DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily
Monoposty F1 jsou díky obrovským pokrokům v oblasti pohonných jednotek energeticky efektivnější, než průměrné elektromobily. Jejich účinnost již překonala 45 %, o významu tohoto úspěch žel televize mlčí a moc se o něm nepíše.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
14:02 08.04.2016 93.99.87.XXXUpřímně, přesná čísla neznám. Ale vzhledem k tomu, že se na tom maká přes 50 let v Rusku, USA, Japonsku i Evropě a že každá z těch stran na to má nějaké výzkumné zařízení, tak daleko od pravdy fakt nebudu.
Tak srovnávaly se tu motory s elektrárnami. Tak s čím to mám srovnávat, aby to nebylo úsměvné?-
Duncan66
14:08 08.04.2016 89.29.32.XXXze se na necem "maka" muze taky znamenat, ze tri teoreticti fyzici dumaji, cumi na prazdnou tabuli a obcas neco sesmoli.
Pokud by na ten vyzkum padly penize v objemu, ktery zminujes, tak jsme jednoduse ve vyvoji minimalne o 25 let dopredu a uz bychom pomalu dokoncovali prvni zkusebni prototyp fuzni elektrarny. Ale to bude prave nejdrive kolem roku 2050 a to jeste pouze pokud se na to najdou finance a ochota vladnoucic garnitur.-
Mike17
14:20 08.04.2016 93.99.87.XXXJo může. Pokud si dobře pamatuju, tak v Rusku mají v Dubně velký komplex už někdy od konce 50-tých let, napájený vlastní elektrárnou. Tohle fakt nejsou zařízení s 5-ti vědci a vrátným.
Podle mne to ještě pár desítek let potrvá, než se to udělá efektivní a postaví se elektrárna srovnatelná štěpnými. Ale pak... Vodík je nejběžnější prvek ve vesmíru, tudíž v podstatě nekonečné zásoby energie.-
Duncan66
14:25 08.04.2016 89.29.32.XXXNo tak zatim zustanme na Zemi, moc dobre si neumim predstavit, jak bys ho tezil z nitra Slunce ci z nitra Jupiteru.
Abys ziskal vodik, musis spotrebovat energii, napr. elektrolyzou vody. A to je proces silne neekonomicky. Ono to neni tak jednoduche, jak to na prvni pohled vypada.-
Mike17
14:42 08.04.2016 93.99.87.XXXNidko netvrdí, že je to jednoduché. Ale:
1. Vodíku máme na miliony let dost na Zemi. Než přijdeme o 1%, budeme schopni ho dovážet třeba z toho Jupiteru (nebo Marsu, Venuše, asteroidů, komet...)
2. Z fúze získáš tak obrovské množství energie, že je proti tomu elektrolýza v podstatě nulová položka. Energie potřebná k rozložení molekuly vody na H a O je jen zlomkem procenta energie uvolněné sloučením 2 jader vodíku. Jen tu technologii vychytat, aby se ta uvolněná energie dala převést na energii elektrickou.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Duncan66
13:50 08.04.2016 89.29.32.XXXKdyž vezmete v úvahu, že silniční auta v posledních 50 letech zakrněla u 30 %, tak to zkrátka bere dech," pokračuje Lowe.
Zdroj: [odkaz na stránku]
To je neco podobneho, jako kdyby nekdo dostal na vystavbu domu milion a druhy miliardu a potom bys rekl, no podivejte se na ten dum za miliardu, jak on je energeticky sobestacny, pohodlny a technologicky na urovni. Kdyz to srovnate s tim domem za milion, tak to proste bere dech.
-
-
-
-
-
-
Mike17
13:49 08.04.2016 93.99.87.XXXPokud se bavíme o spalovacích elektrárnách, pak přesnou účinnost neznám, ale teplo se rozvádí to tepláren v okolí. Samozřejmě ne všechno a ztráty tam přirozeně jsou a budou. Ale jak v článku psali, jde o srovnání s běžnou zemí (mix různých typů elektráren). -
-
-
-
-
uzivatel001924
10:48 08.04.2016 178.17.92.XXXZajímavé, ale ještě jsem neslyšel že by se někomu závod líbil díky efektivitě. -
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek