DISKUZE K ČLÁNKU Proč a jak týmy snižují váhu vozů? Dopad na výkonnost, výška těžiště a závaží
Technický ředitel Williamsu Pat Symonds pro F1 Racing popisuje, jak důležité je snižování hmotnosti v současné Formuli 1. Jaký dopad na časy na kolo mají kilogramy navíc, díky čemu se dá váha ušetřit a z jakého materiálu je závaží určené pro monoposty?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč a jak týmy snižují váhu vozů? Dopad na výkonnost, výška těžiště a závaží
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001084
(Hlasovalo 19 lidí)
11.02.2014 11:40
Dekuju Patu Symondsovi a f1news za clanek. … »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
anonym
05:42 12.02.2014 188.120.195.XXX
Kdes vzal 12 W? Pokud vím, tak od roku 1972 bylo povinné 15W zadní světlo; teď už je dlouho standardizované, dodávané FIA, takže pravidla o jeho příkonu nehovoří. Když se ale podíváš, je tam 15 ks vysoce svítivých LED min. 1W.
Ke kolegovi výš - je fakt, že když řekne 60 letý člověk, že to bylo před "mnoha roky", tak se dá očekávat, že to nebylo předloni. Na druhou stranu má Libor pravdu v tom, že v F1 se používají LED v zadním světle už hodně dlouho, možná 20 let. Těžko říct, jestli tedy šlo o LED nebo žárovku.
Podstatné je něco úplně jiného - ruku na srdce, pánové, kdo jsme, abychom zpochybňovali slova člověka, jako je Pat Symonds?
Ke kolegovi výš - je fakt, že když řekne 60 letý člověk, že to bylo před "mnoha roky", tak se dá očekávat, že to nebylo předloni. Na druhou stranu má Libor pravdu v tom, že v F1 se používají LED v zadním světle už hodně dlouho, možná 20 let. Těžko říct, jestli tedy šlo o LED nebo žárovku.
Podstatné je něco úplně jiného - ruku na srdce, pánové, kdo jsme, abychom zpochybňovali slova člověka, jako je Pat Symonds?
anonym
05:05 12.02.2014 188.120.195.XXX
Symonds nic o větším zrychlení neříká. Jen pomocí změny váhy vlivem nadm. výšky ilustruje, že hmotnost a váha není totéž.
Biblbrox má samozřejmě pravdu, protože úbytek váhy (směšných 170g, tedy v loňských číslech 0,0265 %) ani úbytek aerodynamického odporu nemohou plně vykompenzovat úbytek výkonu motoru (8, někdy se uvádí dokonce až 10 %) a horší chlazení.
Biblbrox má samozřejmě pravdu, protože úbytek váhy (směšných 170g, tedy v loňských číslech 0,0265 %) ani úbytek aerodynamického odporu nemohou plně vykompenzovat úbytek výkonu motoru (8, někdy se uvádí dokonce až 10 %) a horší chlazení.
Biblbrox
20:44 11.02.2014 94.138.104.XXX
Řekl bych, že pro zrychlení na rovině nemá "snížení" hmotnosti vlivem vyšší nadmořské výšce žádný vliv. Kde se ale uplatňují rozdíly hmotnosti, je směr pohybu, tj. jízdou na východ se zvyšuje odstředivá síla, jízdou na západ zase snižuje.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek