DISKUZE K ČLÁNKU GP JAPONSKA: Zkrácený závod a titul kořistí Verstappena, Leclerc chyboval v poslední šikaně

Jak na houpačce - v pátek pršelo, v sobotu bylo suchu, pro nedělní závod si někteří piloti příli proměnlivé podmínky, a to se jim splnilo. Jenže hned první kolo přineslo kolize, hodiny a další problémy, takže na konci druhého okruhu komisaři závod přerušili.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP JAPONSKA: Zkrácený závod a titul kořistí Verstappena, Leclerc chyboval v poslední šikaně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 158, poslední 10.10.2022 22:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovalo 9 lidí) 09.10.2022 10:29
Tak jo, je šampion. Zcela zaslouženě, letos na… »
» Kevin (Hlasovalo 6 lidí) 09.10.2022 07:55
Pořád vymýšlí jak závody uměle zatraktivnit kde… »
» Mansell_fan (Hlasovalo 6 lidí) 09.10.2022 11:46
To je pravda. Ferrari ztratilo spoustu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            se asi nechápeme, já to beru hlavně na základě barikových stesků ohledně jeho angažmá u ferrari a jeho mistrovských ambicí. Na schumachera neměl a neměl ani na buttona, ale právě že na rozdíl od mnoha ostatních "dvojek" dostal do ruky několik vozů se kterým jeho kolega titul získal a barik jen mlátí ústy...
                            Ale každopádně patří k těm lepším pilotům a za mě zrovna jeho potřebovalo ferrari do skládačky, aby ten titul po letech získali...

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • juras

                              juras

                              88.103.92.XXX
                              To je složitý...já jsem přesvědčenej že když tým dává svou podporu tak jako Ferrari Michaelovi, Renault Alonsovi, Redbull Vettelovi a Mercedes Hamiltonovi...jejich dvojky nikdy vyhrát nemohli. Pravej opak je situace v McLarenu v roce 2007...v týmu se vytvořila situace kdy Hamilton dostal stejnou podporu jako Alonso...a mistrem se mohl stát jak jeden, tak druhý...a základ k tomu bylo právě to že tým nejel jen na jednoho. To samé Williams v dávné historii...mistrem mohl být jak Jones, tak Reutemann, Piquet i Mansell, Hill i Villeneuve, Rakf i JPM. Ostatně Nico Rosberg byl velmi dobrý pilot, ale na Hamiltona podle mě neměl...a jen díky tomu že mu to Mercedes umožnil měl šanci Hamiltona porazit. Ale mojí optikou...takovýhle souboje jsou tak v poměru 3:1 nebo 4:1...prostě ti šampioni by byli těmi vícemistry. Já Ferrari, Redbullu a Mercedesu (v případě Bottase) zazlívám že nikdy tu šanci (jako Mercedes Nico Rosbergovi) dvojce nedali.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • juras

                            juras

                            88.103.92.XXX
                            To finále roku 1999 je hodně zajímavý...já osobně si myslím že nakonec Ferrari o ten titul Irvina nestálo...celej marketing a "cesta Ferrari k titulu po tolika letech" byly nastaveny na titul získaný Michaelem...to byl ten správnej "příběh". Proto to skončilo tak jak skončilo.

                            Rozhodně by bylo zajímavý kdyby se Michaelovi ta nehoda stala třeba v roce 2002...jestli by Barik byl dokázal šampionát vyhrát...to bych viděl reálně...Michael už v tu dobu 2 tituly s Ferrari měl...to by možná klaplo.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                    • juras

                      juras

                      88.103.92.XXX
                      Já si myslím že psychika dělá hrozně moc...třeba Patrese. V Brabhamu dostal šanci v top týmu...ale tým tehdy jezdil jednoznačně na Nelsona Piqueta. Přesto Patrese podle mě přesvědčil že je velmi dobrý...pak se dostal do Williamsu a v roce 1991 byl slušně konkurenční Mansellovi...a jen rok na to šel výkonnostně dolů (jednak Mansell zažíval životní sezónu...a taky byl Williamsem tlačenej k titulu) a poslední rok v Benettonu byl jen svým stínem. Jeho motivace šla úplně do kopru.
                      Barrichello nebyl tak dobrej jako Michael...hlavně mu chyběla ta oddanost a odevzdání se na 100 %...on jako brazilec má pravou jižanskou povahu. To že nedokázal držet s Michaelem stabilně krok má víc aspektů...ale jeden z nich je že ve Ferrari se všechno točilo kolem Michaela.
                      Rubens nikdy od Ferrari nedostal volnou ruku...jedině ve chvíli kdy už na titul mohl jen koukat z povzdálí. Aktuálně jeho situace hodně připomíná současnou Ricciardovu...v Redbullu byl s to soupeřit s Vettelem (čtyřnásobný šampion) a v Redbullu s Verstappenem (dvojnásobný šampion)...ale ve skutečnosti reálnou šanci na titul neměl...protože nikdy neměl auto který by na to mělo. Pokles jeho motivace je zřejmý...v Renaultu ještě věřil že jednoho dne bude mít možnost zabojovat o titul...pak viděl (díky evidentnímu zlepšení McLarenu) cestu v přestupu...ale McLaren výrazný krok neudělal...a krom toho zas narazil na protěžovaného pilota (Norrise - tak to je...nerozporuju že Norris je opravdu vynikající)...prostě motivace jde dolů...i Michael se po comebacku v Mercedesu už nikdy nepřiblížil svým hvězdným létům...protože neměl auto...a jezdit o body bylo pro sedminásobného šampiona prostě málo...byť nikdo neříká že by se nesnažil.
                      Nebo třeba výše zmíněný Mansell...jako šampion na vrcholu uraženecky odešel do Ameriky...napoprvé vyhrál tamní šampionát CART a při záskoku v F1 v roce 1994 hned dokazoval že stále dokáže jezdit mezi nejlepšími (výhra v GP Austrálie 1994)...jenže Williams mu dal nakonec košem...a kratičké angažmá u McLarenu bylo typickou ukázkou vyhaslé motivace...auto bylo "šunka" a tým v podstatě neměl zájem mu nějak pomoct.

                      V Brawnu to bylo jednoduché...Honad vzala Rubense jako zkušeného pilota který ji měl pomoci svými zkušenostmi vyvinout auto...jako lídra a toho kdo zaútočí na titul si ale vybrala Buttona. A tohle rozdělení se přeneslo i do Brawnu. Krom toho v té době už byl Barik za zenitem a pomalu vyhasínal.
                      Ta hranice mezi tím kdy na tebe tým jede a kdy ty musíš jet na tým je velmi křehká...křehká ve smyslu že to neznamená že ti bude někdo úmyslně bojkotovat přípravu auta, ale stačí se podívat na závodní strategii...Vettel a Kimi u Ferrari...kdo nevidí jak Ferrari dávala prakticky stabilně Kimimu horší startegii tam musí být slepej...a přitom navenek to prezentuješ vlastně obráceně...že tým se snažil Kimimu pomoct.
                      Za mě myslet si že Barrichello měl snad někdy šanci u Ferrari získat titul po boku Michaela je sci-fi...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Tak já to vidím tak že dominance Redbullu je dána zčásti taky neschopností Ferrari...takže pokud by Perez neskončil celkově druhej, nepovažoval bych to jako neschopnost.
        Perez je stejná dvojka jako byl Bottas...

        Gasly přece věděl že AT je B-čko...podobně jako u Ferrari kupil chyby.

        Tak jsem fanoušek Williamsu...tak jsem rád i za malé zlepšení. Jsem zklamanej že nepodepsali De Vriese...ale nemyslím že pro něj je výhra AT.
        Něco mi říká že Williams příští rok bude před AT...výkonnostně. 03

        O Micka nestojím...za dané situace doufám že Williams angažuje Sargeanta.

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Že je AT béčko samozřejmě věděl, ale je rozdíl být v béčku rok, dva... šest let...

          Pro De Vriese AT může být jen na skok... Perézovi RB moc nevěří, Gasly jde pryč, Tsunoda nic moc... Kdo bude kandidát na sedačku vedle Maxe ? Kor když Max za něj tak loboval...

          Mick je jasná věc, podle mě je prakticky 0 šance, že F1 se připraví o jméno Schumacher...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            hlavně se začíná vzpamatovávat výkonnostně. Dnes byl v podstatě mnohem rychlejší než magnusen, jen ta strategie jim sebrala šanci na body...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Tak to se mýlíš...slavné jméno ti v F1 dá šanci...ale neudrží...a Mick není nic výjimečného.

            To máš pravdu, Gasly na tom byl blbě...Perez měl velmi povedený začátek letošní sezóny...naopak on mizerný. Takže Redbull podepsal znovu Pereze.
            Uvidíme, jak se Gasly ukáže v Alpine.

            No nevím...přestupní stanice pro De Vriese (AT)? A kam? Jestliže je pravda že Hamilton se nechystá skončit...tak nemá kam jít dokud Hamilton bude jezdit...což může být i několik let (předpokládám že Hamilton po tom rekordním osmém titulu hodně touží).

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              upřímně řečeno, gasly si místo u alpinu nezaslouží, pokud ho budeš hodnotit stejnou optikou jako mladého schumachera a to má najeto mnohem víc...

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                Aha, takže vítězství na Monze se rovná dvou náhodným bodům Micka?

                Jistě, loni Mick seděl v nejhorším autě...ale letos by Haas v první polovině solidním nářadím...viz výsledky Magnussena.

                Já se nezabývám nějakým "zaslouží"...kdoví kolik pilotů by si F1 zasloužilo kdyby dostali srovnatelnou šanci ti kterým nikdo žádnou šanci nikdy nedal.

                Mick prostě v porovnání s těmi s kterými F1 jezdí nevychází dobře...tak to prostě je.

                + 1 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  letos je gasly totální loser, schumacher také loni naprosto zničil mazepina a rok před tím měl titul v F2... Ale přestože by se měl gasly ukázat, tak zase předvedl totální propadák...

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jindrich K.

                    Jindrich K.

                    89.103.32.XXX
                    Totální loser není Gasly, ale AT. Rozdrtit Mazespina není zrovna asi tak těžký. To je jako rozdrtit Latifiho . A Gasly vyhrál GP2 (serie která předcházela F2)

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      asi ti uniklo, o čem se bavíme... já hodnotím výkony za letošní sezonu a to je gasly sakra pod očekáváním...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • juras

                    juras

                    88.103.92.XXX
                    Takovej zajímavej aspekt je pravidlo druhý sezóny...první rok pár pilotů neskutečně vyšel...ale hodně z nich pak domrvilo druhej rok, respektive někdy je opustila klika...a najednou z nich byli jen průměrní piloti.

                    Mick nijak nezaujal první rok...a letos to není nejen lepší...je to horší.

                    Gasly letos zklamal...však jsem napsal že pro mě je zklamáním...ale před tím dokázal že jezdit umí...takže uvidíme příští rok...kdyby to byl takovej "loser"...asi by ho Alpine nepodepsalo. Optikou letošní sezóny si motivačně Gasly rozhodně hodně pomohl.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.62.XXX
              Já jsem tím naznačoval, že De Vries by mohl jít rychle do RB, když se osvědčí...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                Uvidíme...pravda je že Redbull má na druhý pozici Pereze...Gaslyho nechal odejít do Alpine, Albon se usadil u Williamsu...Tsunoda při vší úctě na Redbull nemá...takže De Vries (byť již starší ročník) by mohl mít šanci. Ale na druhou stranu...pokud bude jezdit Perez tak jak letos, udrží si motivaci týmový dvojky...může vydržet po boku Verstappena klidně pár dalších let (viz Bottas u Mercedesu).

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        94.241.92.XXX
        Rubens to nezvládl vždycky, Bottas to nezvládl vždycky a Webber to zvládl jen jednou. Checo může jen počítat se zídkou Ferrari. 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Nemyslím...ale Redbull chce tituly...obsadit první dvě místa v konečném pořadí šampionátu je dobrá motivace.

          Otázka je jak moc může třeba Verstappen Perezovi pomoct...jestliže ten jezdí 20 vteřin za ním a bojuje s oběma Ferrari? Že by zpomalil a nechal se všema předjet? Jediný smysluplný je že bude Verstappen první a Perez pojede za ním...pak ho může nechat vyhrát...

          Podle mě Perez si to vybojuje sám...i když stát se může cokoliv...on ten výkonnostní rozdíl zas není tak ohromný.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Oni oba tituly získají. Jestli Checo získá druhé místo je věc druhá.
            Ale jak říkáš. Pomoct Checovi by bylo fajn, ale možnosti jsou omezené. 03

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Markklokan

    Markklokan

    85.163.84.XXX
    Cunoda mi přijde jako hodně slabý.Poslal bych ho na sezonu aby si zazávodil na nižší úrovni.
    Co dodat k redbullu? Jako za Seba, vlastní liga,auto jak na kolejích.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama