DISKUZE K ČLÁNKU Symonds o spojkách a startech: Jak co nejrychleji vystřelit s vozem F1
Technický ředitel Williamsu Pat Symonds přibližuje přípravy na rychlý rozjezd, startovní proceduru i technické zajímavosti spojky ve voze Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Symonds o spojkách a startech: Jak co nejrychleji vystřelit s vozem F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Jura
21:13 05.05.2014 85.70.247.XXXHezky popsaná činnost spojky
Celý systém mi přijde poměrně dost blbuvzdorný, až na chladné nervy by to pro jezdce nemělo být nijak náročné .. nechápu pak jakto že například Massa má soustavně vynikající starty zatímco Webber je měl soustavně katastrofální. -
-
-
Kapor
14:41 05.05.2014 194.160.178.XXXÁno je to pochopiteľné,... ...že spojka v F1 je tak mrňavá, lebo každý milimeter a gram naviac jej udeľuje väčší nielen moment zotrvačnosti, ale aj rotujúcu hmtu naviac a tým rastú aj straty pri zrýchlení, preto sa potrebná trecia plocha dosiahne tak, že spojka obsahuje viac lamiel a je to vlastne spotrebný materiál na jeden závod, lebo jej živonosť sa nijak nesleduje, ako je to u pohonných jednotiek, prevodoviek atď.-
-
-
-
Kapor
18:49 06.05.2014 194.160.178.XXXZotrvačník majú len osobné autá,... ...u F1 by si ho hľadal márne, lebo ak by si ho tam namontoval, tak by si ho pri tých vysokých otáčkach stratil. Prvé pridanie a by sa ti urval z hriadeľa a otkotúľaľ do kačírku a bolo by po závode. Inak spojka sa použije za závod len raz pri štarte, potom ostane uzamknutá, lebo všetko má na starosti automatická prevodovka.-
-
Libor
22:12 06.05.2014 89.190.61.XXXNe ne, kapr to tam rve bez spojky na surovca .
Pro kapra: Je jasný, že u f1 setrvačník není, spíš je otázka, jestli má větší setrvačnost jednokotoučová spojka 190mm nebo tříkotoučová 100mm, moc rozdíl v tom nebude, ale ve snížení těžiště hodně velkej.-
Kapor
15:34 07.05.2014 194.160.178.XXXBy si mal vedieť,.. ...že na prejazd boxov sa používa tlačítko na volante. A celá procedúra vyzerá nasledovne: Pred vjazdom do boxov pribrzdenie a podradenie, stlačenie tlačítka na prejazd boxov, zastavenie a zaradenie neurálu. Po výmene pneumatík, zaradenie I. rýchlostného stupňa a stlačenie tlačítka, na ktoré sa auto rozbehne automaticky na dovolenú rýchlosť nakoľko spojka je ovládaná elekrickya výkonový člen je hydraulický. Tu sa obe páčky, ktoré sa používajú na štarte nepoužívajú, lebo spojka je nahriata a nemusí predtým, ako sa auto rozbehne kĺzať, aby sa nahriala cca na 200 stupňov. Ak ste to pochopili, gratulujem, ak nie prileďte do Barcelony a tam vám to vysvetlím aj ukážem.
-
-
-
-
-
-
Kapor
16:41 07.05.2014 194.160.178.XXXKaždý vysokootáčkový stroj,.. ...je odolnejší proti rozdrncávaniu, lebo otáčajúci rotor má veľký moment zotrvačnosti, hoci má malý priemer. Ak si bol malý a pri jednej zo spoločenských hier, si roztočil zotrvačník, ktorý mal jednu tenšiu stopku okolo ktorej sa otáčal a druhú hrubšiu, ktorou si prstami, akoby lusknutím udelil zotrvačníku krútiaci moment a čím boli otáčky väčšie, zotrvačník sa točil plynule a ostal na mieste stáť, čím otáčky klesali, začal sa chvieť a putovať po podložke. Aké jednoduché však, ak si si spomenul na detstvo. A to je tá analógia mezdi množstvom otáčok a odolnosťou voči chveniu. A tak je to aj s motorom automobilovým v bežnej premávke, kde zotrvačník je a u pohonnej jednotky F1 ho nenájdeš. Teraz už vieš prečo, lebo som ti to lopatisticky vysvetlil, že by to aj sprostý pochopil ! Preto nechápem, prečo tu pletieš nejakého Kolesa. Je ti to rodina ?
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001465
14:35 05.05.2014 62.168.11.XXXDíky Díky za zajímavý článek! Jen bych měl jednu otázku k obrázku volantu - je na něm 6 páček - k čemu jsou tedy poslední dvě? 2 na řazení, 2 spojky a?
Díky moc.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek