DISKUZE K ČLÁNKU Ovladatelnost turbomotorů je podle Mercedesu lepší než u předchozích V8, Renault nesouhlasí

Nové přeplňované hybridní pohonné jednotky jsou podle Mercedesu lépe ovladatelné než předchozí atmosférické osmiválce. Renault s tím ale nesouhlasí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ovladatelnost turbomotorů je podle Mercedesu lepší než u předchozích V8, Renault nesouhlasí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 28.01.2015 19:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000635 (Hlasovalo 19 lidí) 27.01.2015 09:32
Renault s tím souhlasit sice nemusí, ale místo… »
» zipp (Hlasovalo 17 lidí) 27.01.2015 09:59
No ono je chyba připisovat například zásluhy za… »
» Mobil1 (Hlasovalo 16 lidí) 27.01.2015 10:50
V turbínově přeplńovaného motoru se žádné… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

uzivatel000968

uzivatel000968

95.103.211.XXX
... no zrejme všetko možné nie je...keď nie si schopný sem dať ten príslušný link...

... 03 ...

+ 8 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Ako vidieť,... ...dnes je všetko možné a ty si toho vzor ! 01 Gratuluje nielen tebe, ale aj spoločnosti !

+ 15 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

1

178.255.168.XXX
Jo, kapr si zase něco přečetl ale zase to špatně interpretuje, Vstřik paliva do turbíny se skutečně používá, ale především k udržení otáček turbíny v okmžiku uzavření škrtící klapky. Tohle bylo inplementováno u WRC, kde byl výkon motoru opmezen restriktorem, nikoliv spotřebou paliva. Je to totiž velice neekonomický způsob - zvyšuje spotřebu o cca 60 l/100km

+ 10 / − 12

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000968

uzivatel000968

95.103.211.XXX
... Lojzko, veď hoď sem link...

... nech si to i my nýmandi doštudujeme ...

+ 12 / − 13

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

178.41.14.XXX
Jj. Maju a tu je jeden zaber (narychlo som nenasiel nic kvalitnejsie), ked HEI "ta" nadoba "bouchla" [odkaz na stránku]
(Hned na zaciatku videa)

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

RiLCO

91.127.105.XXX
Kompresor tam asi nebude (odkiaľ by získaval čistý dusík?), je to len natlakovaná fľaša s dusíkom, ako zásobník pre systém, ktorú podľa potreby dopĺňajú (ako spomenul Jens).

+ 6 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Jinak při zastávkách v boxech šlo často vidět, jak doplňují dusík do toho pneumatického systému motoru (mechanik uprostřed).

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mobil1

Mobil1

46.135.2.XXX
Ještě jednou díky za rozšíření mých obzorů!

Když to tak čtu tak mě napadá, že budou asi muset mít i nějakou tlakovou nádobu se stlačeným dusíkem, kterou před spuštěním motoru natlakují, protože jinak by to nenastartovali.

Co já se tady všechno nedozvím ;-)

Měj se hezky,

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.130.XXX
Ano, plyn, který se používá v pneumatických rozvodech, je dusík. Předpokládám, že tento systém se prosadil pro svoji jednoduchost a obecně pneumatické systému jsou lehčí než elektromagnetické, či elektrohydraulické. Přikládám princip fungování pneumatického ovládání ventilů, tady je to hezky a srozumitelně popsané :)
Citace z internetu:
"S lepším řešením tohoto problému, který ve svém důsledku umožnil další zvyšování výkonu,
přišla jako první firma Renault (v poslední verzi přeplňovaných šestiválců), a to již v polovině
80. let. Klasickou pružinu pod ventilovým hrníčkem zde nahradil pneumatický systém.
Prostor pod hrníčkem představuje jakousi tlakovou nádobu s dusíkem, jehož požadovaný tlak
udržuje kompresor poháněný od klikového hřídele a reguluje řada regulačních ventilů jak na
straně vstupu, tak i výstupu. Při pootočení vačkového hřídele vačka otevře ventil, čímž se
současně ještě více zvýší tlak v systému. Ten pak zajistí při dalším odvalení vačky zcela
bezproblémové dosednutí hlavy ventilu do sedla. Frekvence kmitání takovéto pružiny je
prakticky neomezená, záleží jen na výši tlaku v systému. Jen pro názornost, při maximálních
otáčkách se každý ventil v motoru F1 otevře a zavře 160 krát za sekundu.
Postupem času tohoto systému začali využívat i ostatní výrobci motorů v F1. V současné
době jsou bez výjimky všechny pohonné jednotky používané v F1 vybaveny rozvodem
DOHC s pneumatickým uzavíráním ventilů."

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mobil1

Mobil1

46.135.2.XXX
Tak to jsem nevěděl. Že to nejsou čistě mechanické rozvody to samozřejmě ano, ale měl jsem za to, že se používají elektromagnetické nebo elektrohydraulické systémy ovládání ventilů.

Přece jenom vzduch není nejlepší pracovní médium a v případě úniku je to totálka. Spíš bych čekal dusík, kvůli teplotní roztažnosti atd.

Každopádně díky za informaci.

Měj se.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.130.XXX
Pneumatické ventily samozřejmě používali všichni výrobci motorů v poslední atmosferické éře (protože při 17 tis. ot./min se mechanické pružiny nestíhaly vracet a to nemluvím o době bez omezení otáček, kdy při kvalifikačním módy motory točily až okolo 21 tis. ot/min.). Renault byl jejich vynálezce a měl s nimi největší zkušenosti a pravděpodobně našel způsob jak (alespoň částečně) simulovat variabilní časování ventilů a pohybovat se tím na hraně legálnosti...

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel

109.81.245.XXX
Jako v drtivé většině případů samozřejmě nemáš. 11 Čteš evidentně kde včetně té slovenské F1 žumpy. 02

+ 16 / − 19

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Mám pravdu,... ...lebo ja čítam všetko nielen tu, ale aj inde o F1 a bolo to preložené a napísané dobre. 01 Ak si to nalistuješ a prečítaš, urobíš lepšie, ako tu vypisovať nezmysli. 01

+ 17 / − 19

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Karel

109.81.245.XXX
Povedals to jasně, ale žel opět nemáš pravdu. Renault nikdy netvrdil, že by palivo spaloval v turbíně. Ostatně se to ani nesmí.

+ 19 / − 15

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
To nie je nezmysel,... ...lebo je to tam jasne napísané, pri popise ERS od Renaultu aj s tým, že sa na ERS veľmi sústredili a potom im naTurbomotor neostal čas, všetko domyslieť. 02 Ono všetko na papieri nakreslené farebne (ERS) vyzerá pekne, len je horšie, ak to v skutočnosti nefungujetak, aby to bolo najlepšie. 02 Lebo ako vidieť to funguje, len nie efektívne.
18 11

+ 18 / − 22

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Čo tu plkáš nezmysly ! Som jasne povedal, že v popise ERS od Renaultu je to jasne napísané a tu nemudruj, ale si to nalistuj dozadu a prečítaj. Tam sa dočítaš aj to, že Renault sa sústredil príliš na ERS a zabudol na turbomotor. To je tam napísané tiež. 11

+ 18 / − 22

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mobil1

Mobil1

46.135.2.XXX
Zní to docela zajímavě, ale pokud používají stlačený vzduch místo pružin tak tam museli mít kompresor a velmi pravděpodobně i další regulační prvky kontroly tlaku a teploty vzduchu. Což je hmotnost navíc i ztráta energie na pohon kompresoru.

Teda jestli je to pravda tak motor Vetela byl nelegální...

Kde jsi to našel?

Díky a měj se.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mobil1

Mobil1

46.135.2.XXX
V turbínově přeplńovaného motoru se žádné palivo nespaluje, to by bylo termodynamické porno.

V dnešní době kdy se kvůli omezené spotřebě paliva každý snaží dostat z paliva co nejvíc energie by jsi spaloval palivo s prachbídnou účinností. Kromě toho by to bylo technicky náročné, kvůli regulaci, životnosti turbíny a řízení celého soustrojí.

Jinak MGU-H se používá hlavně na dobíjení, rekuperace při brždění by zdaleka nestačila, tohle už není KERS, ale skutečný hybrid.

Měj se hezky.

+ 16 / − 15

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

217.66.164.XXX
Jestli můžu tak bych ještě upřesnil jednu technickou zajímavost.Poslední sezonu s atmosferickým motorem RS27 bylo na voze S.Vettela používáno sofistikované řízení motoru ve spojitosti s ovládáním tuhosti ventilového rozvodu.Kdo se vyzná v technice ví,že variabilní časování ventilů dokáže užasně řídit průběh točivého momentu a proto je téměř ve všech odvětví motorsportu zakázáno vč.F1.

Protože motor F1 nemá pružiny,ale vzduchová zdvihátka což vymyslel Renault,přišli inženýři na to,že změnama tlaku je možné měnit charakteristiku rychlosti zavírání ventilů a tím celého průbehu kroutáku.
To bylo to charakteristické mručení auta před zatáčkou a to umožnilo Vettelovi tak moc ujíždět.Weber ani Lotusy to neměly.Proč to už je otázka spíš pro redakci. 03

+ 13 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

217.66.164.XXX
Nesmysl.Tohle Kapr dneska trochu přehnal.Podle pravidel musí spalovací proces probíhat výhradně ve spalovacím prostoru nad pístem a není dovoleno používat žádné přídavné předkomůrky jako to bylo u starých ropáků,natož spalování někde v turbu.U GDI to vlastně ani nemá smysl.V Rally je určený i tvar pístu a pozice vstřikovače, v F1 na 100% taky.
Co myslím není předepsáno je počet dob vstřiku a jejich délka.To je limitováno spotřebou v závodě.

Illien prý předělal spalovací prostory a hlavy, mělo by to odstranit detonační spalování se kterým se Renault celou sezonu trápil.To umožní nárust výkonu při nižší teplotě plynů,větší efektivitu a nižší spotřebu.
Nic víc v tom nebude.Pokud se to povedlo-tohle stačí na boj s Mercedesem.Agregát je v základu moc dobrý.


+ 21 / − 14

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama