DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily

Monoposty F1 jsou díky obrovským pokrokům v oblasti pohonných jednotek energeticky efektivnější, než průměrné elektromobily. Jejich účinnost již překonala 45 %, o významu tohoto úspěch žel televize mlčí a moc se o něm nepíše.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 58, poslední 12.04.2016 18:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 18 lidí) 08.04.2016 13:39
Ale chvíli to trvalo, než se to vrátilo. Tady to… »
» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 08.04.2016 12:51
Všechno nové je z počátku drahé. Až se to začne… »
» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 08.04.2016 13:17
Celkem chápu co myslíš, ale je to jen otázka času… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Upřímně, přesná čísla neznám. Ale vzhledem k tomu, že se na tom maká přes 50 let v Rusku, USA, Japonsku i Evropě a že každá z těch stran na to má nějaké výzkumné zařízení, tak daleko od pravdy fakt nebudu. 03
                  Tak srovnávaly se tu motory s elektrárnami. Tak s čím to mám srovnávat, aby to nebylo úsměvné?

                  + 4 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Duncan66

                    Duncan66

                    89.29.32.XXX
                    ze se na necem "maka" muze taky znamenat, ze tri teoreticti fyzici dumaji, cumi na prazdnou tabuli a obcas neco sesmoli. 13
                    Pokud by na ten vyzkum padly penize v objemu, ktery zminujes, tak jsme jednoduse ve vyvoji minimalne o 25 let dopredu a uz bychom pomalu dokoncovali prvni zkusebni prototyp fuzni elektrarny. Ale to bude prave nejdrive kolem roku 2050 a to jeste pouze pokud se na to najdou finance a ochota vladnoucic garnitur. 03

                    + 1 / − 6

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Jo může. Pokud si dobře pamatuju, tak v Rusku mají v Dubně velký komplex už někdy od konce 50-tých let, napájený vlastní elektrárnou. Tohle fakt nejsou zařízení s 5-ti vědci a vrátným. 03
                      Podle mne to ještě pár desítek let potrvá, než se to udělá efektivní a postaví se elektrárna srovnatelná štěpnými. Ale pak... Vodík je nejběžnější prvek ve vesmíru, tudíž v podstatě nekonečné zásoby energie. 04

                      + 4 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Duncan66

                        Duncan66

                        89.29.32.XXX
                        No tak zatim zustanme na Zemi, moc dobre si neumim predstavit, jak bys ho tezil z nitra Slunce ci z nitra Jupiteru.
                        Abys ziskal vodik, musis spotrebovat energii, napr. elektrolyzou vody. A to je proces silne neekonomicky. Ono to neni tak jednoduche, jak to na prvni pohled vypada.

                        + 0 / − 5

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Nidko netvrdí, že je to jednoduché. Ale:
                          1. Vodíku máme na miliony let dost na Zemi. Než přijdeme o 1%, budeme schopni ho dovážet třeba z toho Jupiteru (nebo Marsu, Venuše, asteroidů, komet...)
                          2. Z fúze získáš tak obrovské množství energie, že je proti tomu elektrolýza v podstatě nulová položka. Energie potřebná k rozložení molekuly vody na H a O je jen zlomkem procenta energie uvolněné sloučením 2 jader vodíku. Jen tu technologii vychytat, aby se ta uvolněná energie dala převést na energii elektrickou. 03

                          + 3 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                • ladys

                  ladys

                  188.120.207.XXX
                  Jenom iter je za 10mld.E výstavba. Když to půjde dle zozpočtu. Jenom u nás jsou dvě zařízení a na luft to neběháI

                  + 1 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        Stejne jako kdyz rekne, ze se osobaky zasekly na 30%. Jen zapomnel rict, ze motor F1 stoji tisickrat vice, nez motor v osobnim aute. Typicka "zemanovka". Reknu A, ale to zcela zasadni B uz tak nejak opomenu sdelit 17

        + 0 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Promiň, ale kolik ty motory stojí se tu mluvilo řekl bych cekem dost. Nikdo to sdělit neopomněl. 03

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            89.29.32.XXX
            Ale proc bych mel byt tedy sokovany, ze tisickrat drazsi technologie je lepsi? Sokovany bych naopak byl, kdyby lepsi nebyla. Ze lepsi bude je tak nejak automaticke a i kazdemu laikovi jasne.

            + 2 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Nepřeháněj. Nikdo netvrdí, že máš být šokovaný. Pouze je to zajímavá informace. 03

              + 4 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                Duncan66

                89.29.32.XXX
                Když vezmete v úvahu, že silniční auta v posledních 50 letech zakrněla u 30 %, tak to zkrátka bere dech," pokračuje Lowe.
                Zdroj: [odkaz na stránku]

                To je neco podobneho, jako kdyby nekdo dostal na vystavbu domu milion a druhy miliardu a potom bys rekl, no podivejte se na ten dum za miliardu, jak on je energeticky sobestacny, pohodlny a technologicky na urovni. Kdyz to srovnate s tim domem za milion, tak to proste bere dech. 03

                + 4 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • armyk

        armyk

        212.10.82.XXX
        No, využívají právě ten odpad, výfukové plyny a kinetickou energii, kterou prostě doteď auta nezužitkovaly. Není problém dosáhnout takové efektivity i v elektrárně, ale tam se jede na ekonomickou efektivitu...

        + 1 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Pokud se bavíme o spalovacích elektrárnách, pak přesnou účinnost neznám, ale teplo se rozvádí to tepláren v okolí. Samozřejmě ne všechno a ztráty tam přirozeně jsou a budou. Ale jak v článku psali, jde o srovnání s běžnou zemí (mix různých typů elektráren). 03

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • ladys

            ladys

            188.120.207.XXX
            Teplárna je zařízení kde se teplo vyrábí, ale chápu jak jsi to myslel.
            Pokud se někdo chce zabývat porovnáváním, musel by vzít v úvahu už energetickou náročnost na výrobu provoz a likvidaci, pak se dá něco porovnávat

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001924

    uzivatel001924

    178.17.92.XXX
    Zajímavé, ale ještě jsem neslyšel že by se někomu závod líbil díky efektivitě.

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      jj, kdyby neco takoveho meli v LeMans 24 hodin, takze by auta proste nemusela tak casto tankovat, tak by to melo smysl, proste by to pomohlo vyhrat zavod. Ale v F1 se zmensila nadrz o 50%, ale auta jsou o metrak a vic tezsi tak jako tak.

      + 2 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • ladys

        ladys

        188.120.207.XXX
        A oni to nemají?? Využívají i hodně podobné řešení-Porsche.
        I proto by asi VW nemělo problém v F1

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama