DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily

Monoposty F1 jsou díky obrovským pokrokům v oblasti pohonných jednotek energeticky efektivnější, než průměrné elektromobily. Jejich účinnost již překonala 45 %, o významu tohoto úspěch žel televize mlčí a moc se o něm nepíše.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 58, poslední 12.04.2016 18:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 18 lidí) 08.04.2016 13:39
Ale chvíli to trvalo, než se to vrátilo. Tady to… »
» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 08.04.2016 12:51
Všechno nové je z počátku drahé. Až se to začne… »
» Mike17 (Hlasovalo 15 lidí) 08.04.2016 13:17
Celkem chápu co myslíš, ale je to jen otázka času… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • TarAg

    TarAg

    90.176.62.XXX
    Ad. Účinnost uhelných elektráren
    Dneska mají moderní uhelné elektrárny účinnost přeměny energie z uhlí na elektřinu skoro 50%. Pokud se započte odpadní teplo využité vytápění, dostaneme se na cca 90-95%. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/Aved%C3%B8re_Power_Station

    + 3 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    kazdopadne na trase by to bylo ucinny, jako normalni turbo s primym vstrikem...

    + 5 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Jediny, co muze byt pro normalni auta uzitecny, tak vyvoj primyho vstrikovani, protoze s tim jsou porad jeste problemy....

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor P.

    Libor P.

    89.190.61.XXX
    Tady se nejak pozapomnelo, ze ta skvela ucinost skoro 50% je dosahovana na okruzich, kde se jede stylem brzda-plyn a je z ceho rekuperovat...Nechte jet f1 50 km po dálnici a na konci testu by me zajimala ucinnost...asi vic, nez 30% by to nebylo a vezla by si nejakych 100kg balastu k nicemu 05

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      Obávám se že jste trochu zaspal... ano z brždění se také rekuperuje, ale celkem málo, většina energie získaná z rekuperace jde na vrub teplých plynů které dříve vycházeli z výfuku bez účinku. Dnes tohle teplo (řádově 900 stupňů celsia) přináší u vozu Formule 1 cca. 200 kW špičkového výkonu.

      + 10 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Libor P.

        Libor P.

        89.190.61.XXX
        Ale to je snad stara znama vec, ze turbo zvysuje ucinnost vyuzitim termodynamicke energie vyfukovych plynu. Myslel jsem rekuperaci a baterie, mohou pomoct ve meste ale kdyz pojedete treba na dovolenou do chorvatska, tak vám pomuze prvnich 30 km a potom si povezete zbytecných 100kg zavazadel....

        + 4 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Jenže při konstantní rychlosti po rovině ti ta hmotnost nevadí. Ta vadí, když pořád zrychluješ, pak je vliv hmotnosti obrovský. A pokud zrychluješ, zákonitě musíš i brzdit. 03
          Každopádně větším přínosem je Airwarem zmíněná rekuperace výfukových plynů. Ty produkuješ i na dálnici. 03

          + 5 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Libor P.

            Libor P.

            89.190.61.XXX
            Vetší hmotnost vadi i pri pohybu na rovině, vetší valivý odpor pneumatik a lozisek v nabojich kol. Na dálnici asi tezko, tak vsechny vyfukove plyny vyuzijes na praci turba...hybrid ma smysl jenom pri stylu brzda-plyn.

            + 5 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Ikdyž na valivý odpor a tření v ložoscích hmotnost vliv má, tak největší sílou, na kterou motor potřebuješ je aerodynamický odpor. A u toho hmotnost nehraje žádnou roli. Na druhé straně působí setrvačná síla, kterou také někdy využiješ a kde má hmotnost pozitivní roli.
              Nevyužiješ všechny výfukové plyny, ale nějaké rozhodně ano. Nevím jistě, jestli to vykompenzuje vyší valivý odpor, jestli ho daleko překoná nebo vykompenzuje částečně. Nicméně vidět jen valivý odpor je poloviční vnímání.
              Neznám moc lidí, co používají auta povětšinou na cesty do CHorvatska, případně další dlouhé cesty po dálnicích. Většinou si lidé kupují auta i pro běžné ježdění po městech nebo do sousedních měst. A tam pak není co řešit. Jediné, co mluví zatím proti je cena vozu.

              + 5 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Libor P.

        Libor P.

        89.190.61.XXX
        To je mozna pravda, ale tech 200 kW spotrebuje turbo a rekuperovat pres mguh zacne, az ve chvíli, kdy by se normalne oteviral waste-gate ventil....

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001924

    uzivatel001924

    178.17.92.XXX
    Elektrická auta nejsou budoucnost stejně jako spalovací motory. Elektromobily prosazují lidé , kteří se nemohou dostat k ropě. Spalovací motory nahradí něco lepšího. F1 by měla zůstat u staré klasiky a dále ji vylepšovat. Současné technologie nejsou stoprocentní a fanoušci na to nejsou připravení.

    + 5 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • fifo

    fifo

    213.94.78.XXX
    ucinnost je uzasna, ale. Zabudol dodat kolkonasobne je tato PJ drahsia ako stary spalovaci motor.
    Cize normalne benzinove auto s ich technologiou by nezralo 7 litrov benzinu ale 4,2. A nestalo by 20 000 eciek ale 120 000. A samozrejme muselo by mat specialne palivo (a mazivo) nie za 1 euro ale za 5 euro/liter.
    Parada, Paddy palec hore . 11

    + 5 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Všechno nové je z počátku drahé. Až se to začne vyrábět ve větších sériích, cena klesne. Jako u všeho. 03

      + 15 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        Cena klesne, ale kolik dekad bude trvat, nez se naklady na porizeni + naklady na provoz vyrovnaji dnesnim levnym technologiim? A co naklady na vyvoj apod,? Jsme opravdu v dobe, kdy maji elektromobily skutecny smysl v sirokem pusobisti? Podle me zatim je to pouze uzkoprofilova vec, byly by fajn v ruznych megamestech, kde smog dela problemy beznym obcanum, ale ten sajrajt se proste misto v tom meste vypusti nekde jinde, kde to lidem tolik nevadi. Jenom je treba nezit v iluzi, ze kdyz neco nevidim a necitim, ze to neexistuje a je vse v poradku.
        S tou F1 je to ta sama politicka prasarna. Pokud by pouzivali neekologicke deseti ci lepe dvanactivalce a poradne by to buracelo, tak by si divaci prisli na sve a penize, co dali na vyvoj hybridu pokud by se daly na skutecne ekologicke projekty, tak by to ekologii prospelo radove vice. Uvidime, za kolik desetileti se ty technologie rozsiri do bezneho zivota.

        + 6 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Celkem chápu co myslíš, ale je to jen otázka času.
          Kdysi dávno někdo postavil parní stroj a určitě se našel někdo, kdo řekl: "Proč vrážet spousty peněz do vývoje a koupi tak drahého stroje, když můžu koupit za zlomek ceny pár živých koní".
          To samé se dělo pak dál s dalšími technologiemi a každá byla zpočátku drahá a nerentabilní. Zatím jsem u civilních vozů zastánce atmosferického motoru. Ale je to jen otázka času, kdy výhody nových technologií převáží na starými. A F1 by neměla být pozadu. Samozřejmě o nastavení ceny se mělo nejdřív trochu popřemýšlet. 03

          + 15 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            89.29.32.XXX
            Nemas pravdu, ze kazda nova technologie byla vzdy na zacatku draha a nerentabilni. Treba takovy parni stroj je prave dukazem, ze tomu tak v historii nebylo. Mel vysoke porizovaci naklady, ale za urcitou dobu provozu se ty naklady vratily., To se dnes v oblasti elektromotoru, hybridu apod. zatim proste nekona. Ty drahe a nerentabilni technologie se silou tlaci az v moderni dobe pomoci vsemoznych dotaci, kriveni trhu apod. A nezridka jde o slepe ulicky.

            + 6 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Ale chvíli to trvalo, než se to vrátilo. Tady to bude trvat dýl. OK. Ale jednou se to vrátí.
              Určitě se najdou i vynálezy, které od počátku nebyly drahé, ale pokud se bavíme o takovýchto větších technologiích, drtivá většina byla drahá a vracela se dlouho. 03

              + 18 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama