DISKUZE K ČLÁNKU GP JAPONSKA: Zkrácený závod a titul kořistí Verstappena, Leclerc chyboval v poslední šikaně
Jak na houpačce - v pátek pršelo, v sobotu bylo suchu, pro nedělní závod si někteří piloti příli proměnlivé podmínky, a to se jim splnilo. Jenže hned první kolo přineslo kolize, hodiny a další problémy, takže na konci druhého okruhu komisaři závod přerušili.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP JAPONSKA: Zkrácený závod a titul kořistí Verstappena, Leclerc chyboval v poslední šikaně
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jumpman
19:01 09.10.2022 178.255.168.XXXse asi nechápeme, já to beru hlavně na základě barikových stesků ohledně jeho angažmá u ferrari a jeho mistrovských ambicí. Na schumachera neměl a neměl ani na buttona, ale právě že na rozdíl od mnoha ostatních "dvojek" dostal do ruky několik vozů se kterým jeho kolega titul získal a barik jen mlátí ústy...
Ale každopádně patří k těm lepším pilotům a za mě zrovna jeho potřebovalo ferrari do skládačky, aby ten titul po letech získali...-
juras
21:51 10.10.2022 88.103.92.XXXTo je složitý...já jsem přesvědčenej že když tým dává svou podporu tak jako Ferrari Michaelovi, Renault Alonsovi, Redbull Vettelovi a Mercedes Hamiltonovi...jejich dvojky nikdy vyhrát nemohli. Pravej opak je situace v McLarenu v roce 2007...v týmu se vytvořila situace kdy Hamilton dostal stejnou podporu jako Alonso...a mistrem se mohl stát jak jeden, tak druhý...a základ k tomu bylo právě to že tým nejel jen na jednoho. To samé Williams v dávné historii...mistrem mohl být jak Jones, tak Reutemann, Piquet i Mansell, Hill i Villeneuve, Rakf i JPM. Ostatně Nico Rosberg byl velmi dobrý pilot, ale na Hamiltona podle mě neměl...a jen díky tomu že mu to Mercedes umožnil měl šanci Hamiltona porazit. Ale mojí optikou...takovýhle souboje jsou tak v poměru 3:1 nebo 4:1...prostě ti šampioni by byli těmi vícemistry. Já Ferrari, Redbullu a Mercedesu (v případě Bottase) zazlívám že nikdy tu šanci (jako Mercedes Nico Rosbergovi) dvojce nedali.
-
-
juras
22:09 10.10.2022 88.103.92.XXXTo finále roku 1999 je hodně zajímavý...já osobně si myslím že nakonec Ferrari o ten titul Irvina nestálo...celej marketing a "cesta Ferrari k titulu po tolika letech" byly nastaveny na titul získaný Michaelem...to byl ten správnej "příběh". Proto to skončilo tak jak skončilo.
Rozhodně by bylo zajímavý kdyby se Michaelovi ta nehoda stala třeba v roce 2002...jestli by Barik byl dokázal šampionát vyhrát...to bych viděl reálně...Michael už v tu dobu 2 tituly s Ferrari měl...to by možná klaplo.
-
-
-
-
juras
21:34 10.10.2022 88.103.92.XXXJá si myslím že psychika dělá hrozně moc...třeba Patrese. V Brabhamu dostal šanci v top týmu...ale tým tehdy jezdil jednoznačně na Nelsona Piqueta. Přesto Patrese podle mě přesvědčil že je velmi dobrý...pak se dostal do Williamsu a v roce 1991 byl slušně konkurenční Mansellovi...a jen rok na to šel výkonnostně dolů (jednak Mansell zažíval životní sezónu...a taky byl Williamsem tlačenej k titulu) a poslední rok v Benettonu byl jen svým stínem. Jeho motivace šla úplně do kopru.
Barrichello nebyl tak dobrej jako Michael...hlavně mu chyběla ta oddanost a odevzdání se na 100 %...on jako brazilec má pravou jižanskou povahu. To že nedokázal držet s Michaelem stabilně krok má víc aspektů...ale jeden z nich je že ve Ferrari se všechno točilo kolem Michaela.
Rubens nikdy od Ferrari nedostal volnou ruku...jedině ve chvíli kdy už na titul mohl jen koukat z povzdálí. Aktuálně jeho situace hodně připomíná současnou Ricciardovu...v Redbullu byl s to soupeřit s Vettelem (čtyřnásobný šampion) a v Redbullu s Verstappenem (dvojnásobný šampion)...ale ve skutečnosti reálnou šanci na titul neměl...protože nikdy neměl auto který by na to mělo. Pokles jeho motivace je zřejmý...v Renaultu ještě věřil že jednoho dne bude mít možnost zabojovat o titul...pak viděl (díky evidentnímu zlepšení McLarenu) cestu v přestupu...ale McLaren výrazný krok neudělal...a krom toho zas narazil na protěžovaného pilota (Norrise - tak to je...nerozporuju že Norris je opravdu vynikající)...prostě motivace jde dolů...i Michael se po comebacku v Mercedesu už nikdy nepřiblížil svým hvězdným létům...protože neměl auto...a jezdit o body bylo pro sedminásobného šampiona prostě málo...byť nikdo neříká že by se nesnažil.
Nebo třeba výše zmíněný Mansell...jako šampion na vrcholu uraženecky odešel do Ameriky...napoprvé vyhrál tamní šampionát CART a při záskoku v F1 v roce 1994 hned dokazoval že stále dokáže jezdit mezi nejlepšími (výhra v GP Austrálie 1994)...jenže Williams mu dal nakonec košem...a kratičké angažmá u McLarenu bylo typickou ukázkou vyhaslé motivace...auto bylo "šunka" a tým v podstatě neměl zájem mu nějak pomoct.
V Brawnu to bylo jednoduché...Honad vzala Rubense jako zkušeného pilota který ji měl pomoci svými zkušenostmi vyvinout auto...jako lídra a toho kdo zaútočí na titul si ale vybrala Buttona. A tohle rozdělení se přeneslo i do Brawnu. Krom toho v té době už byl Barik za zenitem a pomalu vyhasínal.
Ta hranice mezi tím kdy na tebe tým jede a kdy ty musíš jet na tým je velmi křehká...křehká ve smyslu že to neznamená že ti bude někdo úmyslně bojkotovat přípravu auta, ale stačí se podívat na závodní strategii...Vettel a Kimi u Ferrari...kdo nevidí jak Ferrari dávala prakticky stabilně Kimimu horší startegii tam musí být slepej...a přitom navenek to prezentuješ vlastně obráceně...že tým se snažil Kimimu pomoct.
Za mě myslet si že Barrichello měl snad někdy šanci u Ferrari získat titul po boku Michaela je sci-fi...
-
-
-
-
-
-
-
-
juras
12:27 09.10.2022 88.103.92.XXXTak já to vidím tak že dominance Redbullu je dána zčásti taky neschopností Ferrari...takže pokud by Perez neskončil celkově druhej, nepovažoval bych to jako neschopnost.
Perez je stejná dvojka jako byl Bottas...
Gasly přece věděl že AT je B-čko...podobně jako u Ferrari kupil chyby.
Tak jsem fanoušek Williamsu...tak jsem rád i za malé zlepšení. Jsem zklamanej že nepodepsali De Vriese...ale nemyslím že pro něj je výhra AT.
Něco mi říká že Williams příští rok bude před AT...výkonnostně.
O Micka nestojím...za dané situace doufám že Williams angažuje Sargeanta.-
Fanda.LH
12:32 09.10.2022 83.240.62.XXXŽe je AT béčko samozřejmě věděl, ale je rozdíl být v béčku rok, dva... šest let...
Pro De Vriese AT může být jen na skok... Perézovi RB moc nevěří, Gasly jde pryč, Tsunoda nic moc... Kdo bude kandidát na sedačku vedle Maxe ? Kor když Max za něj tak loboval...
Mick je jasná věc, podle mě je prakticky 0 šance, že F1 se připraví o jméno Schumacher...-
juras
13:01 09.10.2022 88.103.92.XXXTak to se mýlíš...slavné jméno ti v F1 dá šanci...ale neudrží...a Mick není nic výjimečného.
To máš pravdu, Gasly na tom byl blbě...Perez měl velmi povedený začátek letošní sezóny...naopak on mizerný. Takže Redbull podepsal znovu Pereze.
Uvidíme, jak se Gasly ukáže v Alpine.
No nevím...přestupní stanice pro De Vriese (AT)? A kam? Jestliže je pravda že Hamilton se nechystá skončit...tak nemá kam jít dokud Hamilton bude jezdit...což může být i několik let (předpokládám že Hamilton po tom rekordním osmém titulu hodně touží).-
-
juras
13:15 09.10.2022 88.103.92.XXXAha, takže vítězství na Monze se rovná dvou náhodným bodům Micka?
Jistě, loni Mick seděl v nejhorším autě...ale letos by Haas v první polovině solidním nářadím...viz výsledky Magnussena.
Já se nezabývám nějakým "zaslouží"...kdoví kolik pilotů by si F1 zasloužilo kdyby dostali srovnatelnou šanci ti kterým nikdo žádnou šanci nikdy nedal.
Mick prostě v porovnání s těmi s kterými F1 jezdí nevychází dobře...tak to prostě je.-
-
Jindrich K.
00:17 10.10.2022 89.103.32.XXXTotální loser není Gasly, ale AT. Rozdrtit Mazespina není zrovna asi tak těžký. To je jako rozdrtit Latifiho . A Gasly vyhrál GP2 (serie která předcházela F2) -
juras
21:39 10.10.2022 88.103.92.XXXTakovej zajímavej aspekt je pravidlo druhý sezóny...první rok pár pilotů neskutečně vyšel...ale hodně z nich pak domrvilo druhej rok, respektive někdy je opustila klika...a najednou z nich byli jen průměrní piloti.
Mick nijak nezaujal první rok...a letos to není nejen lepší...je to horší.
Gasly letos zklamal...však jsem napsal že pro mě je zklamáním...ale před tím dokázal že jezdit umí...takže uvidíme příští rok...kdyby to byl takovej "loser"...asi by ho Alpine nepodepsalo. Optikou letošní sezóny si motivačně Gasly rozhodně hodně pomohl.
-
-
-
-
-
juras
21:43 10.10.2022 88.103.92.XXXUvidíme...pravda je že Redbull má na druhý pozici Pereze...Gaslyho nechal odejít do Alpine, Albon se usadil u Williamsu...Tsunoda při vší úctě na Redbull nemá...takže De Vries (byť již starší ročník) by mohl mít šanci. Ale na druhou stranu...pokud bude jezdit Perez tak jak letos, udrží si motivaci týmový dvojky...může vydržet po boku Verstappena klidně pár dalších let (viz Bottas u Mercedesu).
-
-
-
-
-
juras
13:07 09.10.2022 88.103.92.XXXNemyslím...ale Redbull chce tituly...obsadit první dvě místa v konečném pořadí šampionátu je dobrá motivace.
Otázka je jak moc může třeba Verstappen Perezovi pomoct...jestliže ten jezdí 20 vteřin za ním a bojuje s oběma Ferrari? Že by zpomalil a nechal se všema předjet? Jediný smysluplný je že bude Verstappen první a Perez pojede za ním...pak ho může nechat vyhrát...
Podle mě Perez si to vybojuje sám...i když stát se může cokoliv...on ten výkonnostní rozdíl zas není tak ohromný.
-
-
-
-
Markklokan
12:04 09.10.2022 85.163.84.XXXCunoda mi přijde jako hodně slabý.Poslal bych ho na sezonu aby si zazávodil na nižší úrovni.
Co dodat k redbullu? Jako za Seba, vlastní liga,auto jak na kolejích.
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek