11:53 03.06.2014
165.72.200.XXX
Ono to není tak jednoduché. Když dostaneš např. 20 kg paliva, tak každý udělá jediné, spotřebuje maximum z těch 20 kg třeba skoro jen v jednom kole, což může skutečně navýšit výkon na dvojnásobek oproti závodnímu úspornému režimu a dívaci si moc kvaldy neužijou. I když jim dáš třeba limit kg na kola, tak odjedou jedno mega rychlé kolo na brutální spotřebu a pojedou liánko čtyři kola s lehkou nohou a na max. úsporu, která není důstojná rychlosti F1 a navíc je nebezpečná, díky rozdílným rychlostem vozu na dráze ve stejném čase.
V závodě je stanovený počet odjetých kol a nehodnotí se kdo zajel jedno rychlé kolo, ale kdo jel průměrně nejrychleji, takže tam bych skutečně průtok vůbec neřešil.
Naopak bych ho využil jako strategický a "předjížděcí" prvek. Místo DRS bych dal do vozu nějaký kontrolovatelný zpožďovač pro přepínání režimu, třeba dvousekundový, aby si jezdec vzadu mohl rozhodnout kdy a zda ho použije a bránící na to nemohl okamžitě reagovat. Samozřejmě ten, který spotřebuje více paliva, pak musí víc šetřit ve zbylé části závodu, takže je to fér, tedy něco za něco. Představte si ty možnosti předjížděcích strategií v závodech.
Jediné co je potřeba mít ten maximální výkon pod kontrolou, aby nebyl mimo rámec nějaké rozumné bezpečnosti. Ale protože nemám rád všelijaké omezení a přiškrcení technologií, tak abych se zaměřil pouze na ten limit objemu válcu. Při předpokladu, že by jezdci v kvalifikaci, či v jednom kole dokázali podobně jako v 80´ letech navýšit výkon téměř na dvojnásobek, tak abych se snažil držet max. výkon bez omezení do 1000 BHP tedy podle toho bych stanovoval max. objem válců. I s tím, že v závodě by jeli třeba na pouhých 500 BHP. Nezapomeňte, že GP2 má dokonce ještě méně a přesto byli schopni zajet (14 vozů) kvalifikaci rychleji než nové týmy v F1. Ono taky čím menší výkon, tím menší křídla a tím menší špinavý vzduch za vozem, tím blíže mohou být vozy za sebou v zatáčkách a tím více zajímavých soubojů.
Ale určitě by to chtělo ještě promyslet do detailu, vím, že tam budou nějaké díry.