DISKUZE K ČLÁNKU Proč a jak týmy snižují váhu vozů? Dopad na výkonnost, výška těžiště a závaží

Technický ředitel Williamsu Pat Symonds pro F1 Racing popisuje, jak důležité je snižování hmotnosti v současné Formuli 1. Jaký dopad na časy na kolo mají kilogramy navíc, díky čemu se dá váha ušetřit a z jakého materiálu je závaží určené pro monoposty?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč a jak týmy snižují váhu vozů? Dopad na výkonnost, výška těžiště a závaží

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 12.02.2014 17:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001084 (Hlasovalo 19 lidí) 11.02.2014 11:40
Dekuju Patu Symondsovi a f1news za clanek. … »
» uzivatel001000 (Hlasovalo 17 lidí) 11.02.2014 10:56
Já tyto články taky miluju. Pat Symonds je… »
» uzivatel001437 (Hlasovalo 11 lidí) 11.02.2014 16:17
.. Vážně super čtení. 01 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Libor

    89.190.61.XXX
    A mě zase nepřekvapují tvoje věcné a inteligentní příspěvky, protože ty už jsi viděl vlákno v žárovce, Edisone

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      109.81.245.XXX
      Tak příspěvky Symondse nepřekvapují, jsou vždy na úrovni, to je pravda.

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Biblbrox

    94.138.104.XXX
    Řekl bych, že pro zrychlení na rovině nemá "snížení" hmotnosti vlivem vyšší nadmořské výšce žádný vliv. Kde se ale uplatňují rozdíly hmotnosti, je směr pohybu, tj. jízdou na východ se zvyšuje odstředivá síla, jízdou na západ zase snižuje.

    + 2 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      78.157.160.XXX
      Tak očividně tomu rozumíš lépe než Symonds. České hospody a fóra jsou plné designérů, inženýrů a elektrikářů, koukám.

      + 7 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        188.120.195.XXX
        Symonds nic o větším zrychlení neříká. Jen pomocí změny váhy vlivem nadm. výšky ilustruje, že hmotnost a váha není totéž.

        Biblbrox má samozřejmě pravdu, protože úbytek váhy (směšných 170g, tedy v loňských číslech 0,0265 %) ani úbytek aerodynamického odporu nemohou plně vykompenzovat úbytek výkonu motoru (8, někdy se uvádí dokonce až 10 %) a horší chlazení.

        + 7 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          To, co říká Symonds taky nikdo nerozporuje. Ztráta času s hloupými anonymy.

          + 8 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • anonym

    37.48.44.XXX
    Je to prece f1

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001437

    uzivatel001437

    89.103.251.XXX
    .. Vážně super čtení. 01

    + 11 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Libor

    89.190.61.XXX
    Mě taky dostaly ty svítící kabely05 To jako svítily přes tu izolaci, nebo až potom, co se roztekla? Pán asi nebude zrovna elektrikář04

    + 11 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      S materiály a technologiemi, které v F1 používají, bych se docela divil, kdyby tam měli natažené obyčejné měděné dráty s klasickou bužírkou. Elektrikář ani chemik sice nejsem, ale dovedu si docela dobře představit třeba svazek tenoučkých sříbrných vodičů potažených nějakou silikátovou izolací. To by mohlo svítit fest. 04

      + 8 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Libor

        89.190.61.XXX
        To jo, hlavně, když by to šlo do zkratu, poté co by se ta izolace oloupala. Když už jsme u té Hi-tech, tak tam asi neměli světlo s obyč. žárovkou, ale LED a to si nedovedu osobně představit drát, který se rozžhaví proudem přes pár ledek.

        + 6 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.128.XXX
          "Vzpomínám si na jedno auto, na kterém jsem před mnoha roky pracoval"

          vysoko svietive led su zalezitostou poslednych par rokov

          + 5 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.23.219.XXX
            stříbro by mělo zase lepší vodivost než CU a těch pár ledek to do běla určitě nerozžhavilo..
            při 12W a 12V je to 1A...

            + 1 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.128.XXX
              a odkial beries ze tam boli ledky?

              + 4 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Libor

              89.190.61.XXX
              Má vůbec f1 palubni napětí 12V? jestli nebude mít 14,4V z li-ion bat.

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.23.219.XXX
                12V pro usnadnění výpočtu. Pokud se nemýlím F1 ani nedisponuje baterií jako klasické vozy a je krmena alternátorem. Viz selhání alternátoru Rencku, okamžitě odešlo zapalování..

                + 3 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • anonym

              188.120.195.XXX
              Kdes vzal 12 W? Pokud vím, tak od roku 1972 bylo povinné 15W zadní světlo; teď už je dlouho standardizované, dodávané FIA, takže pravidla o jeho příkonu nehovoří. Když se ale podíváš, je tam 15 ks vysoce svítivých LED min. 1W.

              Ke kolegovi výš - je fakt, že když řekne 60 letý člověk, že to bylo před "mnoha roky", tak se dá očekávat, že to nebylo předloni. Na druhou stranu má Libor pravdu v tom, že v F1 se používají LED v zadním světle už hodně dlouho, možná 20 let. Těžko říct, jestli tedy šlo o LED nebo žárovku.

              Podstatné je něco úplně jiného - ruku na srdce, pánové, kdo jsme, abychom zpochybňovali slova člověka, jako je Pat Symonds? 14

              + 3 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • anonym

          78.157.160.XXX
          Nevím, co je na tom tak složitého. Vlákno v žárovce jsi už viděl?

          + 7 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama