. Jenže F1 není jen sport, ale také politika a business...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.12.XXX
      Těžko říct jestli měl větší šanci než Ocon 12 Každopádně měl víc místa

      https://ibb.co/5F0rkkd

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Nějak postrádám připomínky k legálnosti vítězství Mercedesu. Je to přece hnus, vyhrát závod když nebyli puštěni všichni jezdci o kolo zpět, jak striktně nařizují pravidla o SC. 12 12 12

    + 1 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Hwrychlik H.

      Hwrychlik H.

      90.183.80.XXX
      On někoho GR předjel díky SC? TVL, to už chce opravdu mokrý hadr.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        A on někoho Max tehdy předjel jen díky tomu, že se někdo nepustil? Mám ti ten hadr poslat? 12

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Mike má naprostou pravdu v tom, že Cunoda se vyskytoval na pozici, kde neměl co dělat a svou přítomností mohl ovlivnit chování pilotů kolem sebe. Že se do ničeho nepřimotal a nikoho neohrozil? Jsou tu pravidla a ta se mají dodržovat. Gasly měl v boxech vyšší rychlost a dostal pentli a taky nikomu nepřekážel a extra výhodu tím nezískal. Ale jel rychleji než měl, tak dostal flastr. Tady byl ve své podstatě neregulérní restart a vedení krutě pochybilo, že Cunodu naprosto ingorovalo. A jen zdůrazňuji, nikdo nemluví o tom, že by to byl Mercedes, kdo porušil pravidla. Ale nebyla evidentně dodržena.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            01

            + 0 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Petr Hloušek

            Petr Hloušek

            185.100.196.XXX
            Přesně 01

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • SEMPERIT

            SEMPERIT

            88.103.239.XXX
            A následující kolo byl konec ? Ty situace jsou zhola rozdilné.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Jestli je následující kolo konec nějak mění legálnost toho rozhodnutí?

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • SEMPERIT

                SEMPERIT

                88.103.239.XXX
                To určitě ne. Chyba to byla, ale neměla vliv na výsledek, kdežto .... , tam na to je že to bylo špatně razítko. 11

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • RoBertino

                  RoBertino

                  185.63.97.XXX
                  Bylo to nedodržení pravidel. Nikdo nevolá po revizi závodu, ale jak napsal - a správně Mike - proč Mercedes neřekl: Vyhráli jsme, fajn, ale při druhém SC nebyla dodržena pravidla? Nebo snad někdo udělal v regulích doložku, že se vozy o kolo zpět budou před SC pouštět jak se komu zachce?
                  Zda měla či neměla Cunodova přítomnost vliv na výsledek je těžké posoudit, každopádně se tam minimálně pilotům za ním motal v cestě vůz a nemohli se dostat natěsno k soupeřům před sebou. Je nesmysl vnímat tuhle záležitost pouze z hlediska vítěze.
                  Cunodův případ je ukázkou, jaké poměry v F1 panují. A dokud nebude vše důsledně a přesně kontrolováno, můžeme se dočkat dalších podivností, a ty už mohou mít mnohem větší dopad. Ať se to někomu zdá nebo ne!

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • airwar1939

                    airwar1939

                    85.158.196.XXX
                    Rozdíl je v tom že včera šlo slušně řečeno o "nic", minule šlo o titul mistra světa, a tím nedodržením pravidel daroval Massi ten titul Maxovi.
                    To, že komisaři stále tápou ve svých vlastních pravidlech a dělají z toho cirkus nikdo nerezporuje.

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • RoBertino

                      RoBertino

                      185.63.97.XXX
                      Ale my se nebavíme, o co šlo, ale o dodržování pravidel. Nebo snad ve fotbale v zápase, kdy o "nic" nejde sudí nebude pískat fauly a nechá střídat v průběhu hry? Bavíme se o pochybení vedení závodu a FIA, která k tomu dosud nic neřekla - pokud jsem mohl zjistit (pondělí 13:45). V opačném případě ať je v pravidlech dodatek - pokud o "nic" nejde, dělejte si co chcete.

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama