DISKUZE K ČLÁNKU Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?
Usilovný vývoj probíhá nejen v oblasti pohonných jednotek a aerodynamiky nových vozů, ale také v oblasti paliva. Týmy v posledních závodech díky němu dosáhly významných pokroků.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zuřivý vývoj paliv: Ferrari v Číně na rovinkách o 7 km/h rychlejší, rozdíly až 30 koní?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Kapor
19:07 23.05.2014 194.160.178.XXX
On zjavne uvažuje,... ...že motor pracujúci v aute a to už osobnom, alebo závodnom, stále maká na 100%, čo nie je pravda, lebo ak sa rozbehne spotrebuje viac paliva a potom potrebuje len malý výkon a udržanie rýchlosti, čo nie je 600 kW, preto ten výpočet je úplne scestný. A ak niekto chce napodobniť režim jazdy na brzde ako jeho model jazdy v meste, kde zrýchľuje a spomaľuje, tak je to úplne na hlavu, lebo na brzde sa síce chvíľkove na konci odskúšajú menovité hodnoty maximálneho momentu a výkonu, ale inak režim na brzde pokiaľ sme mi brzdili motory pre Belaz V12 turbo a V12 do T72, tak to bol režim zameraný na zábeh motora a jeho funkčné odskúšanie a tak je to aj v motorárni v Boleslavy.
Kapor
16:55 23.05.2014 194.160.178.XXX
Ťažko je mne o tom tu meditovať,... ...a tebe tiež, ak oni boli na brzde v Maďarsku a ja vôbec neviem, akú používali metodiku a meraciu techniku a aký mali nadefinovaný režim brzdenia motora, preto mi je úplne scestné a tebe tiež sa o tom prieť. Ale je viac než jasné, že ten motor je správna vec a že do budúcna je to trhák nielen pre zážehové, ale aj vznetové motory, čo vedie zákonite k z výšeniu výkonu a zníženiu spotreby a emisií a ak sa budeš tak úžasne angažovať pri ich zavedení, ako proti nim brojíš, tak budeš určite viac spokojný, ak taký motor budeš mať raz v aute, to mi ver !
Kapor
16:32 23.05.2014 194.160.178.XXX
Nuž ale nato máš tam,... ...v aute tú prevodovku a plyn, aby si vždy mal motor, ako som to naznačil už v predošlom v optimálnom rozmedzí otáčok, kde má motor najväčší moment a výkon a ak radíš nahor, tak ideš predsa na vrchné otáčky, kde je maximálny krútiaci moment a výkon, preradíš, otáčky ti klesnú na spodnú medzu optimálnych otáčok a keď znovu pridávaš, tak to v podstate ide u osobného auta, lebo tam to optimum leží v v stredných otáčkach, kde je najnižšia spotreba, preto žhaviť osobné auto do vysokých otáčok je hovadina. Na rozdiel od osobného auta, turbomoror F1, má vrchol krútiaceho momentu a výkonu v 3/4 maximálnych otáčok a prevodovka veľmi rýchlo radí rýchlosťou mrknutia oka, takže tam ti otáčky pri preradení nahor ani moc neklesnú a akcelerácia je veľmi rýchla, lebo ten turbomotor je úžasne pružný. Ja neviem, čo ti ešte nie je jasné.
Kapor
18:54 22.05.2014 194.160.178.XXX
Tak, že sa využíva Twin-scroll turbo,.. ...t.j. pulzná turbína so skrutným výrom, čo obnáša dve turbíny v jednej skrini s prepážkou a spoločným dnom a jedným kompresorom, ktorý dodáva potrebný objem vzduchu o danom tlaku na preplňovanie motora, pričom je zásada, že susedné valce sú radené do spoločnej vetvy. Ak je to V6, tak pravá strana na jednu turbínu a ľavá na druhú turbínu, ak R4, tak 1a2 na jednu a 3a4 na druhú, to odstraňuje turbodieru a turbokommpresor je vybraný tak, aby dodával potrebné množstvo vzuchu v rozmedzí otáčok, v jktorých má motor najväčší krútiaci moment a výkon tak, aby bola splnená podmienka, kritického prúdenia a plnenia motora vzduchom tak, aby diagram mal najväčšiu plochu a motor vykazoval maximálnu machanickú prácu a vtedy aj mal najväčšiu účinnosť v prevádzke a prevodovka na to, aby motor bežal vždy v rozmedzí otáčok, kedy jeho účinnosť a výkon je najvačší. Takže tak, chlapče. Ani to nebolelo.
Raider
18:31 22.05.2014 85.70.74.XXX
No pokud je to teda opravdu spotřeba při maximálním výkonu, tak mi teda zkus rozmluvit můj výpočet t=W/P, kde jsem se dopracoval k tomu, že při výkonu 600 kW motoru vystačí 6l benzínu při STOPROCENTNÍ účinnosti na 320 sekund.
Když ještě odečtu těch 30%, abych se dostal k přiznané účinnosti 70%, tak to dává baj vočko něco okolo čtyř minut. Za tu dobu 100 km neujedeš ani kdyby ses postavil na hlavu...
Jestli tu dokážeš popřít jeden z nejzákladnějších vztahů ve fyzice, tak napni krovky a leť si pro Nobelovku...
Když ještě odečtu těch 30%, abych se dostal k přiznané účinnosti 70%, tak to dává baj vočko něco okolo čtyř minut. Za tu dobu 100 km neujedeš ani kdyby ses postavil na hlavu...
Jestli tu dokážeš popřít jeden z nejzákladnějších vztahů ve fyzice, tak napni krovky a leť si pro Nobelovku...
Kapor
16:37 22.05.2014 194.160.178.XXX
Lebo diesely majú väčší význam pre,... ...dopravu a to jak vnútroštátnu, tak medzinárodnú a úspory ktoré sa tým dajú dosiahnuť sú mimoriadne veľké a tiež zníženie emisií. F1 vôbec nemusí byť ekologická, lebo v porovnaní s vnútroštátnou a medzinárodnou dopravou, je zanedbateľná. Uvádzam to preto, aby sa ľudom konečne rozsvietilo, že RTU ukázalo kade ide cesta a je potrebné ju nasledovať.
Aktuálně
Nadcházející závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (19:30 - 20:30)
- 2. Trénink (23:00 - 00:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:00)
-
Neděle
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek