DISKUZE K ČLÁNKU Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily
Monoposty F1 jsou díky obrovským pokrokům v oblasti pohonných jednotek energeticky efektivnější, než průměrné elektromobily. Jejich účinnost již překonala 45 %, o významu tohoto úspěch žel televize mlčí a moc se o něm nepíše.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč jsou vozy F1 energeticky efektivnější než elektromobily
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
TarAg
18:30 12.04.2016 90.176.62.XXXAd. Účinnost uhelných elektráren
Dneska mají moderní uhelné elektrárny účinnost přeměny energie z uhlí na elektřinu skoro 50%. Pokud se započte odpadní teplo využité vytápění, dostaneme se na cca 90-95%. Viz https://en.wikipedia.org/wiki/Aved%C3%B8re_Power_Station -
Libor P.
22:29 08.04.2016 89.190.61.XXXTady se nejak pozapomnelo, ze ta skvela ucinost skoro 50% je dosahovana na okruzich, kde se jede stylem brzda-plyn a je z ceho rekuperovat...Nechte jet f1 50 km po dálnici a na konci testu by me zajimala ucinnost...asi vic, nez 30% by to nebylo a vezla by si nejakych 100kg balastu k nicemu-
airwar1939
13:45 09.04.2016 176.74.128.XXXObávám se že jste trochu zaspal... ano z brždění se také rekuperuje, ale celkem málo, většina energie získaná z rekuperace jde na vrub teplých plynů které dříve vycházeli z výfuku bez účinku. Dnes tohle teplo (řádově 900 stupňů celsia) přináší u vozu Formule 1 cca. 200 kW špičkového výkonu.-
Libor P.
15:10 09.04.2016 89.190.61.XXXAle to je snad stara znama vec, ze turbo zvysuje ucinnost vyuzitim termodynamicke energie vyfukovych plynu. Myslel jsem rekuperaci a baterie, mohou pomoct ve meste ale kdyz pojedete treba na dovolenou do chorvatska, tak vám pomuze prvnich 30 km a potom si povezete zbytecných 100kg zavazadel....-
Mike17
11:52 10.04.2016 93.99.87.XXXJenže při konstantní rychlosti po rovině ti ta hmotnost nevadí. Ta vadí, když pořád zrychluješ, pak je vliv hmotnosti obrovský. A pokud zrychluješ, zákonitě musíš i brzdit.
Každopádně větším přínosem je Airwarem zmíněná rekuperace výfukových plynů. Ty produkuješ i na dálnici.-
-
Mike17
12:37 10.04.2016 93.99.87.XXXIkdyž na valivý odpor a tření v ložoscích hmotnost vliv má, tak největší sílou, na kterou motor potřebuješ je aerodynamický odpor. A u toho hmotnost nehraje žádnou roli. Na druhé straně působí setrvačná síla, kterou také někdy využiješ a kde má hmotnost pozitivní roli.
Nevyužiješ všechny výfukové plyny, ale nějaké rozhodně ano. Nevím jistě, jestli to vykompenzuje vyší valivý odpor, jestli ho daleko překoná nebo vykompenzuje částečně. Nicméně vidět jen valivý odpor je poloviční vnímání.
Neznám moc lidí, co používají auta povětšinou na cesty do CHorvatska, případně další dlouhé cesty po dálnicích. Většinou si lidé kupují auta i pro běžné ježdění po městech nebo do sousedních měst. A tam pak není co řešit. Jediné, co mluví zatím proti je cena vozu. -
-
-
-
-
-
-
uzivatel001924
15:43 08.04.2016 178.17.92.XXXElektrická auta nejsou budoucnost stejně jako spalovací motory. Elektromobily prosazují lidé , kteří se nemohou dostat k ropě. Spalovací motory nahradí něco lepšího. F1 by měla zůstat u staré klasiky a dále ji vylepšovat. Současné technologie nejsou stoprocentní a fanoušci na to nejsou připravení. -
fifo
12:05 08.04.2016 213.94.78.XXXucinnost je uzasna, ale. Zabudol dodat kolkonasobne je tato PJ drahsia ako stary spalovaci motor.
Cize normalne benzinove auto s ich technologiou by nezralo 7 litrov benzinu ale 4,2. A nestalo by 20 000 eciek ale 120 000. A samozrejme muselo by mat specialne palivo (a mazivo) nie za 1 euro ale za 5 euro/liter.
Parada, Paddy palec hore .-
-
Duncan66
13:00 08.04.2016 89.29.32.XXXCena klesne, ale kolik dekad bude trvat, nez se naklady na porizeni + naklady na provoz vyrovnaji dnesnim levnym technologiim? A co naklady na vyvoj apod,? Jsme opravdu v dobe, kdy maji elektromobily skutecny smysl v sirokem pusobisti? Podle me zatim je to pouze uzkoprofilova vec, byly by fajn v ruznych megamestech, kde smog dela problemy beznym obcanum, ale ten sajrajt se proste misto v tom meste vypusti nekde jinde, kde to lidem tolik nevadi. Jenom je treba nezit v iluzi, ze kdyz neco nevidim a necitim, ze to neexistuje a je vse v poradku.
S tou F1 je to ta sama politicka prasarna. Pokud by pouzivali neekologicke deseti ci lepe dvanactivalce a poradne by to buracelo, tak by si divaci prisli na sve a penize, co dali na vyvoj hybridu pokud by se daly na skutecne ekologicke projekty, tak by to ekologii prospelo radove vice. Uvidime, za kolik desetileti se ty technologie rozsiri do bezneho zivota.-
Mike17
13:17 08.04.2016 93.99.87.XXXCelkem chápu co myslíš, ale je to jen otázka času.
Kdysi dávno někdo postavil parní stroj a určitě se našel někdo, kdo řekl: "Proč vrážet spousty peněz do vývoje a koupi tak drahého stroje, když můžu koupit za zlomek ceny pár živých koní".
To samé se dělo pak dál s dalšími technologiemi a každá byla zpočátku drahá a nerentabilní. Zatím jsem u civilních vozů zastánce atmosferického motoru. Ale je to jen otázka času, kdy výhody nových technologií převáží na starými. A F1 by neměla být pozadu. Samozřejmě o nastavení ceny se mělo nejdřív trochu popřemýšlet.-
Duncan66
13:25 08.04.2016 89.29.32.XXXNemas pravdu, ze kazda nova technologie byla vzdy na zacatku draha a nerentabilni. Treba takovy parni stroj je prave dukazem, ze tomu tak v historii nebylo. Mel vysoke porizovaci naklady, ale za urcitou dobu provozu se ty naklady vratily., To se dnes v oblasti elektromotoru, hybridu apod. zatim proste nekona. Ty drahe a nerentabilni technologie se silou tlaci az v moderni dobe pomoci vsemoznych dotaci, kriveni trhu apod. A nezridka jde o slepe ulicky.-
Mike17
13:39 08.04.2016 93.99.87.XXXAle chvíli to trvalo, než se to vrátilo. Tady to bude trvat dýl. OK. Ale jednou se to vrátí.
Určitě se najdou i vynálezy, které od počátku nebyly drahé, ale pokud se bavíme o takovýchto větších technologiích, drtivá většina byla drahá a vracela se dlouho.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek