uzivatel000718
15:19 31.12.2011 XXXPokud budeme pracovat s faktem Venturiho efektu, který zní že "s rostoucí rychlostí plynu klesá tlak" dojdeme k tomu, že je pro difuzor nepoužitelný. S touto teorií musíme považovat difuzor za část podlahy, a Venturiho efekt nastane až za zádí auta. Logicky, vzduch nemá ve větší míře šanci se do difuzoru dostat jinudy, než z pod-podlahy a tedy vzduch, který z pod-ní proudí se musí rozpínat, tzn ne zvyšovat svůj tlak resp zpomalovat rychlost, ale naopak, svou rychlost zvýšit, čímž sníží tlak, což se rovná PŘÍSAVNÉMU EFEKTU. JE TŘEBA SI UVĚDOMIT, ŽE AUTO JE NEUSTÁLE V POHYBU.
Nevidím žádnou spojitost mezi difuzorem a spoilerem, kterou jste někdo zde avizoval.
K wind carům. Nevím jak bych vysvětlit pracování wind carů (či jednoduše jen spolerů) pomocí tlaku. Je jednodužší si to vysvětlit tak, že vzduch se do zklopeného křídla opírá, čímž přenáší svou váhu, která je přímo úměrná rychlosti. Nic víc vědět nepotřebujete a už váte, jak funguje přítlačné křídlo.
Křídlo letadla bude zřejmě fungovat stejně, jen naopak, křídlo by mělo být nakloněno naopak - záď křádla pod předkem. Jen teorie.