DISKUZE K ČLÁNKU FIA zveřejňuje nová pravidla pro sezónu 2014 - co se mění?
Mezinárodní automobilová federace (FIA) včera zveřejnila nová pravidla, která budou platit od sezóny 2014. Co nového nás čeká?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA zveřejňuje nová pravidla pro sezónu 2014 - co se mění?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001000
(Hlasovalo 19 lidí)
09.07.2013 11:48
Pevné převody Podle mně jsou pevné převody na… »
» uzivatel000415
(Hlasovalo 8 lidí)
09.07.2013 11:31
Taky to tak vidim. Dva tři roky a jsou tam kde… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mynona
10:25 10.07.2013 165.72.200.XXXBylo by zajimávé kdyby se celé pravidla omezila na celkovou šířku, výšku vozu a objem motoru? Něco podobného už navrhnul Newey a na simulátoru to byl nářez. Ale je fakt, že moc bezpečné by to nebylo, protože to v zatáčkách sedělo jak přibitý tedy do okamžiku než jsem i to přehnal a pak už jsem se změnil pouze v sebevražedného pozorovatele. Takže ty omezení prostě musí být. Osobně bych upředňostňoval neustále a postupné zmenšování objemu motoru, postupné zmenšování hlavních aerodynamických prvků a zákaz přídavných aeroprvků. Ale i to je strašně těžké specifikovat pravidly, takže se nedivím té neustále hře týmů na hledání limitů pravidel.-
rock
11:32 10.07.2013 37.188.230.XXXBylo. Akorát bych místo objemu motoru omezil množství využitelné energie na závod. (úmyslně píšu energie, ne paliva. Ať si každý jede, na co chce a s jakým motorem chce, třeba s atomovým reaktorem
[odkaz na stránku]
, pokud mu to nespolyká víc joulů, než by bylo zadané)
-
-
FWMonty
21:17 09.07.2013 80.82.145.XXXPřevodovka Já jsem si zkoušel v simulátoru rFactoru před rokem,protože jsem si myslel že týmy používají jednu a tu samou převodovku,ale nevěděl jsem že mají nahlášenené 30 převodových poměrů.Takže jsem testoval jak tymy a používal jsem předvody z Barcelony a celkem to fungovalo akorát na okruzích kde je třeba přítlak(Monako,Maďarsko,Singapur) nebo málo přítlaku(Kanada,Spa,Monza)jsem musel zasáhnout do převodů.A pokud prší je potřeba upravit 1 a 2 stupeň nebo stáhnout otáčky.Takže si myslím,že sezona 2014 ukáže kdo je mistr a zvládá plynový pedál-
Mynona
09:57 10.07.2013 165.72.200.XXXOtázka je zda se pevné převody vztahují i na final ratio ? Pokud ano, tak to bude dobrý hlavolam. Předpokládám, že to týmy nastaví tak, že v Monaku se pojede max na šestku, jinde na sedmičku a v Monze pak na osmičku. Bude to mít jednu výhodu a to, že teoreticky krom Monzy se nikdy nebude nikdo bát, že by se při použití DRS, KERS a při jízdě za vozem někdo dostal do limitu otáček a nemohl dál. Tady bude mít vždy možnost tam ještě hodit osmičku. Takže zase tak hloupé to není.
-
uzivatel000152
18:39 09.07.2013 109.107.211.XXXPravidla V rámci " šetření nákladů " se každý rok mění pravidla a omezují " testy. " Tak nevím, dělají hlupáky z nás, nebo snad i dokonce, ze sebe ? -
zlo
14:38 09.07.2013 94.113.8.XXXLoni se na 7 z 19 tratí maximální rychlost pohybovala mezi 320-325kmh. Většina z toho jsou Tilkeho okruhy, které jsou si velmi podobné a je vyžadují velmi podobné nastavení. Monza a Spa, kde se jezdí rychleji, bude obětována na úkor Monaka a Singaporu. Pak je tam dalších 5 tratí, kde se jezdí 315-320 kmh.
Počítám, že většina týmů nastaví převody zhruba na těch 325kmh. Spolu s menším aerodynamickým odporem sníženým za účelem šetření paliva se bude na drtivé většině okruhů jezdit přes 320. Na Monze to bude ale vypadat jako v roce 2011, kdy Vettel šel do omezovače na 326 v polovině cílové rovinky.-
-
-
-
-
-
zlo
20:10 09.07.2013 94.113.8.XXXPodstatou okruhového závodění, a u F1 to platí dvakrát, je přizpůsobit auto různým tratím. Proto se jede mistrovství světa na různých okruzích. Auto, které dominuje na jednom typu tratí, nemusí být nejlepší na tom druhém. To nemá vůbec nic co do činění s běžnými auty ani automobilovým průmyslem. Jde o absolutně elementární způsob nastavení závodního vozu. Nevidím důvod, proč by měl závodní speciál za miliony dolarů dosahovat na omezovač v polovině rovinky, jelikož nesmíš vyměnit jedno ozubené kolečko v převodovce.
Nové motory vítám, jde o pokrok. Pevně daná převodovka je naopak za stávající situace k ničemu. Měla by smysl pro zdramatizování závodů. To by ale musely být výrazně různorodější okruhy. Minimálně více rychlých tratí, jako je Monza. Pak by si inženýři skutečně lámali hlavu, jak to nastavit a viděli bychom různé set-upy. Osmička šla na maximum možností vozu.
Takhle se Monza stane ještě větším přežitkem. Brzy se objeví názory - proč mít takový okruh v kalendáři a kvůli jednomu závodu připravovat speciální aerodynamiku, když tam vzhledem k převodovkám ani nejezdíme tak rychle, jak bychom mohli.-
rock
21:07 09.07.2013 46.33.96.XXX"vzhledem k převodovkám ani nejezdíme tak rychle, jak bychom mohli"
To je naprosto scestná formulace. NIKDE, v žádné pasáži žádné tratě, se nejezdí tak rychle, jak by se mohlo, protože na každém kousku každé tratě vstupuje do hry nějaká forma omezení. Ať už je to motor, převodovka, rozměry auta, aerodynamika, v principu absurdně spomalující archaismy jako je otevřený kokpit nebo odkrytá kola, šířka pneumatik, spotřeba a já nevím, co ještě. Vypíchnout takhle jedno konkrétní omezení je absolutně absurdní. Je to prostě jen další omezení z mnoha.-
anonym
08:39 10.07.2013 195.168.126.XXXSuhlas, ale ta prevodovka robi asi najviac zo vsetkych obmedzeni. Ak neratame motor, ale ten ako uz bolo spomenute je do istej miery pokrok. Prevodovka a aerodynamika spolu velmi uzko suvisia. Ak by zakazali aj zmeny aerodynamiky to by bolo o inom. V tom pripade by som suhlasil.
-
-
-
zeto
22:03 09.07.2013 85.71.36.XXXPromiň, ale evidentně nevíš, o čem mluvíš. Jet třeba Monzu s nastavením pro Monako asi nebude úplně dobré.
Dobře, tak gumy měníš častěji, než poměry převodových stupňů. Budiž, tak v tom případě bych se tě zeptal, jak moc si před každou cestou hraješ s vyvážením.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek