DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily
Monoposty F1 jsou díky obrovským pokrokům v oblasti pohonných jednotek energeticky efektivnější, než průměrné elektromobily. Jejich účinnost již překonala 45 %, o významu tohoto úspěch žel televize mlčí a moc se o něm nepíše.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
TarAg
18:30 12.04.2016 90.176.62.XXX
Ad. Účinnost uhelných elektráren
Dneska mají moderní uhelné elektrárny účinnost přeměny energie z uhlí na elektřinu skoro 50%. Pokud se započte odpadní teplo využité vytápění, dostaneme se na cca 90-95%. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/Aved%C3%B8re_Power_Station
Dneska mají moderní uhelné elektrárny účinnost přeměny energie z uhlí na elektřinu skoro 50%. Pokud se započte odpadní teplo využité vytápění, dostaneme se na cca 90-95%. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/Aved%C3%B8re_Power_Station
Mike17
12:37 10.04.2016 93.99.87.XXX
Ikdyž na valivý odpor a tření v ložoscích hmotnost vliv má, tak největší sílou, na kterou motor potřebuješ je aerodynamický odpor. A u toho hmotnost nehraje žádnou roli. Na druhé straně působí setrvačná síla, kterou také někdy využiješ a kde má hmotnost pozitivní roli.
Nevyužiješ všechny výfukové plyny, ale nějaké rozhodně ano. Nevím jistě, jestli to vykompenzuje vyší valivý odpor, jestli ho daleko překoná nebo vykompenzuje částečně. Nicméně vidět jen valivý odpor je poloviční vnímání.
Neznám moc lidí, co používají auta povětšinou na cesty do CHorvatska, případně další dlouhé cesty po dálnicích. Většinou si lidé kupují auta i pro běžné ježdění po městech nebo do sousedních měst. A tam pak není co řešit. Jediné, co mluví zatím proti je cena vozu.
Nevyužiješ všechny výfukové plyny, ale nějaké rozhodně ano. Nevím jistě, jestli to vykompenzuje vyší valivý odpor, jestli ho daleko překoná nebo vykompenzuje částečně. Nicméně vidět jen valivý odpor je poloviční vnímání.
Neznám moc lidí, co používají auta povětšinou na cesty do CHorvatska, případně další dlouhé cesty po dálnicích. Většinou si lidé kupují auta i pro běžné ježdění po městech nebo do sousedních měst. A tam pak není co řešit. Jediné, co mluví zatím proti je cena vozu.
Mike17
11:52 10.04.2016 93.99.87.XXX
Jenže při konstantní rychlosti po rovině ti ta hmotnost nevadí. Ta vadí, když pořád zrychluješ, pak je vliv hmotnosti obrovský. A pokud zrychluješ, zákonitě musíš i brzdit.
Každopádně větším přínosem je Airwarem zmíněná rekuperace výfukových plynů. Ty produkuješ i na dálnici.
Každopádně větším přínosem je Airwarem zmíněná rekuperace výfukových plynů. Ty produkuješ i na dálnici.
Bohuš R.
11:23 10.04.2016 91.127.175.XXX
Ako vies, ze sa nevratia. Ropa ani uhlie pri dnesnom sposobe zivota tu vecne nebude. Si si 100% isty, ze o 10 rokov nebude stat liter benzinu 2 alebo 3 eura? Co si natankujes do auta za 20 rokov ked sa ropa vytazi? Niekedy mozno rentabilne nebudu za cely zivot ale mozno budu jednym z mala vychodisk dodavok energie
Mike17
11:02 10.04.2016 93.99.87.XXX
No nejsem si úplně jistý, že vozy jako Porsche 919, LaFerrari apod jsou zrovna dělané na to, aby firmám snížily statistiky emisí.
Ale samozřejmě obecně zavádění turba a hybridů do výroby s tím souvisí. Stejně je ovšem přímá úměrnost mezi emisemi a spotřebou.
Ale samozřejmě obecně zavádění turba a hybridů do výroby s tím souvisí. Stejně je ovšem přímá úměrnost mezi emisemi a spotřebou.
uzivatel000513
00:41 10.04.2016 90.180.166.XXX
když vám dotoho vstoupím. hlavní duvod proč ferrari a podobní mají hybridy a turba je ten že musí plnit čimdal víc ostre emisní limity. a samo ferrari po zavedění turba nepřimo řeklo že to je v podstatě na hovno ale že to dělat musejí.
Libor P.
15:10 09.04.2016 89.190.61.XXX
Ale to je snad stara znama vec, ze turbo zvysuje ucinnost vyuzitim termodynamicke energie vyfukovych plynu. Myslel jsem rekuperaci a baterie, mohou pomoct ve meste ale kdyz pojedete treba na dovolenou do chorvatska, tak vám pomuze prvnich 30 km a potom si povezete zbytecných 100kg zavazadel....
airwar1939
13:45 09.04.2016 176.74.128.XXX
Obávám se že jste trochu zaspal... ano z brždění se také rekuperuje, ale celkem málo, většina energie získaná z rekuperace jde na vrub teplých plynů které dříve vycházeli z výfuku bez účinku. Dnes tohle teplo (řádově 900 stupňů celsia) přináší u vozu Formule 1 cca. 200 kW špičkového výkonu.
Libor P.
22:29 08.04.2016 89.190.61.XXX
Tady se nejak pozapomnelo, ze ta skvela ucinost skoro 50% je dosahovana na okruzich, kde se jede stylem brzda-plyn a je z ceho rekuperovat...Nechte jet f1 50 km po dálnici a na konci testu by me zajimala ucinnost...asi vic, nez 30% by to nebylo a vezla by si nejakych 100kg balastu k nicemu
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek