DISKUZE K ČLÁNKU Ovladatelnost turbomotorů je podle Mercedesu lepší než u předchozích V8, Renault nesouhlasí
Nové přeplňované hybridní pohonné jednotky jsou podle Mercedesu lépe ovladatelné než předchozí atmosférické osmiválce. Renault s tím ale nesouhlasí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ovladatelnost turbomotorů je podle Mercedesu lepší než u předchozích V8, Renault nesouhlasí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 19 lidí)
27.01.2015 09:32
Renault s tím souhlasit sice nemusí, ale místo… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
uzivatel000968
19:40 28.01.2015 95.103.211.XXX
... no zrejme všetko možné nie je...keď nie si schopný sem dať ten príslušný link...
... ...
... ...
1
21:43 27.01.2015 178.255.168.XXX
Jo, kapr si zase něco přečetl ale zase to špatně interpretuje, Vstřik paliva do turbíny se skutečně používá, ale především k udržení otáček turbíny v okmžiku uzavření škrtící klapky. Tohle bylo inplementováno u WRC, kde byl výkon motoru opmezen restriktorem, nikoliv spotřebou paliva. Je to totiž velice neekonomický způsob - zvyšuje spotřebu o cca 60 l/100km
uzivatel000968
18:05 27.01.2015 95.103.211.XXX
... Lojzko, veď hoď sem link...
... nech si to i my nýmandi doštudujeme ...
... nech si to i my nýmandi doštudujeme ...
erdedy
16:31 27.01.2015 178.41.14.XXX
Jj. Maju a tu je jeden zaber (narychlo som nenasiel nic kvalitnejsie), ked HEI "ta" nadoba "bouchla" [odkaz na stránku]
(Hned na zaciatku videa)
(Hned na zaciatku videa)
Mobil1
14:02 27.01.2015 46.135.2.XXX
Ještě jednou díky za rozšíření mých obzorů!
Když to tak čtu tak mě napadá, že budou asi muset mít i nějakou tlakovou nádobu se stlačeným dusíkem, kterou před spuštěním motoru natlakují, protože jinak by to nenastartovali.
Co já se tady všechno nedozvím ;-)
Měj se hezky,
Když to tak čtu tak mě napadá, že budou asi muset mít i nějakou tlakovou nádobu se stlačeným dusíkem, kterou před spuštěním motoru natlakují, protože jinak by to nenastartovali.
Co já se tady všechno nedozvím ;-)
Měj se hezky,
Adi
13:32 27.01.2015 176.74.130.XXX
Ano, plyn, který se používá v pneumatických rozvodech, je dusík. Předpokládám, že tento systém se prosadil pro svoji jednoduchost a obecně pneumatické systému jsou lehčí než elektromagnetické, či elektrohydraulické. Přikládám princip fungování pneumatického ovládání ventilů, tady je to hezky a srozumitelně popsané :)
Citace z internetu:
"S lepším řešením tohoto problému, který ve svém důsledku umožnil další zvyšování výkonu,
přišla jako první firma Renault (v poslední verzi přeplňovaných šestiválců), a to již v polovině
80. let. Klasickou pružinu pod ventilovým hrníčkem zde nahradil pneumatický systém.
Prostor pod hrníčkem představuje jakousi tlakovou nádobu s dusíkem, jehož požadovaný tlak
udržuje kompresor poháněný od klikového hřídele a reguluje řada regulačních ventilů jak na
straně vstupu, tak i výstupu. Při pootočení vačkového hřídele vačka otevře ventil, čímž se
současně ještě více zvýší tlak v systému. Ten pak zajistí při dalším odvalení vačky zcela
bezproblémové dosednutí hlavy ventilu do sedla. Frekvence kmitání takovéto pružiny je
prakticky neomezená, záleží jen na výši tlaku v systému. Jen pro názornost, při maximálních
otáčkách se každý ventil v motoru F1 otevře a zavře 160 krát za sekundu.
Postupem času tohoto systému začali využívat i ostatní výrobci motorů v F1. V současné
době jsou bez výjimky všechny pohonné jednotky používané v F1 vybaveny rozvodem
DOHC s pneumatickým uzavíráním ventilů."
Citace z internetu:
"S lepším řešením tohoto problému, který ve svém důsledku umožnil další zvyšování výkonu,
přišla jako první firma Renault (v poslední verzi přeplňovaných šestiválců), a to již v polovině
80. let. Klasickou pružinu pod ventilovým hrníčkem zde nahradil pneumatický systém.
Prostor pod hrníčkem představuje jakousi tlakovou nádobu s dusíkem, jehož požadovaný tlak
udržuje kompresor poháněný od klikového hřídele a reguluje řada regulačních ventilů jak na
straně vstupu, tak i výstupu. Při pootočení vačkového hřídele vačka otevře ventil, čímž se
současně ještě více zvýší tlak v systému. Ten pak zajistí při dalším odvalení vačky zcela
bezproblémové dosednutí hlavy ventilu do sedla. Frekvence kmitání takovéto pružiny je
prakticky neomezená, záleží jen na výši tlaku v systému. Jen pro názornost, při maximálních
otáčkách se každý ventil v motoru F1 otevře a zavře 160 krát za sekundu.
Postupem času tohoto systému začali využívat i ostatní výrobci motorů v F1. V současné
době jsou bez výjimky všechny pohonné jednotky používané v F1 vybaveny rozvodem
DOHC s pneumatickým uzavíráním ventilů."
Mobil1
12:48 27.01.2015 46.135.2.XXX
Tak to jsem nevěděl. Že to nejsou čistě mechanické rozvody to samozřejmě ano, ale měl jsem za to, že se používají elektromagnetické nebo elektrohydraulické systémy ovládání ventilů.
Přece jenom vzduch není nejlepší pracovní médium a v případě úniku je to totálka. Spíš bych čekal dusík, kvůli teplotní roztažnosti atd.
Každopádně díky za informaci.
Měj se.
Přece jenom vzduch není nejlepší pracovní médium a v případě úniku je to totálka. Spíš bych čekal dusík, kvůli teplotní roztažnosti atd.
Každopádně díky za informaci.
Měj se.
Adi
12:05 27.01.2015 176.74.130.XXX
Pneumatické ventily samozřejmě používali všichni výrobci motorů v poslední atmosferické éře (protože při 17 tis. ot./min se mechanické pružiny nestíhaly vracet a to nemluvím o době bez omezení otáček, kdy při kvalifikačním módy motory točily až okolo 21 tis. ot/min.). Renault byl jejich vynálezce a měl s nimi největší zkušenosti a pravděpodobně našel způsob jak (alespoň částečně) simulovat variabilní časování ventilů a pohybovat se tím na hraně legálnosti...
Kapor
11:16 27.01.2015 194.160.178.XXX
To nie je nezmysel,... ...lebo je to tam jasne napísané, pri popise ERS od Renaultu aj s tým, že sa na ERS veľmi sústredili a potom im naTurbomotor neostal čas, všetko domyslieť. Ono všetko na papieri nakreslené farebne (ERS) vyzerá pekne, len je horšie, ak to v skutočnosti nefungujetak, aby to bolo najlepšie. Lebo ako vidieť to funguje, len nie efektívne.
Kapor
11:13 27.01.2015 194.160.178.XXX
Čo tu plkáš nezmysly ! Som jasne povedal, že v popise ERS od Renaultu je to jasne napísané a tu nemudruj, ale si to nalistuj dozadu a prečítaj. Tam sa dočítaš aj to, že Renault sa sústredil príliš na ERS a zabudol na turbomotor. To je tam napísané tiež.
Mobil1
11:00 27.01.2015 46.135.2.XXX
Zní to docela zajímavě, ale pokud používají stlačený vzduch místo pružin tak tam museli mít kompresor a velmi pravděpodobně i další regulační prvky kontroly tlaku a teploty vzduchu. Což je hmotnost navíc i ztráta energie na pohon kompresoru.
Teda jestli je to pravda tak motor Vetela byl nelegální...
Kde jsi to našel?
Díky a měj se.
Teda jestli je to pravda tak motor Vetela byl nelegální...
Kde jsi to našel?
Díky a měj se.
Mobil1
10:50 27.01.2015 46.135.2.XXX
V turbínově přeplńovaného motoru se žádné palivo nespaluje, to by bylo termodynamické porno.
V dnešní době kdy se kvůli omezené spotřebě paliva každý snaží dostat z paliva co nejvíc energie by jsi spaloval palivo s prachbídnou účinností. Kromě toho by to bylo technicky náročné, kvůli regulaci, životnosti turbíny a řízení celého soustrojí.
Jinak MGU-H se používá hlavně na dobíjení, rekuperace při brždění by zdaleka nestačila, tohle už není KERS, ale skutečný hybrid.
Měj se hezky.
V dnešní době kdy se kvůli omezené spotřebě paliva každý snaží dostat z paliva co nejvíc energie by jsi spaloval palivo s prachbídnou účinností. Kromě toho by to bylo technicky náročné, kvůli regulaci, životnosti turbíny a řízení celého soustrojí.
Jinak MGU-H se používá hlavně na dobíjení, rekuperace při brždění by zdaleka nestačila, tohle už není KERS, ale skutečný hybrid.
Měj se hezky.
Arnoux
10:41 27.01.2015 217.66.164.XXX
Jestli můžu tak bych ještě upřesnil jednu technickou zajímavost.Poslední sezonu s atmosferickým motorem RS27 bylo na voze S.Vettela používáno sofistikované řízení motoru ve spojitosti s ovládáním tuhosti ventilového rozvodu.Kdo se vyzná v technice ví,že variabilní časování ventilů dokáže užasně řídit průběh točivého momentu a proto je téměř ve všech odvětví motorsportu zakázáno vč.F1.
Protože motor F1 nemá pružiny,ale vzduchová zdvihátka což vymyslel Renault,přišli inženýři na to,že změnama tlaku je možné měnit charakteristiku rychlosti zavírání ventilů a tím celého průbehu kroutáku.
To bylo to charakteristické mručení auta před zatáčkou a to umožnilo Vettelovi tak moc ujíždět.Weber ani Lotusy to neměly.Proč to už je otázka spíš pro redakci.
Protože motor F1 nemá pružiny,ale vzduchová zdvihátka což vymyslel Renault,přišli inženýři na to,že změnama tlaku je možné měnit charakteristiku rychlosti zavírání ventilů a tím celého průbehu kroutáku.
To bylo to charakteristické mručení auta před zatáčkou a to umožnilo Vettelovi tak moc ujíždět.Weber ani Lotusy to neměly.Proč to už je otázka spíš pro redakci.
Arnoux
10:30 27.01.2015 217.66.164.XXX
Nesmysl.Tohle Kapr dneska trochu přehnal.Podle pravidel musí spalovací proces probíhat výhradně ve spalovacím prostoru nad pístem a není dovoleno používat žádné přídavné předkomůrky jako to bylo u starých ropáků,natož spalování někde v turbu.U GDI to vlastně ani nemá smysl.V Rally je určený i tvar pístu a pozice vstřikovače, v F1 na 100% taky.
Co myslím není předepsáno je počet dob vstřiku a jejich délka.To je limitováno spotřebou v závodě.
Illien prý předělal spalovací prostory a hlavy, mělo by to odstranit detonační spalování se kterým se Renault celou sezonu trápil.To umožní nárust výkonu při nižší teplotě plynů,větší efektivitu a nižší spotřebu.
Nic víc v tom nebude.Pokud se to povedlo-tohle stačí na boj s Mercedesem.Agregát je v základu moc dobrý.
Co myslím není předepsáno je počet dob vstřiku a jejich délka.To je limitováno spotřebou v závodě.
Illien prý předělal spalovací prostory a hlavy, mělo by to odstranit detonační spalování se kterým se Renault celou sezonu trápil.To umožní nárust výkonu při nižší teplotě plynů,větší efektivitu a nižší spotřebu.
Nic víc v tom nebude.Pokud se to povedlo-tohle stačí na boj s Mercedesem.Agregát je v základu moc dobrý.
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek