DISKUZE K ČLÁNKU Proč a jak týmy snižují váhu vozů? Dopad na výkonnost, výška těžiště a závaží

Technický ředitel Williamsu Pat Symonds pro F1 Racing popisuje, jak důležité je snižování hmotnosti v současné Formuli 1. Jaký dopad na časy na kolo mají kilogramy navíc, díky čemu se dá váha ušetřit a z jakého materiálu je závaží určené pro monoposty?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč a jak týmy snižují váhu vozů? Dopad na výkonnost, výška těžiště a závaží

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 12.02.2014 17:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001084 (Hlasovalo 19 lidí) 11.02.2014 11:40
Dekuju Patu Symondsovi a f1news za clanek. … »
» uzivatel001000 (Hlasovalo 17 lidí) 11.02.2014 10:56
Já tyto články taky miluju. Pat Symonds je… »
» uzivatel001437 (Hlasovalo 11 lidí) 11.02.2014 16:17
.. Vážně super čtení. 01 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

anonym

178.23.219.XXX
12V pro usnadnění výpočtu. Pokud se nemýlím F1 ani nedisponuje baterií jako klasické vozy a je krmena alternátorem. Viz selhání alternátoru Rencku, okamžitě odešlo zapalování..

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.23.219.XXX
12W byla typovačka 03

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

109.81.245.XXX
Tak příspěvky Symondse nepřekvapují, jsou vždy na úrovni, to je pravda.

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
To mě to naopak přišlo jako příliš malý rozdíl. Když si představím vůz s o metr vyšším těžištěm, což odpovídá nějakému SUV a je jen o 10 sekund na kolo pomalejší ? :D

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
A mě zase nepřekvapují tvoje věcné a inteligentní příspěvky, protože ty už jsi viděl vlákno v žárovce, Edisone

+ 3 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

109.81.245.XXX
V tom případě mě tvé hloupé příspěvky vůbec nepřekvapují.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
To, co říká Symonds taky nikdo nerozporuje. Ztráta času s hloupými anonymy.

+ 8 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

188.120.195.XXX
Kdes vzal 12 W? Pokud vím, tak od roku 1972 bylo povinné 15W zadní světlo; teď už je dlouho standardizované, dodávané FIA, takže pravidla o jeho příkonu nehovoří. Když se ale podíváš, je tam 15 ks vysoce svítivých LED min. 1W.

Ke kolegovi výš - je fakt, že když řekne 60 letý člověk, že to bylo před "mnoha roky", tak se dá očekávat, že to nebylo předloni. Na druhou stranu má Libor pravdu v tom, že v F1 se používají LED v zadním světle už hodně dlouho, možná 20 let. Těžko říct, jestli tedy šlo o LED nebo žárovku.

Podstatné je něco úplně jiného - ruku na srdce, pánové, kdo jsme, abychom zpochybňovali slova člověka, jako je Pat Symonds? 14

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

188.120.195.XXX
Symonds nic o větším zrychlení neříká. Jen pomocí změny váhy vlivem nadm. výšky ilustruje, že hmotnost a váha není totéž.

Biblbrox má samozřejmě pravdu, protože úbytek váhy (směšných 170g, tedy v loňských číslech 0,0265 %) ani úbytek aerodynamického odporu nemohou plně vykompenzovat úbytek výkonu motoru (8, někdy se uvádí dokonce až 10 %) a horší chlazení.

+ 7 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Libor

89.190.61.XXX
Má vůbec f1 palubni napětí 12V? jestli nebude mít 14,4V z li-ion bat.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

78.157.160.XXX
Tak očividně tomu rozumíš lépe než Symonds. České hospody a fóra jsou plné designérů, inženýrů a elektrikářů, koukám.

+ 7 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.190.61.XXX
Neviděl, co je to?

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Biblbrox

94.138.104.XXX
Nebo Vettelovou přilbu?

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Biblbrox

94.138.104.XXX
Řekl bych, že pro zrychlení na rovině nemá "snížení" hmotnosti vlivem vyšší nadmořské výšce žádný vliv. Kde se ale uplatňují rozdíly hmotnosti, je směr pohybu, tj. jízdou na východ se zvyšuje odstředivá síla, jízdou na západ zase snižuje.

+ 2 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

37.48.44.XXX
Je to prece f1

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.157.160.XXX
Nevím, co je na tom tak složitého. Vlákno v žárovce jsi už viděl?

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.128.XXX
a odkial beries ze tam boli ledky?

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.23.219.XXX
stříbro by mělo zase lepší vodivost než CU a těch pár ledek to do běla určitě nerozžhavilo..
při 12W a 12V je to 1A...

+ 1 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.128.XXX
"Vzpomínám si na jedno auto, na kterém jsem před mnoha roky pracoval"

vysoko svietive led su zalezitostou poslednych par rokov

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001437

uzivatel001437

89.103.251.XXX
.. Vážně super čtení. 01

+ 11 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama