DISKUZE K ČLÁNKU Symonds o spojkách a startech: Jak co nejrychleji vystřelit s vozem F1

Technický ředitel Williamsu Pat Symonds přibližuje přípravy na rychlý rozjezd, startovní proceduru i technické zajímavosti spojky ve voze Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Symonds o spojkách a startech: Jak co nejrychleji vystřelit s vozem F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 07.05.2014 18:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 18 lidí) 05.05.2014 19:27
Díky za unikátní článek. Ještě nikdy jsem nečetl… »
» Bigben (Hlasovalo 15 lidí) 05.05.2014 21:27
Poděkování a více takových článků!!!!!!11 »
» Petr (Hlasovalo 10 lidí) 05.05.2014 16:23
Jde o volant Lotusu z Monzy z roku 2011. Týmy… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Bigben

    Bigben

    90.181.141.XXX
    Poděkování a více takových článků!!!!!!11

    + 15 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jura

    85.70.247.XXX
    Hezky popsaná činnost spojky 01
    Celý systém mi přijde poměrně dost blbuvzdorný, až na chladné nervy by to pro jezdce nemělo být nijak náročné .. nechápu pak jakto že například Massa má soustavně vynikající starty zatímco Webber je měl soustavně katastrofální.

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Díky za unikátní článek. Ještě nikdy jsem nečetl tak podrobný článek o startovní procedůře vozů F1 a ještě navíc podležený technickými podklady.
    Za mě velká pochvala.01 01 01

    + 18 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym I.

    178.40.136.XXX
    uliaty start ak sa uliaty start kontroluje automaticky senzorom tak ako je mozne ze massovi pred par rokmi presiel uliaty start a prislo sa na to az vdaka videu ktory zverejnil nejaky divak?

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      46.135.83.XXX
      Massa To nebyl ulity start..ale Massa nevidel dobře na slot do ktereho zastavoval..a při startu stal asi metr pres caru.. A to natocil nejaky divak..

      + 6 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        78.80.93.XXX
        Vždyť to bylo jen o fous :) https://lh6.googleusercontent.com/-fWXhPJgGqhg/TeVJYmBJ_rI/AAAAAAAAFIM/fJJhpagugAs/w1189-h892-no/P1100869.JPG

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno je to pochopiteľné,... ...že spojka v F1 je tak mrňavá, lebo každý milimeter a gram naviac jej udeľuje väčší nielen moment zotrvačnosti, ale aj rotujúcu hmtu naviac a tým rastú aj straty pri zrýchlení, preto sa potrebná trecia plocha dosiahne tak, že spojka obsahuje viac lamiel a je to vlastne spotrebný materiál na jeden závod, lebo jej živonosť sa nijak nesleduje, ako je to u pohonných jednotiek, prevodoviek atď. 11

    + 9 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Libor

      89.190.61.XXX
      Spojka je malá hlavně kvůli těžišti, aby šel motor usadit co nejníž.

      + 3 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nemáš pravdu,... ...je to kvôli tomu, čo hovorím ja, ťažisko je len podružné, ktoré z toho riešenia logicky vyplýva. Ak má vysokootáčkový motor, potrebuješ spojku s čo najmenším momentom zotrvačnosti a hmotnosťou a to je tu plne uplatnené. 01

        + 9 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.190.61.XXX
          To si asi pleteš se setrvačníkem. Nevím teda, jestli nízký těžiště motoru je podružný, to asi ne05

          + 3 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Zotrvačník majú len osobné autá,... ...u F1 by si ho hľadal márne, lebo ak by si ho tam namontoval, tak by si ho pri tých vysokých otáčkach stratil. Prvé pridanie a by sa ti urval z hriadeľa a otkotúľaľ do kačírku a bolo by po závode. Inak spojka sa použije za závod len raz pri štarte, potom ostane uzamknutá, lebo všetko má na starosti automatická prevodovka. 11

            + 6 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jens

              78.157.160.XXX
              A co zastávky v boxech? Při nich se spojka taky hodí, ne? 03

              + 5 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Libor

                89.190.61.XXX
                Ne ne, kapr to tam rve bez spojky04 na surovca03 .
                Pro kapra: Je jasný, že u f1 setrvačník není, spíš je otázka, jestli má větší setrvačnost jednokotoučová spojka 190mm nebo tříkotoučová 100mm, moc rozdíl v tom nebude, ale ve snížení těžiště hodně velkej.

                + 7 / − 7

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Kapor

                  194.160.178.XXX
                  By si mal vedieť,.. ...že na prejazd boxov sa používa tlačítko na volante. 14 A celá procedúra vyzerá nasledovne: Pred vjazdom do boxov pribrzdenie a podradenie, stlačenie tlačítka na prejazd boxov, zastavenie a zaradenie neurálu. Po výmene pneumatík, zaradenie I. rýchlostného stupňa a stlačenie tlačítka, na ktoré sa auto rozbehne automaticky na dovolenú rýchlosť nakoľko spojka je ovládaná elekrickya výkonový člen je hydraulický. Tu sa obe páčky, ktoré sa používajú na štarte nepoužívajú, lebo spojka je nahriata a nemusí predtým, ako sa auto rozbehne kĺzať, aby sa nahriala cca na 200 stupňov. Ak ste to pochopili, gratulujem, ak nie prileďte do Barcelony a tam vám to vysvetlím aj ukážem. 11 18

                  + 6 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • Libor

              89.190.61.XXX
              10500/min. jsou vysoký otáčky?

              + 4 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kapor

                194.160.178.XXX
                Je to inak tlmič torzných kmitov,.. ...zotrvačníkom to volajú len ***, ako ty ! 08 A F1 to nepotrebuje, lebo tam je ako tlmič torzdých kmitov MGU-K. 01
                Příspěvek byl redakčně upraven.

                + 6 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Libor

                  89.190.61.XXX
                  Ty seš takovej slovenskej Michal Kolesa, to je dobře, protože nám ten náš už umřel05

                  + 3 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kapor

                    194.160.178.XXX
                    Každý vysokootáčkový stroj,.. ...je odolnejší proti rozdrncávaniu, lebo otáčajúci rotor má veľký moment zotrvačnosti, hoci má malý priemer. Ak si bol malý a pri jednej zo spoločenských hier, si roztočil zotrvačník, ktorý mal jednu tenšiu stopku okolo ktorej sa otáčal a druhú hrubšiu, ktorou si prstami, akoby lusknutím udelil zotrvačníku krútiaci moment a čím boli otáčky väčšie, zotrvačník sa točil plynule a ostal na mieste stáť, čím otáčky klesali, začal sa chvieť a putovať po podložke. Aké jednoduché však, ak si si spomenul na detstvo. A to je tá analógia mezdi množstvom otáčok a odolnosťou voči chveniu. A tak je to aj s motorom automobilovým v bežnej premávke, kde zotrvačník je a u pohonnej jednotky F1 ho nenájdeš. Teraz už vieš prečo, lebo som ti to lopatisticky vysvetlil, že by to aj sprostý pochopil ! Preto nechápem, prečo tu pletieš nejakého Kolesa. Je ti to rodina ? 18 11

                    + 5 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001465

    uzivatel001465

    62.168.11.XXX
    Díky Díky za zajímavý článek! Jen bych měl jednu otázku k obrázku volantu - je na něm 6 páček - k čemu jsou tedy poslední dvě? 2 na řazení, 2 spojky a?

    Díky moc.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama