DISKUZE K ČLÁNKU GP JAPONSKA: Zkrácený závod a titul kořistí Verstappena, Leclerc chyboval v poslední šikaně
Jak na houpačce - v pátek pršelo, v sobotu bylo suchu, pro nedělní závod si někteří piloti příli proměnlivé podmínky, a to se jim splnilo. Jenže hned první kolo přineslo kolize, hodiny a další problémy, takže na konci druhého okruhu komisaři závod přerušili.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP JAPONSKA: Zkrácený závod a titul kořistí Verstappena, Leclerc chyboval v poslední šikaně
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
juras
10:59 09.10.2022 88.103.92.XXXSpíš by mě zajímalo jak to dopadne se vstupem Audi a Porsche do F1...s ohledem na současnou situaci (válka na Ukrajině, energetická a surovinová krize). Právě Německo má dost velký problém...nevím jestli je vstup dvou značek VW Group aktuálně zrovna dobré řešení.-
-
-
-
juras
11:15 09.10.2022 88.103.92.XXXOno už jen to že VW chtělo do F1 vstoupit s dvěma značkami je dost vzláštní. Já jsem už od začátku přemýšlel o tom jak to bude s férovostí...když tyhle dvě značky postaví společný základ a budou jen každá vzlášť pak ladit svoji verzi...to by přece bylo přesně v rozporu s pravidly.
No a pak se objevila zpráva že obě značky budou mít každá zcela svůj motor...a pak poté co "unikla na veřejnost" zpráva o spojení Porsche s Redbullem najednou nic...a zpráva o tom že Honda v F1 vlastně zůstane.
Audi zveřejnilo zprávu o vstupu...ale bez udání jak to bude s jeho týmem...čekalo se na oznámení o vstupu do Sauberu...ale opět nic.
Jak říkám, myslím že v Německu za současné situace nebude jednoduché odůvodnit vstup další automobilky do F1...-
tom11
11:57 09.10.2022 194.212.104.XXXkdyž tohle slyším, tak si vzpomenu na jednu skladovou halu nedaleko jednoho nejmenovaného středočeského městečka, kde se montují "česká" auta. ta hala byla plná autobaterií. na příjem přijel kamion z Hamburku, který přivezl neoznačené baterie made in PRC a děvčata u tří stolků na ně lepila loga různých světoznámých značek...
tak takhle by to asi bylo i s těmi koncernovými motory. byl by to jeden a tentýž motor, jen s odlišnou nálepkou.
-
-
-
-
Fanda.LH
11:12 09.10.2022 83.240.62.XXXJá měl za to, že tohle už je dávno vyřešené... Porsche má smolíka, dojeli na korporátní aroganci... Roky ohrnovali nos a teď je pozdě resp. pozdě přijít a očekávat, že si budou moc diktovat... A u Audi se uvidí...
Současná F1 je ekonomicky fungující soutěž tzn. týmy v ní dokáží fungovat v černých číslech a nemají potřebu se nechat kupovat. Pokud by Audi koupilo Sauber, tak krom počáteční investice, to pro ní nebude ztrátový byznys... Naopak účast pro ní může být velice příznivá... Nebál bych se, že tohle padne kvůli obavám z fin. nákladů...-
-
Fanda.LH
11:41 09.10.2022 83.240.62.XXXJá říkám, že je to jedno v situaci, kdy si ten tým na sebe vydělá. Nebo myslíš, že Alpine má nějakej mega budget, ze kterého dotuje tym F1 ? Samozřejmě, že nemá... Tým Alpine je tým Renault, vyčleněný z Renaultu a funguje z toho, že si na sebe vydělá, takže není důvod ho zaříznout... Krize, nekrize...-
juras
11:47 09.10.2022 88.103.92.XXXV Německu to není zas tak jednoduché. Jestliže VW nestihl do F1 vstoupit před lety (ale je fakt že tehdy zas měli potíž s Dieselgate), teď to bude podle mě problém.
Veřejnosti které začneš zdražovat energie a radíš aby šetřila, těžko budeš vysvětlovat vstup jejich automobilky do F1.
-
-
-
-
-
Fanda.LH
11:46 09.10.2022 83.240.62.XXXDlouho to padalo na tom, že hlavní hlavoun VW se nesnášel s Berniem a pak na tom, že F1 nebyla relevantní z hlediska budoucnosti automobilové dopravy... Nemluvě o tom, že to bylo neskutečně drahé a nerentabilní... Takže to ani tak nebylo o tom, že VW vstupovalo do F1, jako spíš o tom, že F1 chtěla nalákat VW... Hodně se ale změnilo...-
juras
11:55 09.10.2022 88.103.92.XXXOno to vstoupení VW do F1 musíš chápat tak že do F1 vstupuje automobilka.
To že ten tým F1 nebude prodělávat je argument který neobstojí...viz ta diskuze na téma dodržování rozpočtů.
Nějakým vyrovnaným rozpočtem se může chlubit jedině zákaznický tým...ten nemá co skrýt...u něj je rozpočet jednoduše kontrolovatelný.
Ale kde jsou zákaznické týmy? Jezdí někde za top týmy...na nějaký opravdový úspěch nemají.
I Renault převedl tovární tým na Alpine...aby nemusel pořádně obhajovat investice.-
Fanda.LH
12:15 09.10.2022 83.240.62.XXXObcházet se to bude, ale i tak to ty náklady oproti minulosti zkrotí... Rozdíl je v tom, že teď bude možné získat výhodu skrz obcházení dalšího pravidla... Když nebyl rozpočtový strop, nebylo co obcházet a nebylo jak získat výhodu... Výsledkem však bylo, že top týmy do toho sypaly absurdně moc... Na druhou stranu dříve byly týmy zejména pračky na peníze a jejich rozpočty do značné míry jen virtuální...
-
-
-
-
-
juras
10:54 09.10.2022 88.103.92.XXXŠkoda...kdyby FIA nebyla připos.aná...mohl být pěknej mokrej závod...a kdoví jak by skončil.
Verstappen a Redbull
Nelze nic než pogratulovat Verstappenovi k druhému titulu...letos už bez kontroverze.
Ze zbytku pole asi největší pochvala Alpine...a Latifimu.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek