DISKUZE K ČLÁNKU FlowSonic - Přejde F1 na přesnější průtokoměry paliva?

Formule 1 možná od příští sezóny přejde na přesnější průtokoměry paliva FlowSonic, které vyvíjí konsorcium čtyř společností.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FlowSonic - Přejde F1 na přesnější průtokoměry paliva?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 05.06.2014 15:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000635 (Hlasovalo 7 lidí) 02.06.2014 11:52
Já nechápu proč mají limit množství na závod a… »
» mi88ki (Hlasoval 1 člověk) 03.06.2014 11:53
Ono to není tak jednoduché. Když dostaneš např.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Jens

109.81.245.XXX
Tady máš fotku výfuku Lotusu z Kanady - jde vidět napojení na wastegate. [odkaz na stránku]

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Ono to není tak jednoduché. Když dostaneš např. 20 kg paliva, tak každý udělá jediné, spotřebuje maximum z těch 20 kg třeba skoro jen v jednom kole, což může skutečně navýšit výkon na dvojnásobek oproti závodnímu úspornému režimu a dívaci si moc kvaldy neužijou. I když jim dáš třeba limit kg na kola, tak odjedou jedno mega rychlé kolo na brutální spotřebu a pojedou liánko čtyři kola s lehkou nohou a na max. úsporu, která není důstojná rychlosti F1 a navíc je nebezpečná, díky rozdílným rychlostem vozu na dráze ve stejném čase.

V závodě je stanovený počet odjetých kol a nehodnotí se kdo zajel jedno rychlé kolo, ale kdo jel průměrně nejrychleji, takže tam bych skutečně průtok vůbec neřešil.
Naopak bych ho využil jako strategický a "předjížděcí" prvek. Místo DRS bych dal do vozu nějaký kontrolovatelný zpožďovač pro přepínání režimu, třeba dvousekundový, aby si jezdec vzadu mohl rozhodnout kdy a zda ho použije a bránící na to nemohl okamžitě reagovat. Samozřejmě ten, který spotřebuje více paliva, pak musí víc šetřit ve zbylé části závodu, takže je to fér, tedy něco za něco. Představte si ty možnosti předjížděcích strategií v závodech.

Jediné co je potřeba mít ten maximální výkon pod kontrolou, aby nebyl mimo rámec nějaké rozumné bezpečnosti. Ale protože nemám rád všelijaké omezení a přiškrcení technologií, tak abych se zaměřil pouze na ten limit objemu válcu. Při předpokladu, že by jezdci v kvalifikaci, či v jednom kole dokázali podobně jako v 80´ letech navýšit výkon téměř na dvojnásobek, tak abych se snažil držet max. výkon bez omezení do 1000 BHP tedy podle toho bych stanovoval max. objem válců. I s tím, že v závodě by jeli třeba na pouhých 500 BHP. Nezapomeňte, že GP2 má dokonce ještě méně a přesto byli schopni zajet (14 vozů) kvalifikaci rychleji než nové týmy v F1. Ono taky čím menší výkon, tím menší křídla a tím menší špinavý vzduch za vozem, tím blíže mohou být vozy za sebou v zatáčkách a tím více zajímavých soubojů.
Ale určitě by to chtělo ještě promyslet do detailu, vím, že tam budou nějaké díry.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

wrt

88.80.244.XXX
Ventily sú jednak nepresné a druhák zvyšujú spotrebu.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Právě že sem viděl jenom ty rendery a nikde není, někde jsem četl, že waste-gate nemají, nevím, jestli to nebylo dokonce na těchto stránkách. Každopádně se dá plnící tlak v případě odpojení nebo selhání MGU-H regulovat jinak, třeba omezováním průtoku, jak se to nakonec děje teď.

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
Nevím, kolik fotek skutečných odstrojených těch nových motorů jsi viděl (na těch četných předsezónních renderech není)? Tolik jich zas není.. Wastegate tam být musí, co kdyby se s MGU-H něco stalo? Navíc jak píšu, občas MGU-H musíš deaktivovat. Těch článků už bylo více.. vlastně jsem nikde nenarazil na to, že by tam neměl být.

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

ala6

90.213.172.XXX
Sice mas pravdu, ze to tak bylo, ale.... Ja komentoval presnost. To co tehdy bylo lidem ukradeny (taky remcali, ale ne tak medialne), tak dnes diky prachum se budou tocit na kazde setince. Ukaz mi merak tlaku, ktery je presnejsi nez diskutovatovany prutokomer.
K clanku: Vyjadreni Flowsonic, ze udelaji presnejsi merak a FIA na nej prejde me nechava klidnym. Az ten merak vyrobej, odzkousej a dodaj (nerikam, ze to nedokazou) tak pak se ma cenu necim zabivat.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
A nikdo neremcal04

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Našel jsem ten článek, z kterýho cituješ, ale to vypadá, že v té hodně zastavěné oblasti auta je jednotka MGU-H ( mezi hlavami válců, pod airboxem). Waste-gate by musel být někde na dmychadle vidět, není vidět ani u Renaultu, ani u Mercedesu. Navíc rekuperace z MGU-H je neomezená, tak by byli sami proti sobě, kdyby upouštěli bokem.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Není někde nějaký foto? Ten waste-gate by měl přece být přímo na turbodmychadlu a výstup z něj do výfuku. Na výfuku nic takovýho není vidět, přímo z turba vede trubka a nikde nic.

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
Určitě má. Nepomáhá sice řídit vysoké otáčky turba jako u silničních vozů, ale potřebují ho při rychlých přechodech či deaktivaci MGU-H (které jinak v F1 řídí rychlost turba). Nevidíš ho, protože je umístěn v hodně "zastavěné" oblasti auta.

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Rencek prej nemá, na obrazcích taky nikde není vidět.

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.190.61.XXX
U starých turb to tak bylo, byly tam zaplombovaný waste gate ventily od FIA a tlak byl původně omezen na 4bary a pak na 2,5.

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
To je ono,.. ...nižšia cena a väčšia presnosť pre všetkých ! 01 01 01

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Obtokový ventil (wastegate) nové turbomotory mají.

+ 5 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

ala6

82.44.180.XXX
Nebylo - To by ty odchylky se pohybovaly v uplne jinych cislech a remcalo by se jeste vic.

+ 6 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Taky by se možná zlepšil zvuk s obtokovým ventilem.

+ 3 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
jednodušší by bylo omezení plnícího tlaku turba s nějakou rezervou, aby to moc nezasahovalo do funkce MGUH.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

88.101.0.XXX
to je jedno, tak třeba 30 nebo 25 nebo 15, to je úplně jedno, kolik dostanou na kvaldu. A proč by tím měly být zvýhodněny vozy Q1?

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

109.81.245.XXX
Proč jen 20 kg? A proč bys tak chtěl nefér zvýhodňovat Q1 týmy?

+ 4 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

88.101.0.XXX
OK, tak při současným modelu kvaldy se na každému rozdá např. 20 kg paliva a víc nedostaneš ani gram.

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama