DISKUZE K ČLÁNKU Proč a jak týmy snižují váhu vozů? Dopad na výkonnost, výška těžiště a závaží

Technický ředitel Williamsu Pat Symonds pro F1 Racing popisuje, jak důležité je snižování hmotnosti v současné Formuli 1. Jaký dopad na časy na kolo mají kilogramy navíc, díky čemu se dá váha ušetřit a z jakého materiálu je závaží určené pro monoposty?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč a jak týmy snižují váhu vozů? Dopad na výkonnost, výška těžiště a závaží

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 12.02.2014 17:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001084 (Hlasovalo 19 lidí) 11.02.2014 11:40
Dekuju Patu Symondsovi a f1news za clanek. … »
» uzivatel001000 (Hlasovalo 17 lidí) 11.02.2014 10:56
Já tyto články taky miluju. Pat Symonds je… »
» uzivatel001437 (Hlasovalo 11 lidí) 11.02.2014 16:17
.. Vážně super čtení. 01 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Libor

    89.190.61.XXX
    A mě zase nepřekvapují tvoje věcné a inteligentní příspěvky, protože ty už jsi viděl vlákno v žárovce, Edisone

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      109.81.245.XXX
      Tak příspěvky Symondse nepřekvapují, jsou vždy na úrovni, to je pravda.

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Biblbrox

    94.138.104.XXX
    Řekl bych, že pro zrychlení na rovině nemá "snížení" hmotnosti vlivem vyšší nadmořské výšce žádný vliv. Kde se ale uplatňují rozdíly hmotnosti, je směr pohybu, tj. jízdou na východ se zvyšuje odstředivá síla, jízdou na západ zase snižuje.

    + 2 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      78.157.160.XXX
      Tak očividně tomu rozumíš lépe než Symonds. České hospody a fóra jsou plné designérů, inženýrů a elektrikářů, koukám.

      + 7 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        188.120.195.XXX
        Symonds nic o větším zrychlení neříká. Jen pomocí změny váhy vlivem nadm. výšky ilustruje, že hmotnost a váha není totéž.

        Biblbrox má samozřejmě pravdu, protože úbytek váhy (směšných 170g, tedy v loňských číslech 0,0265 %) ani úbytek aerodynamického odporu nemohou plně vykompenzovat úbytek výkonu motoru (8, někdy se uvádí dokonce až 10 %) a horší chlazení.

        + 7 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          To, co říká Symonds taky nikdo nerozporuje. Ztráta času s hloupými anonymy.

          + 8 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • anonym

    37.48.44.XXX
    Je to prece f1

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001437

    uzivatel001437

    89.103.251.XXX
    .. Vážně super čtení. 01

    + 11 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor

    89.190.61.XXX
    Mě taky dostaly ty svítící kabely05 To jako svítily přes tu izolaci, nebo až potom, co se roztekla? Pán asi nebude zrovna elektrikář04

    + 11 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      S materiály a technologiemi, které v F1 používají, bych se docela divil, kdyby tam měli natažené obyčejné měděné dráty s klasickou bužírkou. Elektrikář ani chemik sice nejsem, ale dovedu si docela dobře představit třeba svazek tenoučkých sříbrných vodičů potažených nějakou silikátovou izolací. To by mohlo svítit fest. 04

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Libor

        89.190.61.XXX
        To jo, hlavně, když by to šlo do zkratu, poté co by se ta izolace oloupala. Když už jsme u té Hi-tech, tak tam asi neměli světlo s obyč. žárovkou, ale LED a to si nedovedu osobně představit drát, který se rozžhaví proudem přes pár ledek.

        + 6 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.128.XXX
          "Vzpomínám si na jedno auto, na kterém jsem před mnoha roky pracoval"

          vysoko svietive led su zalezitostou poslednych par rokov

          + 5 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.23.219.XXX
            stříbro by mělo zase lepší vodivost než CU a těch pár ledek to do běla určitě nerozžhavilo..
            při 12W a 12V je to 1A...

            + 1 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.128.XXX
              a odkial beries ze tam boli ledky?

              + 4 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Libor

              89.190.61.XXX
              Má vůbec f1 palubni napětí 12V? jestli nebude mít 14,4V z li-ion bat.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.23.219.XXX
                12V pro usnadnění výpočtu. Pokud se nemýlím F1 ani nedisponuje baterií jako klasické vozy a je krmena alternátorem. Viz selhání alternátoru Rencku, okamžitě odešlo zapalování..

                + 3 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • anonym

              188.120.195.XXX
              Kdes vzal 12 W? Pokud vím, tak od roku 1972 bylo povinné 15W zadní světlo; teď už je dlouho standardizované, dodávané FIA, takže pravidla o jeho příkonu nehovoří. Když se ale podíváš, je tam 15 ks vysoce svítivých LED min. 1W.

              Ke kolegovi výš - je fakt, že když řekne 60 letý člověk, že to bylo před "mnoha roky", tak se dá očekávat, že to nebylo předloni. Na druhou stranu má Libor pravdu v tom, že v F1 se používají LED v zadním světle už hodně dlouho, možná 20 let. Těžko říct, jestli tedy šlo o LED nebo žárovku.

              Podstatné je něco úplně jiného - ruku na srdce, pánové, kdo jsme, abychom zpochybňovali slova člověka, jako je Pat Symonds? 14

              + 3 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • anonym

          78.157.160.XXX
          Nevím, co je na tom tak složitého. Vlákno v žárovce jsi už viděl?

          + 7 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama