DISKUZE K ČLÁNKU Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?

Usilovný vývoj probíhá nejen v oblasti pohonných jednotek a aerodynamiky nových vozů, ale také v oblasti paliva. Týmy v posledních závodech díky němu dosáhly významných pokroků.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 24.05.2014 10:17 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000733 (Hlasovalo 13 lidí) 20.05.2014 15:09
Mercedes to má letos vychytané od A do Z 11»
» Prokop S. (Hlasovalo 10 lidí) 20.05.2014 16:48
a co teprv pseudodiabetický motor! »
» hixaxon (Hlasovali 4 lidé) 20.05.2014 17:30
Ne dokud tam jezdí Kimi. »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Kapor

194.160.178.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
On zjavne uvažuje,... ...že motor pracujúci v aute a to už osobnom, alebo závodnom, stále maká na 100%, čo nie je pravda, lebo ak sa rozbehne spotrebuje viac paliva a potom potrebuje len malý výkon a udržanie rýchlosti, čo nie je 600 kW, preto ten výpočet je úplne scestný. A ak niekto chce napodobniť režim jazdy na brzde ako jeho model jazdy v meste, kde zrýchľuje a spomaľuje, tak je to úplne na hlavu, lebo na brzde sa síce chvíľkove na konci odskúšajú menovité hodnoty maximálneho momentu a výkonu, ale inak režim na brzde pokiaľ sme mi brzdili motory pre Belaz V12 turbo a V12 do T72, tak to bol režim zameraný na zábeh motora a jeho funkčné odskúšanie a tak je to aj v motorárni v Boleslavy. 11 18

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

82.113.183.XXX
Ano, motor má maximální, střední a nízké otáčky. A kdo vytuneluje tu energii (teplo) ze stlačeného vzduchu?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Ja som tým chcekl povedať toľko,... ...že do Žiguláku je predpísaný 95 oktanový benzín a tankovať iný s vyšším okkanovým číslom nemá zmysel. 14

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Ťažko je mne o tom tu meditovať,... ...a tebe tiež, ak oni boli na brzde v Maďarsku a ja vôbec neviem, akú používali metodiku a meraciu techniku a aký mali nadefinovaný režim brzdenia motora, preto mi je úplne scestné a tebe tiež sa o tom prieť. Ale je viac než jasné, že ten motor je správna vec a že do budúcna je to trhák nielen pre zážehové, ale aj vznetové motory, čo vedie zákonite k z výšeniu výkonu a zníženiu spotreby a emisií a ak sa budeš tak úžasne angažovať pri ich zavedení, ako proti nim brojíš, tak budeš určite viac spokojný, ak taký motor budeš mať raz v aute, to mi ver ! 01

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Nie je to športový motor,... ...ten Audi 2,5 R5 Turbo a bol určený pre 24 hodinovku, čo som tu už prezentoval, motor do mestského provozu je z maximom, v stredných a nízkych otáčkach. 11

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Nuž ale nato máš tam,... ...v aute tú prevodovku a plyn, aby si vždy mal motor, ako som to naznačil už v predošlom v optimálnom rozmedzí otáčok, kde má motor najväčší moment a výkon a ak radíš nahor, tak ideš predsa na vrchné otáčky, kde je maximálny krútiaci moment a výkon, preradíš, otáčky ti klesnú na spodnú medzu optimálnych otáčok a keď znovu pridávaš, tak to v podstate ide u osobného auta, lebo tam to optimum leží v v stredných otáčkach, kde je najnižšia spotreba, preto žhaviť osobné auto do vysokých otáčok je hovadina. Na rozdiel od osobného auta, turbomoror F1, má vrchol krútiaceho momentu a výkonu v 3/4 maximálnych otáčok a prevodovka veľmi rýchlo radí rýchlosťou mrknutia oka, takže tam ti otáčky pri preradení nahor ani moc neklesnú a akcelerácia je veľmi rýchla, lebo ten turbomotor je úžasne pružný. 01 Ja neviem, čo ti ešte nie je jasné. 14

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Raider

85.70.74.XXX
To je ale zbytečně dlouhý článek... Dá se to říci jednou větou - "Píp" nemá cenu říkat, že je "píp", protože tomu stejně nebude věřit... Za píp si můžeš dosadit ledacos, třeba i kapra

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

194.228.20.XXX
Jo takhle je to, takže do městského provozu ideální motor.

No a teď jak je to s tím stlačením, expanzí a ochlazením na nižší teplotu než před stlačením.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Raider

85.70.74.XXX
Mají nebo nemají, to je buřt... Objem vzduchu vstupujícího do motoru se tak jako tak v závislosti na otáčkách mění, proto ani rychlost proudění vzduchu v sání není konstantní. Nebo máš snad nějakou teorii, že nemění?

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

194.228.20.XXX
Bojím se, že je to klasický případ [odkaz na stránku]

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Tak, že sa využíva Twin-scroll turbo,.. ...t.j. pulzná turbína so skrutným výrom, čo obnáša dve turbíny v jednej skrini s prepážkou a spoločným dnom a jedným kompresorom, ktorý dodáva potrebný objem vzduchu o danom tlaku na preplňovanie motora, pričom je zásada, že susedné valce sú radené do spoločnej vetvy. Ak je to V6, tak pravá strana na jednu turbínu a ľavá na druhú turbínu, ak R4, tak 1a2 na jednu a 3a4 na druhú, to odstraňuje turbodieru a turbokommpresor je vybraný tak, aby dodával potrebné množstvo vzuchu v rozmedzí otáčok, v jktorých má motor najväčší krútiaci moment a výkon tak, aby bola splnená podmienka, kritického prúdenia a plnenia motora vzduchom tak, aby diagram mal najväčšiu plochu a motor vykazoval maximálnu machanickú prácu a vtedy aj mal najväčšiu účinnosť v prevádzke a prevodovka na to, aby motor bežal vždy v rozmedzí otáčok, kedy jeho účinnosť a výkon je najvačší. 01 Takže tak, chlapče. Ani to nebolelo. 18

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Raider

85.70.74.XXX
Teď jsem nějaký zmatený... To se mnou jako souhlasíš??? Nebo se mi snad snažíš rozporovat tím, že víceméně převyprávíš to, co jsem napsal já??? Chlape, to vůbec nedává smysl.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Raider

85.70.74.XXX
Na tom opravdu něco bude hele... Ale radši ještě počkáme čím z nás velký guru Kapor udělá absolutní hlupáky a blázny...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Raider

85.70.74.XXX
No pokud je to teda opravdu spotřeba při maximálním výkonu, tak mi teda zkus rozmluvit můj výpočet t=W/P, kde jsem se dopracoval k tomu, že při výkonu 600 kW motoru vystačí 6l benzínu při STOPROCENTNÍ účinnosti na 320 sekund.

Když ještě odečtu těch 30%, abych se dostal k přiznané účinnosti 70%, tak to dává baj vočko něco okolo čtyř minut. Za tu dobu 100 km neujedeš ani kdyby ses postavil na hlavu...

Jestli tu dokážeš popřít jeden z nejzákladnějších vztahů ve fyzice, tak napni krovky a leť si pro Nobelovku...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

194.228.20.XXX
Když myslíš. Ale držme se toho podstatného, jak je to s měnícíma se otáčkama a rychlostí proudění v sacím potrubí?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Ma neskúšaj Mívale ! Tubomotor s priamym vstrekovaním, benzínový a ani nafťák škrtiacu klapku nemajú. Ak si to čítal v rozprávkovej knižke, tak prejdi na beletriu ! 18 11

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Merali to na brzde,... ...pri 4.700 ot/min., kedy motor má maximálny výkon a krútiaci moment, lebo vrcholy sa prekrývajú. Motor má maximum 5.800 ot/.min. 11

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Lebo diesely majú väčší význam pre,... ...dopravu a to jak vnútroštátnu, tak medzinárodnú a úspory ktoré sa tým dajú dosiahnuť sú mimoriadne veľké a tiež zníženie emisií. F1 vôbec nemusí byť ekologická, lebo v porovnaní s vnútroštátnou a medzinárodnou dopravou, je zanedbateľná. Uvádzam to preto, aby sa ľudom konečne rozsvietilo, že RTU ukázalo kade ide cesta a je potrebné ju nasledovať. 01

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama