DISKUZE K ČLÁNKU Tisíc koní u Renaultu - ano či ne? Taffin vysvětluje, vyjadřuje se i konkurence

Renault v Německu uvedl, že se mu už se svou pohonnou jednotkou podařilo na dráze překonat magickou hranici 1000 koní (736 kW). Co na to říkají soupeři?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Tisíc koní u Renaultu - ano či ne? Taffin vysvětluje, vyjadřuje se i konkurence

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 96, poslední 28.08.2019 09:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr Hloušek (Hlasovalo 6 lidí) 31.07.2019 17:37
omyl, Verstappen by byl 2 kdyby ho Vettel… »
» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 31.07.2019 17:36
No já si myslím, že by Mercedes double v… »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 01.08.2019 09:18
A přitom McLaren za to vůbec nemohl. Je zajímavé,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • fogy

    fogy

    158.193.80.XXX
    Nuž v Renaulte majú ten istý problém ako u Ferrari, motor už dosiahol potrebný výkon, ale sa im nedarí postaviť auto s dobrým prítlakom a aerodynamicky čisté ako Red Bull a to je tá najväčšia chyba ! No uvidíme v nedeľu ? 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    81.19.11.XXX
    Špičkový kvalifikační výkon a i race výkon PJ R je jedno z mála pozitiv počínání automobilky. Ostatní věci jako je spolehlivost PJ a kvalita šasi dost pokulhává.
    Držím pěsti, ať se to brzy zlepší, ale moctomu nevěřím. Tým potřebuje impuls výměnou Cyrila, potřebuje méně hustou atmosféru a čas ke zlepšení. Myslím, že by se kluci měli zaměřit plně na příští sezónu, aby ke slibovanému opětovnému navýšení výkonu PJ postavili i dobrý monopost. Jinak se mohou rozloučit s Riccim a Hulkem... návrat pilotů typu Palmer opravdu není nic, co by tovární tým chtěl.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    O těch motorech to jsou zajímavé debaty, ale nakonec úplně oničem.
    Vypadá to že Ferrari je trošku výkonnější jak Mercedes ale méně spolehlivé, a dvojice Renault a Honda už jsou konečně dost blízko nim že to nedělá zásadní rozdíl.
    A rozdíl mezi Renaultem a Hondou bude tak malý, že to není ani třeba řešit. 03 18
    Jsem rád za to že se to tak srovnalo, ale naprosto mě u některých udivuje, že když se konečně Honda dotáhla na zbytek světa, tak se najednou zapomíná na jejich až diletantské záčátky s McL, a to se právě svaluje hodně na McL.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      A přitom McLaren za to vůbec nemohl. Je zajímavé, jak lidé rychle zapomínají.

      + 5 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        176.97.15.XXX
        To si dovolim nesouhlasit.
        Z pohledu ciste vyroby motoru samozdrejme McLaren za nic nemohl.
        Ovsem konstrukce soucasneho monopostu F1 je uz dlouho komplexni prace pri ktere musi uzce spolupracovat konstrukteri sasi (podvozku), aerodynamici a konecne motorari. S prichodem hybridnich motoru se komplexnost stavby monopostu jeste umocnila. Ne nahodou dominuje soucasne ere hybridu Mercedes. Tym provozovavy automobilkou s komplexnim zazemim. Ne nahodou jsou v podstate celou eru v top 3 prakticky porad Mercedes, Ferrari a Redbull.
        Mclaren mel teoreticky vsechny (tedy temer vsechny, par veci kde nebylo vsechno na nejvyssi urovni se najde) predpoklady (po spojeni s Hondou) k tomu aby z top 3 udelal top 4.
        Mclaren se dopustil 2 zakladnich chyb:
        1. Prave on mel byt tim kdo bude krotit prehnane ambice od prvni sezony, Honda vstupovala do F1 s velkym mankem ve vyvoji hybridniho motoru a na zacatku mela dostat prvni rok moznost postavit konzervativni motor a testovat. Pak teprve meli stavet koncept "zero".
        2. V dobe omezeneho testovani byla chyba trvat na exkluzivite a tahnout vyvoj pouze s daty ze dvou aut...v pripade navratu Hondy by byla nejrychlejsi cesta mit dva poradne tymy ktere svym potencialem a zpetnou vazbou zrychlili vyvoj zcela urcite.

        Podle me McLaren propasl sanci na to udrzet se mezi top tymy...jakkoliv to neni jen jeho chyba...prirozene Honda ma svuj podil.
        Nicmene nyni je videt ze Honde to trvalo, ale na konkurenceschopnou uroven uz se dostala.

        PR je dnes " normalni"...to ze Redbull nyni vyuziva soucasnych vysledku ke sve propagaci (a Honda tez) je prece logicky.

        Podle me ten kdo nechce uznat podil viny McLarenu (myslim hlavne vas fanousky) dela prave tu zasadni chybu...v McLarenu zjevne probehlo zemetreseni a nyni je to videt...takze neco tam bylo zjevne spatne.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          "Prehnane" ambice (vitezit) maji vsichni, u McLarenu se vzdy hovorilo o stredne-dobem horizontu, nikoliv o pristi ci popristi sezone. Honda jen slibovala a neplnila - nenainvestovala penize, ktere slibovala.
          Ke konceptu "zero" (ktery mj. maji vsichni) ji McLaren netlacil, ambiciozni Honda nadsene souhlasila s tim, ze to zvladne.
          PR nikdo nekritizuje - je normalni, ze si souperi do sebe rypnout, a Helmut Marko to s sirokym usmevem dela casto a vetsina v padoku (ale i nasich ctenaru) dobre vi, ze jeho vyroky je treba brat s rezervou.
          Trvani na exkluzivite - McLaren by nebyl proti, v te dobe jeji motory nikdo nechtel.
          Po zlepseni v roce 2016 prislo o rok pozdeji totalni selhani Hondy, kdy uz od McLarenu mela obrovskou svobodu, mohli si v oblasti sasi rici, o co chteli - to by pro ne ve Wokingu udelali. Jenze prisel fail, krome spolehlivosti sel dolu se zmenou konceptu i vykon - sasi pritom bylo vybrone. Honda to nezvladala ani manazersky. McLaren se s ni musel rozejit, duvera byla narusena, ale taky z obch. hlediska pokracovani nemohlo pokracovat. Po bitve je ted ale kazdy generalem.
          Honda se poucila, ted ji to konecne slape, z toho mame, myslim, vsichni radost. Ale tvrdit, ze za neuspech mohl McLaren, to muze jen clovek, ktery ma mizernou pamet, neumi cist nebo ma radost z toho, ze siri bludy. Zadnou velkou chybu tehdy neudelal.

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Krásně napsáno a to člověkem který má a měl i informace trochu ze zákulisí. 01

            Jasně že chyba je často na obou stranách (manželka i tchýně 18), ale u Hondy a McL bych to viděl max. na 80: 20 (spíše 90:10).

            Ono třeba (jestli si to pamatuju dobře), tak velký tlak dělal na Hondu Alonso, a to si ho Honda vydupala a platila, že? 13
            A dnes legendární vyjádření Alonsa "no powes, no reliability" nebo "GP2 engine" velice názorně (ikdyž krutě) ukazovali na úroveň tehdejších motorů Hondy.
            To že to Honda už dnes napravila a částečně dohnala konkurenci je o něčem jiném než tehdejší úroveň s McL.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.61.XXX
              Já bych to viděl na 100:0 v neprospěch Hondy... To co předváděli bylo absolutně nedůstojné... Dalo by se pochopit, že budou mít horší spolehlivost nebo horší výkon... Dalo by se pochopit, že budou znatelně ztrácet v 1. roce... Ale oni byli daleko za jakoukoli hranou a co je nejhorší, fakticky nedělali žádný progress...

              Za co byla Honda chválena, to byla totální zoufalost... Chválit tým s jezdeckým složením dvou mistrů světa, velkým rozpočtem, že dojeli na bodech... ? Total katastrofa... A nejsmutnější je fakt, že místo toho aby si Mclaren finančně polepšil / stabilizoval se jako tovární tým, tak na tom prodělal kalhoty... Protože co Honda přispěla, tak o to přišli díky propadu v PK a nakonec museli přejít na horší PJ od Renaultu, ačkoli před ní měli špičkový Mercedes...

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Souhlasím v procentech spíš s Kašou. 0% tam ze strany Mclarenu je hodně málo. Nicméně by mne zajímalo, jak to pak vidíš s těmi procenty u dvojice RenaultxRB. 03

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.61.XXX
                  Problém je, že situace byla taková, že do nové hybridní éry naskočil dobře jen Mercedes, ostatní ztráceli a nebyli schopni splnit nároky na výkon, spolehlivost apod... Nicméně Renault i Ferrari postavili zkrátka špatný motor, který měl občas problémy... To co předvedla Honda je daleko za nimi...

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    46.135.86.XXX
                    Až na poslední větu souhlas. Ferrari se z té tragédie dostalo v roce 2017. Renault částečně až loni na podzim, úplně letos. A Honda letos. Když vezmeš v úvahu to, že začali o rok a půl později, je ta tragédie s Renaultem plně srovnatelná. Její výkony odpovídat tomu, co předváděl Renault o rok a půl dřív. Teď už dohnali skoro i ten rok a půl. Proto mne zajímaly ty procenta, kterým ses vyhnul. 03

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      83.240.61.XXX
                      Honda byla tragická po celou dobu působení u MCl... Výsledky hovoří za vše... RB dokázal s Renaultem vyhrát, Mclaren byl rád za body...

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        V tom případě je teď asi Honda o třídu lepší než Renault. RB vyhrává a Mclaren je rád za body. 03

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
              • Petr Hloušek

                Petr Hloušek

                194.79.55.XXX
                nikdy žádný vztah nekrachl s podílem viny 100:0, to je jen zaslepenost fanoušků

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.61.XXX
                  V tomto případě tomu tak je... Pokud si objednáš produkt a dodavatel ti ho nedodá nebo ti ho dodá ve stavu, kdy je nepoužitelný, tak je to jen jeho chyba... Kdyby ta tragédie trvala 1 rok... Ale trvala celé 3 roky, zabito neuvěřitelné množství talentu, času, zdrojů v Mclarenu... Já to opravdu vnímám jako obrovskou tragédii, ze které se třeba už Mclaren nikdy nemusí vyhrabat...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Juras debata je o tom, jak na tom byl motor. A ten byl prostě první tři roky hodně špatnej. Nechtěl by ho nikdo.... A že jsi dodnes nepochopil co znamená ZERO není náš problém. Nedojde ti to nikdy.....jsme s tím usmířeni. 12

          PS : Kolik říkal Boulier Ronu Dennisovi že bude trvat Hondě než bude konkurence-schopná ? Pět let.... měl -+ pravdu. 12

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Miroslav D.

        Miroslav D.

        194.228.59.XXX
        Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama