DISKUZE K ČLÁNKU Proč a jak týmy snižují váhu vozů? Dopad na výkonnost, výška těžiště a závaží
Technický ředitel Williamsu Pat Symonds pro F1 Racing popisuje, jak důležité je snižování hmotnosti v současné Formuli 1. Jaký dopad na časy na kolo mají kilogramy navíc, díky čemu se dá váha ušetřit a z jakého materiálu je závaží určené pro monoposty?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč a jak týmy snižují váhu vozů? Dopad na výkonnost, výška těžiště a závaží
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001084
(Hlasovalo 19 lidí)
11.02.2014 11:40
Dekuju Patu Symondsovi a f1news za clanek. … »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
anonym
05:05 12.02.2014 188.120.195.XXXSymonds nic o větším zrychlení neříká. Jen pomocí změny váhy vlivem nadm. výšky ilustruje, že hmotnost a váha není totéž.
Biblbrox má samozřejmě pravdu, protože úbytek váhy (směšných 170g, tedy v loňských číslech 0,0265 %) ani úbytek aerodynamického odporu nemohou plně vykompenzovat úbytek výkonu motoru (8, někdy se uvádí dokonce až 10 %) a horší chlazení.
-
-
-
-
-
anonym
14:29 11.02.2014 178.255.168.XXXS materiály a technologiemi, které v F1 používají, bych se docela divil, kdyby tam měli natažené obyčejné měděné dráty s klasickou bužírkou. Elektrikář ani chemik sice nejsem, ale dovedu si docela dobře představit třeba svazek tenoučkých sříbrných vodičů potažených nějakou silikátovou izolací. To by mohlo svítit fest.-
-
-
-
-
anonym
05:42 12.02.2014 188.120.195.XXXKdes vzal 12 W? Pokud vím, tak od roku 1972 bylo povinné 15W zadní světlo; teď už je dlouho standardizované, dodávané FIA, takže pravidla o jeho příkonu nehovoří. Když se ale podíváš, je tam 15 ks vysoce svítivých LED min. 1W.
Ke kolegovi výš - je fakt, že když řekne 60 letý člověk, že to bylo před "mnoha roky", tak se dá očekávat, že to nebylo předloni. Na druhou stranu má Libor pravdu v tom, že v F1 se používají LED v zadním světle už hodně dlouho, možná 20 let. Těžko říct, jestli tedy šlo o LED nebo žárovku.
Podstatné je něco úplně jiného - ruku na srdce, pánové, kdo jsme, abychom zpochybňovali slova člověka, jako je Pat Symonds?
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek