DISKUZE K ČLÁNKU Tisíc koní u Renaultu - ano či ne? Taffin vysvětluje, vyjadřuje se i konkurence
Renault v Německu uvedl, že se mu už se svou pohonnou jednotkou podařilo na dráze překonat magickou hranici 1000 koní (736 kW). Co na to říkají soupeři?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Tisíc koní u Renaultu - ano či ne? Taffin vysvětluje, vyjadřuje se i konkurence
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Adi
10:52 01.08.2019 81.19.11.XXXŠpičkový kvalifikační výkon a i race výkon PJ R je jedno z mála pozitiv počínání automobilky. Ostatní věci jako je spolehlivost PJ a kvalita šasi dost pokulhává.
Držím pěsti, ať se to brzy zlepší, ale moctomu nevěřím. Tým potřebuje impuls výměnou Cyrila, potřebuje méně hustou atmosféru a čas ke zlepšení. Myslím, že by se kluci měli zaměřit plně na příští sezónu, aby ke slibovanému opětovnému navýšení výkonu PJ postavili i dobrý monopost. Jinak se mohou rozloučit s Riccim a Hulkem... návrat pilotů typu Palmer opravdu není nic, co by tovární tým chtěl. -
Kaša
08:26 01.08.2019 82.142.123.XXXO těch motorech to jsou zajímavé debaty, ale nakonec úplně oničem.
Vypadá to že Ferrari je trošku výkonnější jak Mercedes ale méně spolehlivé, a dvojice Renault a Honda už jsou konečně dost blízko nim že to nedělá zásadní rozdíl.
A rozdíl mezi Renaultem a Hondou bude tak malý, že to není ani třeba řešit.
Jsem rád za to že se to tak srovnalo, ale naprosto mě u některých udivuje, že když se konečně Honda dotáhla na zbytek světa, tak se najednou zapomíná na jejich až diletantské záčátky s McL, a to se právě svaluje hodně na McL.-
-
juras
11:40 01.08.2019 176.97.15.XXXTo si dovolim nesouhlasit.
Z pohledu ciste vyroby motoru samozdrejme McLaren za nic nemohl.
Ovsem konstrukce soucasneho monopostu F1 je uz dlouho komplexni prace pri ktere musi uzce spolupracovat konstrukteri sasi (podvozku), aerodynamici a konecne motorari. S prichodem hybridnich motoru se komplexnost stavby monopostu jeste umocnila. Ne nahodou dominuje soucasne ere hybridu Mercedes. Tym provozovavy automobilkou s komplexnim zazemim. Ne nahodou jsou v podstate celou eru v top 3 prakticky porad Mercedes, Ferrari a Redbull.
Mclaren mel teoreticky vsechny (tedy temer vsechny, par veci kde nebylo vsechno na nejvyssi urovni se najde) predpoklady (po spojeni s Hondou) k tomu aby z top 3 udelal top 4.
Mclaren se dopustil 2 zakladnich chyb:
1. Prave on mel byt tim kdo bude krotit prehnane ambice od prvni sezony, Honda vstupovala do F1 s velkym mankem ve vyvoji hybridniho motoru a na zacatku mela dostat prvni rok moznost postavit konzervativni motor a testovat. Pak teprve meli stavet koncept "zero".
2. V dobe omezeneho testovani byla chyba trvat na exkluzivite a tahnout vyvoj pouze s daty ze dvou aut...v pripade navratu Hondy by byla nejrychlejsi cesta mit dva poradne tymy ktere svym potencialem a zpetnou vazbou zrychlili vyvoj zcela urcite.
Podle me McLaren propasl sanci na to udrzet se mezi top tymy...jakkoliv to neni jen jeho chyba...prirozene Honda ma svuj podil.
Nicmene nyni je videt ze Honde to trvalo, ale na konkurenceschopnou uroven uz se dostala.
PR je dnes " normalni"...to ze Redbull nyni vyuziva soucasnych vysledku ke sve propagaci (a Honda tez) je prece logicky.
Podle me ten kdo nechce uznat podil viny McLarenu (myslim hlavne vas fanousky) dela prave tu zasadni chybu...v McLarenu zjevne probehlo zemetreseni a nyni je to videt...takze neco tam bylo zjevne spatne.-
Petr
12:12 01.08.2019 109.81.245.XXX"Prehnane" ambice (vitezit) maji vsichni, u McLarenu se vzdy hovorilo o stredne-dobem horizontu, nikoliv o pristi ci popristi sezone. Honda jen slibovala a neplnila - nenainvestovala penize, ktere slibovala.
Ke konceptu "zero" (ktery mj. maji vsichni) ji McLaren netlacil, ambiciozni Honda nadsene souhlasila s tim, ze to zvladne.
PR nikdo nekritizuje - je normalni, ze si souperi do sebe rypnout, a Helmut Marko to s sirokym usmevem dela casto a vetsina v padoku (ale i nasich ctenaru) dobre vi, ze jeho vyroky je treba brat s rezervou.
Trvani na exkluzivite - McLaren by nebyl proti, v te dobe jeji motory nikdo nechtel.
Po zlepseni v roce 2016 prislo o rok pozdeji totalni selhani Hondy, kdy uz od McLarenu mela obrovskou svobodu, mohli si v oblasti sasi rici, o co chteli - to by pro ne ve Wokingu udelali. Jenze prisel fail, krome spolehlivosti sel dolu se zmenou konceptu i vykon - sasi pritom bylo vybrone. Honda to nezvladala ani manazersky. McLaren se s ni musel rozejit, duvera byla narusena, ale taky z obch. hlediska pokracovani nemohlo pokracovat. Po bitve je ted ale kazdy generalem.
Honda se poucila, ted ji to konecne slape, z toho mame, myslim, vsichni radost. Ale tvrdit, ze za neuspech mohl McLaren, to muze jen clovek, ktery ma mizernou pamet, neumi cist nebo ma radost z toho, ze siri bludy. Zadnou velkou chybu tehdy neudelal.-
Kaša
12:31 01.08.2019 82.142.123.XXXKrásně napsáno a to člověkem který má a měl i informace trochu ze zákulisí.
Jasně že chyba je často na obou stranách (manželka i tchýně ), ale u Hondy a McL bych to viděl max. na 80: 20 (spíše 90:10).
Ono třeba (jestli si to pamatuju dobře), tak velký tlak dělal na Hondu Alonso, a to si ho Honda vydupala a platila, že?
A dnes legendární vyjádření Alonsa "no powes, no reliability" nebo "GP2 engine" velice názorně (ikdyž krutě) ukazovali na úroveň tehdejších motorů Hondy.
To že to Honda už dnes napravila a částečně dohnala konkurenci je o něčem jiném než tehdejší úroveň s McL.-
Fanda.LH
09:11 02.08.2019 83.240.61.XXXJá bych to viděl na 100:0 v neprospěch Hondy... To co předváděli bylo absolutně nedůstojné... Dalo by se pochopit, že budou mít horší spolehlivost nebo horší výkon... Dalo by se pochopit, že budou znatelně ztrácet v 1. roce... Ale oni byli daleko za jakoukoli hranou a co je nejhorší, fakticky nedělali žádný progress...
Za co byla Honda chválena, to byla totální zoufalost... Chválit tým s jezdeckým složením dvou mistrů světa, velkým rozpočtem, že dojeli na bodech... ? Total katastrofa... A nejsmutnější je fakt, že místo toho aby si Mclaren finančně polepšil / stabilizoval se jako tovární tým, tak na tom prodělal kalhoty... Protože co Honda přispěla, tak o to přišli díky propadu v PK a nakonec museli přejít na horší PJ od Renaultu, ačkoli před ní měli špičkový Mercedes...-
-
Fanda.LH
16:39 02.08.2019 83.240.61.XXXProblém je, že situace byla taková, že do nové hybridní éry naskočil dobře jen Mercedes, ostatní ztráceli a nebyli schopni splnit nároky na výkon, spolehlivost apod... Nicméně Renault i Ferrari postavili zkrátka špatný motor, který měl občas problémy... To co předvedla Honda je daleko za nimi...-
Mike17
17:26 02.08.2019 46.135.86.XXXAž na poslední větu souhlas. Ferrari se z té tragédie dostalo v roce 2017. Renault částečně až loni na podzim, úplně letos. A Honda letos. Když vezmeš v úvahu to, že začali o rok a půl později, je ta tragédie s Renaultem plně srovnatelná. Její výkony odpovídat tomu, co předváděl Renault o rok a půl dřív. Teď už dohnali skoro i ten rok a půl. Proto mne zajímaly ty procenta, kterým ses vyhnul. -
-
-
-
Petr Hloušek
18:31 02.08.2019 194.79.55.XXXnikdy žádný vztah nekrachl s podílem viny 100:0, to je jen zaslepenost fanoušků-
Fanda.LH
22:59 02.08.2019 83.240.61.XXXV tomto případě tomu tak je... Pokud si objednáš produkt a dodavatel ti ho nedodá nebo ti ho dodá ve stavu, kdy je nepoužitelný, tak je to jen jeho chyba... Kdyby ta tragédie trvala 1 rok... Ale trvala celé 3 roky, zabito neuvěřitelné množství talentu, času, zdrojů v Mclarenu... Já to opravdu vnímám jako obrovskou tragédii, ze které se třeba už Mclaren nikdy nemusí vyhrabat...
-
-
-
-
-
GRAHAM
12:53 01.08.2019 77.236.218.XXXJuras debata je o tom, jak na tom byl motor. A ten byl prostě první tři roky hodně špatnej. Nechtěl by ho nikdo.... A že jsi dodnes nepochopil co znamená ZERO není náš problém. Nedojde ti to nikdy.....jsme s tím usmířeni.
PS : Kolik říkal Boulier Ronu Dennisovi že bude trvat Hondě než bude konkurence-schopná ? Pět let.... měl -+ pravdu.-
Miroslav D.
20:28 01.08.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
Miroslav D.
07:31 02.08.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 3.11.2024
GP Brazílie71 kol (305.879km)
Autodromo Carlos Pace
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek