DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily

Monoposty F1 jsou díky obrovským pokrokům v oblasti pohonných jednotek energeticky efektivnější, než průměrné elektromobily. Jejich účinnost již překonala 45 %, o významu tohoto úspěch žel televize mlčí a moc se o něm nepíše.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 58, poslední 12.04.2016 18:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 18 lidí) 08.04.2016 13:39
Ale chvíli to trvalo, než se to vrátilo. Tady to… »
» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 08.04.2016 12:51
Všechno nové je z počátku drahé. Až se to začne… »
» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 08.04.2016 13:17
Celkem chápu co myslíš, ale je to jen otázka času… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

TarAg

TarAg

90.176.62.XXX
Ad. Účinnost uhelných elektráren
Dneska mají moderní uhelné elektrárny účinnost přeměny energie z uhlí na elektřinu skoro 50%. Pokud se započte odpadní teplo využité vytápění, dostaneme se na cca 90-95%. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/Aved%C3%B8re_Power_Station

+ 3 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ano, ale to jsou situace, ze kterých hybridy těží (rekuperace energie z brždění)

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
A zivotnost baterii....

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Setrvacna sila ma svou roli, ale u F1 bohuzel negativni....

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
To je mozna pravda, ale tech 200 kW spotrebuje turbo a rekuperovat pres mguh zacne, az ve chvíli, kdy by se normalne oteviral waste-gate ventil....

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ikdyž na valivý odpor a tření v ložoscích hmotnost vliv má, tak největší sílou, na kterou motor potřebuješ je aerodynamický odpor. A u toho hmotnost nehraje žádnou roli. Na druhé straně působí setrvačná síla, kterou také někdy využiješ a kde má hmotnost pozitivní roli.
Nevyužiješ všechny výfukové plyny, ale nějaké rozhodně ano. Nevím jistě, jestli to vykompenzuje vyší valivý odpor, jestli ho daleko překoná nebo vykompenzuje částečně. Nicméně vidět jen valivý odpor je poloviční vnímání.
Neznám moc lidí, co používají auta povětšinou na cesty do CHorvatska, případně další dlouhé cesty po dálnicích. Většinou si lidé kupují auta i pro běžné ježdění po městech nebo do sousedních měst. A tam pak není co řešit. Jediné, co mluví zatím proti je cena vozu.

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Vetší hmotnost vadi i pri pohybu na rovině, vetší valivý odpor pneumatik a lozisek v nabojich kol. Na dálnici asi tezko, tak vsechny vyfukove plyny vyuzijes na praci turba...hybrid ma smysl jenom pri stylu brzda-plyn.

+ 5 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Jenže při konstantní rychlosti po rovině ti ta hmotnost nevadí. Ta vadí, když pořád zrychluješ, pak je vliv hmotnosti obrovský. A pokud zrychluješ, zákonitě musíš i brzdit. 03
Každopádně větším přínosem je Airwarem zmíněná rekuperace výfukových plynů. Ty produkuješ i na dálnici. 03

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Bohuš R.

Bohuš R.

91.127.175.XXX
Ako vies, ze sa nevratia. Ropa ani uhlie pri dnesnom sposobe zivota tu vecne nebude. Si si 100% isty, ze o 10 rokov nebude stat liter benzinu 2 alebo 3 eura? Co si natankujes do auta za 20 rokov ked sa ropa vytazi? Niekedy mozno rentabilne nebudu za cely zivot ale mozno budu jednym z mala vychodisk dodavok energie

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
No nejsem si úplně jistý, že vozy jako Porsche 919, LaFerrari apod jsou zrovna dělané na to, aby firmám snížily statistiky emisí.
Ale samozřejmě obecně zavádění turba a hybridů do výroby s tím souvisí. Stejně je ovšem přímá úměrnost mezi emisemi a spotřebou. 03

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000513

uzivatel000513

90.180.166.XXX
když vám dotoho vstoupím. hlavní duvod proč ferrari a podobní mají hybridy a turba je ten že musí plnit čimdal víc ostre emisní limity. a samo ferrari po zavedění turba nepřimo řeklo že to je v podstatě na hovno ale že to dělat musejí.

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
kazdopadne na trase by to bylo ucinny, jako normalni turbo s primym vstrikem...

+ 5 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Ale to je snad stara znama vec, ze turbo zvysuje ucinnost vyuzitim termodynamicke energie vyfukovych plynu. Myslel jsem rekuperaci a baterie, mohou pomoct ve meste ale kdyz pojedete treba na dovolenou do chorvatska, tak vám pomuze prvnich 30 km a potom si povezete zbytecných 100kg zavazadel....

+ 4 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.128.XXX
Obávám se že jste trochu zaspal... ano z brždění se také rekuperuje, ale celkem málo, většina energie získaná z rekuperace jde na vrub teplých plynů které dříve vycházeli z výfuku bez účinku. Dnes tohle teplo (řádově 900 stupňů celsia) přináší u vozu Formule 1 cca. 200 kW špičkového výkonu.

+ 10 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Jediny, co muze byt pro normalni auta uzitecny, tak vyvoj primyho vstrikovani, protoze s tim jsou porad jeste problemy....

+ 7 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Tady se nejak pozapomnelo, ze ta skvela ucinost skoro 50% je dosahovana na okruzich, kde se jede stylem brzda-plyn a je z ceho rekuperovat...Nechte jet f1 50 km po dálnici a na konci testu by me zajimala ucinnost...asi vic, nez 30% by to nebylo a vezla by si nejakych 100kg balastu k nicemu 05

+ 9 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Máš pravdu, špatně jsem se vyjádřil. 03

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
ladys

ladys

188.120.207.XXX
A oni to nemají?? Využívají i hodně podobné řešení-Porsche.
I proto by asi VW nemělo problém v F1

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
ladys

ladys

188.120.207.XXX
Teplárna je zařízení kde se teplo vyrábí, ale chápu jak jsi to myslel.
Pokud se někdo chce zabývat porovnáváním, musel by vzít v úvahu už energetickou náročnost na výrobu provoz a likvidaci, pak se dá něco porovnávat

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
ladys

ladys

188.120.207.XXX
Jenom iter je za 10mld.E výstavba. Když to půjde dle zozpočtu. Jenom u nás jsou dvě zařízení a na luft to neběháI

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama