juras
22:47 28.03.2022 88.103.92.XXXStejně tak mi nepřijde že by se nějak dramaticky zlepšil sportovní aspekt, Ferrari a Redbull jsou na tom výkonnostně velmi podobně...takže ten velmi těsnej souboj o první 4 pozice vychází z tohoto faktu. A taky ta čtveřice pilotů je už velmi zkušená a má něco odjeto. Rozhodně to bude podle mě co se výsledků týče napínavé celý rok (doufám že až do posledního závodu...ale bez podobného škraloupu jako loni).
Ačkoliv na nějaké prognózy je ještě příliš brzo...myslím že výhoda Redbullu spočívá v jednoznačné jedničce týmu (Verstappen)...zatímco Ferrari (které se aktuálně v první fázi sezóny jeví jako o kousek silnější) může mít problém s ambicemi obou pilotů...a Sainz opravdu není moc pozadu za Leclercem.
Myslím že za dvojicí vedoucích týmů je s na můj vkus dost velkým odstupem Mercedes...a jsem zvědav jestli se mu podaří auto zrychlit natolik aby se k vedoucímu duu připojil. A zatím jsem rád že Russell naplňuje očekávání...rozhodně si počíná (zatím) zdatně...ale uvidíme...až jestli se podaří Mercedesu snížit ztrátu na ty před sebou a Hamilton zapne svůj "hammertime".
Kdo pak? Vypadá to na Alpine...protože Haas a AR mi připadají jako že měli jen kliku že můžou těžit z motoru Ferrari (a asi nejen motor jim Ferrari poskytlo). Ale aktuálně je Alpine, Haas a AR ve skupině za tou vedoucí trojkou.
To AT vypadá na pováženou...ty trable s motory Honda nevěstí nic dobrého. Ale Gasly pokračuje v nadprůměrných výkonech.
McLaren v neděli trochu napravil reputaci z prvního závodu...ale asi ho čeká ještě hodně těžká cesta na místa blízko těm na kterých se pohyboval loni.
AM? Kde udělal Stroll senior chybu? Myslím že si ukousl hodně velké sousto...v roce 2020 mu to s kopií Mercedesu šlapalo...loni zažil ústup ze slávy...a letos? Asi se na tom podepisuje zatím nevýrazný motor Mercedesu, ale chyba bude i jinde.
No a Williams? Nové technické vedení bude potřebovat čas...rozhodli se přeskupit technický tým...na jednu stranu dost pravděpodobně odešli lidi kteří dost možná brzdili tým v adaptaci na moderní řízení...na druhou příchozí se musí zapracovat a ta moderní struktura se musí vybudovat. Já Capitovi a spol stále důvěřuju...ale momentálně se Williams vrátil na chvost startovního pole F1.
PS: Malá poznámka k bratrovražedné bitvě mezi Alonsem a Oconem...pro fanoušky prima...ani si nemyslím že by to bylo nějak negativní pro Alpine...ale nelíbí se mi ta vyhrocenost...a nevím jestli to odhadnu správně, ale Ocon mi přijde moc přemotivovaný...obvzlášť když se jedná o souboj s vlastním týmovým kolegou. Bylo to takové vzláštní...rychlostně na tom byli oba cca stejně, takže vzájemné předjíždění mi moc nedávalo smysl...nakonec to rozhodla technika která Alonsa připravila o slušný výsledek.
A pak ještě kolize Stroll - Albon...netušil jsem že to po loňský turbulentní sezóně plný problematickejch soubojů napíšu už po druhém závodě...označení Albona za viníka kolize mi přijde zcela mimo mísu...ještě před zahájením sezóny se FIA bila v prsa že bude tvrdě vyžadovat aby si piloti nechávali místo...a teď Stroll jasně zavře Albona...a výsledek šetření je že Albon se cpal kam neměl...ovšem to je přece přesně opačně...tím jakoby řekli...nesmíš útočit když to bude těsné...a předjetí s DRS kde se předjížděný vlastně ani nemůže bránit já neberu za skutečný souboj. Apropó...když spolu bojovali Alpiny, tuším Alonso na rovince změnil směr několikrát...a to není zakázané?