DISKUZE K ČLÁNKU FlowSonic - Přejde F1 na přesnější průtokoměry paliva?

Formule 1 možná od příští sezóny přejde na přesnější průtokoměry paliva FlowSonic, které vyvíjí konsorcium čtyř společností.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FlowSonic - Přejde F1 na přesnější průtokoměry paliva?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 05.06.2014 15:00 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Já nechápu proč mají limit množství na závod a potom ještě limit průtoku. Nebude to dlouho trvat a budou limitovat velikost lahve s pitím... Tady máš 100 kg paliva na závod a pokud si ho vyjedeš v 1. polovině, tak to do cíle budeš muset dotlačit, to je tvůj problém.
    Furt se s tim se*ou, furt vymejšlej další pí*oviny, ale tím akorát zacházejí pořád hlouběji do slepý uličky. Je to prostě moc umělý, chybí tam lidský faktor a faktor štěstí, a hlavně normální, obyčejná soutěživost. Je to hnus velebnosti

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zlo

      94.113.8.XXX
      To omezení průtoku není ani tak kvůli spotřebě, ale má regulovat momentální výkon. V kvalifikaci by jinak hrozily extrémy jako v 80. letech.

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        88.101.0.XXX
        OK, tak při současným modelu kvaldy se na každému rozdá např. 20 kg paliva a víc nedostaneš ani gram.

        + 5 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          109.81.245.XXX
          Proč jen 20 kg? A proč bys tak chtěl nefér zvýhodňovat Q1 týmy?

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            88.101.0.XXX
            to je jedno, tak třeba 30 nebo 25 nebo 15, to je úplně jedno, kolik dostanou na kvaldu. A proč by tím měly být zvýhodněny vozy Q1?

            + 4 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Libor

        89.190.61.XXX
        jednodušší by bylo omezení plnícího tlaku turba s nějakou rezervou, aby to moc nezasahovalo do funkce MGUH.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Libor

          89.190.61.XXX
          Taky by se možná zlepšil zvuk s obtokovým ventilem.

          + 3 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • ala6

          82.44.180.XXX
          Nebylo - To by ty odchylky se pohybovaly v uplne jinych cislech a remcalo by se jeste vic.

          + 6 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Obtokový ventil (wastegate) nové turbomotory mají.

            + 5 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • anonym

            89.190.61.XXX
            U starých turb to tak bylo, byly tam zaplombovaný waste gate ventily od FIA a tlak byl původně omezen na 4bary a pak na 2,5.

            + 6 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Libor

              89.190.61.XXX
              Rencek prej nemá, na obrazcích taky nikde není vidět.

              + 3 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jens

                78.157.160.XXX
                Určitě má. Nepomáhá sice řídit vysoké otáčky turba jako u silničních vozů, ale potřebují ho při rychlých přechodech či deaktivaci MGU-H (které jinak v F1 řídí rychlost turba). Nevidíš ho, protože je umístěn v hodně "zastavěné" oblasti auta.

                + 4 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Libor

                  89.190.61.XXX
                  Není někde nějaký foto? Ten waste-gate by měl přece být přímo na turbodmychadlu a výstup z něj do výfuku. Na výfuku nic takovýho není vidět, přímo z turba vede trubka a nikde nic.

                  + 1 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Libor

                  89.190.61.XXX
                  Našel jsem ten článek, z kterýho cituješ, ale to vypadá, že v té hodně zastavěné oblasti auta je jednotka MGU-H ( mezi hlavami válců, pod airboxem). Waste-gate by musel být někde na dmychadle vidět, není vidět ani u Renaultu, ani u Mercedesu. Navíc rekuperace z MGU-H je neomezená, tak by byli sami proti sobě, kdyby upouštěli bokem.

                  + 2 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Libor

              89.190.61.XXX
              A nikdo neremcal04

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • ala6

              90.213.172.XXX
              Sice mas pravdu, ze to tak bylo, ale.... Ja komentoval presnost. To co tehdy bylo lidem ukradeny (taky remcali, ale ne tak medialne), tak dnes diky prachum se budou tocit na kazde setince. Ukaz mi merak tlaku, ktery je presnejsi nez diskutovatovany prutokomer.
              K clanku: Vyjadreni Flowsonic, ze udelaji presnejsi merak a FIA na nej prejde me nechava klidnym. Az ten merak vyrobej, odzkousej a dodaj (nerikam, ze to nedokazou) tak pak se ma cenu necim zabivat.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jens

                78.157.160.XXX
                Nevím, kolik fotek skutečných odstrojených těch nových motorů jsi viděl (na těch četných předsezónních renderech není)? Tolik jich zas není.. Wastegate tam být musí, co kdyby se s MGU-H něco stalo? Navíc jak píšu, občas MGU-H musíš deaktivovat. Těch článků už bylo více.. vlastně jsem nikde nenarazil na to, že by tam neměl být.

                + 3 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Libor

                  89.190.61.XXX
                  Právě že sem viděl jenom ty rendery a nikde není, někde jsem četl, že waste-gate nemají, nevím, jestli to nebylo dokonce na těchto stránkách. Každopádně se dá plnící tlak v případě odpojení nebo selhání MGU-H regulovat jinak, třeba omezováním průtoku, jak se to nakonec děje teď.

                  + 1 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • wrt

                88.80.244.XXX
                Ventily sú jednak nepresné a druhák zvyšujú spotrebu.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Ono to není tak jednoduché. Když dostaneš např. 20 kg paliva, tak každý udělá jediné, spotřebuje maximum z těch 20 kg třeba skoro jen v jednom kole, což může skutečně navýšit výkon na dvojnásobek oproti závodnímu úspornému režimu a dívaci si moc kvaldy neužijou. I když jim dáš třeba limit kg na kola, tak odjedou jedno mega rychlé kolo na brutální spotřebu a pojedou liánko čtyři kola s lehkou nohou a na max. úsporu, která není důstojná rychlosti F1 a navíc je nebezpečná, díky rozdílným rychlostem vozu na dráze ve stejném čase.

          V závodě je stanovený počet odjetých kol a nehodnotí se kdo zajel jedno rychlé kolo, ale kdo jel průměrně nejrychleji, takže tam bych skutečně průtok vůbec neřešil.
          Naopak bych ho využil jako strategický a "předjížděcí" prvek. Místo DRS bych dal do vozu nějaký kontrolovatelný zpožďovač pro přepínání režimu, třeba dvousekundový, aby si jezdec vzadu mohl rozhodnout kdy a zda ho použije a bránící na to nemohl okamžitě reagovat. Samozřejmě ten, který spotřebuje více paliva, pak musí víc šetřit ve zbylé části závodu, takže je to fér, tedy něco za něco. Představte si ty možnosti předjížděcích strategií v závodech.

          Jediné co je potřeba mít ten maximální výkon pod kontrolou, aby nebyl mimo rámec nějaké rozumné bezpečnosti. Ale protože nemám rád všelijaké omezení a přiškrcení technologií, tak abych se zaměřil pouze na ten limit objemu válcu. Při předpokladu, že by jezdci v kvalifikaci, či v jednom kole dokázali podobně jako v 80´ letech navýšit výkon téměř na dvojnásobek, tak abych se snažil držet max. výkon bez omezení do 1000 BHP tedy podle toho bych stanovoval max. objem válců. I s tím, že v závodě by jeli třeba na pouhých 500 BHP. Nezapomeňte, že GP2 má dokonce ještě méně a přesto byli schopni zajet (14 vozů) kvalifikaci rychleji než nové týmy v F1. Ono taky čím menší výkon, tím menší křídla a tím menší špinavý vzduch za vozem, tím blíže mohou být vozy za sebou v zatáčkách a tím více zajímavých soubojů.
          Ale určitě by to chtělo ještě promyslet do detailu, vím, že tam budou nějaké díry.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu