DISKUZE K ČLÁNKU GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Závod plný strategických momentů ovládl Verstappen

Od samého začátku bylo jasné, že duel o vítězství se odehraje mezi Ferrari a Red Bullem. Také se počítalo, že závod bude protkán virtuálním i skutečným safety carem, což nakonec byla pravda a do jisté míry rozhodla o vítězi historicky druhé GP Saúdské Arábie.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Závod plný strategických momentů ovládl Verstappen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 81, poslední 31.03.2022 18:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 8 lidí) 27.03.2022 21:07
Alonso: "Silné tempo v závodě a pohodlně na… »
» 14Alonso14 (Hlasovalo 7 lidí) 27.03.2022 21:02
Ocon dneska znovu ukázal, že proti týmovému… »
» spinelesssheep (Hlasovalo 6 lidí) 27.03.2022 21:07
Ocon dneska předvedl přesně to, co vyzařuje z… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Upřímně zatím nesdílím nějaké velké nadšení z letošních monopostů...stále si myslím že cesta kterou se F1 vydala ji vzdaluje od její DNA.

    Stejně tak mi nepřijde že by se nějak dramaticky zlepšil sportovní aspekt, Ferrari a Redbull jsou na tom výkonnostně velmi podobně...takže ten velmi těsnej souboj o první 4 pozice vychází z tohoto faktu. A taky ta čtveřice pilotů je už velmi zkušená a má něco odjeto. Rozhodně to bude podle mě co se výsledků týče napínavé celý rok (doufám že až do posledního závodu...ale bez podobného škraloupu jako loni).
    Ačkoliv na nějaké prognózy je ještě příliš brzo...myslím že výhoda Redbullu spočívá v jednoznačné jedničce týmu (Verstappen)...zatímco Ferrari (které se aktuálně v první fázi sezóny jeví jako o kousek silnější) může mít problém s ambicemi obou pilotů...a Sainz opravdu není moc pozadu za Leclercem.

    Myslím že za dvojicí vedoucích týmů je s na můj vkus dost velkým odstupem Mercedes...a jsem zvědav jestli se mu podaří auto zrychlit natolik aby se k vedoucímu duu připojil. A zatím jsem rád že Russell naplňuje očekávání...rozhodně si počíná (zatím) zdatně...ale uvidíme...až jestli se podaří Mercedesu snížit ztrátu na ty před sebou a Hamilton zapne svůj "hammertime".

    Kdo pak? Vypadá to na Alpine...protože Haas a AR mi připadají jako že měli jen kliku že můžou těžit z motoru Ferrari (a asi nejen motor jim Ferrari poskytlo). Ale aktuálně je Alpine, Haas a AR ve skupině za tou vedoucí trojkou.

    To AT vypadá na pováženou...ty trable s motory Honda nevěstí nic dobrého. Ale Gasly pokračuje v nadprůměrných výkonech.

    McLaren v neděli trochu napravil reputaci z prvního závodu...ale asi ho čeká ještě hodně těžká cesta na místa blízko těm na kterých se pohyboval loni.

    AM? Kde udělal Stroll senior chybu? Myslím že si ukousl hodně velké sousto...v roce 2020 mu to s kopií Mercedesu šlapalo...loni zažil ústup ze slávy...a letos? Asi se na tom podepisuje zatím nevýrazný motor Mercedesu, ale chyba bude i jinde.

    No a Williams? Nové technické vedení bude potřebovat čas...rozhodli se přeskupit technický tým...na jednu stranu dost pravděpodobně odešli lidi kteří dost možná brzdili tým v adaptaci na moderní řízení...na druhou příchozí se musí zapracovat a ta moderní struktura se musí vybudovat. Já Capitovi a spol stále důvěřuju...ale momentálně se Williams vrátil na chvost startovního pole F1.

    PS: Malá poznámka k bratrovražedné bitvě mezi Alonsem a Oconem...pro fanoušky prima...ani si nemyslím že by to bylo nějak negativní pro Alpine...ale nelíbí se mi ta vyhrocenost...a nevím jestli to odhadnu správně, ale Ocon mi přijde moc přemotivovaný...obvzlášť když se jedná o souboj s vlastním týmovým kolegou. Bylo to takové vzláštní...rychlostně na tom byli oba cca stejně, takže vzájemné předjíždění mi moc nedávalo smysl...nakonec to rozhodla technika která Alonsa připravila o slušný výsledek.
    A pak ještě kolize Stroll - Albon...netušil jsem že to po loňský turbulentní sezóně plný problematickejch soubojů napíšu už po druhém závodě...označení Albona za viníka kolize mi přijde zcela mimo mísu...ještě před zahájením sezóny se FIA bila v prsa že bude tvrdě vyžadovat aby si piloti nechávali místo...a teď Stroll jasně zavře Albona...a výsledek šetření je že Albon se cpal kam neměl...ovšem to je přece přesně opačně...tím jakoby řekli...nesmíš útočit když to bude těsné...a předjetí s DRS kde se předjížděný vlastně ani nemůže bránit já neberu za skutečný souboj. Apropó...když spolu bojovali Alpiny, tuším Alonso na rovince změnil směr několikrát...a to není zakázané?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      37.188.238.XXX
      Já jsem zatím velice spokojený, jen tedy forma Mercedesu mě trápí... Za mě nic jako DNA F1 neexistuje... Resp. to co bych osobně za DNA F1 považoval pro mě končí v 90 letech... Ale každé období mělo jinou DNA...

      Že teď jsou na čele 2 týmy a ostatní se nechytají... Tak to bylo vždy, teď je otázkou jestli nová pravidla povedou k tomu, že zbytek se bude dotahovat... Nebo zda to bude jako vždycky a tj že pole bude dlouhodobě jasně rozdělené....

      S výkony GR i LH jsem spokojený... LH měl problém v kvalifikaci, ale závod super.. George stabilní po oba víkendy, byť v 1. kvalifikaci mu ta Q3 taky nesedla...

      Haas i Alfa jsou zdá se na úrovni Mercedesu, doplácí však na slabší jezdecké dvojice a slabší týmy obecně... Mercedes zkrátka ze stejné pozice vytěží více....

      Co se AM týče, tak mám takovou teorii, že Mercedes měl 2 extrémní koncepty... 1. byl extrémně široké bočnice a 2. extrémně úzké... Tyto koncepty si s Astonem rozdělili a společně sdílí co a jak funguje, nefunguje... Nakonec se sejdou na půli cesty popř. tam kde se ukáže, že je jeden z konceptů lepší... Bohužel zatím to nevypadá dobře pro ani jeden z těchto konceptů...

      Souboj jezdců Alpine byl zvláštní... Opravdu si myslím, že dostali za úkol udělat show, ať se o nich alespoň trochu píše... Co se Alonsa týče, tak kličkovat se nesmí... To ale neznamená, že se to nemůže... 18 Min. do 1. varování, to není žádný problém... 18

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Uvidíme jak se sezóna bude dál vyvíjet...já se obávám že prvotní nadšení vyprchá, dramatické to bude jedině proto že změny jsou velké a týmy budou potřebovat vzhledem k snaze omezit rozpočty na konsolidaci delší čas...ale už teď je vidět že tři nebohatší týmy jsou zase vepředu...jen se změnilo pořadí.
        Za nimi došlo k výraznějším změnám...a jestliže v roce 2014 měly v motoru velkou výhodu ti s Mercedesem...letos z nejlepšího motoru těží Ferrari a spol.
        DNA F1 je takový výraz...no během let vždy docházelo k zásahům protože monoposty byly rok od roku výkonnější a rychlejší...zvyšování min. hmotnosti je jeden z kroků k zpomalení...jestliže v roce 1961 začala platit min. hmotnost 450 kg, od letoška je 790 kg...přitom ještě v roce 1994 byla min. hmotnost 515 kg. Hmotnost souvisí nepochybně s motory a rozměry monopostů...přitom největší problém je s aerodynamikou...a tam není FIA schopná udělat rázný krok...např. rovnou desku pod monopostem...od samotné špičky...a to by monoposty výrazně zpomalilo...mnohem víc než přidání dalších cca 50 kg.
        Přitom WEC má min. hmotnost letos 1050 kg? A to je speciál na kroužení 24 hodin v Le Mans...
        Prostě v tomhle souhlasím s Neweyem...F1 se vzdaluje svému vzoru...špičkové nejrychlejší monoposty na světě.
        Podle mě jsou hloupé ty hybridní motory...rekuperaci ano, ale víc volnosti a prostor pro variabilitu...tohle F1 chybí, proto jsem letos zklamaný vizáží...ty zadní křídla mohutné jako lopaty, vpředu spoilery jak radlice...nevím...mě se to nelíbí.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Tak to samozřejmě souhlasím...vždycky budou týmy které budou na špici...prostě nikdy nemůžou všichni vyhrávat a být na špici.
        Stejně jako loni jsem rád že nemáme jednoho favorita...ale aktuálně spolu velmi těsně bojují Ferrari s Redbullem. A to si myslím že potenciál na to rozšířit tuto dvojku na trojici má nepochybně Mercedes...otázka je jestli to dokáže. Pokud ne, myslím že třetí místo ale má prakticky jisté. Podle mě se nic takového nestane...jako že by Alpine či někdo další ohrozil tohle trio. Za nimi to ale rozhodně bude zajímavé...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Nic než souhlas...Russell i Hamilton jsou omezeni výkonností současného monopostu Mercedesu...nemám jim co vytknout.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Haas i AR těží z nejlepšího motoru který má aktuálně Ferrari. Jakmile se ale Mercedes zlepší...budou mu koukat na výfuky.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Nevím jestli Mercedes nějak úzce spolupracuje s AM na koncepcích...podle mě Mercedes může využívat AM k jistým vývojovým pracím, ale ohledně bočnic si to nemyslím...Mercedes přišel s originálním řešením...a je jen otázka jestli ho naučí fungovat...podle mě jim už funguje (byť asi ne úplně optimálně)...podle mě je zjevnější ztráta v oblasti motoru...ne náhodou vystřelili nahoru týmy s motory Ferrari a naopak všechny týmy s motory Mercedes propadly.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Alpine...během závodu ukazovala režie záběry na boxovou zídku Alpine...podle mě žádný příkaz na šou nedostali. Jen Ocon prostě bojoval a nechtěl ustoupit...jen proto že Alonso má za sebou úplně jinou kariéru a je asi min. nepsanou jedničkou Alpine.
        Pro nás jako fanoušky to je parádní...vždyť dva piloti na stejném monopostu je nejlepší srovnání jejich jezdeckého umění.
        Ale takticky to byla hloupost...v minulosti se stalo už mnohokrát že zbytečná rivalita mezi týmovými kolegy tým v konečném účtování stála dokonce titul...dokonce lze podle mě tvrdit že to nepřímo zavinilo i smrt.
        S tím kličkováním na rovince nemám problém...zažil jsem dobu kdy se takhle jezdilo normálně...prostě pilot vepředu se snažil narušit větrný pytel za sebou...v něm jeho soupeř dostal možnost nabrat rychlost k předjetí na konci rovinky.
        Spíš jsem to zmínil proto, že dnes se to považuje za zakázané...ale nevšiml jsem si napomenutí...a nebo posvěcení. Takže dál alibistické řízení závodů...a Masi už je fuč...takže pro mě z toho vyplývá že problém nebyl Masi.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • spinelesssheep

    spinelesssheep

    88.103.4.XXX
    To Situs: Jj, své minimum tady jsem omezil ještě na větší minimum. Jinak promiň, že jsem včera už neodepsal, mám toho teď trošku víc - kontaktní e-mail na mě: spinelesssheep@gmail.com. Není to můj primární účet, ale využívám ho. :))

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    ... a ještě jen podotknu že si myslím že měl Max obrovské štěstí se žlutýma vlajkama na konci, jnak by bylo velmi reálné že by ho Charles ještě předjel! 01
    Jinak zajímavý závod ikdyž ta trať pořád vypadá dost nebezpečně. 02

    No a co se ukázalo tenhle víkend? No že Checo je dobrej a dokáže zajet výborně, ale zase měl smůlu. Že HAAS má problém se spolehlivostí a taky že ikdyž to Mick rozmáznul, tak že není tak daleko za Magnumem jak to vypadalo. Taky Alfa Romeo že je dobrá kára! Že i Hamík má slabší víkend a že George dobře hraje týmovou hru. Taky že teď je lídrem červených Charles a Carlos trochu ztrácí. Alpine že má slušnou káru a vyrovnané piloty, ale špatnou spolehlivost. AT je průměrné se špatnou spolehlivostí. A že Aston i Willíci jsou ztracení, a že McL bude mít ještě těžkou cestu do středu pole nebo dokonce na jeho čelo .....
    Bude záležet kdy taky odemkne Mercedes výkonnost motoru a tím se ty týmy částečně zvednou.
    Jinak skvěle Ferrari a těším se na další souboje F vs RB, kde to vidím na super souboj Charles vs Max, kdy občas se do toho zapojí Checo a Carlos, a Carlos tedy asi častěji .... 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.238.XXX
    Marko :
    Myslím si však, že bojovat s Leclercem a Ferrari je krásnější než s Mercedesem. Nyní se pohybujeme víc na sportovní úrovni. Vím, že dosud jsme odjeli jen dvě velké ceny, ale nemyslím si, že by se to vyhrotilo tak jako s Mercedesem,“ uvažuje sportovní poradce Red Bullu.

    "Tohle byl jeden z nejlepších závodů, jaké jsem viděl za posledních deset let," prohlásil nakonec Marko.

    To je dobře hozená rukavice. 11 Bude Karma?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama