DISKUZE K ČLÁNKU GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Závod plný strategických momentů ovládl Verstappen
Od samého začátku bylo jasné, že duel o vítězství se odehraje mezi Ferrari a Red Bullem. Také se počítalo, že závod bude protkán virtuálním i skutečným safety carem, což nakonec byla pravda a do jisté míry rozhodla o vítězi historicky druhé GP Saúdské Arábie.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Závod plný strategických momentů ovládl Verstappen
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» spinelesssheep
(Hlasovalo 6 lidí)
27.03.2022 21:07
Ocon dneska předvedl přesně to, co vyzařuje z… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
juras
18:18 31.03.2022 88.103.92.XXX
Alpine...během závodu ukazovala režie záběry na boxovou zídku Alpine...podle mě žádný příkaz na šou nedostali. Jen Ocon prostě bojoval a nechtěl ustoupit...jen proto že Alonso má za sebou úplně jinou kariéru a je asi min. nepsanou jedničkou Alpine.
Pro nás jako fanoušky to je parádní...vždyť dva piloti na stejném monopostu je nejlepší srovnání jejich jezdeckého umění.
Ale takticky to byla hloupost...v minulosti se stalo už mnohokrát že zbytečná rivalita mezi týmovými kolegy tým v konečném účtování stála dokonce titul...dokonce lze podle mě tvrdit že to nepřímo zavinilo i smrt.
S tím kličkováním na rovince nemám problém...zažil jsem dobu kdy se takhle jezdilo normálně...prostě pilot vepředu se snažil narušit větrný pytel za sebou...v něm jeho soupeř dostal možnost nabrat rychlost k předjetí na konci rovinky.
Spíš jsem to zmínil proto, že dnes se to považuje za zakázané...ale nevšiml jsem si napomenutí...a nebo posvěcení. Takže dál alibistické řízení závodů...a Masi už je fuč...takže pro mě z toho vyplývá že problém nebyl Masi.
Pro nás jako fanoušky to je parádní...vždyť dva piloti na stejném monopostu je nejlepší srovnání jejich jezdeckého umění.
Ale takticky to byla hloupost...v minulosti se stalo už mnohokrát že zbytečná rivalita mezi týmovými kolegy tým v konečném účtování stála dokonce titul...dokonce lze podle mě tvrdit že to nepřímo zavinilo i smrt.
S tím kličkováním na rovince nemám problém...zažil jsem dobu kdy se takhle jezdilo normálně...prostě pilot vepředu se snažil narušit větrný pytel za sebou...v něm jeho soupeř dostal možnost nabrat rychlost k předjetí na konci rovinky.
Spíš jsem to zmínil proto, že dnes se to považuje za zakázané...ale nevšiml jsem si napomenutí...a nebo posvěcení. Takže dál alibistické řízení závodů...a Masi už je fuč...takže pro mě z toho vyplývá že problém nebyl Masi.
juras
18:10 31.03.2022 88.103.92.XXX
Nevím jestli Mercedes nějak úzce spolupracuje s AM na koncepcích...podle mě Mercedes může využívat AM k jistým vývojovým pracím, ale ohledně bočnic si to nemyslím...Mercedes přišel s originálním řešením...a je jen otázka jestli ho naučí fungovat...podle mě jim už funguje (byť asi ne úplně optimálně)...podle mě je zjevnější ztráta v oblasti motoru...ne náhodou vystřelili nahoru týmy s motory Ferrari a naopak všechny týmy s motory Mercedes propadly.
juras
18:04 31.03.2022 88.103.92.XXX
Tak to samozřejmě souhlasím...vždycky budou týmy které budou na špici...prostě nikdy nemůžou všichni vyhrávat a být na špici.
Stejně jako loni jsem rád že nemáme jednoho favorita...ale aktuálně spolu velmi těsně bojují Ferrari s Redbullem. A to si myslím že potenciál na to rozšířit tuto dvojku na trojici má nepochybně Mercedes...otázka je jestli to dokáže. Pokud ne, myslím že třetí místo ale má prakticky jisté. Podle mě se nic takového nestane...jako že by Alpine či někdo další ohrozil tohle trio. Za nimi to ale rozhodně bude zajímavé...
Stejně jako loni jsem rád že nemáme jednoho favorita...ale aktuálně spolu velmi těsně bojují Ferrari s Redbullem. A to si myslím že potenciál na to rozšířit tuto dvojku na trojici má nepochybně Mercedes...otázka je jestli to dokáže. Pokud ne, myslím že třetí místo ale má prakticky jisté. Podle mě se nic takového nestane...jako že by Alpine či někdo další ohrozil tohle trio. Za nimi to ale rozhodně bude zajímavé...
juras
17:58 31.03.2022 88.103.92.XXX
Uvidíme jak se sezóna bude dál vyvíjet...já se obávám že prvotní nadšení vyprchá, dramatické to bude jedině proto že změny jsou velké a týmy budou potřebovat vzhledem k snaze omezit rozpočty na konsolidaci delší čas...ale už teď je vidět že tři nebohatší týmy jsou zase vepředu...jen se změnilo pořadí.
Za nimi došlo k výraznějším změnám...a jestliže v roce 2014 měly v motoru velkou výhodu ti s Mercedesem...letos z nejlepšího motoru těží Ferrari a spol.
DNA F1 je takový výraz...no během let vždy docházelo k zásahům protože monoposty byly rok od roku výkonnější a rychlejší...zvyšování min. hmotnosti je jeden z kroků k zpomalení...jestliže v roce 1961 začala platit min. hmotnost 450 kg, od letoška je 790 kg...přitom ještě v roce 1994 byla min. hmotnost 515 kg. Hmotnost souvisí nepochybně s motory a rozměry monopostů...přitom největší problém je s aerodynamikou...a tam není FIA schopná udělat rázný krok...např. rovnou desku pod monopostem...od samotné špičky...a to by monoposty výrazně zpomalilo...mnohem víc než přidání dalších cca 50 kg.
Přitom WEC má min. hmotnost letos 1050 kg? A to je speciál na kroužení 24 hodin v Le Mans...
Prostě v tomhle souhlasím s Neweyem...F1 se vzdaluje svému vzoru...špičkové nejrychlejší monoposty na světě.
Podle mě jsou hloupé ty hybridní motory...rekuperaci ano, ale víc volnosti a prostor pro variabilitu...tohle F1 chybí, proto jsem letos zklamaný vizáží...ty zadní křídla mohutné jako lopaty, vpředu spoilery jak radlice...nevím...mě se to nelíbí.
Za nimi došlo k výraznějším změnám...a jestliže v roce 2014 měly v motoru velkou výhodu ti s Mercedesem...letos z nejlepšího motoru těží Ferrari a spol.
DNA F1 je takový výraz...no během let vždy docházelo k zásahům protože monoposty byly rok od roku výkonnější a rychlejší...zvyšování min. hmotnosti je jeden z kroků k zpomalení...jestliže v roce 1961 začala platit min. hmotnost 450 kg, od letoška je 790 kg...přitom ještě v roce 1994 byla min. hmotnost 515 kg. Hmotnost souvisí nepochybně s motory a rozměry monopostů...přitom největší problém je s aerodynamikou...a tam není FIA schopná udělat rázný krok...např. rovnou desku pod monopostem...od samotné špičky...a to by monoposty výrazně zpomalilo...mnohem víc než přidání dalších cca 50 kg.
Přitom WEC má min. hmotnost letos 1050 kg? A to je speciál na kroužení 24 hodin v Le Mans...
Prostě v tomhle souhlasím s Neweyem...F1 se vzdaluje svému vzoru...špičkové nejrychlejší monoposty na světě.
Podle mě jsou hloupé ty hybridní motory...rekuperaci ano, ale víc volnosti a prostor pro variabilitu...tohle F1 chybí, proto jsem letos zklamaný vizáží...ty zadní křídla mohutné jako lopaty, vpředu spoilery jak radlice...nevím...mě se to nelíbí.
Fanda.LH
23:37 28.03.2022 37.188.238.XXX
Já jsem zatím velice spokojený, jen tedy forma Mercedesu mě trápí... Za mě nic jako DNA F1 neexistuje... Resp. to co bych osobně za DNA F1 považoval pro mě končí v 90 letech... Ale každé období mělo jinou DNA...
Že teď jsou na čele 2 týmy a ostatní se nechytají... Tak to bylo vždy, teď je otázkou jestli nová pravidla povedou k tomu, že zbytek se bude dotahovat... Nebo zda to bude jako vždycky a tj že pole bude dlouhodobě jasně rozdělené....
S výkony GR i LH jsem spokojený... LH měl problém v kvalifikaci, ale závod super.. George stabilní po oba víkendy, byť v 1. kvalifikaci mu ta Q3 taky nesedla...
Haas i Alfa jsou zdá se na úrovni Mercedesu, doplácí však na slabší jezdecké dvojice a slabší týmy obecně... Mercedes zkrátka ze stejné pozice vytěží více....
Co se AM týče, tak mám takovou teorii, že Mercedes měl 2 extrémní koncepty... 1. byl extrémně široké bočnice a 2. extrémně úzké... Tyto koncepty si s Astonem rozdělili a společně sdílí co a jak funguje, nefunguje... Nakonec se sejdou na půli cesty popř. tam kde se ukáže, že je jeden z konceptů lepší... Bohužel zatím to nevypadá dobře pro ani jeden z těchto konceptů...
Souboj jezdců Alpine byl zvláštní... Opravdu si myslím, že dostali za úkol udělat show, ať se o nich alespoň trochu píše... Co se Alonsa týče, tak kličkovat se nesmí... To ale neznamená, že se to nemůže... Min. do 1. varování, to není žádný problém...
Že teď jsou na čele 2 týmy a ostatní se nechytají... Tak to bylo vždy, teď je otázkou jestli nová pravidla povedou k tomu, že zbytek se bude dotahovat... Nebo zda to bude jako vždycky a tj že pole bude dlouhodobě jasně rozdělené....
S výkony GR i LH jsem spokojený... LH měl problém v kvalifikaci, ale závod super.. George stabilní po oba víkendy, byť v 1. kvalifikaci mu ta Q3 taky nesedla...
Haas i Alfa jsou zdá se na úrovni Mercedesu, doplácí však na slabší jezdecké dvojice a slabší týmy obecně... Mercedes zkrátka ze stejné pozice vytěží více....
Co se AM týče, tak mám takovou teorii, že Mercedes měl 2 extrémní koncepty... 1. byl extrémně široké bočnice a 2. extrémně úzké... Tyto koncepty si s Astonem rozdělili a společně sdílí co a jak funguje, nefunguje... Nakonec se sejdou na půli cesty popř. tam kde se ukáže, že je jeden z konceptů lepší... Bohužel zatím to nevypadá dobře pro ani jeden z těchto konceptů...
Souboj jezdců Alpine byl zvláštní... Opravdu si myslím, že dostali za úkol udělat show, ať se o nich alespoň trochu píše... Co se Alonsa týče, tak kličkovat se nesmí... To ale neznamená, že se to nemůže... Min. do 1. varování, to není žádný problém...
juras
22:47 28.03.2022 88.103.92.XXX
Upřímně zatím nesdílím nějaké velké nadšení z letošních monopostů...stále si myslím že cesta kterou se F1 vydala ji vzdaluje od její DNA.
Stejně tak mi nepřijde že by se nějak dramaticky zlepšil sportovní aspekt, Ferrari a Redbull jsou na tom výkonnostně velmi podobně...takže ten velmi těsnej souboj o první 4 pozice vychází z tohoto faktu. A taky ta čtveřice pilotů je už velmi zkušená a má něco odjeto. Rozhodně to bude podle mě co se výsledků týče napínavé celý rok (doufám že až do posledního závodu...ale bez podobného škraloupu jako loni).
Ačkoliv na nějaké prognózy je ještě příliš brzo...myslím že výhoda Redbullu spočívá v jednoznačné jedničce týmu (Verstappen)...zatímco Ferrari (které se aktuálně v první fázi sezóny jeví jako o kousek silnější) může mít problém s ambicemi obou pilotů...a Sainz opravdu není moc pozadu za Leclercem.
Myslím že za dvojicí vedoucích týmů je s na můj vkus dost velkým odstupem Mercedes...a jsem zvědav jestli se mu podaří auto zrychlit natolik aby se k vedoucímu duu připojil. A zatím jsem rád že Russell naplňuje očekávání...rozhodně si počíná (zatím) zdatně...ale uvidíme...až jestli se podaří Mercedesu snížit ztrátu na ty před sebou a Hamilton zapne svůj "hammertime".
Kdo pak? Vypadá to na Alpine...protože Haas a AR mi připadají jako že měli jen kliku že můžou těžit z motoru Ferrari (a asi nejen motor jim Ferrari poskytlo). Ale aktuálně je Alpine, Haas a AR ve skupině za tou vedoucí trojkou.
To AT vypadá na pováženou...ty trable s motory Honda nevěstí nic dobrého. Ale Gasly pokračuje v nadprůměrných výkonech.
McLaren v neděli trochu napravil reputaci z prvního závodu...ale asi ho čeká ještě hodně těžká cesta na místa blízko těm na kterých se pohyboval loni.
AM? Kde udělal Stroll senior chybu? Myslím že si ukousl hodně velké sousto...v roce 2020 mu to s kopií Mercedesu šlapalo...loni zažil ústup ze slávy...a letos? Asi se na tom podepisuje zatím nevýrazný motor Mercedesu, ale chyba bude i jinde.
No a Williams? Nové technické vedení bude potřebovat čas...rozhodli se přeskupit technický tým...na jednu stranu dost pravděpodobně odešli lidi kteří dost možná brzdili tým v adaptaci na moderní řízení...na druhou příchozí se musí zapracovat a ta moderní struktura se musí vybudovat. Já Capitovi a spol stále důvěřuju...ale momentálně se Williams vrátil na chvost startovního pole F1.
PS: Malá poznámka k bratrovražedné bitvě mezi Alonsem a Oconem...pro fanoušky prima...ani si nemyslím že by to bylo nějak negativní pro Alpine...ale nelíbí se mi ta vyhrocenost...a nevím jestli to odhadnu správně, ale Ocon mi přijde moc přemotivovaný...obvzlášť když se jedná o souboj s vlastním týmovým kolegou. Bylo to takové vzláštní...rychlostně na tom byli oba cca stejně, takže vzájemné předjíždění mi moc nedávalo smysl...nakonec to rozhodla technika která Alonsa připravila o slušný výsledek.
A pak ještě kolize Stroll - Albon...netušil jsem že to po loňský turbulentní sezóně plný problematickejch soubojů napíšu už po druhém závodě...označení Albona za viníka kolize mi přijde zcela mimo mísu...ještě před zahájením sezóny se FIA bila v prsa že bude tvrdě vyžadovat aby si piloti nechávali místo...a teď Stroll jasně zavře Albona...a výsledek šetření je že Albon se cpal kam neměl...ovšem to je přece přesně opačně...tím jakoby řekli...nesmíš útočit když to bude těsné...a předjetí s DRS kde se předjížděný vlastně ani nemůže bránit já neberu za skutečný souboj. Apropó...když spolu bojovali Alpiny, tuším Alonso na rovince změnil směr několikrát...a to není zakázané?
Stejně tak mi nepřijde že by se nějak dramaticky zlepšil sportovní aspekt, Ferrari a Redbull jsou na tom výkonnostně velmi podobně...takže ten velmi těsnej souboj o první 4 pozice vychází z tohoto faktu. A taky ta čtveřice pilotů je už velmi zkušená a má něco odjeto. Rozhodně to bude podle mě co se výsledků týče napínavé celý rok (doufám že až do posledního závodu...ale bez podobného škraloupu jako loni).
Ačkoliv na nějaké prognózy je ještě příliš brzo...myslím že výhoda Redbullu spočívá v jednoznačné jedničce týmu (Verstappen)...zatímco Ferrari (které se aktuálně v první fázi sezóny jeví jako o kousek silnější) může mít problém s ambicemi obou pilotů...a Sainz opravdu není moc pozadu za Leclercem.
Myslím že za dvojicí vedoucích týmů je s na můj vkus dost velkým odstupem Mercedes...a jsem zvědav jestli se mu podaří auto zrychlit natolik aby se k vedoucímu duu připojil. A zatím jsem rád že Russell naplňuje očekávání...rozhodně si počíná (zatím) zdatně...ale uvidíme...až jestli se podaří Mercedesu snížit ztrátu na ty před sebou a Hamilton zapne svůj "hammertime".
Kdo pak? Vypadá to na Alpine...protože Haas a AR mi připadají jako že měli jen kliku že můžou těžit z motoru Ferrari (a asi nejen motor jim Ferrari poskytlo). Ale aktuálně je Alpine, Haas a AR ve skupině za tou vedoucí trojkou.
To AT vypadá na pováženou...ty trable s motory Honda nevěstí nic dobrého. Ale Gasly pokračuje v nadprůměrných výkonech.
McLaren v neděli trochu napravil reputaci z prvního závodu...ale asi ho čeká ještě hodně těžká cesta na místa blízko těm na kterých se pohyboval loni.
AM? Kde udělal Stroll senior chybu? Myslím že si ukousl hodně velké sousto...v roce 2020 mu to s kopií Mercedesu šlapalo...loni zažil ústup ze slávy...a letos? Asi se na tom podepisuje zatím nevýrazný motor Mercedesu, ale chyba bude i jinde.
No a Williams? Nové technické vedení bude potřebovat čas...rozhodli se přeskupit technický tým...na jednu stranu dost pravděpodobně odešli lidi kteří dost možná brzdili tým v adaptaci na moderní řízení...na druhou příchozí se musí zapracovat a ta moderní struktura se musí vybudovat. Já Capitovi a spol stále důvěřuju...ale momentálně se Williams vrátil na chvost startovního pole F1.
PS: Malá poznámka k bratrovražedné bitvě mezi Alonsem a Oconem...pro fanoušky prima...ani si nemyslím že by to bylo nějak negativní pro Alpine...ale nelíbí se mi ta vyhrocenost...a nevím jestli to odhadnu správně, ale Ocon mi přijde moc přemotivovaný...obvzlášť když se jedná o souboj s vlastním týmovým kolegou. Bylo to takové vzláštní...rychlostně na tom byli oba cca stejně, takže vzájemné předjíždění mi moc nedávalo smysl...nakonec to rozhodla technika která Alonsa připravila o slušný výsledek.
A pak ještě kolize Stroll - Albon...netušil jsem že to po loňský turbulentní sezóně plný problematickejch soubojů napíšu už po druhém závodě...označení Albona za viníka kolize mi přijde zcela mimo mísu...ještě před zahájením sezóny se FIA bila v prsa že bude tvrdě vyžadovat aby si piloti nechávali místo...a teď Stroll jasně zavře Albona...a výsledek šetření je že Albon se cpal kam neměl...ovšem to je přece přesně opačně...tím jakoby řekli...nesmíš útočit když to bude těsné...a předjetí s DRS kde se předjížděný vlastně ani nemůže bránit já neberu za skutečný souboj. Apropó...když spolu bojovali Alpiny, tuším Alonso na rovince změnil směr několikrát...a to není zakázané?
Ferda
17:18 28.03.2022 46.47.176.XXX
Karma se při dnešních cenách plynu už moc nevyplatí. A technologicky je Karma tak trochu předpotopní zařízeni a navíc dost nebezpečné. Až 100 lidí udušených spalinami ročně.
V každém případě se Karel Macháček do dějin národa českého zapsal tlustým písmem.
V každém případě se Karel Macháček do dějin národa českého zapsal tlustým písmem.
Petr Hloušek
13:29 28.03.2022 194.79.55.XXX
tady to máš fuk, ať to dopadne jakkoliv, vždycky se bude kopat jen do jedněch
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek