DISKUZE K ČLÁNKU FIA zveřejňuje nová pravidla pro sezónu 2014 - co se mění?

Mezinárodní automobilová federace (FIA) včera zveřejnila nová pravidla, která budou platit od sezóny 2014. Co nového nás čeká?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA zveřejňuje nová pravidla pro sezónu 2014 - co se mění?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 65, poslední 12.07.2013 13:28 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001000 (Hlasovalo 19 lidí) 09.07.2013 11:48
Pevné převody Podle mně jsou pevné převody na… »
» Mike17 (Hlasovalo 10 lidí) 09.07.2013 11:20
Tak o tom jim jde. Nemůžou se pořád zrychlovat.… »
» uzivatel000415 (Hlasovalo 8 lidí) 09.07.2013 11:31
Taky to tak vidim. Dva tři roky a jsou tam kde… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mynona

    165.72.200.XXX
    Bylo by zajimávé kdyby se celé pravidla omezila na celkovou šířku, výšku vozu a objem motoru? Něco podobného už navrhnul Newey a na simulátoru to byl nářez. Ale je fakt, že moc bezpečné by to nebylo, protože to v zatáčkách sedělo jak přibitý tedy do okamžiku než jsem i to přehnal a pak už jsem se změnil pouze v sebevražedného pozorovatele. Takže ty omezení prostě musí být. Osobně bych upředňostňoval neustále a postupné zmenšování objemu motoru, postupné zmenšování hlavních aerodynamických prvků a zákaz přídavných aeroprvků. Ale i to je strašně těžké specifikovat pravidly, takže se nedivím té neustále hře týmů na hledání limitů pravidel.

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.230.XXX
      Bylo. Akorát bych místo objemu motoru omezil množství využitelné energie na závod. (úmyslně píšu energie, ne paliva. Ať si každý jede, na co chce a s jakým motorem chce, třeba s atomovým reaktorem
      [odkaz na stránku]
      , pokud mu to nespolyká víc joulů, než by bylo zadané)

      + 6 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • FWMonty

    80.82.145.XXX
    Převodovka Já jsem si zkoušel v simulátoru rFactoru před rokem,protože jsem si myslel že týmy používají jednu a tu samou převodovku,ale nevěděl jsem že mají nahlášenené 30 převodových poměrů.Takže jsem testoval jak tymy a používal jsem předvody z Barcelony a celkem to fungovalo akorát na okruzích kde je třeba přítlak(Monako,Maďarsko,Singapur) nebo málo přítlaku(Kanada,Spa,Monza)jsem musel zasáhnout do převodů.A pokud prší je potřeba upravit 1 a 2 stupeň nebo stáhnout otáčky.Takže si myslím,že sezona 2014 ukáže kdo je mistr a zvládá plynový pedál03

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Nezapomeň že tam je Final ratio, který posouvá všechny převody požadovaným směrem. Funguje to podobně jako u kola, kde máš taky vzadu třeba sedm koleček ale jak změníš přední "talíř", tak se všechny převody rázem posunou požadovaným směrem. .

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Otázka je zda se pevné převody vztahují i na final ratio ? Pokud ano, tak to bude dobrý hlavolam. Předpokládám, že to týmy nastaví tak, že v Monaku se pojede max na šestku, jinde na sedmičku a v Monze pak na osmičku. Bude to mít jednu výhodu a to, že teoreticky krom Monzy se nikdy nebude nikdo bát, že by se při použití DRS, KERS a při jízdě za vozem někdo dostal do limitu otáček a nemohl dál. Tady bude mít vždy možnost tam ještě hodit osmičku. Takže zase tak hloupé to není.

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.230.XXX
        Podle mne vztahuje, protože v originálním textu je formulace "převodové poměry mezi klikovkou a hnací hřídelí". Nerozlišují mezi převodovkou a pevným převodem.

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000152

    uzivatel000152

    109.107.211.XXX
    Pravidla V rámci " šetření nákladů " se každý rok mění pravidla a omezují " testy. " Tak nevím, dělají hlupáky z nás, nebo snad i dokonce, ze sebe ? 03

    + 8 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zlo

    94.113.8.XXX
    Loni se na 7 z 19 tratí maximální rychlost pohybovala mezi 320-325kmh. Většina z toho jsou Tilkeho okruhy, které jsou si velmi podobné a je vyžadují velmi podobné nastavení. Monza a Spa, kde se jezdí rychleji, bude obětována na úkor Monaka a Singaporu. Pak je tam dalších 5 tratí, kde se jezdí 315-320 kmh.
    Počítám, že většina týmů nastaví převody zhruba na těch 325kmh. Spolu s menším aerodynamickým odporem sníženým za účelem šetření paliva se bude na drtivé většině okruhů jezdit přes 320. Na Monze to bude ale vypadat jako v roce 2011, kdy Vettel šel do omezovače na 326 v polovině cílové rovinky.

    + 5 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Ne každý měl 326 v půlce rovinky. Týmy budou nastavovat převody určitě rozdílně, tak bych se jednotné rychlosti nebál. V autě taky neměníš převody každý druhý týden. Tak proč v F1?

      + 3 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zeto

        85.71.36.XXX
        To přirovnání v předposlední větě myslíš opravdu vážně?08

        + 8 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Ano, proč my je měli pořád měnit? K čemu je to dobré?

          + 3 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • zeto

            85.71.36.XXX
            No ten nápad srovnávat nastavení závodního speciálu s běžným osobákem mi přijde poněkud absurdní. Nebo ty taky přezouváš gumy 3x za 300 kilometrů?

            + 13 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Mnohem častěji než převody v převodovce. 03 Přílišné použití gum má smysl kvůli atraktivnosti závodů, změny převodových poměrů nejsou dobré k ničemu. Tak proč je pořád měnit?

              + 3 / − 10

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • zlo

                94.113.8.XXX
                Podstatou okruhového závodění, a u F1 to platí dvakrát, je přizpůsobit auto různým tratím. Proto se jede mistrovství světa na různých okruzích. Auto, které dominuje na jednom typu tratí, nemusí být nejlepší na tom druhém. To nemá vůbec nic co do činění s běžnými auty ani automobilovým průmyslem. Jde o absolutně elementární způsob nastavení závodního vozu. Nevidím důvod, proč by měl závodní speciál za miliony dolarů dosahovat na omezovač v polovině rovinky, jelikož nesmíš vyměnit jedno ozubené kolečko v převodovce.
                Nové motory vítám, jde o pokrok. Pevně daná převodovka je naopak za stávající situace k ničemu. Měla by smysl pro zdramatizování závodů. To by ale musely být výrazně různorodější okruhy. Minimálně více rychlých tratí, jako je Monza. Pak by si inženýři skutečně lámali hlavu, jak to nastavit a viděli bychom různé set-upy. Osmička šla na maximum možností vozu.
                Takhle se Monza stane ještě větším přežitkem. Brzy se objeví názory - proč mít takový okruh v kalendáři a kvůli jednomu závodu připravovat speciální aerodynamiku, když tam vzhledem k převodovkám ani nejezdíme tak rychle, jak bychom mohli.

                + 13 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  46.33.96.XXX
                  "vzhledem k převodovkám ani nejezdíme tak rychle, jak bychom mohli"

                  To je naprosto scestná formulace. NIKDE, v žádné pasáži žádné tratě, se nejezdí tak rychle, jak by se mohlo, protože na každém kousku každé tratě vstupuje do hry nějaká forma omezení. Ať už je to motor, převodovka, rozměry auta, aerodynamika, v principu absurdně spomalující archaismy jako je otevřený kokpit nebo odkrytá kola, šířka pneumatik, spotřeba a já nevím, co ještě. Vypíchnout takhle jedno konkrétní omezení je absolutně absurdní. Je to prostě jen další omezení z mnoha.

                  + 8 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    195.168.126.XXX
                    Suhlas, ale ta prevodovka robi asi najviac zo vsetkych obmedzeni. Ak neratame motor, ale ten ako uz bolo spomenute je do istej miery pokrok. Prevodovka a aerodynamika spolu velmi uzko suvisia. Ak by zakazali aj zmeny aerodynamiky to by bolo o inom. V tom pripade by som suhlasil.

                    + 5 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Přizpůsobit různým tratím by šla spousta věcí, které jsou dnes pevně dané na sezonu. Prostě je to jedna z nich. Ale jestli je pravda, co píše Arnoux, tak se bavíme v podstatě o ničem. 04

                  + 3 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • zeto

                85.71.36.XXX
                Promiň, ale evidentně nevíš, o čem mluvíš. Jet třeba Monzu s nastavením pro Monako asi nebude úplně dobré.
                Dobře, tak gumy měníš častěji, než poměry převodových stupňů. Budiž, tak v tom případě bych se tě zeptal, jak moc si před každou cestou hraješ s vyvážením.

                + 6 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • hixaxon

                  hixaxon

                  86.49.108.XXX
                  No já na cestách do práce zásadně přidávám 105kg na levé přední sedadlo, po cestě potkám více levotočivých zatáček, vyžadujících brzdění zrovna na horizontu ;)

                  + 2 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama